- Katılım
- 16 Mar 2008
- Mesajlar
- 1,401
- Motosikleti
- Sym Sympony ST200i E5 ABS
- Konu Yazar
- #41
Forumlardaki diğer bazı başlıklarda (korumasız, ehliyetsiz, tecrübesiz, kuralsız, alkollü motosiklet kullanmaya karşı) olduğu gibi, burada yazılanların da birçoğu "yazık, yazık bu gençlerin haline, yaptıkları yanlış, kendilerini tehlikeye atıyorlar, başlarına birşey gelirse sevenleri üzülür, ... vs. vs." tarzında bir yaklaşım bence. Öncelikle söyleme istediğim kimseye muhalif olmadığım, endişelerinize katılıyorum.
Yalnız bunlara ek olarak, yaptıkları hatalarla kendilerini tehlikeye atan ve başlığı açan arkadaşımızın yazdığı gibi bizi şaşırtan ve acı acı gülümseten bu kişiler aynı zamanda da çoğu zaman 2tekerli, 4tekerli, hatta yayalar dahil trafikte bulunan herkesi ciddi bir şekilde etkiliyor, tehlikeye atıyor, zarar veriyor olduğunu unutmamalıyız. Aynaları olmayan birisi arkasından yaklaşan yine kendisi gibi bir motorcunun varlığından haberdar olmayacağından yapacağı ani bir hareket sadece "aynasız" olanı değil her iki motorcuyu da ilgilendirecektir. 2. sürücünün motosiklet değil de otomobil kullandığını düşünürsek kendisinin varlığının farkında olmayan önündeki motosikletin aniden önüne kırdığını ve altına girdiğini düşünelim; motorcunun başına gelebilecekler bir yana, otomobil sürücüsünün yaşayacağı maddi-manevi sıkıntıları da tahmin edemeyiz. Hadi maddi kayıplar yerine konabilir, büyük ihtimalle de fiziksel olarak otomobil sürücüsüne bir zarar gelmez, ancak belki de hayatı boyunca yaşayacağı manevi bir ızdırap yaşayacağından eminim.
Bu konu çok daha örneklenebilir, genellenebilir, tartışılabilir, ama özetle demek isteyeceğim, trafikte hatalı şekilde davranan motosiklet sürücüleri gördüğümüzde onları sadece kendilerini değil bizleri de tehlikeye soktuklarının bilinciyle uyaralım, gerekirse nasihat etmekle kalmayıp bir de azarlayalım. Tabii bu "azarlama" kısmı lafın gelişi, kimisi o kadar anlayışlı olmayacaktır ve başınız derde girebilir. "Uygun bir dille" anlatalım...
aklın yolu bir
Son düzenleme: