Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Çok pahalı değil o lastikler çifti 250 liradan azdır. Karda deli gibi yokuş çıkan ama sağnak yağmurda arka tekeri kaydıran garip bir lastik :)
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
29
yol tutuşu çağ atlattı sürüşüme, eskisi yoldaki şerit çizgisinden sıyırttırıyordu bu lastik hissettirmiyor bile, yalnız artçılı bindiğimde gidonun yalpalamaya başladığını farkettim sonra arka tekere baktım balans yapıyor tam çizgisinde değil hafif sekizimsi bi hareket var.
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
yol tutuşu çağ atlattı sürüşüme, eskisi yoldaki şerit çizgisinden sıyırttırıyordu bu lastik hissettirmiyor bile, yalnız artçılı bindiğimde gidonun yalpalamaya başladığını farkettim sonra arka tekere baktım balans yapıyor tam çizgisinde değil hafif sekizimsi bi hareket var.

Hocam siz motorun rengini değiştirdiğiniz sanırsam birde seleye bi kuyruk gibi bişey yaptınız instagramda gördüm ama birşey soracaktım bu demir şeyi kime yağtırdınız özel değilse maliyeti de öğrenirsek
Bende projeye başlıcam bi zaman bulamadım
 
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
99
Mrb sperlik takan var mi ? Hem güzel olur hem rüzgarı keser. Yan çanta almak istiyorum heybe çantalardan önceki sayfalara baktim birkaç kişi yapmış güzel görünüyor ama bağlaması nasil oluyor acaba internetten almayi düşünüyorum
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Selam arkadaşlar, motosikletimizde saat olmadığı için böyle bir çözüm ürettim.
7w8hh8.jpg

NHoOsW.jpg
 
Katılım
15 Eki 2015
Mesajlar
37
güzel çözüm ama titreşimden veya yoldaki çukurlardan falan geçerken düşme ihtimali var mı? bende düşünüyorum çünkü öyle birşey
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
güzel çözüm ama titreşimden veya yoldaki çukurlardan falan geçerken düşme ihtimali var mı? bende düşünüyorum çünkü öyle birşey

Henüz yapıştırmadım fakat sağlam olacağını düşünüyorum. Yağmura karşı streç film kapladıktan sonra iyi olacaktır.
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Soğukken çalışmama sorununu çözdüm galiba. Servise götürdüm aküyü şokladılar düzeldi.

Sigorta işini baştan anlatıyorum. Cuma günü motoru satın aldım. Motorum hazırlanırken bende sigorta plaka işlerine başladım. Sigortacıları gezdim en ucuz 700 çıkardılar. Yaşım 24 ilk motorum. Motoru aldım ama çok pahalı olduğu için sigorta yaptıramıyorum. Tek seferlik para olsa neyse her yıl ödeyeceğim. Etrafa sordum soruşturdum. Daha ucuzunu bulamadım. Arkadaşlar çok yardımcı oldular sağolsunlar. Ama tanıdıklarında yapabileceği fazla bir şey yok. Sonuçta fiyatı şirket çıkartıyor. Tanıdık en fazla kendi komisyonundan kesebilir. Zaten %15 komisyon alıyorlar ne kadar indirim yapablir ki? Baktım olacak gibi değil babamın adına sigortalara baktım. Babama 370 lira çıktı. Motoru babama satmaya karar verdim. Notere gittik satış için. Daha plaka ruhsat yok fatura ile yapıcaz satışı. Noter baktı 300 küsür noter masrafı 70 lira şöförler odasına toplam yaklaşık 400 lira satış masrafı olur dedi. Fatura ile satış böyle oluyormuş. Plaka ruhsat olsa satış masrafı 111 tl olacak. Plaka çıkarmak için de sigorta şart. Ben zaten sigorta masrafından kurtulmak için satıyorum. Bir arkadaşın gönderdiği bir video vardı birkaç sayfa geride kaldı. O videoda adam motoru annesine satıp sigortayı öyle yapmıştı. Annesine satmak içinde önce sigorta yaptırıp plakayı çıkarıp sigortayı iptal etmişti. Bende öyle yapmaya karar verdim. Sigortayı yaptım 710 tlye anadolu sigortadan. Sonra emniyetten ruhsat plaka işlerini hallettim. Gittim servise plakayı taktırdım. Sonra babamla gittim notere satış için. Ama yapamadım çünkü vergilerinde ödenmesi gerekiyormuş. Gittim vergi dairesine vergiyi ödemek için. Vergiyi ödeyemedim çünkü benim motor sistemde gözükmüyormuş. Yani emniyetin bana ruhsat verdiği daha sisteme düşmemiş. Vergi dairesinin üst katına çık orda halletsinler dediler. Gittim yaklaşık 1 saatlik uğraşıdan sonra sorunu çözebildik. Nasıl çözdük sorun tam olarak neydi onu da anlamadım ama çözdük dediler işte. Zaten onlarında bişeyden anladığı yok. Saat 4'ü geçtiği için ordan vergiyi ödeyemedim. Bankaya gittim vergiyi ödemek için. Sıra bana geldi dedim vergi ödeyeceğim. Plakadan baktı vergisi yok dedi. Ben motoru 11 aralıkta aldım. Ruhsatı plakayı 15 aralıkta aldım. 2015'in ikinci altı ayının vergisi bende çıkmadı. Madem vergi borcu yoktu niye satamadım diye düşündüm ama cevap bulamadım. Gelmişken bari gelecek vergiyi ödiyim dedim ve 2016'nın ilk 6 ayının vergisini ödedim 56 tl. Sonraki gün işlerimden dolayı satamadım Perşembe günü noterden satışı gerçekleştirdik. Sigortacımı aradım benim sigortayı iptal edip babamın üstüne yaptık. Tabi benim sigortayı yapıp 3 gün sonra iptal ettiğimiz için ben 707 liranın bir kısmını geri aldım. Tam fiyatını bilmiyorum ama 40-50 tl kesilmiş olması lazım. Ne kadar beklersek o kadar çok kesiliyormuş. Babamın üstüne sigortayı yaptık. Ruhsat'da 15 gün sonra adresimize gelecekmiş.
Tüm masrafların listesi:
Motosiklet: 3250tl
Ek1: 20 tl
Ruhsat: 180 tl
plaka: 15 tl
benim sigortam: 710 tl
noter satışı: 111 tl
benim sigortanın iadesi: -670 tl
babamın sigortası: 370 tl
toplam: 3986 tl
yaklaşık 4000 tl'ye patladı. Direk babamın adına alsaydık motoru yaklaşık 3850 tl olacaktı.
 
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
99
Nuwanda ergodan fiyat aldin mi ? Daha once yazmistim benim icin en uygun ergo verdi fiyat 210 tl baban hangi sirketten yapti sigortayi
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Nuwanda ergodan fiyat aldin mi ? Daha once yazmistim benim icin en uygun ergo verdi fiyat 210 tl baban hangi sirketten yapti sigortayi

Ergo dahil bütün şirketlerden fiyat aldım. En ucuz anadolu çıktı 710 tl. Sonra dediğim gibi sigortayı yapıp iptal ettik. Babama en ucuz ergodan çıktı ondan yaptık. Zaten bu sigortacılar tek şirketle çalışmıyorlar. Hepsi en az 7-8 şirketle çalışıyor. Bilgileri verip fiyat istiyorsun onlar söylüyorlar en ucuz hangisi oluğunu.
 
Katılım
28 May 2015
Mesajlar
8
Arkadaşlar lastik aldım bugün tube type iç lastikliymiş, Kenda 4.60 ölçülerinde ön ve arka aynı boyutta olucak, acaba orjinal iç lastikle kullanabilirmiyim yoksa iç lastiği demi değiştirmem gerekir saygılar.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Soğukken çalışmama sorununu çözdüm galiba. Servise götürdüm aküyü şokladılar düzeldi.

Sigorta işini baştan anlatıyorum. Cuma günü motoru satın aldım. Motorum hazırlanırken bende sigorta plaka işlerine başladım. Sigortacıları gezdim en ucuz 700 çıkardılar. Yaşım 24 ilk motorum. Motoru aldım ama çok pahalı olduğu için sigorta yaptıramıyorum. Tek seferlik para olsa neyse her yıl ödeyeceğim. Etrafa sordum soruşturdum. Daha ucuzunu bulamadım. Arkadaşlar çok yardımcı oldular sağolsunlar. Ama tanıdıklarında yapabileceği fazla bir şey yok. Sonuçta fiyatı şirket çıkartıyor. Tanıdık en fazla kendi komisyonundan kesebilir. Zaten %15 komisyon alıyorlar ne kadar indirim yapablir ki? Baktım olacak gibi değil babamın adına sigortalara baktım. Babama 370 lira çıktı. Motoru babama satmaya karar verdim. Notere gittik satış için. Daha plaka ruhsat yok fatura ile yapıcaz satışı. Noter baktı 300 küsür noter masrafı 70 lira şöförler odasına toplam yaklaşık 400 lira satış masrafı olur dedi. Fatura ile satış böyle oluyormuş. Plaka ruhsat olsa satış masrafı 111 tl olacak. Plaka çıkarmak için de sigorta şart. Ben zaten sigorta masrafından kurtulmak için satıyorum. Bir arkadaşın gönderdiği bir video vardı birkaç sayfa geride kaldı. O videoda adam motoru annesine satıp sigortayı öyle yapmıştı. Annesine satmak içinde önce sigorta yaptırıp plakayı çıkarıp sigortayı iptal etmişti. Bende öyle yapmaya karar verdim. Sigortayı yaptım 710 tlye anadolu sigortadan. Sonra emniyetten ruhsat plaka işlerini hallettim. Gittim servise plakayı taktırdım. Sonra babamla gittim notere satış için. Ama yapamadım çünkü vergilerinde ödenmesi gerekiyormuş. Gittim vergi dairesine vergiyi ödemek için. Vergiyi ödeyemedim çünkü benim motor sistemde gözükmüyormuş. Yani emniyetin bana ruhsat verdiği daha sisteme düşmemiş. Vergi dairesinin üst katına çık orda halletsinler dediler. Gittim yaklaşık 1 saatlik uğraşıdan sonra sorunu çözebildik. Nasıl çözdük sorun tam olarak neydi onu da anlamadım ama çözdük dediler işte. Zaten onlarında bişeyden anladığı yok. Saat 4'ü geçtiği için ordan vergiyi ödeyemedim. Bankaya gittim vergiyi ödemek için. Sıra bana geldi dedim vergi ödeyeceğim. Plakadan baktı vergisi yok dedi. Ben motoru 11 aralıkta aldım. Ruhsatı plakayı 15 aralıkta aldım. 2015'in ikinci altı ayının vergisi bende çıkmadı. Madem vergi borcu yoktu niye satamadım diye düşündüm ama cevap bulamadım. Gelmişken bari gelecek vergiyi ödiyim dedim ve 2016'nın ilk 6 ayının vergisini ödedim 56 tl. Sonraki gün işlerimden dolayı satamadım Perşembe günü noterden satışı gerçekleştirdik. Sigortacımı aradım benim sigortayı iptal edip babamın üstüne yaptık. Tabi benim sigortayı yapıp 3 gün sonra iptal ettiğimiz için ben 707 liranın bir kısmını geri aldım. Tam fiyatını bilmiyorum ama 40-50 tl kesilmiş olması lazım. Ne kadar beklersek o kadar çok kesiliyormuş. Babamın üstüne sigortayı yaptık. Ruhsat'da 15 gün sonra adresimize gelecekmiş.
Tüm masrafların listesi:
Motosiklet: 3250tl
Ek1: 20 tl
Ruhsat: 180 tl
plaka: 15 tl
benim sigortam: 710 tl
noter satışı: 111 tl
benim sigortanın iadesi: -670 tl
babamın sigortası: 370 tl
toplam: 3986 tl
yaklaşık 4000 tl'ye patladı. Direk babamın adına alsaydık motoru yaklaşık 3850 tl olacaktı.

Maşallah kardeşim, demokrasiyi baya bir tırtıklamışsın. Ama sonuçta çare tükenmemiş işini görmüşsün. Hayırlı olsun.
***************************************************************************************************
Boxer'den ayrılalı 2 ay gibi zaman oldu. Nasıl özlüyorum şimdi. Ne anılarımız olmuştu. O beni ben onu ne güzel anlıyorduk. Yeri geldi karlarda dans ettik, yeri geldi mazimdeki yerlere gittik. Ve yanlış hatırlamıyorsam 8000km. civarı bana eşlik etmişti. Ve vitesli ilk motorumdu. Ve verdiğim parayı hakkıyla haketmişti. Dişe dokunur hiç bir sıkıntı çıkarmadı. Depo kapağının hava akımını iletmemesi nedeniyle güneş altında kalan motor ilk çalıştırmada genleşen benzinin hava yapmasıyla stop ediyordu ama ona da çözümü sağolsun arkadaşlar sayesinde bulmuştuk. Kısacası bu motoru almak isteyen varsa gözüm kapalı tavsiye edebilirim. Ancaak, en önemli nokta motoru almadan önce potansiyel ayarlanması gereken yerlerini almadan önce ayarlatmalı, aku,far,rolanti vs. ayarlarını yaptırmalısınız.
Bunları niye yazdım ki? Belki de özlemimi bir nebze azaltmak için...
Bir daha da motor almadan motor satmam!
 
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
99
Mrb aku icin ne ayar yapiliyor acaba ? Rolanti ayar icin aldigim yere gitmistim. Far ayarini burda yazan arkadaslar sagolsun hallettim
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Mrb aku icin ne ayar yapiliyor acaba ? Rolanti ayar icin aldigim yere gitmistim. Far ayarini burda yazan arkadaslar sagolsun hallettim

Akünüzde sorun var ise ki benimkinde vardı, soğuk havada tek sefer bile marş basmıyordu. Garantiden değişti ve 5 Amperlik sulu tabir edilen akünün yerine 7 Amperlik kuru akü geldi. Bilginize.
 
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
99
Akünüzde sorun var ise ki benimkinde vardı, soğuk havada tek sefer bile marş basmıyordu. Garantiden değişti ve 5 Amperlik sulu tabir edilen akünün yerine 7 Amperlik kuru akü geldi. Bilginize.

Mrb 3 aralikta aldim motoru ve her gun kullanmiyorum ilk calistirmada jikle ile calistirip 2 dk bekliyorum bazen sorun oluyor bilen bir arkadasa baktirayim sagol
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Akünüzde sorun var ise ki benimkinde vardı, soğuk havada tek sefer bile marş basmıyordu. Garantiden değişti ve 5 Amperlik sulu tabir edilen akünün yerine 7 Amperlik kuru akü geldi. Bilginize.

Bende de o sorun var. Soğukta marşla çalışmıyor motor. İlla 5 dakika tepicen öyle çalışıyor. Dün gidip aküyü şoklattım düzelir gibi oldu ama bügün yine çalışmadı. Dediğiniz gibi akünün değişmesini isteyeceğim. Garanti bunu karşılıyor mu? Sizden akü değişimi için para aldılar mı?
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Bende de o sorun var. Soğukta marşla çalışmıyor motor. İlla 5 dakika tepicen öyle çalışıyor. Dün gidip aküyü şoklattım düzelir gibi oldu ama bügün yine çalışmadı. Dediğiniz gibi akünün değişmesini isteyeceğim. Garanti bunu karşılıyor mu? Sizden akü değişimi için para aldılar mı?

Hiç bir ücret talep edilmedi, garanti kapsamında ücretsiz değiştirildi.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bu Bajaj'ın aküleri niye dandik böyle ya verim alınamıyor ya da bozuluyor. Çinli motorumda 3 yıllık Abus akü var, motor 1.5 ay yattıktan sonra tek marşta çalıştı. Şarj falan da gerekmedi boşalmamış akü. Akünün 5 amper motorun ise 210cc kocaman bir motor olduğunu da hatırlatayım, aşırı derecede zorlayıcı koşullar :)
 
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
99
Bu Bajaj'ın aküleri niye dandik böyle ya verim alınamıyor ya da bozuluyor. Çinli motorumda 3 yıllık Abus akü var, motor 1.5 ay yattıktan sonra tek marşta çalıştı. Şarj falan da gerekmedi boşalmamış akü. Akünün 5 amper motorun ise 210cc kocaman bir motor olduğunu da hatırlatayım, aşırı derecede zorlayıcı koşullar :)

Mengu sen bajaj i seviyorsun galiba çinli motorun var ama uzun zamandir bajaj forumunda aktifsin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst