- Konu Yazar
- #1
OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...
AYSEL Hanım.
Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.
Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.
Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.
Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.
Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.
Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.
Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABSyi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABSnin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABSsi olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABSsiz motorlar bu işten muaf.
AYSEL Hanım.
Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.
Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.
Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.
Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.
Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.
Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.
Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABSyi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABSnin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABSsi olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABSsiz motorlar bu işten muaf.