- Katılım
- 10 Haz 2014
- Mesajlar
- 86
Harsel arkadaşım:İnt.den indirdiğin kullanım kılavuzunu boş ver.Bana bayii kitapçık vermedi.İnternetten neden indireyim.Aldım motoru kafama göre takılıyorum.Dediğin hız limitleri ile bu motoru kullanacak yol mu var.15.KM de 100Km. hıza çıktım.200Km.yi geçtim Hız 115Km.ye çıktım.Debriyaj ayar cıvatam gevşemiş onu ayarladım.Alın motoru ufak aralıklarla şıkıştırmadan yapıştırın hızı.2000Km rodaj mı olur.motorun garanti süresi biter o hızla gidecek olursak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
Teşekkür ederim.Trojan;Biga da Tarlas tic.çok ilgili oradan da alabilirsin.
Dün (10.09.2014 Çarşamba günü) bajaj boxerin ilk bakımını yaptırdım.
740 kilometrede idi motor.
Yapılanlar:
Yağ süzgeci temizlendi.
Yağ filtresi değişti.
Yağ konuldu.
Zincir gerginlik kontrolü yapıldı.
TWONA ve YURDUKORU arkadaşların belirtmiş oldukları dişlilerin temizlenme işlemi,
zincirin sökülüp benzinde bekletilme işlemi, ardından temizlenmesi işlemi
ve nihayet sprey yağla yağlanıp yerine takılma işi yapılmadı.
Bunların gerekmediğini söyledi usta.
Motora binip test etti ve
70 Türk Lirası aldı.
Bir kuruş indirim yaptıramadım.
Servis Karabük’teki Özcan Otomotiv.
Forumda bunu yazacağımı söyledim,
“Yaz” dedi.
Bu fiyatı firmanın belirlediğini, bunun altına inemeyeceğini söyledi.
Ben EKREM ATA Bey’e (ve bakım yaptıran arkadaşlara) sormak istiyorum:
Bakımlarda yapılması gereken asgari hizmetler nedir?
Bu hizmetlerin karşılığı belirlenen ücret nedir?
Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde zincirledin sökülüp temizlendiğini
ve ondan sonra takılıp tekrar yağlandığını söylediğimde,
bunun için fazladan ücret ödemem gerektiğini söyledi servisteki Fatih Özcan usta.
70 artı kim bilir ne kadar?
TWONA kardeş ilk bakımın ücretsiz olup olmadığını sormuştu bir yerlerde.
Buna bir cevap gelmedi EKREM BEY’DEN.
Ekrem Bey genelde motora övgüler dizildiğinde araya giriyor,
diğer durumlarda genelde konu dışı kalmaya çalışıyor izlenimini verdi bana. Belki de yanılıyorumdur.
Bir de şunu ekleyeyim Karabük’teki servisle ilgili. Fatih Usta bakımı yaparken,
“Bu motorların bakımları biraz pahalıdır” demişti.
Kendileri Mondial Bayii aynı zamanda. Benim şimdi aklıma gelen bu yüzden orada soramadığım sorular:
Birincisi, Mondial bakım hizmetlerini daha ucuza mı yapıyorlar?
İkincisi ise, boxerin bakımının diğer motorlara nazaran pahalı olmasını gerektiren zorlukları mı var?
Üçüncüsü, Bajaj ile ilgili hizmetleri angaryadan görüp (kendileri Mondial bayii) bu yüzden farklı ücretlendirme mi yapıyorlar?
Dördüncüsü, firma motor fiyatlarının ucuz olduğunu lanse edip piyasaya sürdükten sonra,
hizmetlerle mi açık kapatmaya düşünüyor (bu hizmetlerden gelen paranın firmaya katkısı var mı yok mu onu da bilmiyorum)
Başka bir konu: debriyaj teli ve fren teli koparsa ne yapacağımı sordum. “Getirtiriz” Usta.
“Şu anda kopmuş olsa ne yaparız?” diye sordum, “Buradakilerden uydururuz” dedi.
Yedek parçaların hazır olması gerekmez mi serviste? Ben herhangi bir yerdeyken tel kopsa güç durumda kalmaz mıyım?
Yanımda yedek tel bulundurmak için satın alayım diyorum, tel yok serviste.
Önemli konulardan biri de rodaj meselesi.
İNTERNETTEN İNDİRDİĞİM BOXER KONUSUNDA HAZIRLANAN KILAVUZA GÖRE RODAJ İÇİN KİLOMETRE VE HIZ SINIRLARI BELİRTİLMİŞ.
İLK BİN KİLOMETRE İÇİN MAKSİMUM HIZ 44 KİLOMETRE,
İKİNCİ BİN KİLOMETRE İÇİN İSE MAXİMUM HIZ 53 KİLOMETRE OLARAK BELİRLENMİŞ.
(RAKAMLAR 1 VEYA 2 FARKADEBİLİR EN FAZLA. AKLIMDA KALDIĞINA GÖRE YAZIYORUM. KILAVUZA BAKILABİLİR).
Fatih Ustay'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
Bana aktardığı; kendisinin seminere gittiği,
seminerde istendiği kadar motora yüklenilebileceğinin söylendiği,
motor için rodaj diye bir konunun olmadığıydı.
Ben bu konu ile ilgili de bilgi istiyorum EKREM BEY’den.
Hangisi doğru, servisteki arkadaşın dediği seminerde söylenenler mi yoksa kılavuzda yazılanlar mı?
Biz boşuna mı kılavuzun belirlediği rakamların sınırları içinde kalmaya çalışıp sıkıntı çekiyoruz?
UMARIM TÜM ARKADAŞLARIN DA FAYDALABİLECEĞİ TATMİNKAR CEVAPLARI ALIRIZ…
VE UMARIM SERVİSTEKİ USTALAR BU YÜZDEN BİZE KARŞI OLUMSUZ TAVIR TAKINMAZLAR SONRAKİ HİZMETLERE İLİŞKİN OLARAK.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
DÜZELTMELER
Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde zincirledin sökülüp temizlendiğini
YERİNE
Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde ZİNCİRLERİN sökülüp temizlendiğini
Fatih Ustay'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
YERİNE
Fatih USTA'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Bu arada zincirlerin temizlenmesi ile ilgili internetteki bilgilere bir göz attım.
Zincirlerin temizlenmesinde benzin kullanılmasının sakıncalı olduğundan söz ediliyor. Zincir O-ringleri için zararlı imiş (Bizim boxerlerin zincirleri o-ringli midir acaba? Büyük ihtimalle öyle.). Benzin yerine mazot ya da gaz yağı tercih edilmeli imiş. Zincirlerini benzine yatırtmayı düşünen arkadaşlara duyurulur...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
Ali Reis 17
Hayırlı olsun güle güle kullanın bende bajaj pulsar almak üzere eker ticarete gittim fakat gösterdikleri tavır sonrasında vazgeçtim
Teşekkür ederim.Trojan;Biga da Tarlas tic.çok ilgili oradan da alabilirsin.
