Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,053
Evet sogutmayla ilgiliymiş ancak içerisinde 5 lire civarı kaldıgında o uyarıyı vermesi sinir bozucu; neyse ki kapatma yolu varmış akşamına kapatacagım.
Selamlar, kapatma yöntemi neymiş? Ben bakınmış ama bulamamıştım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

yağ bakımı için kitapçığın demesine göre "ap SL ve üzeri 15-50 tam sentetik yağ" öneriyor... ben 15-50 motul 7100 koyarım diye düşünüyorum ama şimdilik elimde 10w-40 motul 5100 var, onu iteleyim gitsin...
Serviste son bakımımda 10-40 koymuşlardı. 25k bakımında 5100 kullandım bi problem yaşamadım. Şimdi Putoline aldım dx4 10-40 30k bakımını yapacağım önümüzdeki hafta.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,961
seninle uzun zaman önce tartışmıştık, ben çok hakaret etmiştim, niye tartıştığımızı hatırlamıyorum ama o kadar hakaret ettiğim ve kötü konuştuğum için pişmanlık duyuyorum. bunun için özür dilerim... hiç bir şey olmamış gibi konuşmaya devam etmek beni rahatsız ettiği için bunu söylemek istedim...

evet, umarım hayırlı olur, teşekkürler.

dominar 400 yakıt uyarısı bilerek öyle yapılmış olabilir çünkü yarım deponun altına indiğinde benzin pompasında soğuma problemleri oluyor diyorlar, öyle muhabbetler dönüyor ve bu yüzden yarım deponun altında pek kullanılması istenmiyor olabilir.

yağ bakımı için kitapçığın demesine göre "ap SL ve üzeri 15-50 tam sentetik yağ" öneriyor... ben 15-50 motul 7100 koyarım diye düşünüyorum ama şimdilik elimde 10w-40 motul 5100 var, onu iteleyim gitsin... fazla umursamıyorum, kitap 15-50 diyor, tam sentetik api SL üzeri diyor, buna uyan bilindir bir marka olur. castrol varsa onu da koyarım falan.

şimdi tembelliği bırakıp biraz ders çalışayım, API, ACEA, SAE ve ILSAC gibi terimlerin şimdi içinden geçmem lazım.
Yağ Apı Sn (en son sınıflardan biri, Sn+ çıkmış olması lazım) ise kullanabilirsiniz. Nedense Pulsarda 10w40 koyduğum zaman motor daha böyle çıt kırıldım olacak gibi hissediyorum, hatta Pulsarlar 15w50 yerine 20w50 kullandığımda sanki daha iyi olmuş gibi geliyordu. Tabi bu dediklerim psikolojik yoksa yağı laboratuvar ortamında inceleyip bakmak gerek.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hayırlı olsun; o uyarıyı kapatacagım bende. acayip sinirimi bozuyor 2-3 dişken bu uyarıyı vermesi.
alt göstergeden üst göstergeye yönlendirmeyi çözdüm, vitesi falan taşıdım da bunu bulamamıştım.

5binde bir genel bakım, 2.5'de bir istersen yağ bakımı yapman lazım.

Benim alette masraf cıkardı, eleman sıfır zincir takmış ancak o kadar bakmamış ki zincir direk çöp olmuş dişli ile birlikte.
2.500 Kilometre bu bloklar için çok az, Ktm'de 7.500 kilometrede giriyor bakıma Bajaj'larda 5.000 kilometre olması lazım. Zaten bunların bloklarında 1 adet filtre ve 1 adet süzgeç bulunuyor.

Yağ filtresini değiştirirken o-ring i değiştirmenizi tavsiye ederim, filtre kutusu içinde çıkmaz ekstra olarak satın almanız gerekir.
Karter tapasının içindede o-ring var eğer sızdırma yapıyorsa dilerseniz tapayı veya bulabilirseniz o-ring i değiştirmeniz işe yarayacaktır.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
@RideForLife. hocam bi önceki sayfada fatih.met söylemişti deneme şansım olmadı.

@Motoseverrr evet hocam normal aralıgı 5bin km; ancak 2500 de istersen yapıyorsun. cogu arkadaşım yapıyor, ben yapmadım şimdiye kadar.

O-ring için henüz erken olabilir daha 15-16 binde motosiklet; önce zincir meselesini çözmem gerekiyor :/
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,961
@RideForLife. hocam bi önceki sayfada fatih.met söylemişti deneme şansım olmadı.

@Motoseverrr evet hocam normal aralıgı 5bin km; ancak 2500 de istersen yapıyorsun. cogu arkadaşım yapıyor, ben yapmadım şimdiye kadar.

O-ring için henüz erken olabilir daha 15-16 binde motosiklet; önce zincir meselesini çözmem gerekiyor :/
O-ring ömrünü görmek için etrafında yağ varmı ona bakmak gerek, yoksa aynen devam :). Dişliyi üreticiden satın alıp ve iyi bir zincir alıp yola devam edebilirsiniz.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
Eyvallah hocam.

Sizce DİD harici f/p olarak sorunsuz markalar nedir? Cünkü ciddi fiyat ucurumları var.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
Eyvallah hocam.

Sizce DİD harici f/p olarak sorunsuz markalar nedir? Cünkü ciddi fiyat ucurumları var.
RK da iyi markadır. Ben JT kullanmıştım o da gayet iyi çıkmıştı ama şimdilerde piyasada var mı çok emin değilim. (Daha çok dişlileri ile bilinir...) CZ zincirler de güzel oluyor ancak bunları ederinden biraz pahalı satıyorlar gibi.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
RK da iyi markadır. Ben JT kullanmıştım o da gayet iyi çıkmıştı ama şimdilerde piyasada var mı çok emin değilim. (Daha çok dişlileri ile bilinir...) CZ zincirler de güzel oluyor ancak bunları ederinden biraz pahalı satıyorlar gibi.

Did ve choco diye 2 marka ele geçirmiş piyasayı galiba :D
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
Did ve choco diye 2 marka ele geçirmiş piyasayı galiba :D
DID orijinal ise iyidir. Choco Çin malı bir şey diye biliyorum, ben olsam almam. DID, RK, JT, CZ bunlar benim gözümde OK. Dişlileri de değişmek gerekecek tabi. Bunları direkt Kuralkan'dan mı alacaksınız?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
DID orijinal ise iyidir. Choco Çin malı bir şey diye biliyorum, ben olsam almam. DID, RK, JT, CZ bunlar benim gözümde OK. Dişlileri de değişmek gerekecek tabi. Bunları direkt Kuralkan'dan mı alacaksınız?

Kuralkan'dan destek bekleyeceğime 2 elimi açar gökten zincir yağmasını beklerim.

Set olarak Did satan yer var, fiyatı da uygun ve orjinalliğinden de eminim. Tek fark satıcı 2020 dominara da 2023'e de uyuyor diyor ancak arkadaşım 2023 dominarın bir dişlisinin farklı oldugunu ve uymadıgı konusunda inatla ısrar ediyor.

bu konuyu hiçbir yerde netleştiremiyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
Kuralkan'dan destek bekleyeceğime 2 elimi açar gökten zincir yağmasını beklerim.

Set olarak Did satan yer var, fiyatı da uygun ve orjinalliğinden de eminim. Tek fark satıcı 2020 dominara da 2023'e de uyuyor diyor ancak arkadaşım 2023 dominarın bir dişlisinin farklı oldugunu ve uymadıgı konusunda inatla ısrar ediyor.

bu konuyu hiçbir yerde netleştiremiyorum.
İzmir'de Burak21 vardı Kahramanlar'da, DID bulunduruyordu, iyi esnaftır tavsiye ederim. (Palm Inn karşısı, Anemon'un sırası...)

Dişli konusu mühim.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
605
Motomania da sürekli did zincir dişli paylaşıyor storylerinde onada bence bakabilirsiniz
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
Fatih hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Tvs Rtr , Gsr 600 derken şimdi de Domi. Moto galeri kuruyorsan bilelim. :)
teşekkürler, etrafımda herkes araba al dedikçe inadına başka motosikletler alıyorum :D tvs apacheyi arkadaşa satacağım dolmuşlardan kurtulsun diye.. gsr600 ise felç durumda, trafikten çekip uygun bir zamanda içini komple kendim söküp bakacağım nesi var diye... motorundan ince ama şiddetli bir ses geliyor.

edit: gerçi hepsini satsam eski model bir Fiat Uno ancak alırım, mahvettiler ekonomiyi, başka ülkelerde hurda gözüyle bakılan araçları biz alamıyoruz bile.

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yağ Apı Sn (en son sınıflardan biri, Sn+ çıkmış olması lazım) ise kullanabilirsiniz. Nedense Pulsarda 10w40 koyduğum zaman motor daha böyle çıt kırıldım olacak gibi hissediyorum, hatta Pulsarlar 15w50 yerine 20w50 kullandığımda sanki daha iyi olmuş gibi geliyordu. Tabi bu dediklerim psikolojik yoksa yağı laboratuvar ortamında inceleyip bakmak gerek.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


2.500 Kilometre bu bloklar için çok az, Ktm'de 7.500 kilometrede giriyor bakıma Bajaj'larda 5.000 kilometre olması lazım. Zaten bunların bloklarında 1 adet filtre ve 1 adet süzgeç bulunuyor.

Yağ filtresini değiştirirken o-ring i değiştirmenizi tavsiye ederim, filtre kutusu içinde çıkmaz ekstra olarak satın almanız gerekir.
Karter tapasının içindede o-ring var eğer sızdırma yapıyorsa dilerseniz tapayı veya bulabilirseniz o-ring i değiştirmeniz işe yarayacaktır.
10w 40 motul 5100 koydum bende ve motordan sesler gelmeye başladı, galiba yağ ince gelmiş olabilir tam bilemeyeceğim... kitapçıkta 15-50 api sl tam sentetik yağ koyun diyor.

yağ değişimi yapmadan önce saat gibi çalışıyordu ama yağ değişince subap sesi falan belirginleşti... 20 bin km de subap/sibop/supap ayarı yapınız yazıyor kitapçıkta ve motorum 25 bin km de ellenmemiş durumda. supap ayarı her 20k kilometrede kontrol mü istiyor o net şekilde yazılı değil kitapçıkta.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,961
10w 40 motul 5100 koydum bende ve motordan sesler gelmeye başladı, galiba yağ ince gelmiş olabilir tam bilemeyeceğim... kitapçıkta 15-50 api sl tam sentetik yağ koyun diyor.

yağ değişimi yapmadan önce saat gibi çalışıyordu ama yağ değişince subap sesi falan belirginleşti... 20 bin km de subap/sibop/supap ayarı yapınız yazıyor kitapçıkta ve motorum 25 bin km de ellenmemiş durumda. supap ayarı her 20k kilometrede kontrol mü istiyor o net şekilde yazılı değil kitapçıkta.
Eski kullanılan yağ kalınsa ince yağa geçince subap sesi gözlemlenebilir, Dominar modelleri şimli olması lazım boşluklar ölçülüp ayar isteyebilir. Benim Spontini'de kitapçık var mı bilmiyorum ama ara ara külbütör kapağını söker subap ayarlarına bakarım.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
Eski kullanılan yağ kalınsa ince yağa geçince subap sesi gözlemlenebilir, Dominar modelleri şimli olması lazım boşluklar ölçülüp ayar isteyebilir. Benim Spontini'de kitapçık var mı bilmiyorum ama ara ara külbütör kapağını söker subap ayarlarına bakarım.
evet dominar 400 şimli sistemmiş, şim üzerinde aşınma varsa yeni şim takmak yerine aşınmış şimi ters çevirmek işe yarıyormuş...
ben motora ince yağ koymak ile hata yaptım galiba.

kalın yağda ses gelmiyorken şimdi ince yağ ile ses geldiğine göre aşınma daha hızlı olur diye düşünüyorum, yani eğer ben ses duyuyorsam aradaki yağ katmanı yetersiz kalıp metallerin bir birine daha fazla sürtmesine sebep olur sanıyorum. önümüzdeki pazar günü içindeki yağı en yakın rögar kapağından içeri döküp yerine 15w-50 castrol gibi bilindik marka bir şey koyarım diye düşünüyorum. castrol motul ne bulursam artık.

ıslak debriyajlar için üretilmiş yağlarda "MA2" sertifikası oluyormuş ona dikkat ederim, 15w 50 olmasına bakarım ve tam sentetik olmasına bakarım... zaten "api sl" muhabbetlerine bakmam bile çünkü "ap sl" çok eski bir standart yani 2004 yılından sonra "api sm" standartına geçmişler sonra 2011 yılında "api sn" standartı gelmiş...

yani iyi marka olup yeni üretilmiş yağ alıyorsak onun api standartı zaten yüksek olur muhtemelen.

not: motor yağını rögar kapağından döken tanıdıklarım oldu, onu durdururken birde küfür yedim.
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
118
D250 kullanıyorum ve bir sorunun var, motorumun sol tarafından hareket halindeyken -tıırr tıırr- şeklinde ufak bir ses geliyor. Sadece hareket halinde olduğu için zincirden geldiğini düşünüyorum ama zincirin durumu iyi, sadece biraz bol. 2 farklı servise gösterdim, ikisi de sesi fark etmedi ve zincirin durumuna iyi dedi.
Tahmininiz var mı sorunla ilgili?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
D250 kullanıyorum ve bir sorunun var, motorumun sol tarafından hareket halindeyken -tıırr tıırr- şeklinde ufak bir ses geliyor. Sadece hareket halinde olduğu için zincirden geldiğini düşünüyorum ama zincirin durumu iyi, sadece biraz bol. 2 farklı servise gösterdim, ikisi de sesi fark etmedi ve zincirin durumuna iyi dedi.
Tahmininiz var mı sorunla ilgili?
sesi duymadan tahmin etmek zor ve isabetsiz olma riski çok... tam olarak ne zaman geliyor? mesela benim motorda gazı bıraktığımda 5 bin devirlerde kompressyon esnasında kalın bir zırıltı geliyor... hani 7 bin devirde giderken gazı bırakıyorum ve ses gelmiyor ama devir 5 binlere düşünce ses geliyor ve sonra 4 bin 3 bine düşünce ses gelmiyor...

o devirlerde titreşimden dolayı bir yerlerden geliyor da olabilir benim motorda. senin durum tam olarak ne? tarif edersen daha iyi yardımcı olabilirler belki.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
dominar 400 ug farlarını beğenmedim ben, bazıları övüyor ama ben aydınlatmasını beğenmedim... önümü göremiyorum, benim 2012 model Tvs Apache'nin aydınlatması çok iyiydi, önümü çok iyi aydınlatıyor ve karşıdaki araçların gözünü almıyordu fakat dominar 400 iyi aydınlatmıyor... ön farları beğenmeyen var mı benim gibi?
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
605
Ben kullandığım sürece aşırı memnundum,sadece zifiri karanlık sokak lambalarının olmadığı dağ yolları gibi vs yerlerde virajın icini göremiyordum ama çoğu motorda öyledir sanırım.Bi değişiklik olsun diyip motoru sattım bi anda pztsi günü xmax almaya gidiyorum onun farıylada alakalı cok yetersiz diyen vardı bakalım nolcak
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
118
sesi duymadan tahmin etmek zor ve isabetsiz olma riski çok... tam olarak ne zaman geliyor? mesela benim motorda gazı bıraktığımda 5 bin devirlerde kompressyon esnasında kalın bir zırıltı geliyor... hani 7 bin devirde giderken gazı bırakıyorum ve ses gelmiyor ama devir 5 binlere düşünce ses geliyor ve sonra 4 bin 3 bine düşünce ses gelmiyor...

o devirlerde titreşimden dolayı bir yerlerden geliyor da olabilir benim motorda. senin durum tam olarak ne? tarif edersen daha iyi yardımcı olabilirler belki.
Benzer durumu yaşıyorum bende, 3-4 bin devir arası daha belirginleşiyor ses. Rolantide herhangi bi absürt ses yok sadece hareket halinde var. Dün akşam vidaları kontrol ettim hafif gevşemiş birkaç vida vardı onları sıktım ama ses yine devam ediyor. Bugün lastik alacağım akşam servise yetişebilirsem taktırmaya gideceğim, onlara da gösteririm bir kez daha
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst