devir saatinin olmayışı ve rödaj ile ilgili sıkıntı çeken varmı ?
işin özü rodaj v.s hikaye, sadece denildiği gibi sıfır olan her makine gibi, alışana kadar parça uyumu için, motoru çok sıkıştırmamak lazım, yoksa sağlam makineye zaten birşey olmuyor, ben ybr ve diğer motorlarımı ist getirdim, şimdi 500 km yol, 40.50 km ile bitermi ? bolu ya kadar 80.90 geldim, ybr ile, sonra 100.120 yerine göre, rampa çıkışları hariç, bastım, en son 110.000 km deydi motor, hala tıkır tıkır çalışıyordu, rodajda aşırı sıkıştırmadıktan sonra, 40.50 km hikaye, rampa çıkarken zaten zorlanacak motor, 40.50 ile 5 vites gitmekten, daha da zorlanacak ,umarız sağlam çıkar makineler de ,başımız ağrımaz, şimdilik iyi gidiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
gknstyle kardeş motor durumu nasıl, az anlat, frenler, debriyaj ,dişliler, amortisörler, şanzıman ,vites geçişleri, motorun çalışma sesi ve hız durumu,plastik aksam durumu v.s bunlarda anormal durumlar varmı, anlatta 10 bin küsür kmreler motorun durumu nasılmış, bilelim kardeş
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
Merhaba Ekrem bey,yeşilyurt motordan Muammer bey ile görüştüm az önce.Motorumun ufak bir debriyaj kolu ayar için gelmek istiyorum dedim."Bu gün gelmeyin eleman imtihana girdi.Pazartesi gelirseniz yardımcı oluruz "dedi.Bende Pazartesi çalışıyor olduğum için gelemeyeceğimi söyleyip durumu da size bildireceğimi söyledim. Pendik kartal taraflarında başka servisinizde de yok sanırım.Geçen hafta da benzer bir şikayeti başka bir arkadaşımız yapmıştı.Serviste tek elemanın olması da enteresan
kardeş zincir ayarı debriyaj ayarı v.s gibi durumları bende servise sordum, zırt pırt size mi geleyim yoksa kendim mi yapayım diye, sorun yok ayarla dedi, çünkü basit şeyler bunlar, motoru açma ve ilave far v.s ekleme yapma, debriyaj ayarı gibi şeyleri kendin yap, 2 santim civarı kolda boşluk bırak, vites geçişleri rahat ve geri atmadan oturuyorsa, tamamdır, motoru stop et, boşa al, debriyaj kolundaki lastiği geriye al, sıkıştırma somununu gevşet, teli ayarla sıkıştır, 2.3 sefer motor sıcakken de, vites geçişleri rahat ve fazla ses yapmadan geçiyorsa, tamamdır bilmiyorsun anlamında anlattım, biliyorsan yap gitsin, servisle uğraşma, ben 3.5 kere ayarladım en rahat geçiş ayarını oturttum, 125 cc makinelerde, debriyaj çabuk ısınır, rahat çalışmaz, klasik bir durumdur