@ yurdukoru
Motoru sıfır aldım fatura Şubat 2015. Acaba bir yıllık olarak mı yazıyor e devlet sisteminde? , isteyen ocakta bir yıllık ödeyebiliyormuş.
Araştırmalarıma göre 1 ile 3 yaş aralığındaki motosiklet vergileri 2015 yılı için yıllık olarak ve silindir hacimlerine göre aşağıdaki gibi arkadaşlar:
99 cc vergi yok
100-250 cc 112 TL
251-650 cc 231 TL
651-1200 cc 591 TL
1201-9999 cc 1429 TL
Bu ücretler iki dilim halinde ödeniyor genel olarak.
Hepsini birden verme imkânı da vardır sanırım.
Sizin trafiğe çıkışınız ilk vergi dilimini kapsayan sürenin son günü
olan 30 Haziran 2015 de olsa, 6 aylık süreyi kapsayan ilk dilim vergisini de ödemek zorunda olduğunuzdan verginin tamamını ödersiniz. İlk altı aylık sürenin sonuna doğru motosiklet alanlar genellikle Haziran ayını çıkartırlar ve Temmuz ayının ilk günlerinde trafiğe çıkarlar. Yani tescil işlemlerini Temmuz ayına kaydırırlar. Böylece vergi diliminin ilk kısmından yırtarlar tabir caiz ise.
Elbette benim doğru bulduğum uygulamanın şöyle olmasıdır:
Diyelim Mayıs ayının başlarında trafiğe çıktınız. Yılın ilk altı aylık diliminde trafikte geçireceğiniz süre ne kadar? 2 ay.
Bu iki ay 6 aylık dilimin kaçta kaçı? 3’te 1’i. O zaman bölersin ilk dilimi kapsayan 56’yı üçe. Ne çıkar? Yaklaşık 19 TL.
İkinci dilim de 56 TL. Yıllık toplam: 75 TL. Bu veriler 100-250 cc aralığındaki motorlar için tabi ki. Bu uygulama bence hakkaniyete daha uygun. Öyle olunca –diyelim Haziran başında – motor almış olan biri Temmuz ayının başını bekleyeyim diye de sıkıntıya girmez. Umarım ülkemizi idare edenler bu taleplerimizden haberdar olurlar da buna çözüm yolu bulurlar…
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
VİTES DEĞİŞTİRME İLE İLGİLİ OLARAK
Bir arkadaşaın şöyle bir durumu ve problemi vardı:
Motoru ile gidiyor, ışıklara geldiğinde duruyor. Durduğu vites ise, 4. vites ile gidiyorsa aynı vites.
Vitesi motoru durdurduğu yerde düşürmek istiyor. Ama vitesi kolay kolay düşüremiyor söylediğine göre.
Vitesi bu şekilde düşürmek belki normal trafikte seyreden motosiklet gibi olmaz elbette.
Diyelim rahat şekilde durduğumuz yerde de vites düşürebiliyoruz.
Ama asıl tehlike şu arkadaşlar.
Motorun hızını azalttınız ama vitesiniz hala 4'te.
Daha durmadınız, duracağınız yere yaklaştınız.
O sırada tehlikeli bir durumla karşılaştınız ve hemen hızlamıp oradan uzaklaşmakla tehlikeden kurtulacaksınız.
Hızınız az, vitesiniz yüksek olduğundan motorunuz kendini toparlayamaz,
ve siz tehlikeli durumun getireceği olası sonuçlara katlanmak zorunda kalırsınız.
Motor kullanırken yapılacak en akıllıca iş, hıza göre motorun vitesini anlık olarak artırmak ve düşürmektir.
Bu hayati önem arzedebilir.
Canımız tasarruf edeceğimiz birkaç kuruştan daha değerlidir.
İyi sürüşler dilerim arkadaşlar...