Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Olumsuz yorumlara aldanma kardeşim. Bende satın alma öncesinde yorumları okurken bahsi geçen durumlardan endişe duydum. Şuan 800 Km'de motosikletim. Aldığımda iyi şarj yapıldığı için tek marşta çalışıyor. İlk çalıştırmada mutlaka jikle kullanıyorum. Far ayarını söylememe rağmen yapmamışlardı fakat bu bir sorun değil kendinizde ayarlayabilirsiniz. Titreşim konusuna gelince ben 10 yıldır scooter kullanımından sonra ilk vitesli motosikletime bu modelle merhaba dedim ve rahatsızlık boyutunda bir vibrasyon yok. Orjinal lastiklerle bile frenlemeyi başarılı buluyorum. Amaca yönelik alınabilecek bir motosiklet.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Olumsuz yorumlara aldanma kardeşim. Bende satın alma öncesinde yorumları okurken bahsi geçen durumlardan endişe duydum. Şuan 800 Km'de motosikletim. Aldığımda iyi şarj yapıldığı için tek marşta çalışıyor. İlk çalıştırmada mutlaka jikle kullanıyorum. Far ayarını söylememe rağmen yapmamışlardı fakat bu bir sorun değil kendinizde ayarlayabilirsiniz. Titreşim konusuna gelince ben 10 yıldır scooter kullanımından sonra ilk vitesli motosikletime bu modelle merhaba dedim ve rahatsızlık boyutunda bir vibrasyon yok. Orjinal lastiklerle bile frenlemeyi başarılı buluyorum. Amaca yönelik alınabilecek bir motosiklet.

Açıkçası mevzu sadece akünün şarjı ile alakalı değil, bu yüzdendir ki garantiden değişen aküler kuru akü olarak geliyor.

Ayrıca ıslak zeminde fren yaparken çok dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
 

ROT

Katılım
10 Nis 2015
Mesajlar
70
Boxer titrer, titremez diyen henuz baska motora binmemistir. Frenleri zayiftir, lastikleri kotudur. Arka dislisini 38 yaparsan titresim azalir. Cok zorlarsan motor yag terletmesi yapar. Garantiden conta degisir degisirken isi silikonu cekilirse bir daha tekrarlamaz.
Boxer baska supriz cikartmaz. Ona iyi bakar zorlamaz sinirlarini bilirsen uzun sureler hizmet eder.
 
Katılım
1 Ara 2015
Mesajlar
21
kardeşim grupta paylaştım yorumlara bakabilirsin

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

Bajaj Boxer'a Clip-on handlebar takan oldu mu daha önce aşağıdakiler gibi? Olduysa normal gidondaki gibi bir ölçüde mi almam lazım?
https://robustaracer.files.wordpress.com/2013/03/image.jpg
http://caferaced.com/wp-content/uploads/2014/01/Yamaha-XS750-Cafe-Racer-7.jpg
Bir de clip on handlebar takarsam gösterge değiştirmeyi düşünüyorum. Aslında bir tane gözüme kestirdim ama çok pahalı :) Benzerini araştırıyorum şu anda.
http://www.caferacerwebshop.com/motogadget-mst-vintage-speedometer.html

kardeşim grupta paylaştım yorumlara bakabilirsin
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Arkadaşlar gördüğüm bir yanlışı düzeltiyim. Bazılarının aküsü sorun çıkarmıyor diye aküler sağlam şarj edilmediğinden böyle oluyor anlamı çıkarılmasın. Akülerin bazıları sağlam bazıları sorunlu oluyor. Kullanmadan bilemezsiniz şans işi. Ben alırken aküyü şarj ettirdim. Sabahları marş basmıyordu ayakla çalıştırıyordum. 1 hafta sonra aküyü şoklattırdım. Belki yeterince şarj olmamıştır ondan yapıyordur diye. İlk gün sorunsuz çalıştı sonra tekrar bozuldu. Alet ilk çalıştırmada marşla çalışmıyor illa ayak marşı istiyor. Ancak yeterince ısınınca marşla çalışıyor. Sanki aküyü 1 saat boşta bıraksan kendi kendine bitiyor akü. Şimdi gidip değiştirilmesini isteyeceğim akünün. Çünkü bariz bir sorun var. Yani ne yaparsanız yapın akü sorunlu çıkabiliyor. Bu arada motorum daha 2 haftalık 350 km'de.
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Aslında gerçek problem bence ürerim proseslerinden kaynaklanmakta yani en azın dan 2016 modelden itibaren su marka akü yerine bundan sonra x marka akü kullanılması gerekmekte ve kullanılacak akünün günümüz şartları ve teknolojisine uygun olması gerekmektedir bence
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Bu hintliler akü işinde gerçekten çuvallıyor. Tws wego nun hindistanda cıkan ilk modellerininde hepsinin aküsü sorunluymuş.
Çinlilerde dandik akü var. Örneğin benim motorun aküsü aldıktan sonra 1 yilda bozuldu. Gidip haze marka akü taktım. 2 yildır kullanıyorum sorunsuz.
Boxer in facebook grubu varmı? Bir tane buldum ama o kuralkanın sanırım. Özgün facebook grubu varmı?
 
Katılım
21 Ocak 2015
Mesajlar
32
Bu hintliler akü işinde gerçekten çuvallıyor. Tws wego nun hindistanda cıkan ilk modellerininde hepsinin aküsü sorunluymuş.
Çinlilerde dandik akü var. Örneğin benim motorun aküsü aldıktan sonra 1 yilda bozuldu. Gidip haze marka akü taktım. 2 yildır kullanıyorum sorunsuz.
Boxer in facebook grubu varmı? Bir tane buldum ama o kuralkanın sanırım. Özgün facebook grubu varmı?

var https://www.facebook.com/groups/bajajboxer/
 
Katılım
8 Tem 2015
Mesajlar
19
Valla akulerinize dikkat edin. Akunun muadili 12 v 7a küçük akü cbr125 in akusuyle aynı 120 TL Ojinal kalitelisi 250TL Civarinda. Beninkinde 7a asit akü varmış, sansliyim sanırım.
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Açıkçası mevzu sadece akünün şarjı ile alakalı değil, bu yüzdendir ki garantiden değişen aküler kuru akü olarak geliyor.

Ayrıca ıslak zeminde fren yaparken çok dikkatli olmanızı tavsiye ederim.

Daha doğrusu akü çok sorun edilmemeli garanti değiştirmese dahi almak kimseyi üzmez. Frenleme için haklısınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

Yani olayın özeti budur. Objektif yorum olmuş teşekkürler.

Boxer fanatiği holigan değilim. 10 yıldır scooter sürüyorum. İlk motosikletim bu. Lastiklere iyi demedim. Hızın kontrollü ise problem yaratmaz.. Titreşim var ama rahatsız etmiyor. Kafanız karışmasın diye msj yazmak istemiştim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

Daha doğrusu akü çok sorun edilmemeli garanti değiştirmese dahi almak kimseyi üzmez. Frenleme için haklısınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------



Boxer fanatiği holigan değilim. 10 yıldır scooter sürüyorum. İlk motosikletim bu. Lastiklere iyi demedim. Hızın kontrollü ise problem yaratmaz.. Titreşim var ama rahatsız etmiyor. Kafanız karışmasın diye msj yazmak istemiştim.

Yukarıdaki mesajda İlk vitesli motosikletim demek istemiştim. Bunun dışında frenler neye göre kime göre zayıf ? Hız motosikleti değil hepimiz biliyoruz. Şehir içinde problem yaşatacağını sanmıyorum. Tabi önümüzdeki araçlarla takip mesafesi bırakıyorsak.. Bindiğiniz daha kaliteli ve pahalı motosikletlerle kıyaslayacaksanız model marka belirtin buna göre zayıf diyin lütfen.. 3000-3250 liralık motosikletten üzerinde fabrika çıkışı michelin lastik vb ayrıntıları bekleyemeyiz. İlk fırsatta lastikleri değiştirmeliyiz elbette.. Forumdan bir arkadaşımızın bu orjinal lastiklerle rusya gezisi yaptığını biliyorsunuzdur.
 
Katılım
27 Kas 2015
Mesajlar
13
Boxer'a kavuştuk sonunda, buz gibi havada ilk gezintimi yaptım, ya ne tatlı şeymiş bu :)
 

ROT

Katılım
10 Nis 2015
Mesajlar
70
Sayin Asper, Boxer frenleri herhangi bir baska motosiklete gore daha zayif. Hatta kullandigim en zayif fren diyebilirim. Lastik konusuna gelince 3250 tlye aldiginiz motor demissiniz ama o rakama 450 tl'de lastik parasi koyunca artik 3250 tl olmuyor.
Yineliyorum Boxer 3000-3200 tlye alinabilecek bir motor. Ben de aldim kullandim memnunda kaldim, ama 1970 senelerinde kalma kampana frene iyi demeyelim.
Allah muhafaza 1 metre daha kisa mesafede durmanin olum ile kalim arasindaki fark oldugu motosiklet dunyasinda ne kullandigimizi bilerek hareket edelim.
Boxer supriz cikartmaz, yavas gidersen limitlerini bilirsen hem titremez hem yag terletmez ve uzun seneler kmler sahibine hizmet eder.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502


Arkadaslar bir arkadas mesaj atmis gormedim bayadir forumda degildim.
Motorum hala satilik.
Motor 9700 kmde garantili servis bakimli 2 adet yag filtresi ve 1 adet hava filtresi yaninda hediye.Depo kilifida hediye.Ara bakimlarda kullanıyordum. Fiyat 2750 motor yaninda guzel bi pazarlık payim var. Alan Memnun kalir.
Son olarak komple orjinal herhangi bir aksesuar yapmadim.
Yer KOCAELİ.
Saygılar.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Sayin Asper, Boxer frenleri herhangi bir baska motosiklete gore daha zayif. Hatta kullandigim en zayif fren diyebilirim. Lastik konusuna gelince 3250 tlye aldiginiz motor demissiniz ama o rakama 450 tl'de lastik parasi koyunca artik 3250 tl olmuyor.
Yineliyorum Boxer 3000-3200 tlye alinabilecek bir motor. Ben de aldim kullandim memnunda kaldim, ama 1970 senelerinde kalma kampana frene iyi demeyelim.
Allah muhafaza 1 metre daha kisa mesafede durmanin olum ile kalim arasindaki fark oldugu motosiklet dunyasinda ne kullandigimizi bilerek hareket edelim.
Boxer supriz cikartmaz, yavas gidersen limitlerini bilirsen hem titremez hem yag terletmez ve uzun seneler kmler sahibine hizmet eder.

ABS disk fren değilse, kampana fireni tercih ederim. Ne demek istediğimi fren yaptığınızda lastiğinizin kilitlenmesiyle kendinizi yerde bulduğunuzda anlarsınız. Disk fren panik anında neredeyse hiç yavaşlayamadan arabanın altına girmenize sebep olabilecekken, kampana fren en azından hala dengede kalmanızı ve motora yön verebilmenizi sağlar. Daha öncede yazdığım gibi bu motosikleti almamdaki başlıca nedenlerden biri kampana fren sistemine sahip olmasıdır.

Ayrıca olumsuz kanaat oluşturmak amacıyla icat tarihini yazmanıza da gerek yok. Hepimizin kendi araştırmaları ve tecrübeleri var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

Ayrıca kaçırdığınız şöyle bir nokta var ki malumunuz her motosikletin tasarımıyla birlikte kullanım alanı var siz nasıl ki CBR500 motorunuzla asfalt harici yollarda gitmek istediğinizde lastik değiştirmeniz gerekecekse bu motor ile asfaltta yol alacaksanız lastik değiştirmeniz gerekiyor. Eğer motoru kullanım alanı olan asfalt haricinde kullanacaksanız lastikleri yeterince iyi. Biz sadece lastik değiştirerek motoru asfalta adapte etmeye çalışıyoruz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
ABS disk fren değilse, kampana fireni tercih ederim. Ne demek istediğimi fren yaptığınızda lastiğinizin kilitlenmesiyle kendinizi yerde bulduğunuzda anlarsınız. Disk fren panik anında neredeyse hiç yavaşlayamadan arabanın altına girmenize sebep olabilecekken, kampana fren en azından hala dengede kalmanızı ve motora yön verebilmenizi sağlar. Daha öncede yazdığım gibi bu motosikleti almamdaki başlıca nedenlerden biri kampana fren sistemine sahip olmasıdır.

Ayrıca olumsuz kanaat oluşturmak amacıyla icat tarihini yazmanıza da gerek yok. Hepimizin kendi araştırmaları ve tecrübeleri var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

Ayrıca kaçırdığınız şöyle bir nokta var ki malumunuz her motosikletin tasarımıyla birlikte kullanım alanı var siz nasıl ki CBR500 motorunuzla asfalt harici yollarda gitmek istediğinizde lastik değiştirmeniz gerekecekse bu motor ile asfaltta yol alacaksanız lastik değiştirmeniz gerekiyor. Eğer motoru kullanım alanı olan asfalt haricinde kullanacaksanız lastikleri yeterince iyi. Biz sadece lastik değiştirerek motoru asfalta adapte etmeye çalışıyoruz.
Kampana frenin dozajlaması çok daha zor, fren tuttuğu kadar tutuyor hassasça kontrol şansın yok. Elinin ayarı varsa acil durumlarda disk frenle çok daha çabuk durursun. Freni cart diye birden sonuna kadar sıkmadıkça teker kitlendi yerdesin diye bişey yok.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Kampana frenin dozajlaması çok daha zor, fren tuttuğu kadar tutuyor hassasça kontrol şansın yok. Elinin ayarı varsa acil durumlarda disk frenle çok daha çabuk durursun. Freni cart diye birden sonuna kadar sıkmadıkça teker kitlendi yerdesin diye bişey yok.

İhtiyacın olduğu kadar maneti sıkıyorsun. Bundan daha üstün olan bir teknik mi var. Zorluk neresinde anlayamadım. Disk firen de kullandım kampana frende. Hatta ben diskten kampanaya geçenlerdenim. Hiç şikayetim yok veya yaşadığım bir sorun.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
İhtiyacın olduğu kadar maneti sıkıyorsun. Bundan daha üstün olan bir teknik mi var. Zorluk neresinde anlayamadım. Disk firen de kullandım kampana frende. Hatta ben diskten kampanaya geçenlerdenim. Hiç şikayetim yok veya yaşadığım bir sorun.
Ankara'nın buzlu caddelerinden birinde yokuş aşağı inerken panik fren yapman gerekirse farkı anlarsın. Reflekslerin hızlıysa ve motosikletin tepkilerini algılayabiliyosan teker kaymaya başladığı anda freni gevşetip kesik kesik basarsın bir nevi ABS olur. Tabi bunun için ön freninin disk olması lazım, kampanada frenin tepki süresi çok uzun.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Ankara'nın buzlu caddelerinden birinde yokuş aşağı inerken panik fren yapman gerekirse farkı anlarsın. Reflekslerin hızlıysa ve motosikletin tepkilerini algılayabiliyosan teker kaymaya başladığı anda freni gevşetip kesik kesik basarsın bir nevi ABS olur. Tabi bunun için ön freninin disk olması lazım, kampanada frenin tepki süresi çok uzun.

Panik fren esnasında kesik kesik basacağız bu da bir nevi ABS olacak. Çok farklı bir yaklaşım olmuş.

Kazaların çoğu zaman bir saniyeden daha kısa zamanda meydana geldiğini hatırlatmak isterim. Aslen ben naçizane ve acizane belirtmek isterimki dediğiniz durumda ancak gelişmiş bir ABS frene sahip motosikletin öyle bir durumdan kurtulması mümkün tabi o da manevra yapabilecek kadar alanı varsa.
 
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
64
Allah kimseye kaza vermesin öncelikle. Frenlerin kampana veya disk olması kişiden kişiye degisir. Benim tercihimde disk fren olmasından yana tabiki yalniz boxer bazı özelliklerden kırpılmış bir model. Kullanım amacı gereği ve tasarımı sakin kullanılması gereken bir motor. Limitleri dahilinde gaz açıldığında frenlemede sorun olacağını düşünmüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst