Arkadaşlar merhaba. 2 gündür süregelen bi sıkıntımdan bahsetmek istiyorum size. Bajaj boxer 150 kullanıcısıyım ve şuan motorun 10300 km'de. Periyodik bakımını 300 kilometre kadar aştım.
2 gündür motorunda bi isteksizlik ve tokurtu -homurtular başladı. Bunun sebebi soğuk hava mıdır yoksa bakımı geciktiği için yağ işlevini yerine getiremez hale gelip yatak sarmaya mı başlamıştır?
Duruma göre sorularım:
- Motora yağı az geldiği için bunu yapıyorsa, yağ değişiminden sonra düzelir mi?
-Başka bir sebebi olabilir mi?
-Yatak sardıysa motorda hangi parçalar değişmelidir, ona göre fiyat saptaması yapıcam.
Şimdiden teşekkür ederim.
Hocam yüksek kaliteli sentetik yağ koyduysanız ve motoru limitlerinde kullanıyorsanız yağınız 5000 km sorunsuz gidecektir. Ama mineral yağ koyduysanız veya limitleri aşıyorsanız 2000-3000km gibi değişmeniz lazım yağı.
Motosiklete binen kişinin en çok dikkat etmesi gereken şey yağ seviyesi. Motoru düz zeminde orta sehpaya alın. Çalıştırın iyice ısınsın.sonra durdurup 5 dakika bekleyin. Boxer da yağ gösterge camı gibi bir nimet var. Yağ üst seviyenin 1-2 milim altında olacak.
Dediğiniz gibi yatak sarma durumunda motor dağıtılır ve krank başta olmak üzere pek çok parça değişir. 500tl min masraf çıkar.
Formation Lucas ne kadar ben bilerek bazı şeyleri yaptımı idda etsede kuralkan motorunun ne kadar dandik olduğu konusunda ki gerçeği hiç bir zaman değiştiremez. Lucas Güneşe balçık sıvıyamazsın dostum.
Şimdi kuralkan bajaj boxer satarken 500 1000 5000 10000 km garantisi vermiş sağolsunlar bi ben motoru kilitlememişim şimdi herkez motoru yeni aldığı için ve bir iki motosiklet hayranı arkadaş dışında bu motorda eskimeye başlayınca sorunlar artacak
Not : Sakın arkadaşlar bajaj boxer 5000 km bir yağ değişimi yaptırmayın burada servislerin üç kağatçılığı söz konusu ben sadece Ekrem beyden zor bela aldım parçalara 300 lira ödedim + 200 lirasını ekrem bey vermişti kafadan 500 lira o zaman dolar ucuzdu şimdi dahada pahallı olmuştur
Motorla haşırneşir olan arkadaşlara sözüm yok onlar zaten aşmış karda jiglesi çalışmayan arkadaşın önde ki motoruda ayrıydı yani aktif bu motoru kullandını göstermez zevk işi sonuçta parası var biner bişi diyemeyiz ama hocam millet senin gibi buji sökemez ki servise gidecek
Bir ay önce iş yerimden çıkarken motora bayağı kar birikmişti bende ilk başlarda motoru çalıştıramadım ama sonrasında çalıştı lastiklerim irc naylon olduğu için motor kullanamıyorum ama her gün motorumu nizami şekilde yarım saat çalıştırıyorum ki motorum kurum yapmasın
Formation sana tavsiyem 1000 km bir motorun yağını değiş kaliteli yağa gerek yok yağ motorun hayatı ayrıca servisler konusunda çok büyük sıkıntılar içindeyiz düşünün bir markanın servisçiliğini yapacaksınız ama parça almak için ne bilim akünüz arızalandı değişmediler onları yapmak için gidip Ekrem bey müracat edeceksiniz Ekrem bey siz rahatsız olmuyormusunuz açıkçası ben kuralkan tepe yöneticisi olacam ve değişilmeyen aküleri sizin vasıtanızla değiştirtecem komedi ya
Bu arada ekrem bey qute berbat bir lansman dı kuralkan için inanın patpat alıp araba yapsaydınızdı bu millete 17.000 Tl bu dört tekerlekli triportörü satmasaydınız yakışmadı kuralkan müşterisine
Arkadaşlar ustalık kısmına çok dikkat edin çünkü motosiklet ustaları vur kaç yapan tipler yani senin birdaha ne bilim en az bir yıl gelmeyeceğini bildiği için o parayı alıyorlar bu her sektörde aynı kimsede iş ahlakı kalmamış ki ne çakarsam kar mantığı var o nedenle böyle bir kuralkan malından dolayı inanın bu servis ustaları adamı usta yaptırır yağ değiştirmeye başladım artık yağ değişimi için servise gitmiyorum şimdi sırada öğreneceğim lastik tamiri uzun yolda bu çok gerekli birde sakın arka lastiği dublex almayın çünkü dikiş tutmuyor motorda şamyelli daha iyi patlayınca yaptırırsın yama yaparsın
Neyse Lucas büyük ihtimal mesajımı siler nicki mide banlarsın dostum seninde işin bu görevini yap kardeşim
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:07 ----------
Şu kış bitsede motora binsek ya işe motorla gidip geliyordum motor evin önünde yatıyor boş boş acaba zinciri değişsemmi bu kadar servislere giydirirken bajaj servisleri daha bana hizmette vermez olsun aynısı dominosta başıma geldi mesela ben şu an Türkiye cumhuriyeti sınırları içerisinde dominos lardan pizza alamıyorum yasaklı müşteriyim hakkınızı arayınca kurumsal firmalar müşteriyi lucas banladı gibi banlıyor bakalım kuralkan sosyal medyada motorunu kötülediğim için bana ne yapacak bekleyip göreceğiz
Samsunspor abi, dominostan banlanan ilk defa duyuyorum.
Sen lucas moderatore küfür etmesen adam seni niye banlasın. Sen kurallara uy, istediğini yaz foruma.
Servisler konusunda haklısın. Maalesef motosiklete biniyosan kendi işini kendin görmen lazım.