Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
129
Hayırlı Olsun ALLAH Kaza Bela Vermesin,Yakıtı Ölçme İmkanın Oldumu Ortlama Ne Kadar Yakıyor. Ben Sıfr AldıĞım Motrda 800 KM Gittim şu Ana Kadar 1 litreye 35 km götürebildim.Rodaja çok dikakt eden bir insanım bayağı az gitti şimdi tekrar deniyorum bakalım ne çıkacak,Zaten 72 km falan gitmesini beklemiyorum normal şehir içi kullanımımda 40-45 km arası gitsin razıyım zaten.Bir motoru satabilmek içinde böyle uçuk rakamlar söylenmesinede karşıyım bu 72 km gitmiyor dediğimizdede verdikleri cevap çok daha komik oluyor Otobanda 5 vitesde 60 km hızı kesinlikle geçmeden,rüzgara karşı sürmeden ,vites değiştirmeden vesair vesair... ya zaten ben diğer markalarlada böyle sürsem zaten ekonomik olur.O yüzden böyle bir yaklaşımı ben tüketiceye karşı bir aldatma olarak görüyorum.Çünkü bu şekil bir motorr kullanıcısı olduğunu sanmıyorum
 
Katılım
17 Haz 2015
Mesajlar
9
Bende 150 f kullananlar arasına yeni girdim yakıt konusunda ilk ölcümüm 125 km yol yaptım %80 şehir içi 14 TL fulledi 4.90 dan almıştım lt fiyatı hesabını yapınca 11.2 kuruş geldi
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Yeni alım yapan tüm arkadaşlara hayırlı olsun diyorum.

Belki hesabı lt. üzerinden yapmak daha doğru olur. Malum yakıt fiyatları çok değişken. Sizin ölçümünüzden şu şekilde anlıyorum.

125 km de 2,85 lt,
100 km de 2,28 lt,
1 lt ile 43,85 km.

Bu vesile tüm arkadaşlarımın Ramazan ayını tebrik ediyorum.

Saygılarımla...

Bende 150 f kullananlar arasına yeni girdim yakıt konusunda ilk ölcümüm 125 km yol yaptım %80 şehir içi 14 TL fulledi 4.90 dan almıştım lt fiyatı hesabını yapınca 11.2 kuruş geldi
 
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
18
Yakıt tüketim karşılaştırması yapmak bence gereksiz. Eğer motor bozuk değilse kendi cc sınıfındakiler kadar yakacaktır.
Discover 150 f in avantajı 145cc olması ve 14.5 ps @ 8500 güç üretmesi
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
18
titreşim kalın bir şekilde, yani rölantide sabit dururken aynaları sallıyor. sanki rolanti devri düşmüş gibi.(düştüğünü sanmıyorum ama devir saati yok. emin olamıyorum). ilk aldığım günlerle çok fark etti. sesi bile değişti ya motorun..
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
18
titreşim kalın bir şekilde, yani rölantide sabit dururken aynaları sallıyor. sanki rolanti devri düşmüş gibi.(düştüğünü sanmıyorum ama devir saati yok. emin olamıyorum). ilk aldığım günlerle çok fark etti. sesi bile değişti ya motorun...
rolantiyi yükseltip denediz mi.
Bir motosiklet kullanıcısının rolanti ayarını, fren sıkılığını, debriyaj ayarını, lastik basıncını, ayna ayarını kendi yaparak kendine en uygun olanını bulması iyidir

Düşük devirlerde yüksek tork ve güç üreten bu motoru, düşük devirlerde kullanarak yakıt tasarrufu yapaılabileceği kanaatindeyim.
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
18
Yakıt olarak bugün ilk depoyu bitirdim. 50 TL ile 370 km gitti. bana baya az geldi.
lt olarak da 10 lt reden biraz fazla ediyor. yani 1 litre ile 37 km gidiyor.
satıcı bana normal kullanımda 100 km de 2 lt yakıyor demişti. ben bunu şehir içi olarak algılamıştım. heralde uzun yol için
diğer motorlarda nasıl yakıt. mesala cbf150 için bilen varmı ne kadar yakıyor? satıcı kanuni için çok yakıyor demişti...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

rolantiyi yükseltip denediz mi.
Bir motosiklet kullanıcısı rolanti ayarını, fren sıkılığını, debriyaj ayarını, lastik basıncını, ayna ayarını kendi yaparak kendine en uygun olanını bulmalı.

Düşük devirlerde yüksek tork ve güç üreten bu motoru, düşük devirlerde kullanarak yakıt tasarrufu yapaılabileceği kanaatindeyim.

ilk bakıma kadar el sürmek istemiyorum. yoksa anlarım tamir işlerinden. bakalım ilk bakımda neler değişecek, düzelecek.
 
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
18
Kanuni bildiğim kadarıyla kendi motorunu üretmiyor.
"Kanuni Puma" önerebileceğim bir model, Bu model Jianshe nin "JS150-3 R6 Puma" modeli ve üzerindeki motor yamaha szr 150 ile aynı imiş.
 
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
18
Bajaj Discover 150, yarı rüzgar korumalı f ve rüzgar korumasız s olmak üzere iki seçenekte sunuluyor. Türkiye de ise yalnızca f modeli satılıyor. 150f deki rüzgar koruması aerodinamiği çok az etkiliyor fakat motosiklete görünüş bakımından etkisi büyük. rüzgar koruma dışında diğer model ile bütün özellikler aynı.
Motosikletin oturuş pozisyonu dik olarak ve kullanıcının rahatlığı düşünülerek dizayn edilmiş.
motor ve şanzuman yapısı şehir içi kullanım için ideal durumda. düşük hızlarda motor çok rahat çalışıyor.
Motor 90kmh ye kadar oldukça rahat, daha sonrasında motor stresi başlıyor.
Test koşullarında 72km/lt olan yakıt tüketimine karşın normal kullanımda 55km/lt değerine ulaşılıyor.
Özetle discover 150f şehir içi kullanımda tüm beklentilere cevap vererek oldukça yüksek bir konfor sunuyor.


2014-Bajaj-Discover-150-F-17-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-5-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-2-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-20-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-F-S-3-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-front-fairing-2-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-headlamp-cluster-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-front-fairing-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-600x399.jpg




2014-Bajaj-Discover-150-F-instrument-cluster-1-600x399.jpg


discover 150 f ön ekran



2014-Bajaj-Discover-150-S-instrument-cluster-600x399.jpg


discover 150s ön ekran



2014-Bajaj-Dscover-switchgear-2-600x399.jpg


2014-Bajaj-Dscover-switchgear-1-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-chain-guard-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-F-S-6-600x399.jpg




2014-Bajaj-Discover-150-rear-foot-peg-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-front-disc-brake-2-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-front-disc-brake-1-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-mirror-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-rear-mono-shock-2-399x600.jpg




2014-Bajaj-Discover-engine-2-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-engine-2-399x600.jpg




2014-Bajaj-Discover-150-S-16-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-17-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-2-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-22-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-1-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-25-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-12-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-16-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-e1408359709769-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-F-S-7-600x399.jpg


2014-Bajaj-Discover-F-S-4.jpg


2014-Bajaj-Discover-F-S-1.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-under-seat.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-tire-4.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-tire-3.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-tire-1.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-S-12.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-rear-brake-pedal.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-rear-grab-handle.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-fuel-filler-cap-open.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-23.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-22.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-21.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-20.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-19.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-18.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-15.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-14.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-13.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-12.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-11.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-10.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-9.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-8.jpg


2014-Bajaj-Discover-150-F-6.jpg



2014-Bajaj-Discover-150-F-3.jpg



2014-Bajaj-Discover-150-F-1.jpg





2014-Bajaj-Discover-150-exhaust-2.jpg



2014-Bajaj-Discover-150-exhaust-1.jpg



2014-Bajaj-Discover-150-engine.jpg



2014-Bajaj-Dicover-150-front-mudguard.jpg
 
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
18
Motoroids sitesindeki bütün fotoğraflar bunlar . inceleme yazısını da o siteye göre yazdım.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
129
Tekrar depoyu fulledim 262 km yol yaptim ve bu kmden sonra tekrar doldurdugumda 7.75 litre aldı.Kısacasi 1 litreye 33.8 gitti ve bu kullanimi şehir icinde ortalama 60-70 km hız araliginda (nadiren 80-90 arası) yaptim.Ve sonuç ortada şimdi daha önce dedigim gibi ben 72 km gitmesini beklemiyorum(ki böyle söylenmesine rağmen) peki 50 olmadı 45 ya hadi oda olmasın 40 gitsin , ben bunları söylerken sırf eleştireyim polemik olsun diyede soylemiyorum insan böyle bir durumda kendini aldatilmiş hissediyor.Burdaki servisi olan akın motora gittim onlara söyledigimde. Benzin aldigin yeri değiştir dedi. Kısacasi dolma bu yersen demeye getirdi. Ve bizide motordan soguttular boylece
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
28
Minimum yakıt tüketimi için 10 ipucu:

1-Tekerlek hava basıncı optimum seviyede olmalı.
2-Seyir hızı 38-55 kmh arasında en uygun seviyede olamalı.
3-Gaz kolu yumuşak kullanılmalı , sert fren yapılmamalı.
4-Motoru ayak marşı ile çalıştırın ve ısınması için 15 sn bekleyin.
5-Debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın ve mümkün olan en yüksek viteste yol alın.
6-Yakıt anahtarını motor çalışmadığı zaman kapalı konuma getirin, yedek depo konumunda uzun süre yolculuk yapmayın.
(Motora zarar verecek tehlikeli ipucu: haraket halindeyken yarım açık konuma getirin. )
7-Kaliteli yakıt kullanın.
8-Kullanmadığınız motor aksesuarlarını sökün, ağırlığı azaltın.
9-Motoru en az ses çıkaracak şekilde sürün(en iyi öneri).
10-Motosikletinizin bakım ve kontrolünü ihmal etmeyin.

kaynak:http://bikemileage.blogspot.in/2012/11
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Tekrar depoyu fulledim 262 km yol yaptim ve bu kmden sonra tekrar doldurdugumda 7.75 litre aldı.Kısacasi 1 litreye 33.8 gitti ve bu kullanimi şehir icinde ortalama 60-70 km hız araliginda (nadiren 80-90 arası) yaptim.Ve sonuç ortada şimdi daha önce dedigim gibi ben 72 km gitmesini beklemiyorum(ki böyle söylenmesine rağmen) peki 50 olmadı 45 ya hadi oda olmasın 40 gitsin , ben bunları söylerken sırf eleştireyim polemik olsun diyede soylemiyorum insan böyle bir durumda kendini aldatilmiş hissediyor.Burdaki servisi olan akın motora gittim onlara söyledigimde. Benzin aldigin yeri değiştir dedi. Kısacasi dolma bu yersen demeye getirdi. Ve bizide motordan soguttular boylece

Firmaların verdikleri değerler yokuşu çıkışı olmayan yollarda, havanın rüzgarsız, asfaltın pürüzsüz, sürücüsünün 45 kg olduğu vs gibi şartlarda alınan değerler ve gerçek hayatta yaklaşılması neredeyse imkansız değerlerdir.

Fiat doblo 2013 model 1,3 multijet, fabrika verisi 4,4 uzun yol, otoban ortalamam 5,5 litre. Yani 25% fazla :)

Otoban değil ama çift şeritli bölünmüş yolda 6,5 litre, Bölünmemiş engebeli arazi 8 litre. Hani nerede kaldı bizim 4,4 litre ? Bu arada maksimum hız 80.

Yani bu motor ilk çıktığında 1 litre ile 500 km gidecek diyenlere zaten inanmadık, yazınca çizince adımız mok atıyor oldu.

5. viteste, 40 km hızla tıngır mıngır gidersen 2,5 litre görürsün. Senin tarif ettiğin gibi 70 - 80 ile gidersen 3 litre görürsün. 100-110 sıkıştırarak gidersen emin ol 3,75'i geçer.

Pulsar için bayiye gittiğimde bana 1 litre ile 60 km gidiyor dediler :), ağzımla hassssss dedim duyulur bir şekilde, güldük geçtik. Bugün forumda eski tanıdığım ve sonradan pulsar alan elemanlar 120 ile gittikleri zaman 4 litre gördüklerini söylüyorlar.

150 lik bir motorun 3 litreyi her halükarda yakacağını bilmen lazımdı arkadaşım, evet enayi yerine koyuldun ama 1 litreden batmazsın, keyfini çıkarmaya bak.

(meşhur 2,4 yakan CBF ile 2700 km yol gittim, yanında mh 125 ile. CBF 3,8 yaktı, drift 3,5 yaktı. Saygılar )
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
129
Evet yukarda yazilanlara katilmamak mümkün değil.Ben bunların %80-90 nini yapiyorum diyebilirim ,zaten sıkıntıda bu bildiğimiz şeyleri yapmamıza ragmen o söylenen ölçümlere yaklaşamayişimiz.Benim burdaki tepkim bu motorun 72 km gidiyor denirek tüketicilerde yanlış bir algı oluşturularak aldatılması.Ben kendi adıma bu algı yanilmasina düştüm .Ben yaşadığım bu tecrübeyi burda paylaşarak insanlar bunu bilerek alsın veya almasınlar,örneğin geçen günlerde motorumu görüp duran birisi bu motor 72 km gidiyormuş reklamlarda gördüm almayı düşünüyorum doğrumu diye sordu bende ona böyle bir şey olmadığını bir ybr bir cbf ne yakıyorsa o ortalamalarda yaktığını söyledim.Kuralkan burda tüketiciyi kandiriyor malisef
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bir motorun yapabileceği en düşük tüketim ile normal kullanımda yapacağı tüketimi birbiriyle karıştırmamak lazım. Kimse bu işte mucize yaratamaz, beklentinin çok yüksek olmaması gerekiyor.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
129
Beklentiyi zaten çok yüksek tutmadim,aslinda onlarin dedigi gibi bir beklenti icindede olmadim.Ama nedir bir cbf ybr 35 gidiyorsa buda 40 gitmesiydi .Ne diyelim hayırlısı olsun
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
28
Düzeltme..
4-Motoru self start(marş motoru) ile çalıştırın ve ısınması için 15 sn bekleyin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

-Bajaj discover serisini 4 model bırakarak kapatmış. discover100, discover 100m, discover 125m, discover 150 f-s.
-Bajajın yeni hedefi pulsarın büyük hacimlileri ve ktm nin büyük hacimlilerinin üretimini yapmakmış.
-Discover 150f nin normal kullanımda 50 - 55 kmpl tüketime ulaşabildiği yazıyor.

kaynakhttp://overdrive.in/reviews/2014-bajaj-discover-150f-and-150s-india-roadtest/
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst