Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Büyük bir hevesle geçen gün aldığım motorum çalınmıştır :(

Karakola hemen bildirin cunku satın aldıgınız bayi ile ilişkili birileri yenı alınan motorların adreslerini bilip hepsini çalıyor dahi olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

bummerangg kardeşim, lifanı ben de çok işitiyorum. sağlam deniyor, ama falcon veya kuba gibidir. ki falcon ile kuba düşük cclerde mondial ve kanuniden daha dayanıklı. çevremde kullanıcıları çok. Öyle aham şaham sorunları olmadığını söylüyorlar. tabi bilemeyeceğim . Almayı düşünüyorsan bayileri gez derim. uygun fiyat verenden alırsın. boxera gelince gözümde değer kaybediyor. sonunda bırakıp mondial 125znu alacam galiba. znu gibi nostaljik bir motora binmiştim. o da yandan genişçeydi. bir konforluydu ki sorma. çok keyif almıştım. herhalde znu alırım. veya kuba nirvana 150 de alabilirim. ne de olsa boxerdan ucuz ve onun kadar iyi.

....

[/COLOR]bumerang kardeşim, estağfirullah. şurada muhabbet ediyoruz. ne yorulması, ben yardımcı olmaktan zevk alırım. soruna gelince cuplar dayanıklı motorlardır. ben ünide eğitim alırken bizim ev üniden 32 km uzaklıktaydı. üniye cuplarla ve köy tipi denen canını yediğim motorlarla gidip gelenleri görürdüm. ki o yol tramvayla çekilmezdi. adamlar motorlarına çok güveniyorlar. çünkü yaşayıp görmüşler. bence bir sorun olmaz. belki çok dik yokuşlu yerlerde hızlı gidemezsin 1-2. viteste aşarın, onun haricinde sıkıntı vermeyeceklerini düşünüyorum. tabi karar senin. istersen tanıdığın bir ustaya danış. onlar yönlendirir. ama bir sıkıntı çıkaracaklarını düşünmüyorum

Arkadaşlar anlayamıyorum sizleri. Tabiki tipi şirin bende de znu var ama sağlamlık konusunda aynı şeyleri soyleyemem. Malesef bikaç kez motorda sıkıntılar oldu konusunda da mevcut. Ama boxerla karşılaştırmak cok yersiz. 125 znu 3.5 lıtre tuketir boxer 2.5 litre. Boxer traktor bile cekiyor ama znu çekmeye kalksa motoru 5-6 sanıye sonra bırakır olduğu yere. Scooter dengesızdır boxer tipi motorlar istediğiniz kıvraklıgı yapmanıza izin verir. Fren mesafesi vb. her konuda boxer ve cg tipi motorlar scooterlardan cok daha ustundur. Scooter viraj alamaz, kaymaya her an hazır sadece gorsel olarak kalın lastikle cekici bir motordur. Teknık anlamda ve diger her anlamda scooter almanın hiçbir yararı yoktur. Sadece tipi için alınabilir scooter tipi motorlar
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
lpg motosiklette otomobildeki kadar cazip bir ekonomi sunmuyo kanımca. birde ruhsata işletememe ve her muayenede sök-tak maliyet ve zahmeti dahada soğutuyo beni lpg li motosiletyen. ancak 600cc ve üzeri turing bi motosikketim olsaydı düşünebilirdim.
Şu an cup ta karar kıldım (son ana kadar aklımı çelen birşey olmazsa tabi:)) Dün bir arkadaşım samsun-sivas arasını artçıyla yukinin bir cupuyla gittiğini anlattı ki tokat kızıl iniş ve çamlıbel geçitlerini yaz sıcağında motoru şişirmeden iki kişi çıktığına hala inanamıyorum. Eğer durum böyle ise 100 cc bir cup bana boxerin torkuna pek ihtiyacım olmayacağı anlamına geliyo. şimdi formun klasik sorusu. Hangi cup? Onunda cevabını buldum. En ucuz ve parçası bol olan cup. İsmini vermiştim zaten tekrar reklama gerek yok. Yinede Teşekkür ederim önerin için.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
41
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçen hafta Sinop gitmiştim gözümü biraz karartıp Hopa gitmeye karar verdim. Gezgin olmak için 20.000 AVRO değerinde enduro motorlara gerek yok. Gayet bajaj BOXER ilede bunu yapabilirsiniz. Yapmanız gereken bakımı iyi yapılmış ve lastikleri değişmiş bir boxer olması gerekiyor. Yaklaşık iki günde gidebildim. Motosikletimin limitlerini iyi bildiğim için 80 km hız ile yoluma devam ettim. Seyyah iseniz eskiden atlarla eşeklerle. Modern dünyanın seyahı iseniz şehir eşeği bajaj boxer ile yapabilirsiniz. Bu motoru alacak arkadaşlar tavsiye edilir. Nazarlara gelmesin saatlerce motor sürdüm banamısın demedi. Yabacı motorcular beni bu motorla görünce çok şaşırdılar. Herkez markasına bakmaya çalıştı. Ancak hint teknolojisini görünce çok şaşırdılar. Sonuçta bu motor Afrika için üretildi. Yani Afrika demek zorlu yol şartları demek.

Sizlere gezinin bir bölümündeki resimleri paylaşıyorum.

1393694_456276941223433_490865.jpg


1660779_456279254556535_217498.jpg


10330450_456279324556528_14037.jpg


10357240_456277191223408_24681.jpg


10377253_455979234586537_34961.jpg


10632757_455979304586530_59795.jpg


10850071_456276664556794_90203.jpg


11055250_456278667889927_45423.jpg


11129902_455979341253193_22796.jpg


11146180_456278787889915_58605.jpg


11150786_456278461223281_51047.jpg


11218954_456279401223187_75440.jpg


11230580_456276907890103_75441.jpg


11921700_456276954556765_73970.jpg


11947544_456278414556619_71772.jpg


11947670_456276634556797_77881.jpg


11949315_455979384586522_85915.jpg


11949343_456277401223387_13721.jpg


11949367_456277147890079_72569.jpg


11949396_456277004556760_40763.jpg


11949449_455979454586515_15456.jpg


11949490_455979174586543_87218.jpg


11949550_456276707890123_70630.jpg


11951304_456278847889909_72681.jpg


11951312_455979261253201_18330.jpg


11951383_455979424586518_75855.jpg


11953195_455979197919874_46021.jpg


11953270_456276831223444_51706.jpg


11954593_456279101223217_24678.jpg


11954673_456278364556624_42506.jpg


11954679_456278521223275_91547.jpg


11960037_456278567889937_27210.jpg


11960120_456277094556751_88235.jpg


11960203_456277024556758_49618.jpg


11986465_455979401253187_88092.jpg


11986471_456278487889945_43436.jpg


11986508_456276551223472_71818.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------

11986529_456277304556730_64608.jpg


11986554_456277111223416_53212.jpg


11986588_456276874556773_48534.jpg


11986613_455979214586539_48661.jpg


11986981_456277047890089_43775.jpg


11987014_455979317919862_20777.jpg


11987108_456277131223414_25867.jpg


11987128_456276987890095_41746.jpg


11988286_455979151253212_33269.jpg


11988334_455979281253199_25749.jpg


11988347_456276764556784_24820.jpg


11988527_456278627889931_15542.jpg


11988583_456277374556723_31191.jpg


11988780_456277227890071_26924.jpg


11990423_456277267890067_38550.jpg


11990667_456277284556732_78840.jpg


11998854_456277081223419_26781.jpg


11998997_456277344556726_83972.jpg


11999033_456277447890049_43972.jpg
 
Katılım
24 Ağu 2007
Mesajlar
121
tekeriniz düz bassın çok güzel gezmişsiniz
bende rodajım bitince uzun bir gezi yapmayı planlıyorum
kısmet
 
Katılım
25 Nis 2013
Mesajlar
23
Merhaba Ya bu forma resim nasıl yükleniyor üyelik bilgilerimle giriş yapıyorum resmin url sini soruyor illa bir web ortamına resmi yüklememiz mi gerekiyor boxer'ima yan çanta monte ettim onları atıcaktım ama
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
41
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hocam gezmeye devam ediyorum şimdi şu an ünyedeyim samsundan çıkarken bir depo benzin aldım sonra aldım benzinleri fotosunu burdan paylaşıyorum

11954710_457127841138343_76153.jpg


12002152_457127861138341_57554.jpg


150 TL gibi bir bir para harcadım benzine özellikle 80 km hız yaparken fazla yakıyor haberiniz olsun Ordu bulunan 3km tüneli 110 km ile indim oradan iniş yapacaklara bir önerim tünele tırlar müthiş hızla giriyor gece yolculuk yapanlar ışıklandırmaları iyi yapsın sinyalleri ve dörtlüleri yakında inin tünel çıkışı aşırı bir eğim mevcut 4 vites inerken sakın fren yapmayın vites küçültün Trabzon şehir içi trafiğine aman dikkat Trabzonlu minibüsçüler fena dalıyor Rize Trabzon Giresun arası müthiş rüzgarlı özellikle kıyafetiniz yoksa sakın yola çıkmayın

Şuan harcadığım para 500 TL 60+40+40+65 TL konaklama 150 TL yakıt 150 TL yolda yedim özellikle yol üzerinde bulunan lokantalara girmetin iyi kazıkçılar ÇAYELİN bir tavuk dürüm 8 TL galiba orada tavuk yetişmiyor :)

forum resim eklemek için ben iki nokta arasına alacam .
. arasına resim linkini yerleştir picload.org 1 gb kadar resim boyutu kabul ediyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------

Şimdi rotam Sinop duş alıp hazırlanıp yola çıkıyorum gopro ile yaptım çekimler enfesti vaktim olunca onlarında youtube linklerini eklicem
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
80km hızla çok yakıyosa 45 km hızla gideriz 1 litre ile 70km yapsın diye :cherry: 100'lük cub motorlar tapagaz 80-90km hızla 100km'de 2 litre yakıyor haberiniz olsun.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Sizin motorda ayarsızlık vs olabilir benim boxer 80-90 km hız ile 2 - 2.2 litre benzin tüketimi var.

Mengü kardeş senin pulsar bu hızlarda 3 litre civarı yakıyor sanırım o yüzden midir gocunman?
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
şimdi bajaj bayisinden çıktım. boxer burdaki paylasımlar sayesinde cub a alternatif olarak düşündüğüm tek motosikletti. boxer taş gibi görünüyor doğru. hatta kesinlikle arza yapmaz hissi veriyor görünüş olarak. üstüne oturunca gidon çok aşagıdaymış gibi bir hisse kapıldım (boy 1.75) sele o kadar geniş geldiki bacajkarımın arasında irlanda beygiri varmış gibi hissettim. tek tereddut yaşadığım motor bloğundaki fabrikasyon olduğu anlaşılan çapak çizik ezik izlerdi. sanki motor bloğunu sanayide abbas usta dökmüş hissi verdi. aynı şekilde cantlarda hala ince çapaklar vardı birde diskoverye baktım ondada aynı. hatta diskoveri gibi ön disk olan modellerinde diskte tâşlama zımpara izleri gibi izler vardı. tabi bunlar küçük ayrıntılar bence boxer görüntü olarak 10 üzerinde 7 puan. bayi olarakta çok ilgililer.bajajın en fazla 6 taksit yaptığını ama 1 taksitte kendi imkanlarıyla olmak üzere kredi martına "0" komisyonla 7 taksit yapabileceklerini söylediler. (bayi tokat fatih ticaret)
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
Boxer almak isteyenlere yardımcı olması ümidiyle aşağıda kendi tecrübelerimi bulabilirsiniz. Bunların tamamı kişisel görüşlerim olup kişinin tercihine, zevkine göre değişiklik gösterebilir.

Artıları:

zincir koruyucu - orjinalince geliyor. Yağmur, çamur, toz nedeniyle gerekli zincir bakım aralığını uzatıyor.

koruma demirleri+yan sehpa orta sehpa - orjinalinde geliyor. Yaklaşık 250 tl masraf yapmıyorsunuz. Yan sehpa açıkken ve motor viteste iken stop ediyor. Güvenlik için önemli bir özellik.

amortisör - arka amortisör gayet başarılı. Özellikle asfalt dışında da kullanmak istiyorsanız.

sele yüksekliği - uzun boylular için iyi, kısalar için dezavantaj. 1.85m. boyum var motor altımda sırıtmıyor.

bakım aralıkları - 5000 km.de bir daha ekonomik olmasını sağlıyor.

yakıt tüketim - sakin kullanımda 2.5lt/100 km. Gayet iyi rakam ancak daha fazla beklentiniz olmasın.

lastikler - bir michelin değil ancak duro ya da kenda dan daha iyi. Kuru zeminde iyi, ıslakta sıkıntı çıkarabilir.

kick start - hayatta bir kere bile ihtiyaç duyacak olsanız bile olması güzel birşey.

parça ucuzluğu - japonlara göre gayet iyi, çinlileri bilmiyorum ancak bana göre fiyatlar gayet iyi, ihtiyaç duymadığımdan lazım olduğunda bulunabiliniyor mu bilgim yok.

yağ filtresi - bakım aralığının uzun olmasını sağlıyor, 20-50 yağ istediğinden daha ekonomik.

oturuş pozisyonu - boyuma gayet iyi, cbf 150'den daha rahat.

uzun koltuk - artçılı kullanımlar için rahatlık sağlıyor.

sesi - gayet sessiz, sesi seviyorsanız dezavantaj tabii.

Eksileri:

sele - aynı sınıftan diğer motorlarda olduğu gibi sert. Uzun km.lerde popoyu rahatsız ediyor.

ön fren - kampana olması fren mesafesini artırıyor ancak bence kullanmayı bilmiyorsanız, çift disk frenle de duramazsınız.

aydınlatma - fena değil, ancak cb125'teki performans yok.

titreşim - 70 km den sonra başlıyor, çok rahatız edici değil, 80 km.den sonrası sürüş konforunu bozuyor.

İç lastik - lastikler tubeless değil.

tel jant - konu halen çözülmedi, birçok kişinin isteği, halen üretilen bir jantı buraya da getirip opsiyonlu olarak satış yapmak zor olmasa gerek.

denge topuzu - olsa iyi olurdu, olası düşmelerde faydası olurdu.

jigle yeri - ergonomik değil, direksiyon üzerinde olsa daha iyi olurdu.

vites/devir göstergesi - duvar saati gibi benzin göstergesi yerine bunlardan en az biri olsa iyi olurdu.

vites sırası - N1234 sırasına alışmam 1 hafta aldı. Yani refleks olması. Yeni başlayanlar için daha kolay ancak motor freni yapmak isterseniz vitesi aşağından yukarı kaldırmak bence daha zor. O nedenle 1N2345 daha iyi.

servis ilgi alaka - bunun markayla alakası yok, tamamen bulunduğunuz yerle ilgili. Ben memnun kalmadım.

4 vites - 60-70 km.sonra 5. vitesi arıyorsunuz.

anahtar - orjinal anahtarı dolap anahtarı gibi basit duruyor. Bazen karıştırıyorum hangisi motorundu diye.

akü - amper değeri düşük. Uzun süre kullanmayınca ilk çalıştırmada sıkıntı çıkarıyor.

Artılar ve eksiler bence bunlar. Peki sonuç?

Eğer ilk önceliğiniz düşük maliyete sorunsuz ve ekonomik yakıtlı bir motorsa boxer'i şiddetle tavsiye ederim. Ama ben hız yaparım, konfor ararım diyorsanız pişman olabilirsiniz. Fiyat performansta ben 8/10 puan veriyorum boxer'a.
 
Son düzenleme:

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Şu gidonu neye göre sıktıracağız

Yani nasıl anlarız bi tuhaflık var gibi geliyor bana
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Bunca zaman Boxer'ın artıları yazıldı çizildi. Ancak bir hayli de eksileri var. Alacak olan arkadaşlar bütçesine göre tartıp biçsin. Bana göre Boxer'ın en büyük eksileri;

●Badana fırçasıyla boyanmış gibi duran motor bloğundaki ucuz işçilik ve çapaklar.
( Zamanla boyası kalktı )

●Balansör olmayışı. Artçı peglerindeki dayanılmaz titreşim. Titreşim henüz 70 km/h de bile başladığı için kullanımı sadece şehir içinde 50-60 km/h de rahat.

●5 amperlik eski tip zayıf ve sulu akü. (Rolantide titriyor, gaz verince kuvvetleniyor.)

●Akü suyunun genleşip taşması sonucu maşayı oksitleyip paslandırması. (Yıl 2015 ve hala sulu akü!)

●Kilometre ve fren tellerinin zamanla ön çamurluğa sürterek anlamsızca boyayı kaldırması.

●Yağmur bile görmemesine rağmen paslanan tüm somun ve vidalar. Özellikle egzoz saplamaları ve ayna somunları. Galiba anti pas bile atılmamış, arka sele ve basamaklar da paslandı.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Çin malıymış gibi yazmayın sorunlarınızı öyle, japon ayarında hint malı bu motor. 100 bin km'yi devirip dipdiri kalanları var. Dalga geçmiyorum burda okudum bunları :)

Burdurlu hayırlı olsun. Parçalar alışıncaya kadar bu germe sıkma işlemine devam. Sonuçta motor yeni ve zor yollarda dağda bayırda hoplaya zıplaya biniyoruz somunların gergilerin gevşemesi normal. Bende alttaki pul neredeyse tam tur gevşemişti. Üstten de yarım tur ters istikamet çevrildi. Gidon tepkimesi çok hassaslaştı. Şimdi gidonu milim oynatınca tepki veriyor. Tam anlamıyla jilet.

Arkadaşlar aynı zamanda uzun süredir Kolombiya Peru ve forumlarını da düzenli olarak takip ediyorum. (ispanyolca rehber ve aynı zamanda yeminli tercümanım.) O ülkelerde Boxer uzun süredir var ve şu an oradaki arkadaşlardan 100 bin kilometreleri devirenler var. Aşağı yukarı aynı şeyler konuşuluyor. Ara ara yazılanları özet olarak buraya koyarım. Genel olarak özellikle Kolombiya da bu motor sağlamlığıyla ün yapmış. Onlarda 100 lük versiyonu da var. Ayrıca bol miktarda cross aksesuarı.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Çin malıymış gibi yazmayın sorunlarınızı öyle, japon ayarında hint malı bu motor. 100 bin km'yi devirip dipdiri kalanları var. Dalga geçmiyorum burda okudum bunları :)
Doğru var, yurt dışındaki forumlarda okuyoruz. Buradakiler de gidecektir merak etme. Sonuçta yeni bir mal değil. Lakin Türkiye'ye gelenler dört dörtlük bir mal da değil. Şimdiden 50 binlere gelmiş arkadaşlar var. 100 bini de devirir sen kafanı yorma.Biz kullandığımız motorların artısını da eksisini de yazarız.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
41
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Selamlar geziye devam ediyorum şu an Kastamonu Taşköprüdeyim bu gün Boyobat Tuğla fabrikasında bir kaza geçirdim tuğla fabrikasında çalışan işçilerin fotoğraflarını çekiyordum daha sonra yoluma devam ederken birden 3 köpeğin saldırısına uğradım köpeğin birine vurdum gibi bernde yere düştüm ellerimde ufak sıyrıklar ve kas ezilmesi var ancak iyiyim köpek öldü tabi köpekler saldırınca bende köpeğin üzerinden geçmeye çalıştım en son köpeğin bağrışlarını duydum tabi ki ben yerdeyim fabrikada çalışanlar yetişti koruma ekipmanlarım tam yerindeydi durt kıyafeti vardı üzerimde kaskımda takılıydı allahtan ellerimden yaralandım. Şu an motorun gidonu az yamuldu arka bulunan plakanın vşdası düştü sol korumalar ezildi o halde boyobattan taş köprüye geldim Sinop yeni aldığım polasr yağmurluklarım ve decotlondan 30 tl aldığım alt yağmurluğum parçalandı bir köpek bi ton masrafa soktu batuma gittim geldim sıkıntı olmadı sinop ilk ağır kazamı yaptım köpek ölürken benide öldürüyordu bu gün öğlen samsun alaçamdan gerzeye yağmurda geldim ama sinop bir köpek yüzünden ölüyordum yeni fotolar paylaşacam
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
Çin malıymış gibi yazmayın sorunlarınızı öyle, japon ayarında hint malı bu motor. 100 bin km'yi devirip dipdiri kalanları var. Dalga geçmiyorum burda okudum bunları :)

Hocam senin kullandığın motosikletle ilgili yaptığın bir değerlendirme var mı Mondial başlığında? Varsa linki paylaşabilir misin? Çok merak ediyorum, ona göre motosikletimi satıp senin kullandığından almayı düşünüyorum da.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hocam senin kullandığın motosikletle ilgili yaptığın bir değerlendirme var mı Mondial başlığında? Varsa linki paylaşabilir misin? Çok merak ediyorum, ona göre motosikletimi satıp senin kullandığından almayı düşünüyorum da.
Forumda grumble diye ararsanız motor hakkındaki yorumları okuyabilirsiniz. Aslında Mondial'in hiç tutulmamış bir modeli, ama bana hoş geldi açıkçası. Yürür aksamı çok sağlam. Süspansiyonları çok rahat. Şasesi arka maşa hariç CBF150'den alınma. Selesi, sürüş tarzı falan çok rahat o yüzden. Motorundan aşırı performans beklemezsen sorun çıkartmıyo. Ben sadece silindir değişimiyle 125'ten 150cc'ye çıkardım ve o şekilde 12 bin km kullandım. Temmuz ayında komple motor yenileme ve 210cc'ye yükseltme yaptığımdan artık yapacağım yorumlar mondial'i bağlamaz tamamen benim özel üretim motorum oldu. 1 haftadır da garajımda egzoz değişimi ve elektrik tesisatına ufak bir bakım için bekliyo.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst