Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Fakat motosiklet ilk çalışmada mecbur jikle istiyor. Kapattığım an stop ediyordu. Azmı ısıttım diye 5 dakika bekledim yine aynıydı. Başka şansım yoktu eve gidebilmek bu şekilde mümkün oldu. 1 gün kullanmadım bugün tekrar denedim sonuç yine aynı.

Rölantiniz çok düşük olabilir mi ? Aksi halde benzin hattında tıkanıklık olmalı.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Beyler motosiklet ilk çalışmada soğukken jikle ister, soğukken gaz vermezsen stop eder. Bunlar normal şeyler, kullandığınız enjeksiyonlu bir motor değil. Motorun ayarlarıyla oynayıp yakıt tüketimini artırmayın boşuna.
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Rölantiniz çok düşük olabilir mi ? Aksi halde benzin hattında tıkanıklık olmalı.
Benzin hortumunu çıkarıp kontrol etmiştik ilk ustayla. Benzinde sıkıntı yoktu, rölanti normaldi. Bu olaylar olmadan önce çok derin bir çukura girip ıslandı motosiklet, olayın ertesi günü sabah birşey yokken akşamına bu problem çıktı.
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Benim ilk motorum ama jikle açık basıyorum marşa tamam çalışıyor bi anda stop ediyor gene ısındı tamam jikleyi kapatayım tak stop jikle kapalı hafif gaz vereyim dokunmamla stop ediyor
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Benim ilk motorum ama jikle açık basıyorum marşa tamam çalışıyor bi anda stop ediyor gene ısındı tamam jikleyi kapatayım tak stop jikle kapalı hafif gaz vereyim dokunmamla stop ediyor

Hocam senin motorun hava ayarı düzgün değil. Normal değil anlattıkların. Çok usta bir motorcuya git. Düzgün bir hava ayarı yaptır. Fişek gibi olur.

Jikle zengin karışım için gaz kelebeğini kapatır. Jikle ile motor kullanırsanız motorun boğulması çok normal.

Hocam motor jikle açıkkende gider. Boğulma falanda yapmaz. Keza kullandığım test boxer motorunun jiklesi açık gezdim. En ufak boğulmadı. Motorların hava ayarı bozuksa boğulmalar olur
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Biraz garip gelebilir ama boxer sadece yan ayaklıktayken doğru düzgün çalışıyor.

Orta sehpadan alıp yan ayaklığa koyun motoru. Jikleyi açıp marşa basın. Tek marşta çalışacak ve jikle anında devreye girecek. (Orta sehpadayken jikle çalışmıyor bazen ben de anlamadım)

Ara ara gaz verin, motor 4-5 dakika iyice ısınsın. O arada ekipmanları giyersiniz, kız arkadaş varsa seni özledim temalı şeyler yazarsınız hoşuna gider.

Diğer bir çözümü ise rolantiyi yükselttirmek. Bende o kadar düşük ki rolanti, sürekli ön farım yanıp yanıp sönüyor durduğum zamanlarda. Buna rağmen karda kışta bu şekilde sorunsuz stopsuz çalıştırıp bindim.

Edit: Jikleyi kapatırken stop edenler jikleyi kapatma esnasında sağlam bir ara gaz versinler. Stop etmeyecektir motor.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Biraz garip gelebilir ama boxer sadece yan ayaklıktayken doğru düzgün çalışıyor.

Orta sehpadan alıp yan ayaklığa koyun motoru. Jikleyi açıp marşa basın. Tek marşta çalışacak ve jikle anında devreye girecek. (Orta sehpadayken jikle çalışmıyor bazen ben de anlamadım)

Ara ara gaz verin, motor 4-5 dakika iyice ısınsın. O arada ekipmanları giyersiniz, kız arkadaş varsa seni özledim temalı şeyler yazarsınız hoşuna gider.

Diğer bir çözümü ise rolantiyi yükselttirmek. Bende o kadar düşük ki rolanti, sürekli ön farım yanıp yanıp sönüyor durduğum zamanlarda. Buna rağmen karda kışta bu şekilde sorunsuz stopsuz çalıştırıp bindim.

Edit: Jikleyi kapatırken stop edenler jikleyi kapatma esnasında sağlam bir ara gaz versinler. Stop etmeyecektir motor.

Siz bence akünüzü ölçtürün. Kesin ya şarsız yada ölmek üzere. Rolanti nekadar düşerse düşsün motor yetersiz elektriği aküden alır ve far kısılmaz yanıp sönmez.

Yıllar önce bende yaşadım bu sorunu. Akü değişince sorun çözüldü.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...aku-bittimi-yoksa-sarjmi-olmuyor-videolu.html
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Hocam senin motorun hava ayarı düzgün değil. Normal değil anlattıkların. Çok usta bir motorcuya git. Düzgün bir hava ayarı yaptır. Fişek gibi olur.



Hocam motor jikle açıkkende gider. Boğulma falanda yapmaz. Keza kullandığım test boxer motorunun jiklesi açık gezdim. En ufak boğulmadı. Motorların hava ayarı bozuksa boğulmalar olur

Valla hocam bilemiyorum artık motoru alırkende hemen almadım 4-5 gün beklettim özellikle bakımı geldi zaten gidince yaptırıcam teşeklür ederim
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Siz bence akünüzü ölçtürün. Kesin ya şarsız yada ölmek üzere. Rolanti nekadar düşerse düşsün motor yetersiz elektriği aküden alır ve far kısılmaz yanıp sönmez.

Yıllar önce bende yaşadım bu sorunu. Akü değişince sorun çözüldü.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...aku-bittimi-yoksa-sarjmi-olmuyor-videolu.html

Farın kısılmasını bahane gösterip garantiden jelli aküyle değiştirebilir miyim peki? Marşta falan hiç sıkıntı yaşamadım çünkü, kalkıp da bu akü düzgün demesinler diye soruyorum.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Farın kısılmasını bahane gösterip garantiden jelli aküyle değiştirebilir miyim peki? Marşta falan hiç sıkıntı yaşamadım çünkü, kalkıp da bu akü düzgün demesinler diye soruyorum.

bak aşağıdaki videolarda "boxer ın 420kg taşıması" diye bir video var. hani 5 kişi binmişler boxer a. bak o videodaki boxer ın da farı devamlı kapanıyor. seninkide öyle mi ? %90 akü den bence. ki boxer kullanıcılarının hemen hemen tamamı akü sorunu yaşamışlar. bence garantiden talep et. motorun akü tırt.

https://www.facebook.com/baymoto.ticaret/videos
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
bak aşağıdaki videolarda "boxer ın 420kg taşıması" diye bir video var. hani 5 kişi binmişler boxer a. bak o videodaki boxer ın da farı devamlı kapanıyor. seninkide öyle mi ? %90 akü den bence. ki boxer kullanıcılarının hemen hemen tamamı akü sorunu yaşamışlar. bence garantiden talep et. motorun akü tırt.

https://www.facebook.com/baymoto.ticaret/videos

Yok hocam bende sadece durduğumda far yanıp sönermiş gibi oluyor. Azıcık bir şey gaz verince normale dönüyor. Giderken de kesinlikle yanıp sönme yapmıyor. Sadece hareketsizken yanıp sönme var. Zaten ilk bakımı da geldi aletin servisle konuşayım bu konuyu. En kötü ihtimalle dediğin gibi 40-50 liralık bir jelli akü işimi görür.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Yok hocam bende sadece durduğumda far yanıp sönermiş gibi oluyor. Azıcık bir şey gaz verince normale dönüyor. Giderken de kesinlikle yanıp sönme yapmıyor. Sadece hareketsizken yanıp sönme var. Zaten ilk bakımı da geldi aletin servisle konuşayım bu konuyu. En kötü ihtimalle dediğin gibi 40-50 liralık bir jelli akü işimi görür.

hiç jelli olmasına gerek yok. kaliteli akü olsun kuru olsun farketmez. motorcuda en kaliteli haze marka vardı. onu taktırmıştım ben. ben o videoyu çektikten bu yana 2 yıl 3 ay geçmiş. ozaman taktırdığım akü halen canavar gibi basıyor. üstelik günde 20-30 kez marş basıyorum. tık demedi.
kaliteli olsun ister sulu ister kuru ister jelli olsun. ama kaliteli olsun yeter.
2013 yılında videoyu çektikten sonra haze marka aküyü takan usta ybr lerin bile fabrika akülerinde sorunlar çıkabildiğini, bu tür sorunlarda ybr ye haze akü takınca sorun çıkmadığını söylemişti. haklıymışta.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Hocam motor jikle açıkkende gider. Boğulma falanda yapmaz. Keza kullandığım test boxer motorunun jiklesi açık gezdim. En ufak boğulmadı. Motorların hava ayarı bozuksa boğulmalar olur[/QUOTE]

Düşük devirde problem olmaz elbette fakat dediğim gibi jikle hava akışını azaltır yüksek devirde problem yaşamak muhtemel.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Beyler ben çinli motoruma Abus akü taktım 3 yıl olmasına rağmen sorun yok. Motor 1.5 ay yattıktan sonra hiç şarj istemeden tek marşta çalıştı.
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Bugün servisle yaptığım görüşmede karbüratör tahliye hortumunun oradaki vidayı gevşetip tıkanıklık varsa temizlenmesi için benzini akıtmamı söyledi. Onun dışında karbüratör hava ayarı lazım olabilir dedi başka bir servis.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Hava bi gün güzel, güneşli olsun nasıl da rahat gidiyor meret.

Bundan önce jeep grand cherokee kullanıyordum. Verdiğim motorin parası, çektiğim park çilesi, a noktasından b noktasına giderken oluşan üşengeçlik vs. Hepsini çözdü bu 3000 liralık küçük canavar. Bazen kızıyorum ediyorum ama seviyorum len seni kerata.
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Benim ilk motorum ama jikle açık basıyorum marşa tamam çalışıyor bi anda stop ediyor gene ısındı tamam jikleyi kapatayım tak stop jikle kapalı hafif gaz vereyim dokunmamla stop ediyor

Bndeki sorun karbüratöre karışan pislikmiş. Yağmur yediğimde olmuştu. Jiklenin altındaki vidayı gevşetince pis benzini akıttım. Sorun anında düzeldi. Kumlu tozlu ve içinde su varmış gibiydi.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Bndeki sorun karbüratöre karışan pislikmiş. Yağmur yediğimde olmuştu. Jiklenin altındaki vidayı gevşetince pis benzini akıttım. Sorun anında düzeldi. Kumlu tozlu ve içinde su varmış gibiydi.

Acaba benzincideki pis benzinden mi , yoksa depo bir yerlerden pislik mi alıyor ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst