Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Aynanın çubuğuyla birleştiği yerdeki lastiği çıkarınca 3 tane vida göreceksin. Aynayı kendine göre ayarlayıp vidalarını iyice sık. Ara ara bu vidalar yine gevşeyebilir belirli aralıklarla kontrol edersin.

Rodaj aşamasında her türlü ses titreşim zangırtı zungurtu normal. :) İlk yağ değişiminden yaklaşık 1000 km den sonra her şey yağ gibi oluyor.

Abi rodaj çok sancılı geçiyor, hakikaten dedikleri kadar varmış. Anayolda 50-60 ile gitmek çok abes oluyor, ve ondan da önemlisi trafikte tehlike arz ediyor. Arkadan sıkıştırıp duruyorlar.

Rodajda mutlaka kitapçıkta yazdığı gibi belli hızı geçmemek mi lazım?

Yoksa bazılarının öne sürdüğü gibi çok kısa süreli belli hızlara çıkıp hemen geri hızı düşürmek mi lazım?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Abi rodaj çok sancılı geçiyor, hakikaten dedikleri kadar varmış. Anayolda 50-60 ile gitmek çok abes oluyor, ve ondan da önemlisi trafikte tehlike arz ediyor. Arkadan sıkıştırıp duruyorlar.

Rodajda mutlaka kitapçıkta yazdığı gibi belli hızı geçmemek mi lazım?

Yoksa bazılarının öne sürdüğü gibi çok kısa süreli belli hızlara çıkıp hemen geri hızı düşürmek mi lazım?

Aslında her ikisi de lazım. Rodaj esnasında motoru fazla zorlamadan, bağırtmadan (Mümkün olduğunca büyük vites+düşük devir) ve farklı devirlere inip çıkarak kullanman yeterli olur. İlla kitapçığa harfiyen uymak, yoğun ve akıcı trafikte zaten pek mümkün değil.

Bu yüzden bence rodaj için en uygun yerler mahalle araları ve bol dur kalklı şehir içi.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Benim motorum rodajda değildi. Gruptaki iki arkadaşın motoru rodajdaydı.

Ayrıca bana soracak olursan motorda rodaj yapılırken anlık hizlanmalar ve daha sonra gazı kapatmayla rodaji yapmak daha iyi.
Mesela 4. Viteste 60 dan 80 e çıkıp sonra gazi kapatıp motorun kendi kendine yavaşlaması beklenebilir.

Ben rodajı tam da bu şekilde yapıyorum. Ama 80km hıza genelde çıkmıyorum, çünkü o zaman motor baya bağırıyor. Gerçi kilometre şu an 1.600 oldu, 80 e 4 bilemedin 5 kere çıkmışımdır. Genelde 65-70km hıza kadar çıkıp gazı bırakıyorum. Hız 45-50 ye düşünce tekrar asılıyorum. Motor kilometre yaptıkça bağırması azalıyor. İlk başlarda 55-60km. de 4. viteste bağırıyordu, şimdi ise 70 km. de bağırmaya başlıyor.

Bu arada Cumartesi günü çok güzel bir gezi yaptım. Soğuk ve karlı yollarda test ettim boxeri. Müsait olunca görselleri paylaşacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------











 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Ben rodajı tam da bu şekilde yapıyorum. Ama 80km hıza genelde çıkmıyorum, çünkü o zaman motor baya bağırıyor. Gerçi kilometre şu an 1.600 oldu, 80 e 4 bilemedin 5 kere çıkmışımdır. Genelde 65-70km hıza kadar çıkıp gazı bırakıyorum. Hız 45-50 ye düşünce tekrar asılıyorum. Motor kilometre yaptıkça bağırması azalıyor. İlk başlarda 55-60km. de 4. viteste bağırıyordu, şimdi ise 70 km. de bağırmaya başlıyor.

Bu arada Cumartesi günü çok güzel bir gezi yaptım. Soğuk ve karlı yollarda test ettim boxeri. Müsait olunca görselleri paylaşacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

[url]http://i.hizliresim.com/XB8El3.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/blZL9Z.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/58EGqz.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/dnl7MD.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/AA8yGv.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/07WGrZ.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/4LWG9A.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/Jp8OWJ.jpg[/url]


https://www.youtube.com/watch?v=nmZhhfCiGFM

Hocam senin motorda rodaj falan kalmamış. Bence 80 i falan geç basabildigin kadar bas. Motorun bağırması normal zaten.
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
29
Akü kaynaklı sanırım far ve stop pırpır ediyordu rölantiyi yüksettim karbüratördeki vidalardan, motor hem stop etmiyor hem de ışıklardaki sallanma gitti, güzel oldu hatta motordaki titreme de gitti, yapılması gereken tek iş kaldı, ön frene basınca gidonda tatlı bir yalpalama oluyor hafif boşluk var, servise gitmeye vaktim olmadıgından uygun bir anahtarla biraz sıkacagım.. 105 km deyim, 1-2-3-4 hop 70 :) çok sevdim ben bu aleti ilk motorum oldugundan kıyas edicek başka motor tanımıyorum. keyifli sürüşler
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Hocam senin motorda rodaj falan kalmamış. Bence 80 i falan geç basabildigin kadar bas. Motorun bağırması normal zaten.

Hocam rodaj için 2000km. diyor kitapçıkta, bu nedenle hala tangur tungur gidiyorum. Sıkılmadım değil ama ilerde başımı ağrıtır diye mümkün mertebe kılavuza uymaya çalışıyorum.



---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:17 ----------

Akü kaynaklı sanırım far ve stop pırpır ediyordu rölantiyi yüksettim karbüratördeki vidalardan, motor hem stop etmiyor hem de ışıklardaki sallanma gitti, güzel oldu hatta motordaki titreme de gitti, yapılması gereken tek iş kaldı, ön frene basınca gidonda tatlı bir yalpalama oluyor hafif boşluk var, servise gitmeye vaktim olmadıgından uygun bir anahtarla biraz sıkacagım.. 105 km deyim, 1-2-3-4 hop 70 :) çok sevdim ben bu aleti ilk motorum oldugundan kıyas edicek başka motor tanımıyorum. keyifli sürüşler

Normal rolantideki patpat sesi hiçbir şeye değişmem. Ben de ilk bakıma kadar biraz yüksek yaptırmıştım deviri ama ilk bakımdan sonra normal yaptık. Şimdi rolanti de patpatpat :)
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Ben rodajı tam da bu şekilde yapıyorum. Ama 80km hıza genelde çıkmıyorum, çünkü o zaman motor baya bağırıyor. Gerçi kilometre şu an 1.600 oldu, 80 e 4 bilemedin 5 kere çıkmışımdır. Genelde 65-70km hıza kadar çıkıp gazı bırakıyorum. Hız 45-50 ye düşünce tekrar asılıyorum. Motor kilometre yaptıkça bağırması azalıyor. İlk başlarda 55-60km. de 4. viteste bağırıyordu, şimdi ise 70 km. de bağırmaya başlıyor.

Bu arada Cumartesi günü çok güzel bir gezi yaptım. Soğuk ve karlı yollarda test ettim boxeri. Müsait olunca görselleri paylaşacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

[url]http://i.hizliresim.com/XB8El3.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/blZL9Z.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/58EGqz.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/dnl7MD.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/AA8yGv.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/07WGrZ.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/4LWG9A.jpg[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/Jp8OWJ.jpg[/url]


https://www.youtube.com/watch?v=nmZhhfCiGFM

Hocam rodaj için 2000km. diyor kitapçıkta, bu nedenle hala tangur tungur gidiyorum. Sıkılmadım değil ama ilerde başımı ağrıtır diye mümkün mertebe kılavuza uymaya çalışıyorum.

[url]http://i.hizliresim.com/GvWrL2.png[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:17 ----------



Normal rolantideki patpat sesi hiçbir şeye değişmem. Ben de ilk bakıma kadar biraz yüksek yaptırmıştım deviri ama ilk bakımdan sonra normal yaptık. Şimdi rolanti de patpatpat :)

İnan ki rodaj yüzünden başını agritmayacak en son motor budur. Yine de sen bilirsin tabi. :)
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
İnan ki rodaj yüzünden başını agritmayacak en son motor budur. Yine de sen bilirsin tabi. :)

Evet haklısınız. Geçende gidonu yükseltmek için servise gittim. Servis elemanlarının hepsi işi gücü bırakıp şaşırmış vaziyette bana baktılar acaba bu niye geldi gibisinden :)

Aradan 1 seneden fazla zaman geçmesine, sadece burada yüzlerce satılmasına rağmen hiç bir Boxer daha servise girmemiş. Pulsarlar discoverlar gelip gidiyor ama Boxerlar yağ değişimi haricinde pek görülmüyor diyorlar. (Zaten bozulacak, arıza yapacak bir şeyi de yok ki:) )
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Evet haklısınız. Geçende gidonu yükseltmek için servise gittim. Servis elemanlarının hepsi işi gücü bırakıp şaşırmış vaziyette bana baktılar acaba bu niye geldi gibisinden :)

Aradan 1 seneden fazla zaman geçmesine, sadece burada yüzlerce satılmasına rağmen hiç bir Boxer daha servise girmemiş. Pulsarlar discoverlar gelip gidiyor ama Boxerlar yağ değişimi haricinde pek görülmüyor diyorlar. (Zaten bozulacak, arıza yapacak bir şeyi de yok ki:) )

Benim gittiğim servis de dalga geçiyor abi benimle sen işimizi gücümüzü elimizden alacaksın bu motorla bizi batıracaksın,
bu ne biçim motor hiç arıza vermiyor para kazanamıyoruz diyor. :)
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
İnan ki rodaj yüzünden başını agritmayacak en son motor budur. Yine de sen bilirsin tabi. :)

Tamam doğrudur ama adamlar onu niye yazmış oraya o zaman, demek ki Hindu mühendislerin bir bildiği vardır diye ümit ediyorum :)

Ayrıca sanırım "başını ağrıtacak en son motor budur" demek istediniz.
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
29
Gidondaki yalpalamyı nasıl düzeltebilirm? göbekteki civatayı 32 anahtarla sıktım biraz, gidon baglantılarını da alttan sıktım fakat bişey değişmedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

Gidondaki yalpalamyı nasıl düzeltebilirm? göbekteki civatayı 32 anahtarla sıktım biraz, gidon baglantılarını da alttan sıktım fakat bişey değişmedi. (22 NO lu tapa)
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Benim gittiğim servis de dalga geçiyor abi benimle sen işimizi gücümüzü elimizden alacaksın bu motorla bizi batıracaksın,
bu ne biçim motor hiç arıza vermiyor para kazanamıyoruz diyor. :)

Pulsar ve Discovery'lerde %100'ünde olan silindir conta'larından yağ kaçırma/akıtma ve/veya terleme Boxer'larda YOK sanırım..:)
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Bunlar Boxerımın son hali. Lastikler Sava 32/130. 13 aydır dere tepe kullandım halen de kullanıyorum. Ne motorda ne de başka bir yerinde en ufak bir yağ sızıntısı solma leke vs yok.

EA0JzY.jpg


zIyIlC.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/907/zIyIlC.jpg

DjG6zu.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Bunlar Boxerımın son hali. Lastikler Sava 32/130. 13 aydır dere tepe kullandım halen de kullanıyorum. Ne motorda ne de başka bir yerinde en ufak bir yağ sızıntısı solma leke vs yok.

Https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/908/EA0JzY.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/907/zIyIlC.jpghttps://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/907/zIyIlC.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/661/DjG6zu.jpg

maşallah. çok güzel. allah nazarlardan saklasın :)
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
17
Bir depoyla 584 km yol gittim arkadaşlar.Bunun 471 km'si uzun yol;bu uzun yolunda yarısı ortalama 80 km diğer yarışı 60 km hızla yapıldı.Gerisi de şehir içinde yapıldı.Boxer düşünenlere fikir vermesi açısından
 
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
80
boxer'ın beyaz modeli. çok güzel. meksika'da satılıyor.
link vereyim. bajaj meksika web sitesi


http://www.bajajauto.mx/modelos/motocicletas/boxer-150/


fotolar için

http://www.bajajauto.mx/modelos/motocicletas/boxer-150/galeria/



renk olarak siyah beyaz ve kırmızı satılıyor.


galeria-boxer1.jpg


galeria-boxer3.jpg


galeria-boxer4.jpg


galeria-boxer5.jpg


galeria-boxer10.jpg






Şili santiago'da da satışta

web sitesi

http://www.bajaj.cl/motocicletas/boxer-150/fotos





1.jpg


2.jpg


4.jpg








kawasaki de filipinlerde satışta.

web adresi



http://www.kawasaki.ph/commuter/gallery.php?id=53&ct=Business





02052014114849IMG_0123.jpg


02052014114911IMG_0170.jpg


02052014114933IMG_0061.jpg











kawasaki ayrıca discover 100 modelini de satıyor. inşallah bize de gelir. 94,38 cc çok ciks ve karizmatik dts-i motora sahip güzel bir motor.


web

http://www.kawasaki.ph/commuter/gallery.php?id=54&ct=Standard


teknik özellikler
http://www.kawasaki.ph/commuter/specs.php?id=54&ct=Standard


360 derece izleme. tavsiye ederim.


http://www.kawasaki.ph/commuter/360.php?id=54&cid=40&ct=Standard




fotoları
06282013095617unique%20color.jpg


06282013095539multi%20reflector%20headlight.jpg


06282013095252Engine.jpg


06282013094534gallery1.jpg


06282013094557gallery3.jpg
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
O 100 lük Dtsi motorlu Discover, Boxer gibi uygun fiyatla buraya getirilse satış rekorları kırardı... Bence Bajaj küçük hacimli ve ekonomik modelleri geliştirip piyasaya sunmalı. Şu an piyasada ciddi anlamda bir 100 cc ve altı motor sıkıntısı var. Var olanların çoğu da çin malı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------

Bir depoyla 584 km yol gittim arkadaşlar.Bunun 471 km'si uzun yol;bu uzun yolunda yarısı ortalama 80 km diğer yarışı 60 km hızla yapıldı.Gerisi de şehir içinde yapıldı.Boxer düşünenlere fikir vermesi açısından

Mükemmel bir değer yakalamışsınız, tebrik ederim.

Artık kilometreler ilerledikçe yakıt ortalaması da yavaş yavaş düşmeye başladı.

Ben ilk defa 500 km menzilim var dediğimde abarttığımı düşünenler vardı. Kaldı ki dik yokuşlu bol dur kalklı bir yerde yaşıyorum. Sadece şehiriçi kullanılırsa eminim menzil 600 lere dayanır. Boxer şehir içinde 2 litrenin altında tüketiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst