Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Gidonu tam sola çevir kilitlerken hafif sağa oynat gidon kilitlenir tam solda kilitlenmiyor hafif sağa çevirmen gerek gidonu.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Kontağı bastırıp çeviriyorsun sonra gidonuda sola doğru çevirip hareket ettiriyorsun.Az kurcala böyle birşeydi.

Bastırıp sola çevirdiğinde, gidon tam sola dönükse girmiyor, hafif 1cm oynat anahtar ile çevirmeye çalışınca. Şık die girecektir.

Gidonu tam sola çevir kilitlerken hafif sağa oynat gidon kilitlenir tam solda kilitlenmiyor hafif sağa çevirmen gerek gidonu.

Pulsarda ne güzel tam solda rahat rahat kilitleniyordu, direkt tek elle de açılıyordu. Şimdi Dominarda ne tek elle rahatça kilitleyebiliyor, ne de açabiliyoruz kolay kolay. Açmak isteyince elimle direksiyonu hafif itmem gerekiyor, elimde kask vs olunca da göbeğimle vücudumla falan itiyorum gidonu ki anahatarı çevirebileyim motorun yanında.
Niye böyle bir gereksiz iş yaptılar dominarda anlamadım.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Hafta sonu Gebze Ovacık'ta Deneme Tahtasının düzenlemiş olduğu etkinlikten geriye kalanlar.

42497078_633116073749029_7786942343789150208_n.jpg


42520859_740938056257001_6426978603489034240_n.jpg


42402400_324431851665468_1189337016186175488_n.jpg


42495073_475157912968267_6237043402924359680_n.jpg


42416688_246205989572529_7784474468465770496_n.jpg


42434988_275700876262403_7904951329070514176_n.jpg


42498694_481018999049070_257667878499647488_n.jpg


42495074_742875186044775_3049821367395418112_n.jpg


42507182_273227056864414_8237185333091893248_n.jpg


Bu hafta sonu da bir aksilik olmaz ise dominar kullanıcıları için süpriz var ona göre tekrar burdan bilgilendirme yaparım, dominar kullanıcıları hafta sonu için kimseye söz vermesin.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Evet arkadaşlar... Yağmurlar başlıyor, kış geliyor. Winter is coming dedik, dinlemediniz. Lastiğe verdiğim eşek yükü paraya acısamda iyiki kış gelmeden aldım diyorum. Rodajıda yapıldı sayılır. Bundan sonrası lastiklerden memnun kalacak mıyım? Esas soru bu aklımda. Herkesin tekeri düz basarken, kayma yapmasın :)
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Evet arkadaşlar... Yağmurlar başlıyor, kış geliyor. Winter is coming dedik, dinlemediniz. Lastiğe verdiğim eşek yükü paraya acısamda iyiki kış gelmeden aldım diyorum. Rodajıda yapıldı sayılır. Bundan sonrası lastiklerden memnun kalacak mıyım? Esas soru bu aklımda. Herkesin tekeri düz basarken, kayma yapmasın :)

Hayirli olsun yeni pabuçlar...

Yere ilk düşen yağmura aman dikkat..

Saganak yagişli,yikanan asfalt sorun degil yeterki limitlerinin farkinda ol..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla şansıma ilk yağmur düştükten sonra veya önce yola çıkmak isterim ama yağdığında da yapacak bişey yok azar azar, yavaş yavaş giderim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben çok memnun kalmanızı bekliyorum PR4'lerden; son derece kaliteli lastik. Bakalım bir boy ufak jantta nasıl sonuç verecek?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben çok memnun kalmanızı bekliyorum PR4'lerden; son derece kaliteli lastik. Bakalım bir boy ufak jantta nasıl sonuç verecek?

İşin gerçeği, özellikle artçıda slalom sever oldu sanki makine. Şimdilik Beylikdüzü yanyol, Marmara Park'a çıkan yokuşta duraktan sonra ani gaz açışlarda orjinal lastikler yanlıyordu. Bunlarla denedim bir atar gibi yapıp sımsıkı tuttu yolu. Hop ağır ol, ben yolu tutarım der gibi yaptı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

Püf. Lastikleri değiştirince; çekişi, gidişi bile değişti hayvanın...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Lastik hamur kalitesi ve taban deseni,tasarimi,

Surtunmeyi
Ruzgar direncini
Aquaplaning(tasarimsal,uzerindeki suyu vb.atma kabiliyeti)

Olumlu yönde ivme ve yol tutuşu´na yansittigi icin bu durum normal..
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Lastik hamur kalitesi ve taban deseni,tasarimi,

Surtunmeyi
Ruzgar direncini
Aquaplaning(tasarimsal,uzerindeki suyu vb.atma kabiliyeti)

Olumlu yönde ivme ve yol tutuşu´na yansittigi icin bu durum normal..

Lakin göstergede gösterilen hız doğru mu? Onu çözemedim. Sürtünme alanı genişledi die de yavaşladı sanki. Yada gösterge beni yanıltıyor.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Lakin göstergede gösterilen hız doğru mu? Onu çözemedim. Sürtünme alanı genişledi die de yavaşladı sanki. Yada gösterge beni yanıltıyor.

Sana S1000RR alacam hemide gazlamali 200küsür aygirli...:pr:

Işin gücün göstergedeki sayilarda değil mi?

180-190 görsen mutlu olacaksin...:queen:

Gaz kolunu rahat birak artik,anliyorum o seni birakmaz ama dürtülerine engel ol...

Motor yürüyor mu yürüyor,takma kafana,keyfini çikar..
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Sana S1000RR alacam hemide gazlamali 200küsür aygirli...:pr:

Işin gücün göstergedeki sayilarda değil mi?

180-190 görsen mutlu olacaksin...:queen:

Gaz kolunu rahat birak artik,anliyorum o seni birakmaz ama dürtülerine engel ol...

Motor yürüyor mu yürüyor,takma kafana,keyfini çikar..

Ahtım var 200'ü göreceğim öyle yada böyle :queen:

İşin şakası bir yana benim sürüş tarzım biraz ofansif. Basmayacağım dediğim yerde 140 görüyorum çünkü arkadan bir BMW, AUDI vs geliyor, bunlar olmazsa tuğralı eşeklerden bir tanesi yardırıyor. Trafik açıldığında işler daha da çirkinleşiyor İstanbul'da. Sıkışık trafikte maddi kazalı, trafiksiz ortamda kesinlikle yaralanmalı yada ölümlü kaza yaşanıyor bu memlekette :(

S1000RR bu belim ile olmazda S1000XR yada R1200R falan olur :p RnineT'ye de ayrıca hastayım.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Ahtım var 200'ü göreceğim öyle yada böyle :queen:

İşin şakası bir yana benim sürüş tarzım biraz ofansif. Basmayacağım dediğim yerde 140 görüyorum çünkü arkadan bir BMW, AUDI vs geliyor, bunlar olmazsa tuğralı eşeklerden bir tanesi yardırıyor. Trafik açıldığında işler daha da çirkinleşiyor İstanbul'da. Sıkışık trafikte maddi kazalı, trafiksiz ortamda kesinlikle yaralanmalı yada ölümlü kaza yaşanıyor bu memlekette :(

S1000RR bu belim ile olmazda S1000XR yada R1200R falan olur :p RnineT'ye de ayrıca hastayım.
Geçmiş olsun,

Bel fitigi mi?

iki sene evvel ümraniyeden karşiya geçtim 18:00-19:00 sularinda,artçı olarak,gerginlik,stres illet geldi,deli trafik,makas atanmi ararsin,silme geçenmi,istanbulda iki teker kullanan arkadaslara saygim sonsuz..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Aynen. Ne yazıkki SS makineleri görünce hüzünlü hüzünlü bakıyorum. Ahtım var ama o 200 öyle yada böyle görünecek :p

Şaka bir yana lastik ebatlarından ibre sapmış mıdır?
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
https://www.ajdesigner.com/fl_tire/tire.php

Burdaki veriler akıl karışıklığı yarattı açıkçası.

Yanak yüksekliginden bahsediyor,benzeri bir siteyi bende incelemistim

195 60 16
veya
205 75 16

Otomobil lastigi yanak yuksekligi ile motosiklet lastigi yanak farklari hiz olarak tam eşit değil.

Zira motosikletin ön ve arka taban ve yanak olculer farklidir bu durum sapmayi tolere edebilir..

Ön 100 90 17
Arka 130 80 17

gibi

Motosiklette,On ve arka ayni olsa kesin sapma olabilir denilebilir
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Taban daha geniş olduğu için aynı yanak yüksekliği yüzdesi için tekerlek çevresi büyüyecektir, dolayısıyla kranktan hız ölçen sistem olduğundan az gösterecektir. (Beri yandan onlar zaten ort. %5 fazla gösterir, tekerlek çevresi büyümesinden bu dengelenebilir bile...) Bir internet sitesinden eski ve yeni arka lastik çevrelerini hesaplatıp eskiye göre ne kadar fark olacağını görebilirsiniz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------

%2 farkediyor. (Yani hız göstergesinin gösterdiğinden %2 daha hızlı gidiyor olacaksınız...) Bu da standart %4-5 sapmanın üstüne eklenecek; yani gösterge 107 gösterirken siz gerçekte 100 gidiyor olacaksınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Kafa karıştı; normal lastikle gösterge zaten fazla gösteriyor %4-5, yeni lastikle de %2 az gösterecek, genel sapma düzelecek daha doğruya yakın olacak :) (Şimdi oldu)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst