Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Beyler, motoru belli bir süre kullandıktan sonra (ortalama 1 saat) bende aşırı bir boyun ağrısı oluşuyor. Sırt bölgesi de baya yoruluyor. Sizde de bu oluyor mu? Acaba ayarlanması gereken bir şeyler mi var? Gerçi bende boyun fıtık başlangıcı var ama motor sürerken bu kadar ağrı olmasa gerek diye düşünüyorum. Yurtdışlarına motoruyla giden arkadaşlarım var, en ufak şikayetleri yok. Acaba bu biraz da motorla mı alakalı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------

abiler ilk 30 sayfayı okudum motorun artılarını eksilerini iyice düşündüm bende şuanda mondial znu 125 nostalji modeli var yaklaşık 1000 km yaptım bu motorla ilk kez kendi vitesli motorumu alacağım daha önceden 50-60 km civarı vitesli motor kullanmışlığım var ve trabzonluyum buranın yollarıda malum toz toprak benim için uygun olur diye düşünüyorum bu motorla başlamak ve en az dört beş sene kullanmayı planlıyorum önerileriniz nelerdir almalı mıyım sizce

Merhaba, vitessiz motordan nasıl zevk alınır hiç bilmem. Bence motor dediğin vitesli olmalı. Eğer motoru daha fazla köy yollarında, bozuk yollarda kullanacaksanız bence gayet iyi bir seçim olur. Ancak yolunuzun büyük bir kısmı asfalt olacaksa ve sürekli 80km üzeri hızla gitmeniz gerekecekse bu motoru tavsiye etmem. Ya da çok sık 200km. uzaklıkta yerlere seyahat düzenleyecekseniz yorabilir. Çünkü 80km hız için sürekli yüksek devirde gitmen gerekecek ve bu da ister istemez hem sizi hem de motoru yoracaktır. Bu arada ben de Giresun'dayım. Köy,kasaba,ilçe,nahiye ne bulursam gidiyorum, çok da zevkli oluyor bu yollarda boxer sürmek.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Beyler, motoru belli bir süre kullandıktan sonra (ortalama 1 saat) bende aşırı bir boyun ağrısı oluşuyor. Sırt bölgesi de baya yoruluyor. Sizde de bu oluyor mu? Acaba ayarlanması gereken bir şeyler mi var? Gerçi bende boyun fıtık başlangıcı var ama motor sürerken bu kadar ağrı olmasa gerek diye düşünüyorum. Yurtdışlarına motoruyla giden arkadaşlarım var, en ufak şikayetleri yok. Acaba bu biraz da motorla mı alakalı?

Gidon boyunuza alçak geliyordur. Ben de bu sıkıntıdan müzdaribim. Gidon yükseltici kullanmak ya da gidonu değiştirmek lazım. Bir de o gidon üzerindeki somunları gevşetip gidonu yukarıya doğru çevirirseniz de biraz daha rahatlıyor. Nihayet oturuş pozisyonu da bir enduro ya da chopper gibi rahat değil. Vücut ileri kaykılmış vaziyette sürüyoruz.
 
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
4
Başta zaten bende pek istemiyordum scooter almayı trafiği öğrenirsin falan diye aldırdılar bende köylere yaylalara bol bol çıkarım diye düşünüyorum asfalttada durmadan en fazla 60-70 km yaparım benim asıl sorunum pek fazla vitesli deneyimim yok öğrenmesi sürmesi çok zaman alırmı acaba
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Başta zaten bende pek istemiyordum scooter almayı trafiği öğrenirsin falan diye aldırdılar bende köylere yaylalara bol bol çıkarım diye düşünüyorum asfalttada durmadan en fazla 60-70 km yaparım benim asıl sorunum pek fazla vitesli deneyimim yok öğrenmesi sürmesi çok zaman alırmı acaba

Boxer tam aksine vites konusunda daha rahat (şahsi görüşüm). Çünkü burun ile yükseltip topuk ile düşürüyorsunuz. Öyle 1. için basayım 2. için ayağı alta alıp yukarı kaldırayım falan yok, sabit. Topukla düşürüp en aşağı gelince de boş vites ki o en büyük rahatlığı.
 
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
4
Boxer tam aksine vites konusunda daha rahat (şahsi görüşüm). Çünkü burun ile yükseltip topuk ile düşürüyorsunuz. Öyle 1. için basayım 2. için ayağı alta alıp yukarı kaldırayım falan yok, sabit. Topukla düşürüp en aşağı gelince de boş vites ki o en büyük rahatlığı.

Öncelikle teşekkürler bir sorum daha olacak motoru aldığımda büyük ihtimal selesini düşüreceğim yada depoyu boyarım falan bu yüzden en az 5000 10000 km pek fazla sorun çıkarmayacak bir motor olmalı hint motorlarını bilen insanda az olduğu için çevremde pek iyi cevaplar alamadım bu yüzzden biraz çelişkideyim yoksa gücü hızı çok önemli değil benim için
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Öncelikle teşekkürler bir sorum daha olacak motoru aldığımda büyük ihtimal selesini düşüreceğim yada depoyu boyarım falan bu yüzden en az 5000 10000 km pek fazla sorun çıkarmayacak bir motor olmalı hint motorlarını bilen insanda az olduğu için çevremde pek iyi cevaplar alamadım bu yüzzden biraz çelişkideyim yoksa gücü hızı çok önemli değil benim için

Parasına göre hakikaten iyi, alternatifi yok gibi bir şey. Sadece titreşimi var işte. Normal bakımları 5binde bir zaten. Arada ufak bakımlarıda /zincir yağlama, gevşeyen vidaları sıkma vs.) kendiniz yaparsanız tam bozuk yollar için tasarlanmış aslında. Ben %95 asfaltta kullandığım için sevememiştim. Ama sokaklardaki setlerden, çukurlardan yavaşlamadan geçmek çok zevkliydi. Bir ara da facebook grubuna bakının.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Mtv olayı düşündüğüm gibiymiş. Internetten bakınca sistemde yıllık vergi görünüyor ama ben bugün sadece 1. taksiti ödedim. Bankalardan veya internetten gib in sitesinden de ödeniyormuş. Hatta bir yıl ödemeyip aralıkta falan öderseniz bile faizi çok az oluyormuş. Öğrenmiş olduk bunları da :)
 
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
4
Arkadaşlar bugün üşenmedim trabzondaki çoğu motor bayine servisine motoru araştırmak için yola çıktım

Öncelikle bajaj bayisine gittim gerçekten çok iyi davranıyorlar dedikleriniz kadar varmış :) boxer modelinide alan 3 arkadaş varmış servise gelen olmamış daha servisinede gittim motor hakkında çok iyi şeyler duydum aşağı yukarı burda konuşulanlar aynı şeyler söylediler

Sonra ege motora gittim kuba superlight için 7000 liraya yaparım sana dedi üstüne benim 2750 ye satmayı düşündüğüm motorumuda 2000e alırım dedi kafadan eledim onları zaten ve üstüne bajaj markasınıda asya motor gibi göstermeye çalıştı tamam dedim artık devam etme dedim çıktım :cherry:

Sonra eski bisikletçi şimdinin motorcu abilerine gittim bajaj markası daha tamire bile gelmemişken boxer ın fiyatından yola çıkarak alma yakma kendini dediler

Asıl sözüne güvendiğim motorcuları sonraya bıraktım onlardan gazı alırsam artık alırım ben bu boksörü :cat:

Bu arada boxerın trabzondaki fiyatı 2900 müş asıl piyasası bu kadar mıdır ?
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Merhaba Arkadaşlar,

Bugün 4 arkadaş yaklaşık 200 km lik bir geziye çıktık.
Gruptaki arkadaşlardan ikisinin motoru rodajda olduğu için yavaş gittik.
Ortalama hızımız 60-65 km idi.
Ben de bu şekilde motorun yakıtı nasıl diye merak ediyordum, ölçmüş oldum.

Toplam 190 kilometre yol yaptım.
30 kilometresi şehir içi ve seri kullanım.
160 kilometre şehir dışı, ilçe yolları vesaire, 60-65 km hızlarda dolandım.

190 kilometre'de 3.30 litre benzin yakmışım.
Benzinin litresini 4.50 tl den aldım.
Bu da kilometrede 8 kuruş yapıyor.

Motorumda 15 ön dişli ve egzoz var.
Bence güzel bir değer.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Yakıt sarfiyatını ölçmenin en iyi yolu nedir?
Ben motoru ilk aldığımda 20 tl lik benzin aldım 130km'de tekledi motor ben bitti sandım benzin musluğunu yukarı aldım bu sefer stop etmedi. Şimdi 20 tl lik benzin daha aldım, yakıt göstergesi yarının üstünde hatta 3/4 dolu görünüyor bakalım.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Yakıt sarfiyatını ölçmenin en iyi yolu nedir?
Ben motoru ilk aldığımda 20 tl lik benzin aldım 130km'de tekledi motor ben bitti sandım benzin musluğunu yukarı aldım bu sefer stop etmedi. Şimdi 20 tl lik benzin daha aldım, yakıt göstergesi yarının üstünde hatta 3/4 dolu görünüyor bakalım.

Depoyu tamamen doldurup 100 km gittikten sonra tekrar depoyu tamamen doldurmak.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Merhaba Arkadaşlar,

Bugün 4 arkadaş yaklaşık 200 km lik bir geziye çıktık.
Gruptaki arkadaşlardan ikisinin motoru rodajda olduğu için yavaş gittik.
Ortalama hızımız 60-65 km idi.
Ben de bu şekilde motorun yakıtı nasıl diye merak ediyordum, ölçmüş oldum.

Toplam 190 kilometre yol yaptım.
30 kilometresi şehir içi ve seri kullanım.
160 kilometre şehir dışı, ilçe yolları vesaire, 60-65 km hızlarda dolandım.

190 kilometre'de 3.30 litre benzin yakmışım.
Benzinin litresini 4.50 tl den aldım.
Bu da kilometrede 8 kuruş yapıyor.

Motorumda 15 ön dişli ve egzoz var.
Bence güzel bir değer.

Tebrikler, çok güzel değerler bunlar.

Sizin de gözlemlediğiniz gibi düşük hızlarda Boxer cimri ötesi.

Şehir içinde mecburen 40-60 km ortalama hızlarında kullanıyorum. Işıklar, dur kalk fren yoğun yaya trafiği vs.) taş çatlasa 1.5, bilemedin 1.7 litre yakıyor.

90 a 100 e çıkınca iş değişiyor tabi, ama olsun önemli olan şehir trafiğinde minimum sarfiyatı.

Boxerı bu yüzden çok seviyorum...
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Tebrikler, çok güzel değerler bunlar.

Sizin de gözlemlediğiniz gibi düşük hızlarda Boxer cimri ötesi.

Şehir içinde mecburen 40-60 km ortalama hızlarında kullanıyorum. Işıklar, dur kalk fren yoğun yaya trafiği vs.) taş çatlasa 1.5, bilemedin 1.7 litre yakıyor.

90 a 100 e çıkınca iş değişiyor tabi, ama olsun önemli olan şehir trafiğinde minimum sarfiyatı.

Boxerı bu yüzden çok seviyorum...

Abi açıkcası beni şaşırttı bu değer.
Çünkü 15 dişli taktım motora. Bu da yakıt sarfiyatını artırmıştı.
Ortalama 1.7 litre yakıt tüketimim olmuş. Gerçekten süper bir değer. 15 liraya on numara bir gezi yaptım,
çok mutluyum. :)
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
gidon değiştiren arkadaşlara bir sorum olacak. yeni gidonu taktıktan sonra gidon üzerindeki kumanda panellerini takıp sıkmama rağmen gevşek kalıp dönüyor. bu olaya bir çözüm bulamadım. durum sizde de aynımıdır?
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
gidon değiştiren arkadaşlara bir sorum olacak. yeni gidonu taktıktan sonra gidon üzerindeki kumanda panellerini takıp sıkmama rağmen gevşek kalıp dönüyor. bu olaya bir çözüm bulamadım. durum sizde de aynımıdır?

Hocam benimde size bi sorum placak
Gidon değiştirirken yerşeri belli mi yoksa biz yanlardan falan ölçü mü alacağız
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Merhaba Arkadaşlar,

Bugün 4 arkadaş yaklaşık 200 km lik bir geziye çıktık.
Gruptaki arkadaşlardan ikisinin motoru rodajda olduğu için yavaş gittik.
Ortalama hızımız 60-65 km idi.
Ben de bu şekilde motorun yakıtı nasıl diye merak ediyordum, ölçmüş oldum.

Toplam 190 kilometre yol yaptım.
30 kilometresi şehir içi ve seri kullanım.
160 kilometre şehir dışı, ilçe yolları vesaire, 60-65 km hızlarda dolandım.

190 kilometre'de 3.30 litre benzin yakmışım.
Benzinin litresini 4.50 tl den aldım.
Bu da kilometrede 8 kuruş yapıyor.

Motorumda 15 ön dişli ve egzoz var.
Bence güzel bir değer.

Merhaba,
Rodajdaki motorla 60-65 arası seyretmişsiniz. Ancak kullanma kılavuzunda ilk 1000km. de 4. viteste 44km hızla, 1000-2000km. arasında ise 50km küsür hızla gidilmesi tavsiye ediliyor. Tabi bu değerlere uymak çok zor ama rodaj döneminde 60-65 arası gitmenin motora bir sıkıntısı olur mu sizce?

Ayrıca benim motor da halen rodajda, şu anda 1 litre benzinle 60km yapıyorum. İki depo benzin koydum ikisinde de aynı değer.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Merhaba,
Rodajdaki motorla 60-65 arası seyretmişsiniz. Ancak kullanma kılavuzunda ilk 1000km. de 4. viteste 44km hızla, 1000-2000km. arasında ise 50km küsür hızla gidilmesi tavsiye ediliyor. Tabi bu değerlere uymak çok zor ama rodaj döneminde 60-65 arası gitmenin motora bir sıkıntısı olur mu sizce?

Ayrıca benim motor da halen rodajda, şu anda 1 litre benzinle 60km yapıyorum. İki depo benzin koydum ikisinde de aynı değer.

Benim motorum rodajda değildi. Gruptaki iki arkadaşın motoru rodajdaydı.

Ayrıca bana soracak olursan motorda rodaj yapılırken anlık hizlanmalar ve daha sonra gazı kapatmayla rodaji yapmak daha iyi.
Mesela 4. Viteste 60 dan 80 e çıkıp sonra gazi kapatıp motorun kendi kendine yavaşlaması beklenebilir.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Arkadaşlar sol ayna bulanık, sağ ayna net gösteriyor. Titreşimden dolayı sanırım ne yapmak lazım?
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Arkadaşlar sol ayna bulanık, sağ ayna net gösteriyor. Titreşimden dolayı sanırım ne yapmak lazım?

Aynanın çubuğuyla birleştiği yerdeki lastiği çıkarınca 3 tane vida göreceksin. Aynayı kendine göre ayarlayıp vidalarını iyice sık. Ara ara bu vidalar yine gevşeyebilir belirli aralıklarla kontrol edersin.

Rodaj aşamasında her türlü ses titreşim zangırtı zungurtu normal. :) İlk yağ değişiminden yaklaşık 1000 km den sonra her şey yağ gibi oluyor.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst