Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
arkadaşlar ben yeni katıldım uzun zamandır cgl kullanıyorum bu motorun sele yüksekliği çok mu fazla yakın biryerde satan ve kullanan görmedim boy 1.61

Merhaba, aramıza hoşgeldiniz.

Orjinalinde arka amortisörler en yüksek ve en sert ayarında geliyor. Bir kaç kademe indirince baya bir alçalıyor. İşin garip tarafı bu en alt seviyede 2 adet iri yapılı arkadaş binse bile altı sürtmüyor. (Çamurlukla teker arası bir hayli mesafe var çünkü) Anlayacağınız tam bir ağır yük canavarı.

Lastiklerin yanakları da 90 mm. Ben lastikleri 70 mm e düşürünce ilk farkettiğim şey motorun alçalması oldu. Bunu diğer lastik değiştiren arkadaşlar da teyit etti.

Yani kısacası amortisörleri ve lastikleri düşürürseniz sorun yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Merhabalar,
Ocak ayında bir motosiklet alacağım.
2500-3000 tl arasında bütçem var ve alacağım motora en az 3-4 yıl bineceğim. Boy 1.98 kilo 95.
Sıfır boxer, 2.el keeway superlight 150 veya yine çin malı 150-250cc arası cruiser motosikletler var bütçeme uygun.
Ne tavsiye edersiniz?

Kötü durmaz hocam. Sanırım Osiman arkadaş sizinle aynı boy ve kiloda. Belki gidon yükseltici kullanırsanız daha da rahat olur. E bayden ucuz yollu bulsam ben de 5 cm kadar yükseltmek isterim gidonu.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
17
s a arkadaşlar boxer'ım 2500 km de motoru çalıstırıyorum tek marşta çalısıyor fakat bellı bir mesafe gidiyorum duruyorum sonra belli bir sure 1. vitese atıyorum stop ediyor.Veya çalıstırıyorum gaz verince stop ediyor.Bazende yolda giderken stop ediyor.Rolentisi mi düşük,akü mü zayıf,benzin mi pis,buji mi sıkıntılı,benzin mi gelmiyor motora havalar soğuk o yuzden mı yapıyor.Var mı çaresini bilen başına böyle şeyler gelen fikir verecek olan şimdiden teşekkürler
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
s a arkadaşlar boxer'ım 2500 km de motoru çalıstırıyorum tek marşta çalısıyor fakat bellı bir mesafe gidiyorum duruyorum sonra belli bir sure 1. vitese atıyorum stop ediyor.Veya çalıstırıyorum gaz verince stop ediyor.Bazende yolda giderken stop ediyor.Rolentisi mi düşük,akü mü zayıf,benzin mi pis,buji mi sıkıntılı,benzin mi gelmiyor motora havalar soğuk o yuzden mı yapıyor.Var mı çaresini bilen başına böyle şeyler gelen fikir verecek olan şimdiden teşekkürler

hava ve rölantı ayarı yap, 95 oktan üzeri benzin kullan, depo kapak deliğinde yağmur ve suyun girmemesine dikkat et.. bozuk benzin ya da hileli benzin stop etmeye neden olur.. tekerin düz bassın,,

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Facebook grubunda bir arkadaş lastiklerini dişli lastik ile değiştirmiş.

[url]http://i.hizliresim.com/ayyyRR.png[/url]

bunlar kar lastiğimi acaba
ya da tam kullanım özelliği hangi lastikler olabilir..
hoş görünüyor,, hem arazi hemde asfalt için olabilir mi..
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
17
hava ve rölantı ayarı yap, 95 oktan üzeri benzin kullan, depo kapak deliğinde yağmur ve suyun girmemesine dikkat et.. bozuk benzin ya da hileli benzin stop etmeye neden olur.. tekerin düz bassın,,

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------



tazikli suyla yıkıyorum sürekli o yüzden olabilir yada dediğibniz gibi benzin pis
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
tazikli suyla yıkıyorum sürekli o yüzden olabilir yada dediğibniz gibi benzin pis

Selamlar.

Benim de başıma aynı durum gelmişti. Tayzikli suyla yıkarken farkında olmadan depo kapağından içeriye yanlamasına su kaçıyor. Tavsiyem, suyu uzaktan ve dikey tutun çünkü depo kapaklarında hava alması için yapılmış boşluk var.

Koçtaştan 10 liraya aldığım tabanca, musluk ve hortum aparatıyla suyun kendi tayziği yetiyor zaten.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
17
Değerli Yurdukoru ve seyyit çok teşekkür ederim verdiğniz değerli bilgiler için tekeriniz düz bassın inş
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Valla Boxer size yakışıyormuş keşke satmasaydınız. Yine de hayırlısı olsun ne diyelim. Ben eminim bu motor 100 bini devirecek. Discoverdan 50 bini devirenler var. Bende de 2 motor var ama Boxer'ın yeri apayrı.
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
Sayın Seyyit,

hava ve rölantı ayarı yap, 95 oktan üzeri benzin kullan, depo kapak deliğinde yağmur ve suyun girmemesine dikkat et.. bozuk benzin ya da hileli benzin stop etmeye neden olur.. tekerin düz bassın,,

95 oktan üstü benzin zararlıdır.

Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek
oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte,
bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia
edilmekte.

Fakat halk tarafından bilinenlerin neredeyse tamamının yanlış olması ve
oktan meselesinin bir pazarlama taktiğine dönüşmesi sebebi ile dostlarımla
bu konunun teknik içeriğini paylaşmak istedim.

Öncelikle, Oktan sayısı bir referanstır ve benzinin içindeki gerçek oktan
sayısını belirtmez, ayrıca oktanın

PERFORMANSLA, TÜKETİMLE HİÇBİR ALAKASI ALAKASI YOKTUR.

Bildiğiniz gibi içten yanmalı benzinli motorlar benzin ile havayı
sıkıştırdıktan sonra buji ile ateşleyerek çalışırlar. Her motorun sıkıştırma
oranı farklıdır. Her yakıt belli bir miktar sıkıştırma basıncına kadar buji
olmadan dayanır bir süre sonra buji olmasa bile kendiliğinden yanıverir. Bu
tehlikeli bir durumdur vuruntu olarak kendini belli eder ve motora hasar
verebilir. Ayrıca performansıda düşürür. Dolayısı ile belli bir motorun
belli bir sıkıştırma ile vuruntu yapmadan (yani benzin buji çakmadan önce
kendiliğinden yanmadan) çalışabilmesi için bir minimum oktan gereklidir. BU
MİNİMUM OKTAN otomobilİNİZİN KİTAPÇIĞINDA BELİRTİLİR.

Ama nadiren 95 oktanın üzerinde benzin gereklidir.

95 oktan benzin demek aldığınız benzinin içinde 95 oktan var demek değildir.
95 oktan benzinin anlamı, aldığınız benzinin kimyasal olarak vuruntuya karşı
direncinin %95 isooktan ve %5 heptan karışımıyla AYNI olduğu anlamına gelir.



Yani benzinin oktanı, içeriğinden dolayı değil gerçek isooktan-heptan
karışımın belli yüzdelerinde elde edilen vuruntu direncine karşılık gelecek
şekilde belirlenir. Bu sebeple 100 oktandan daha yüksek yakıtlar olabilir.
Çünkü dünyadaki en vuruntu-dirençli yakıt isooktan değildir.

Bunun ölçümünde iki farklı ölçüm standardı vardır fakat ülkemizde RON
kullanılmaktadır. RON dışında birde MON ölçüm sistemi vardır. Örneğin
Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınır, bu sebeple amerikada 87 oktan
olan bir benzin avrupada 95 oktan olabilir.

Örneğin benim Honda otomobilimin kitapçığında RON değeri 93 oktan ve üstü
yakıt kullanabilirsiniz diyor. Bunun anlamı benim otomobilim avrupa
standardında 91 oktan (normal) benzinle bile çalışır. (Otomobilim katalitik
konvertörlü olduğu için kurşunsuz olmak kaydı ile tabiki)



11:1 sıkıştırma oranlı Ferrari'nin kitapçığında ise 95 oktan yazıyor. Yani
benzinin 100 yıldır var olduğunu düşünürsek 95 oktan aslında yeterince
"yüksek" bir oktan değeri.

Performans meselesine gelince, bir yakıtın performansı tamamen enerji
içeriğine bağlıdır. Bu enerji içeriğinin oktan sayısı ile bir alakası
yoktur. Fakat GENELDE enerji içeriği yüksek benzinler (kaliteli benzinler)
yüksek oktan adı altında satılmaktadır. Bu sebeple bazı yüksek oktanlı
benzinler daha yüksek enerjiye (yani daha yüksek performansa) sahip olabilir
(ama çok az fark edecek şekilde). Ama bu sizin otomobilinizin yada
otomobilinizin motoru bundan yararlanabilecek anlamına gelmiyor.

Piyasadaki otomobilin %99unda hiç farketmiyor.

Bu arada motorda oktan isteğini belirleyen SIKIŞTIRMA ORANI DEĞİLDİR. Ne
kadar sıkıştırma basıncı elde edildiği önemlidir. Yüksek sıkıştırma oranı
sadece elde edilebilecek maksimum sıkıştırmayı etkiler.

Bu durumda eğer otomobilinizi üreten firma özellikle yüksek oktanlı benzin
kullanmalısınız diye yazmadıysa yüksek oktan benzin kullanmak sadece
ekonomik olarak daha pahalıya gelecektir. Size bir yararı olmayacaktır.

Yüksek oktanlı benzin ancak ciddi yüksek performanslı araçlarda biraz
farketmektedir. Yani sizin otomobiliniz yüksek oktan talep etse bile
kazanacağınız fark yüzde 1-4 ancak olacaktır. Modern 300 beygirlik
motorlarda bile 10 beygir ancak farketmektedir.
AYRICA yüksek oktan SADECE maksimum güçte farkeder.

Yani maksimum devir, maksimum hızlanma dışındaki kullanımlarda pek bir fark
olmamaktadır.

Bulunduğunuz yerin rakımı yükseldikçe de oktan ihtiyacınız düşer.

Deniz seviyesinde 95 oktanla mutlu olan bir motor 500-1000 metre rakımda
93-91 oktanla da mutlu olacaktır.

Dolayısı ile size bir yararı olmayacaksa,
- ben denedim yüksek performans verdi
- bir depoyla 50km fazla gittim
- kaliteli abi bu benzin çekişi arttı


GİBİ LAFLARA ALDANMAYIN.



Yüksek oktanlı benzin pahalıdır. Kazıklanmayın.

Ayrıca yüksek oktanlı benzinin yanması daha güçtür, bu da ilginç bir ironi.

Peki bazı lpg çeşitlerinin 110 oktan olduğunu biliyormuydunuz?

Alkol katılarak oktanı yüksek ama enerji içeriği (performansı) düşük
yakıtlar yapmakta mümkündür. Daha öncede söylediğim gibi benzinin
performansı ile oktanı direk alakalı değil.

Oktan sayısını yükselten çeşitli katkılar mevcut. Bunlar sadece oktan
sayısını yükseltir. SADECE yüksek oktanlı benzine kesin ihtiyacınız varsa ve
bulamıyorsanız motorunuzun vuruntu yapmasını engellemek içindir.

Sonuç olarak oktan meselesini kafanıza takmayın alın kurşunsuz 95
otomobilinizin zevkini ucuz çıkarın.

LÜTFEN BU YAZIYA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
- Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
- Az yaktı.
- İyi kaçtı.

Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim,
reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar
sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve
pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu
yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda
buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple
dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay
kendiliğinden tutuşur.

Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile
düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98
kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor
işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar
görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek
devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

Piyasadaki otomobillerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY
FARKETTİRMEYECEKTİR.

Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda
olmaktadır.

Sıradan otomobili olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek
performansa sahip otomobil sahipleride otomobilin KİTAPÇIĞINA BAKMALI.



Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller.

(Ülkece bu huyumuzdan vazgeçmeliyiz, kullanma kılavuzu diye bişey var ! )



Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı ama uygun fiyatlı YÜKSEK
KALİTELİ benzin.
Kaynak: enteresavar
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Valla Boxer size yakışıyormuş keşke satmasaydınız. Yine de hayırlısı olsun ne diyelim. Ben eminim bu motor 100 bini devirecek. Discoverdan 50 bini devirenler var. Bende de 2 motor var ama Boxer'ın yeri apayrı.

Cbf kullanmistim 2 gun kadar; ondan beridir huzurla kullanamadim oyle diyim. Bindigim her seyde o titresimsizligi aradim. Ama apacheden inen arkadas bundaki titresim bir sey degil dedi bilginiz olsun.

hocam sattınız mı siz ya tüh , çok yardımcı oldunuz özel mesajdan , motoru alınca ilk size haber edecektim :)

Olsun buradan da alirim haberi :) yeter ki alin siz, memnun kalin.
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
Sayın Seyyit,



95 oktan üstü benzin zararlıdır.

sayın jemalizm, verdiğin bilgiler için teşekkürler..
95 oktan üzeri reklamları ben de pek itibar etmiyorum, petrol şirketlerinin satış oyunlrı,,
ufak bir gerçekliği çok abartarak verebiliyorlar..
yalnız, motor klavuz kitaplığında 95 oktan ve üzeri kullanın diyor..
bence hileli olmayan yani su ve benzeri katkı karıştırılmayan benzin normal kullanılabilinir..
yazın güvenemediğim bir yerde dört litre kadar benzin baya sorun yarattı,, motor hep stop edyordu, benzini boşalttım güvenilen yerde depoyu doldurdum böylece sorun yaşamadım...
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Merhabalar,
Ocak ayında bir motosiklet alacağım.
2500-3000 tl arasında bütçem var ve alacağım motora en az 3-4 yıl bineceğim. Boy 1.98 kilo 95.
Sıfır boxer, 2.el keeway superlight 150 veya yine çin malı 150-250cc arası cruiser motosikletler var bütçeme uygun.
Ne tavsiye edersiniz?

Merhabalar.

Sıfırın tadı başkadır. Hiç bir 2. el, hele ki çinçon, gözünüz gibi bakacağınız gıcır gıcır bir Boxer'ın yerini tutmaz. En azından 3-4 sene kafanız rahat olur. Sanayilerde sürünmezsiniz. Eskiyince zaten gazlayın birine gitsin.
 

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
Merhabalar.

Sıfırın tadı başkadır. Hiç bir 2. el, hele ki çinçon, gözünüz gibi bakacağınız gıcır gıcır bir Boxer'ın yerini tutmaz. En azından 3-4 sene kafanız rahat olur. Sanayilerde sürünmezsiniz. Eskiyince zaten gazlayın birine gitsin.

Abi merhabalar;
Bu tarz motosiklet tecrübem hiç yok. Ehliyet sınavında bile cup motosiklet kullandım. Debriyaj yapışması, vitese geçince stop etme sabah çalışmama gibi problemlerden bahsedilmiş. Şimdi bu kadar acemiyken bide bu tip hiç bilmediğim problemler ile karşılaşırsam ne yaparım diye düşünmekteyim.
Acaba becerebilir miyim?
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Abi merhabalar;
Bu tarz motosiklet tecrübem hiç yok. Ehliyet sınavında bile cup motosiklet kullandım. Debriyaj yapışması, vitese geçince stop etme sabah çalışmama gibi problemlerden bahsedilmiş. Şimdi bu kadar acemiyken bide bu tip hiç bilmediğim problemler ile karşılaşırsam ne yaparım diye düşünmekteyim.
Acaba becerebilir miyim?

Bahsettiğin problemlerin hiçbirisi bende olmadı. Kaldı ki ben ara ara kullanıyorum. Buna rağmen tek marşta çalıştırıyorum. Benim tek sıkıntım lastiklerle idi onu da değiştirerek çözdüm. (Montaj esnasında bazıları ayarsız geliyor olabilir bilemiyorum)

Ama ilk motor olacaksa daha zayıf bir motor öneririm. Ilk başta kalkıştaki yüksek tork acemi birine sıkıntı yaratabilir. (Gaz ayarı biraz hassas, özellikle kalkışlarda) Mesela sıfır Honda Ace olabilir. Bildiğim kadarıyla sorunsuz ve kaliteli bir motor. Nihayet Honda sonuçta.
 
Son düzenleme:

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
Bahsettiğin problemlerin hiçbirisi bende olmadı. Kaldı ki ben ara ara kullanıyorum. Buna rağmen tek marşta çalıştırıyorum. Benim tek sıkıntım lastiklerle idi onu da değiştirerek çözdüm. (Montaj esnasında bazıları ayarsız geliyor olabilir bilemiyorum)

Ama ilk motor olacaksa daha zayıf bir motor öneririm. Ilk başta kalkıştaki yüksek tork acemi birine sıkıntı yaratabilir. (Gaz ayarı biraz hassas, özellikle kalkışlarda) Mesela sıfır Honda Ace olabilir. Bildiğim kadarıyla sorunsuz ve kaliteli bir motor. Nihayet Honda sonuçta.

Kısa bir süre scooter tecrübem oldu. Debriyaj gaz olayınıda arabadan biliyorum ama debriyajlı motosiklet hiç kullanmadım. Dediğiniz gibi cb125 ace a bakmıştım daha önce ancak acemiliği attıktan sonra çabuk sıkılabilirim diye düşündüm.

Biraz şans işi sanırım bu problemler.

Yaşadığım şehrin bi ucundan diğer ucu 5-10 km kadardır debriyaj vitesle uğraşmamak adına 2.el bir scooter bakacağım, bulamazsam eğer ocak ayında alacağım gibi duruyor boxer'ı.

Çok teşekkür ediyorum ilginiz için.
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
700
merhabalar. boxer 4. viteste 5'i arıyor mu? bi de titreşim durumu nedir acaba? balansörsüz sanırım motoru.
 

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
Boxer'ı şuan alırsak 15 gün için 2014 mtv 2.taksidini ödemek gerekiyor sanırım. Bu yüzden ocak ayını beklemeyi düşünüyorum. Mtv ne kadar acaba beklemeye değer mi?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst