Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 May 2021
Mesajlar
605
Benim motorda 37 litre gp çanta vardı.Geçen aylarda Kaş'tan İstanbula döndüm eve girdim bi baktım ne göreyim çatlamış orijinal çanta taşıma demiri,bende söktüm attım şimdi naked gibi kullanıyorum,güzel hissettiriyor.Bir dahaki sefere tura çıkana kadar falan taktırmam herhalde taktırırsam da GP Çanta demiri taktırırım direkt herhalde
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
Benim motorda 37 litre gp çanta vardı.Geçen aylarda Kaş'tan İstanbula döndüm eve girdim bi baktım ne göreyim çatlamış orijinal çanta taşıma demiri,bende söktüm attım şimdi naked gibi kullanıyorum,güzel hissettiriyor.Bir dahaki sefere tura çıkana kadar falan taktırmam herhalde taktırırsam da GP Çanta demiri taktırırım direkt herhalde

600 liraya alt destek demiri aldım o problemi yaşamamak için ben; tavsiye ederim.


--

Bu arada sacmalıga bakar mısınız motorda 2-3 diş benzin varken ünlem sembolü yanıp ekranda düşük benzin hatası alıyorum. araştırdım prenses motor 2 dişe az diyormuş nedense.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
1,409
Pompanın soğutmasıyla alakalı o. Fazla düşürme. Pompa deponun içinde. Soğuması için yakıttan faydalanıyor.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
Pompanın soğutmasıyla alakalı o. Fazla düşürme. Pompa deponun içinde. Soğuması için yakıttan faydalanıyor.

evet ama az dediği benzin de az değil yani :D

3 diş idi ara ara yanıyordu 2 dişe düştü direk yandı. 6-7 litre falan vardır rahat 150 km'lik yakıt.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
605
sanırım aşağı yukarı 3-3.5 litre benzin kaldığında benzin ışığı yakıyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Son 1 litrelere falan indiğinde de direkt refuel yazısı çıkıyor
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
345
İki dişe düşüp ünlemi yaktığında depoda 5 litre civarı benzin kalıyor. Ortalama 180 - 200 km civarı iki dişe düşüyor. 240 - 250 km civarı son diş yanıp sönmeye başlıyor ve motor sürekli teklemeye başladığında menzil 300 km yi buluyor. Yani son diş yanıp sönmeye başladığında bile 2 litreden fazla benzin kalıyor içinde.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
bugün bende 2023 model dominar 400 aldım, depoda "low oil" uyarısı sürekli çıkıyor, o uyarıyı kapatmak için depodaki S tuşuna bir kez basmanız yeterli.

motorun bakımı nasıl yapılır bilmiyorum, yani kaç bin km de neresine bakılıyor onu kitapçıktan okuyup öğreneceğim... 25 bin km de motor... yağ ve yağ filtresi değişimi şu an gerekli fakat bakmam gereken diğer şeyler nelerdir onları öğrenmek gerek.

dominar 400 kilometresi 30k olunca garantiden çıkıyor ama benden önceki sahibi zaten garantiyi umursamayıp kendi ustasına bakım yaptırmış... sanırım ben olsam bende onun gibi yapardım hatta başka ustaya gerek yok, ben kendim yapıyorum bakımı.

garanti bozulmasın diye neden servise kazıklanayım ki? zaten servisin attığı kazıkları biriktirirsem olası bir arızalı parçayı değiştirmem için yeterli para olur.
 
Katılım
24 Haz 2015
Mesajlar
59
2024 model sıfır senetle d400 aldım. tescil kaydı ile ilgili sorun var diyorlardı, sanırım hallolmuş. e-devlet te araçlarım kısmında görüntüleniyor artık. hafta içi teslim ederler sanırım. hayırlı olsun inş. bana :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,961
bugün bende 2023 model dominar 400 aldım, depoda "low oil" uyarısı sürekli çıkıyor, o uyarıyı kapatmak için depodaki S tuşuna bir kez basmanız yeterli.

motorun bakımı nasıl yapılır bilmiyorum, yani kaç bin km de neresine bakılıyor onu kitapçıktan okuyup öğreneceğim... 25 bin km de motor... yağ ve yağ filtresi değişimi şu an gerekli fakat bakmam gereken diğer şeyler nelerdir onları öğrenmek gerek.

dominar 400 kilometresi 30k olunca garantiden çıkıyor ama benden önceki sahibi zaten garantiyi umursamayıp kendi ustasına bakım yaptırmış... sanırım ben olsam bende onun gibi yapardım hatta başka ustaya gerek yok, ben kendim yapıyorum bakımı.

garanti bozulmasın diye neden servise kazıklanayım ki? zaten servisin attığı kazıkları biriktirirsem olası bir arızalı parçayı değiştirmem için yeterli para olur.
Su rotorunun arkasında bulunan 2 tane keçeyi ve antifriz değişmeniz sağlıklı olur. Bu bloklar genelde o keçelerde gol yer. Yağ filtresi Ns 200 ile aynı olması lazım, birde karter tapasının içinde filtre var onuda temizlemeniz sağlıklı olur. Kilometreye bağlı olarak subap boşlukları kontrol edilse iyi olur.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
Su rotorunun arkasında bulunan 2 tane keçeyi ve antifriz değişmeniz sağlıklı olur. Bu bloklar genelde o keçelerde gol yer. Yağ filtresi Ns 200 ile aynı olması lazım, birde karter tapasının içinde filtre var onuda temizlemeniz sağlıklı olur. Kilometreye bağlı olarak subap boşlukları kontrol edilse iyi olur.
bilgiler için teşekkür ederim, motul 5100 yağ koyacağım, bazıları bu yağın sorun olacağını söylemiş, tam sentetik 10w-50 daha uygun olur muhabbetleri dönmüş...

ne yapsam bilemedim, elimde motul 5100 var onu koyayım gitsin... elimde antifirizde var, yarı su yarı antifiriz olarak mı koyuyoruz yoksa komple antifiriz mi koyuyoruz?

hararet göstergesi olmaması biraz canımı sıktı, yani fan açıp susmama durumu olursa hararet yapıyor diye korkarım bunda ben.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,961
bilgiler için teşekkür ederim, motul 5100 yağ koyacağım, bazıları bu yağın sorun olacağını söylemiş, tam sentetik 10w-50 daha uygun olur muhabbetleri dönmüş...

ne yapsam bilemedim, elimde motul 5100 var onu koyayım gitsin... elimde antifirizde var, yarı su yarı antifiriz olarak mı koyuyoruz yoksa komple antifiriz mi koyuyoruz?

hararet göstergesi olmaması biraz canımı sıktı, yani fan açıp susmama durumu olursa hararet yapıyor diye korkarım bunda ben.
Pulsar'dan yola çıkarsam (hemen hemen aynı sayılır blok) ben 15-50 tam sentetik kullanıyorum, Ktm'lerdede 10w50 kullanılırdı. Yüksek ihtimalle bu motor bloğuda meg bazlı antifriz (Castrol radicool veya Shell coolant essential kullanabilirsiniz) kullanılıyor olması gerekir, antifriz karışımıda %50 su %50 antifriz olarak önerilir. Hararet göstergesi yok fakat sıkıntılı dereceye çıktığı zaman göstergede hemen uyarı verir.
 
Katılım
24 Haz 2015
Mesajlar
59
abiler uzun zam + ek rüzgar saptırıcı deneyen oldu mu ? öneren olur mu ? deneyen memnun mudur ? "ben aldım ama yok bi espirisi, orjinal + ek kullan" diye öneri verebilecek arkadaş var mıdır ?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
bugün bende 2023 model dominar 400 aldım, depoda "low oil" uyarısı sürekli çıkıyor, o uyarıyı kapatmak için depodaki S tuşuna bir kez basmanız yeterli.

motorun bakımı nasıl yapılır bilmiyorum, yani kaç bin km de neresine bakılıyor onu kitapçıktan okuyup öğreneceğim... 25 bin km de motor... yağ ve yağ filtresi değişimi şu an gerekli fakat bakmam gereken diğer şeyler nelerdir onları öğrenmek gerek.

dominar 400 kilometresi 30k olunca garantiden çıkıyor ama benden önceki sahibi zaten garantiyi umursamayıp kendi ustasına bakım yaptırmış... sanırım ben olsam bende onun gibi yapardım hatta başka ustaya gerek yok, ben kendim yapıyorum bakımı.

garanti bozulmasın diye neden servise kazıklanayım ki? zaten servisin attığı kazıkları biriktirirsem olası bir arızalı parçayı değiştirmem için yeterli para olur.

hayırlı olsun; o uyarıyı kapatacagım bende. acayip sinirimi bozuyor 2-3 dişken bu uyarıyı vermesi.
alt göstergeden üst göstergeye yönlendirmeyi çözdüm, vitesi falan taşıdım da bunu bulamamıştım.

5binde bir genel bakım, 2.5'de bir istersen yağ bakımı yapman lazım.

Benim alette masraf cıkardı, eleman sıfır zincir takmış ancak o kadar bakmamış ki zincir direk çöp olmuş dişli ile birlikte.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,657
hayırlı olsun; o uyarıyı kapatacagım bende. acayip sinirimi bozuyor 2-3 dişken bu uyarıyı vermesi.
alt göstergeden üst göstergeye yönlendirmeyi çözdüm, vitesi falan taşıdım da bunu bulamamıştım.

5binde bir genel bakım, 2.5'de bir istersen yağ bakımı yapman lazım.

Benim alette masraf cıkardı, eleman sıfır zincir takmış ancak o kadar bakmamış ki zincir direk çöp olmuş dişli ile birlikte.
seninle uzun zaman önce tartışmıştık, ben çok hakaret etmiştim, niye tartıştığımızı hatırlamıyorum ama o kadar hakaret ettiğim ve kötü konuştuğum için pişmanlık duyuyorum. bunun için özür dilerim... hiç bir şey olmamış gibi konuşmaya devam etmek beni rahatsız ettiği için bunu söylemek istedim...

evet, umarım hayırlı olur, teşekkürler.

dominar 400 yakıt uyarısı bilerek öyle yapılmış olabilir çünkü yarım deponun altına indiğinde benzin pompasında soğuma problemleri oluyor diyorlar, öyle muhabbetler dönüyor ve bu yüzden yarım deponun altında pek kullanılması istenmiyor olabilir.

yağ bakımı için kitapçığın demesine göre "ap SL ve üzeri 15-50 tam sentetik yağ" öneriyor... ben 15-50 motul 7100 koyarım diye düşünüyorum ama şimdilik elimde 10w-40 motul 5100 var, onu iteleyim gitsin... fazla umursamıyorum, kitap 15-50 diyor, tam sentetik api SL üzeri diyor, buna uyan bilindir bir marka olur. castrol varsa onu da koyarım falan.

şimdi tembelliği bırakıp biraz ders çalışayım, API, ACEA, SAE ve ILSAC gibi terimlerin şimdi içinden geçmem lazım.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
seninle uzun zaman önce tartışmıştık, ben çok hakaret etmiştim, niye tartıştığımızı hatırlamıyorum ama o kadar hakaret ettiğim ve kötü konuştuğum için pişmanlık duyuyorum. bunun için özür dilerim... hiç bir şey olmamış gibi konuşmaya devam etmek beni rahatsız ettiği için bunu söylemek istedim...

evet, umarım hayırlı olur, teşekkürler.

dominar 400 yakıt uyarısı bilerek öyle yapılmış olabilir çünkü yarım deponun altına indiğinde benzin pompasında soğuma problemleri oluyor diyorlar, öyle muhabbetler dönüyor ve bu yüzden yarım deponun altında pek kullanılması istenmiyor olabilir.

yağ bakımı için kitapçığın demesine göre "ap SL ve üzeri 15-50 tam sentetik yağ" öneriyor... ben 15-50 motul 7100 koyarım diye düşünüyorum ama şimdilik elimde 10w-40 motul 5100 var, onu iteleyim gitsin... fazla umursamıyorum, kitap 15-50 diyor, tam sentetik api SL üzeri diyor, buna uyan bilindir bir marka olur. castrol varsa onu da koyarım falan.

şimdi tembelliği bırakıp biraz ders çalışayım, API, ACEA, SAE ve ILSAC gibi terimlerin şimdi içinden geçmem lazım.

bende hatırlamıyorum; sosyal ortamda bu tür konuları uzatmaya gerek olmadığından üstüne düşmedim. bende özür dilerim hocam varsa bir ayıbımız.

Evet sogutmayla ilgiliymiş ancak içerisinde 5 lire civarı kaldıgında o uyarıyı vermesi sinir bozucu; neyse ki kapatma yolu varmış akşamına kapatacagım.

Civarımdaki herkes 10w40 koyuyor sordum, bende oradan devam ederim. Kitapcıkta yazanlar ülke şartlarına göre değil genel oldugu için kullanabilirsin 10w40 ideal demişti bana.

Sadece zincir problemini çözmem lazım; nedense 2022 den sonra zincir dişli setlerinde bir farklılık var gözüküyor sitelerde; çözemedim sebebini.

iyi dersler dilerim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Selam tekrardan.

şu zincir dişli olayını çözemedim, sanırım 2022 öncesinin dişlileri buna uymuyormuş. ben 2023 400ug alırken neye göre almam lazım? internette bu model için olan zincir dişli yok.

15 / 45 / 120L diyor 120L bakla sayısı mı? Kaç olması lazım ug'nin bakla sayısı?
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Haz 2015
Mesajlar
59
bu konularda aslında servislerin bilgisi olması lazım. ya da bajaj türkiye yani kuralkan a sorabiliyor olmamızda gerekiyor. telefona cevap vermeleri sıkıntılı, "müşteri iletişim formun" dan bi deneyebilirsiniz https://www.ekuralkan.com/musteri-iletisim-formu hatta cevap veriyorlarmı, ne kadar zamanda cevap veriyor gibi bizi de bilgilendirirseniz iyi olur, kolay gelsin
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,328
bu konularda aslında servislerin bilgisi olması lazım. ya da bajaj türkiye yani kuralkan a sorabiliyor olmamızda gerekiyor. telefona cevap vermeleri sıkıntılı, "müşteri iletişim formun" dan bi deneyebilirsiniz https://www.ekuralkan.com/musteri-iletisim-formu hatta cevap veriyorlarmı, ne kadar zamanda cevap veriyor gibi bizi de bilgilendirirseniz iyi olur, kolay gelsin

Kuralkan'a ulaşmak zor.

Kısa sürede cevap vermiyorlar ancak verdiklerinde de istisnasız cevapları "servis ile iletişime geçebilirsiniz" oluyor. Sordugum sorular bunlar idi bunlara bile cevapları yok (ns200 için);

-Yeni aldıgımda akü olarak ekran resetlemeyi çözecek belli bir amper değer vs. var mı?
Cevap: Servis ile iletişim geçiniz.

-Motor ile birlikte verdiğiniz avadanlık kayıp, içinde yer alan parçaların listesini alabilir miyim?
Cevap: Servis ile iletişim geçiniz.

-Motorda gaz kesme problemi var; her yetkili servisiniz farklı bir bilgi veriyor ve problem tespitinde değişen parçaların ücretini gerekli de gereksiz de olsa talep ediyor. Bu konuda ne yapmam lazım:?
Cevap: Servis ile iletişim geçiniz.


Göreceğin üzere satınalma işlemi dışında herşey için "Cevap: Servis ile iletişim geçiniz."


o nedenle D400 için de bir cevap alabileceğime inanmıyorum.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
605
D250im varken,akü ve disk yamulmasıyla alakalı bi iki problem yaşamıştım,Müşteri Destek Formu doldurup 1-2 gün bekledikten sonra benim yerime herşeyi halledip servise yönlendirmişlerdi.Bi kuruşta para vermeden diski ve aküyü değiştirmişlerdi.Tabi bu geçen seneydi,D400e geçtiğimden beri tek bi problem bile yaşamadığım için bakımdan bakıma gidiyorum servise sadece belki bazı şeyler değişmiştir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst