Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Sen yakıtı bu şekilde deyince hemen bir Dominar alasım geliyor, sonra Angrypower ortaya çıkıyor vazgeçiyor gibi oluyorum :)

Angrypower dediğin vatandaş yolda giderken arkayı attıran, redline ışığı yanmaya başlamadan vites atmayan adam. Sen yakıt konusunda bana bakma. 156km'de depo doldurduğumda motor dolu, İzmir'den dönerken Çanakkale ilçesi ayvacık civarlarından keşan ipsala çıkışının olduğu kavşağa kadar yokuş yukarı tapa gaz ve rüzgara karşı basıyordum :) Hesapladığım yakıt o zaman için 6,4lt/100km idi. Ortalama 4-4,4lt/100km olarak kullanıyordum ki 3,8lt/100 değerine çok nadir düşerdim. Çünkü gaz kolu yerine ben düğme taktırmayı düşünüyordum.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Sen yakıtı bu şekilde deyince hemen bir Dominar alasım geliyor, sonra Angrypower ortaya çıkıyor vazgeçiyor gibi oluyorum :)

Eğer senin için birinci öncelik yakıtsa NS160'ı hiç satma.Hem vergisi de daha düşük.Sadece önde de olsa abs var. Benim NS150'de ön abs olsa yüksek ihtimal en az bir yıl daha kullanırdım.(Ben de sana illa sattırmayacam :) )
Yok aslında bence Dominar kilosuna, cc'sine ve gücüne göre 250cc kadar yakıyor hemen hemen. Tabii kullanıma da bağlı, benim gibi genelde sakin giden adam az yakıyor, angry gibi agresiv kullanan çok yakıyor. Hani NS160'ı da sürekli redline hattında kullansan o da beklenenden fazla yakar.
Kendini biliyorsundur neticede kullanım tarzın, ekonomik durumun, ne istedğin bunları ölç tart.
Benim mesela Domi almamdaki öncelik yakıt değil, TEM'de daha güçlü bir motordu. O yüzden son hız v.s.'yi değil, NS150 ile gittiğim hızları ya da bi tık üstünü daha rahat yapan, bağırmadan ve uzun süre yorulmadan yapacak ve çok pahalıya patlamayacak bir alet istedim, önce NS200 derken neredeyse son dakikada Dominar aldım, test sürüşü yapmam ve Kdiner, Angrypower, mavellen, norton gibi arkadaşlarla mesajlaşmalarımın da etkisi oldu, en çok da kdiner'in. Tabii güzel bir fiyata almamın da, ben neredeyse 2017'deki lansman fiyatına aldım aleti 2018 Nisan ayında.
Başta (burada okuyanlar da bilir) biraz titreşimden yakındım, ama 5000km'den sonra neredeyse alıştım, sonra 42T dişliyi de takınca artık uzun yıllar binerim diyorum.
Yani yakıt sana, kullanımına bağlı ama benim şimdiye kadar yakaladığım en iyi rakamdır 3.3lt., yoksa ben de genelde 3.5 ila 4 arasında geziniyorum, 3.5 - 4.5lt 100km'de diye düşünebilirsin kullanıma bağlı olarak. Angrypower'a bağlarsan 6'yı da aşabiliyormuş ben de yeni öğrendim. :cherry: Ama öyle kullanınca 250cc lerde o kadar yakar zaten.

O kurye arkadaş gibi 80 - 90 geçmeden sürersen belki 3'ün altına da düşer, ama ben TEM'de bırak 80'i çoğu kez 90'la bile gidemiyorum, millet formula 1'e bağlamış, 100 - 110 km'den aşağı giden yok, kamyonlar dahil. O yüzden benim için 4litre ve altı çok iyi rakam yakıt için. Ve aynı 100 - 110 km hız eşiği sebebiyle NS150'yi yormak yerine Dominar400 aldım. Neyse ki aynı NS150 gibi, iyi ki de almışım diyebiliyorum 5300 km sonra.
Açıkçası ilk 1000 km filan NS150'yi çok aradım, çünkü memnundum keratadan, ama sürdükçe ve avantajlarını gördükçe Domi'ye de alıştım. iyi ki galeyana gelip erkenden satmaya kalkmamışım. Hep söylerim yine söyleyeyim, "sıfır bir motosiklet bence en az 10.000 km sürülmeden satılmamalıdır", çünkü bazen o km'lere gelene dek anlayamıyorsunuz aletin huyunu suyunu ya da değerini. Ayrıca daha önce üst cc kullanmayanlar için de genelde en az 10.000km'lik kullanım tecrübesi önerilir alt cc'de.(tecrübesi olan için bu sıkıntı değil tabii ki) Neyse ki ben 5000km'de Domiyi anladım, iyi anlaşmaya başladık. ayrıca zarar da ediyorsunuz erken satınca.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
O kurye arkadaş 40t arka dişli kullanıyor. Bunu yazmayı unuttum. Yani aşağı yukarı 1000rpm daha düşük motor devri çeviriyor.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
O kurye arkadaş 40t arka dişli kullanıyor. Bunu yazmayı unuttum. Yani aşağı yukarı 1000rpm daha düşük motor devri çeviriyor.

Çok tasarruflu oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------

Eğer senin için birinci öncelik yakıtsa NS160'ı hiç satma.Hem vergisi de daha düşük.Sadece önde de olsa abs var. Benim NS150'de ön abs olsa yüksek ihtimal en az bir yıl daha kullanırdım.(Ben de sana illa sattırmayacam :) )
Yok aslında bence Dominar kilosuna, cc'sine ve gücüne göre 250cc kadar yakıyor hemen hemen. Tabii kullanıma da bağlı, benim gibi genelde sakin giden adam az yakıyor, angry gibi agresiv kullanan çok yakıyor. Hani NS160'ı da sürekli redline hattında kullansan o da beklenenden fazla yakar.
Kendini biliyorsundur neticede kullanım tarzın, ekonomik durumun, ne istedğin bunları ölç tart.
Benim mesela Domi almamdaki öncelik yakıt değil, TEM'de daha güçlü bir motordu. O yüzden son hız v.s.'yi değil, NS150 ile gittiğim hızları ya da bi tık üstünü daha rahat yapan, bağırmadan ve uzun süre yorulmadan yapacak ve çok pahalıya patlamayacak bir alet istedim, önce NS200 derken neredeyse son dakikada Dominar aldım, test sürüşü yapmam ve Kdiner, Angrypower, mavellen, norton gibi arkadaşlarla mesajlaşmalarımın da etkisi oldu, en çok da kdiner'in. Tabii güzel bir fiyata almamın da, ben neredeyse 2017'deki lansman fiyatına aldım aleti 2018 Nisan ayında.
Başta (burada okuyanlar da bilir) biraz titreşimden yakındım, ama 5000km'den sonra neredeyse alıştım, sonra 42T dişliyi de takınca artık uzun yıllar binerim diyorum.
Yani yakıt sana, kullanımına bağlı ama benim şimdiye kadar yakaladığım en iyi rakamdır 3.3lt., yoksa ben de genelde 3.5 ila 4 arasında geziniyorum, 3.5 - 4.5lt 100km'de diye düşünebilirsin kullanıma bağlı olarak. Angrypower'a bağlarsan 6'yı da aşabiliyormuş ben de yeni öğrendim. :cherry: Ama öyle kullanınca 250cc lerde o kadar yakar zaten.

O kurye arkadaş gibi 80 - 90 geçmeden sürersen belki 3'ün altına da düşer, ama ben TEM'de bırak 80'i çoğu kez 90'la bile gidemiyorum, millet formula 1'e bağlamış, 100 - 110 km'den aşağı giden yok, kamyonlar dahil. O yüzden benim için 4litre ve altı çok iyi rakam yakıt için. Ve aynı 100 - 110 km hız eşiği sebebiyle NS150'yi yormak yerine Dominar400 aldım. Neyse ki aynı NS150 gibi, iyi ki de almışım diyebiliyorum 5300 km sonra.
Açıkçası ilk 1000 km filan NS150'yi çok aradım, çünkü memnundum keratadan, ama sürdükçe ve avantajlarını gördükçe Domi'ye de alıştım. iyi ki galeyana gelip erkenden satmaya kalkmamışım. Hep söylerim yine söyleyeyim, "sıfır bir motosiklet bence en az 10.000 km sürülmeden satılmamalıdır", çünkü bazen o km'lere gelene dek anlayamıyorsunuz aletin huyunu suyunu ya da değerini. Ayrıca daha önce üst cc kullanmayanlar için de genelde en az 10.000km'lik kullanım tecrübesi önerilir alt cc'de.(tecrübesi olan için bu sıkıntı değil tabii ki) Neyse ki ben 5000km'de Domiyi anladım, iyi anlaşmaya başladık. ayrıca zarar da ediyorsunuz erken satınca.

Üstad bu senin blogdaki yazıların hepsini okudum heralde.Gözden kaçanlarda belki olmuşmudur bilemiyorum.
Yanılmıyorsam şuan 7000 km deyim.Belki fazladır emin değilim.
Motor ilk aldığımdaki ile şimdikini kıyaslarsam.Şuanki hali daha iyi.Belki rodajın etkisi,bağzı şeylerde pisikolojik..
Alanya-afyon arası ortalamam 4 litre.Gazıda varışakadar bonkör kullandım.Agresif kalkışlar uzun süre son hızda gitmelerim oldu.O zamanlar benim arka dişli 43 ön ise 16 idi.Şuanki dişlilerim ile aynı yolu yapsam 4 litreyi mümkün değil tutturamam.Yolculuğumun 4/3 kısmı gece idi.Farlarım çok iyi aydınlattığından sorunda yaşamadım.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Yakıt konusunda daha 3.8 lt üstünü görmedim ama genelde uzun yol gidiyorum ve yeri gelince bazen basıyorum da. Ama bu iki örnek en az yaktıklarım.



---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

İzmir'den inazumayla gelip bi çaylarını içmiştim, düzgün insanlar gerçekten :)

Valla senin gibi bu markanın düşmanı bile iyi diyorsa her halükarda iyidirler :thumleft:
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Yakıt konusunda daha 3.8 lt üstünü görmedim ama genelde uzun yol gidiyorum ve yeri gelince bazen basıyorum da. Ama bu iki örnek en az yaktıklarım.
[url]https://i.hizliresim.com/26gqN2.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/6a2b5l.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------



Valla senin gibi bu markanın düşmanı bile iyi diyorsa her halükarda iyidirler :thumleft:
Senin yakıt proğramını ismi neydi.Geçmişte söylemiştin ama dönüp baktım bulsmadım o mesajları.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Yakıt konusunda daha 3.8 lt üstünü görmedim...
Yakıt konusunda 3.8lt'in altını görmedim ben de. Maks 5.5lt/100km gördüm. Ortalama 4.2-4.5lt/100km arası oynuyor bende. Sakin, maksimum 100km/s hızla kullanırsam 3.8-4lt/100km olabiliyor. Arka dişli de 43t. Nasıl 3lt/100km yaktırabiliyorsunuz hayrete düşüyorum.
Ben o değeri Pulsarımda görüyorum 7bin deviri aşmadan maks 100km/s hızda fıtıfıtı kullanınca. Dominarımda görmek nasip olmadı dahaca ne kadar sakin kullansam da.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Kişilerin kullanışı illa sana benzemez. 40 dişli 42 dişli arasında bile fark oluşuyor. Ben max 6,4lt/100km yaktım. Kimse bana yetişemedi. Şimdi bende mi sallıyorum? :)
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Kişilerin kullanışı illa sana benzemez. 40 dişli 42 dişli arasında bile fark oluşuyor. Ben max 6,4lt/100km yaktım. Kimse bana yetişemedi. Şimdi bende mi sallıyorum? :)

Kimsenin kullanışı aynı değildir zaten :) Yazımdan öyle mi anlaşıldı bilmiyorum ama kimsenin salladığını düşünmüyorum(ben de dahil). Herkes kendi değerlerini vermiş, ben de kendi değerlerimi verdim. 6.4lt değeri pistte falan yakalarım belki, zira bendeki bu viraja yatma acemiliği ile düzyol gaz açıcısıyım sadece :D Ne kadar sakin kullansam da 3lt'leri görecek kadar da sakin değilim sanırım.:mrgreen:
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Rosso 2 lerle 120km yaptım rodaj bitmişmidir bilmiyorum ama şimdiden farkı hissetmeye başladım,biraz yanlamaya çalıştım kalkışta olmadı motor ileri atılıyor direk şu haliyle stok lastiklerden çok daha iyi virajlardada biraz yatırmaya başlıcam
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Selam beyler bayanlar

2019 Model dominardaki farklılıklar için bir vlog çektik. videoya BURAYA TIKLAYARAK ulaşabilirsiniz. Tekeriniz düz basa

Gösterge ekranı gerçekten o sizin gösterdiğinizse ben beğenmedim, fazla apaçi işi civcivli, hani Doğan'a Şahin'e çin işi uyduruk tablet takarlar led ekran hesabı öyle duruyor. Sadelik seven biri olarak o egzozu da sevmedim. HP'yi artırıp devri yukarı filan çekerlerse o başka bi motor olur ona Dominar 400 Plus filan demeleri lazım.
Titreşimi düzeltmişler filan diyeceksiniz sandım. Ama biraz tevatüre kaçmış sizinkisi.:)
 
Katılım
5 Ağu 2015
Mesajlar
197
Gösterge ekranı gerçekten o sizin gösterdiğinizse ben beğenmedim, fazla apaçi işi civcivli, hani Doğan'a Şahin'e çin işi uyduruk tablet takarlar led ekran hesabı öyle duruyor. Sadelik seven biri olarak o egzozu da sevmedim. HP'yi artırıp devri yukarı filan çekerlerse o başka bi motor olur ona Dominar 400 Plus filan demeleri lazım.
Titreşimi düzeltmişler filan diyeceksiniz sandım. Ama biraz tevatüre kaçmış sizinkisi.:)

Hocam keşke sürme imkanım olsaydı da bütün soruları yanıtlayabilseydim ama henüz o şerefe erişemedik :) Araştırıp elimizden geldiğince bir içerik hazırlamaya çalıştık.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
Sayın Cloud verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Tek kriterim elbette yakıt değil ama psikolojik bir sınırım var ve 4lt altı benim için gayet uygun. Aslında biraz da yaz döneminde otoban kullanımım olduğu için (aşırı yakmadan ve bağırmadan) otoban seyir hızında rahat gitmek istiyorum. Bu konuda, yani motoru kullanım amacı ve şekli konusunda seninle benzer durumda olduğumuzu düşünüyorum, bu nedenle de senin deneyimlerini buradan ve bloğundan takip ediyorum. Son sözüm, bugün itibariyle pulsarımı satmış bulunuyorum :( ama özledim keratayı.

Sayın Norton sizi Tebrik ederim. Ben de umarım sizin yakaladığınız tüketim değerlerini görürüm. Genelde sakin ve yavaş sürüşü tercih ediyorum böylece güvenli ve ekonomik oluyor.

Son olarak Kdiner, 0,3MB boyutunda söylediğin isimde bir program indirdim bunları yazarken; inşallah virüs değildir :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Sayın Cloud verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Tek kriterim elbette yakıt değil ama psikolojik bir sınırım var ve 4lt altı benim için gayet uygun. Aslında biraz da yaz döneminde otoban kullanımım olduğu için (aşırı yakmadan ve bağırmadan) otoban seyir hızında rahat gitmek istiyorum. Bu konuda, yani motoru kullanım amacı ve şekli konusunda seninle benzer durumda olduğumuzu düşünüyorum, bu nedenle de senin deneyimlerini buradan ve bloğundan takip ediyorum. Son sözüm, bugün itibariyle pulsarımı satmış bulunuyorum :( ama özledim keratayı.

Sayın Norton sizi Tebrik ederim. Ben de umarım sizin yakaladığınız tüketim değerlerini görürüm. Genelde sakin ve yavaş sürüşü tercih ediyorum böylece güvenli ve ekonomik oluyor.

Son olarak Kdiner, 0,3MB boyutunda söylediğin isimde bir program indirdim bunları yazarken; inşallah virüs değildir :)

Oto yakıt hesaplama programından bağsediyorsunuz sanırsam virüs değil sıkıntı olmaz, mobil olduğum için ekran resmi malesef atamıyorum. Programı indirme kısmında benzin depo göstergesi var.
Bu linki açıp bakın aynı ise doğru programı indirmişsiniz demektir.
https://www.kolayresim.com/resim/Nijx
 
Son düzenleme:

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
Oto yakıt hesaplama programından bağsediyorsunuz sanırsam virüs değil sıkıntı olmaz, mobil olduğum için ekran resmi malesef atamıyorum. Programı indirme kısmında benzin depo göstergesi var.
Bu linki açıp bakın aynı ise doğru programı indirmişsiniz demektir.
https://www.kolayresim.com/resim/Nijx

Teşekkür ediyorum, şaka mahiyetinde söylemiştim. Programın boyutu o kadar küçük olunca şaşırdım sadece.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Şayet sakin kullanıyorsun benim tüketim değerlerini rahatlıkla yakalarsın merak etme. Ama dediğim gibi ben genelde şehir dışı kullanıyorum. Sıklıkla Antalya- Side yapıyorum. Sabah oraya gidip akşama dönüyorum. Sonuna kadar bitirmiyorum. Genelde yakıt aldığımda 10-11 lt alıyor depo. Ben memnunum yakıttan da, performanstan da servisten de. 42 dişli var ve 52 lt'lik de çanta mevcut motorda ve kendim de 88 kg'yum. yani hafif de sayılmam. Gidon yükseltme var bir de.
 
Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
Ben de bugün hava biraz güzel olunca boş geçirmek istemedim. Bizim hayvana biraz boğaz havası aldırdım. Köprüleri sırayla gezdik :)

Birinci köprü :

mMzlN8.jpg


İkinci köprü :

pbo4ko.jpg


Üçüncü köprü :

V9LpNj.jpg


Gezide de Dominar'ın uğuru eksikmiş. Ufakta olsa ilk artçılı sürüşüm oldu :queen:

y6ld9N.jpg
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ara ara sahil hattında beyaz bir Dominar görüyordum iş saatlerinde. Belki sendin o :) Görüncede mutlu oluyordum açıkçası. Bakın bakın benim motorumdan bembeyaz geçiyor die arkadaşlara da gösterirdim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst