AYSEL Hanım (Motosikletin günlük kontrolleri)

Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...

AYSEL Hanım.

Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.

Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.

Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.

Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.

Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.

Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.

Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABS’yi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABS’nin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABS’si olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABS’siz motorlar bu işten muaf.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Hocam artan hırsızlık olayları nedeniyle
MAYSEL
Olarak güncellendi o.
M motosiklet oluyor.

M o t o s i k l e t: yerinde duruyor mu? Eğer hala koyduğunuz yerdeyse diğer aşamalara geçebilirsiniz.
:)
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
Disk kilidi ve kilitli zincir kontrolünü de unutmamak gerek çalıştırmadan önce.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma :)

yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma :)

yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü

Hasan 2 Salak Osman 4 akü değil miydi ?
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
Haminlarin anlattigi herseye sempati duyuyorum ya.. ne guzel anlatmis bak kibarca nice nice oh miss..
Yaziyi okuduk bir bilgi daha ogrendik ve süper oldu.. dolayisiyla 10 sn :)
Bilginin guvenli bir şekilde yola cikmamizi saglamasi, ölculemez paha bicilemez saniye :)
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
Yuhh:queen: Konunun içeriğini okumadan mesaj attım konu sahibine Aysel konu sahibinin adı sandım youtubede kanalınız var mı? diye sordum:mrgreen:
Kusura bakma abi
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma :)

yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü

P*V=n*R*T (p***venk Nurettin)
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...

AYSEL Hanım.

Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.

Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.

Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.

Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.

Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.

Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.

Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABS’yi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABS’nin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABS’si olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABS’siz motorlar bu işten muaf.

Açılın müyendiz geldi.

Şimdi efenim bu gontroller eksiktir. Şöyle ki her daim elimizde multimetre ile gezmeli marş öncesinde voltajı ölçmeliyiz. Voltaj 12.6volt ise orun yok, altında ise akümüzün şarjı %100'den aşağı demektir. Dahası da var aslında emme, japonlar anlatmışlar oraya yönlendirelim sizleri:

Yuasa akülerinden: akü voltaj kontrol rehberi
http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst