Asya Motor Asya Motor Scooter'ları Hakkında

Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
çok yaşa t1 hehehe

Eee dayı biz istanbulda serin havada sadece 2 kilometre gittim ondada grip oldum, mersin gibi iklim bizdede olsun bizde bineriz yoksa istanbul trafiği çekilirmi.

hehehe
balaklava lazım buhavalarda..

bende geçen bindim1.5saat kullandım önce kursa gittim buarada ehliyet sınavı yine haftaya cmt ye ertelenmiş..
sonra biraz dolaştım
ilk çalıştırmada(hava iyi soğuktu) zor çalıştı,aküde biraz zayıftı, ama çalıştı yani :queen:
yanlız biraz titreme oldu rölantide ilk çalıştırmada gidonda gösterge panelinde filan titreme normalden fazlaydı bilen varmı normalmidir?? sonradan kesildi.
sonra ısınması için uzun süre bekledim özellikle sık kullanamadıgım için, stop olayı olmasın sonradan diye.. kursa gittim sonra mahalle aralarında gezdim çok iyiydi stop etmedi kesinlikle 3hafta kullanmadım ama gezı çok iyi alıyodu.

tek kusuru 1.5saatin sonunda gelen klasik çin motorlarının kronik belası gıcırtı sorunuydu:queen: frenlerden geliyo bu ses sanırım?bakımdan sonra yoktu yine başladı.. neyse oda önemli degil zaten:bounce:

bu havalarda kışlık eldiven balaklava rüzgar geçirmez herhangi bigiysi,
kalın çorap:cherry: ve bot şart.
iyi giyindikmi birşey olmuyo özellikle eldivenler çok lazım bilekten soguk girmemeli

saygılar.
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Kentacdis hergün biniyomusun motora zor çalışma açısından ben 4 gün binmiyim marş yemiyor ( zaten bu aralar akü hiç şarj olmadıya neyse ) Kartalın dediği sigorta işine bakıcam ama artık motoru pek kullanıcağımıda sanmıyorum. dün bende çalıştırdım motoru jigleyle ısındı jigle devreden çıkınca benimkide acaip titredi garajda biraz ileri geri yaptım sonra düzeldi heralde tam ısınana kadar yapıyor soğukta titremeyi.
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
96
Kentacdis hergün biniyomusun motora zor çalışma açısından ben 4 gün binmiyim marş yemiyor ( zaten bu aralar akü hiç şarj olmadıya neyse ) Kartalın dediği sigorta işine bakıcam ama artık motoru pek kullanıcağımıda sanmıyorum. dün bende çalıştırdım motoru jigleyle ısındı jigle devreden çıkınca benimkide acaip titredi garajda biraz ileri geri yaptım sonra düzeldi heralde tam ısınana kadar yapıyor soğukta titremeyi.[/QUOT

Ben 25 amperlik taktim yine hic bir faydasi yok ..Ya bu akuler sarj olmuyor ..ya sarj tutmuyor ..yada akuler adi ...Arkadaslar mutlu aku almis 30 ytl ye acaba bizde alsak sorun cozulurmu
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Ozaman mutlu akü bakıcaz nabalım aslında ben ayakla çalıştırmaktan çok şikayetçi değilim, sık kullandığım zamanlar gece gelip 3 gün çalıştırmasam bile marş alıyordu sorun şu aralar yeterince şarj olamaması bence ama iyi aküde şart.

Neoldu kimseler girmez oldu forma herkez motorlarıyla beraber yattımı ne yaptı.
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
3,084
@beto_977 alıntı Neoldu kimseler girmez oldu forma herkez motorlarıyla beraber yattımı ne yaptı:rendeer:
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
266
Arkadaşlar benim arka teker yalpa yapıyor o yüzden ben şimdilik bine miyorum arka tekeri nasıl söke bileceğimi bilsem söküp yaptıracam yada bir ara servise götürecem.
Hepinize iyi akşamlar
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
sınavlara çalışmakla geçiyo kafamı kaldıramıyorum ben :D

Kentacdis hergün biniyomusun motora zor çalışma açısından ben 4 gün binmiyim marş yemiyor ( zaten bu aralar akü hiç şarj olmadıya neyse ) Kartalın dediği sigorta işine bakıcam ama artık motoru pek kullanıcağımıda sanmıyorum. dün bende çalıştırdım motoru jigleyle ısındı jigle devreden çıkınca benimkide acaip titredi garajda biraz ileri geri yaptım sonra düzeldi heralde tam ısınana kadar yapıyor soğukta titremeyi.

-motora şansım varsa haftada 1 binebiliyorum.
yağmurda düştüğümden artçımla beraber, artık bidaha binmem yağmurda.

-ilk marşı kesinlikle kolay almıyor panik yapmadan, en fazla 4sn basılı tutarak deniyorum üst üste 4-5de çalışıyor genelde.

-birde sağ elcikteki kırmızı anahtar ateşlemeyi engelleyen kilit, açmama rağmen sanırım tam oturmuyor b,irdaha açıp kapıyorum düzeliyor buna bi dikkat edin..

-aküm hiç bitmedi, ama kış oldugundan hem soguktan hem beklediginden zayıflıyor. nemarka var bilmiyorum akünün yerini bile bilmiyorum.
çok anlamam ama sigorta degiştirmek akünün boşalmasını yavaşlatmaz
aküyü değiştirin mutlu filan alın güzel bişey, bide aküyü aldıgınız yerle muhabbet edip sorun bakalım neler anlatıcaklar bu konuda:cat:

-haklısın, çok büyük ihtimal soğuk olduğundan titredi, kesinlikle ilk çalışmadan sonra gazı çokaz verek ısıtıyorum enaz1dkk bekliyorum.
bunu yapmassam zararı olucak gibi geliyo soguk motorun üstüne binip devirlendirmek istemiyorum:)

çok az kişi biniyo sanırım kötü havalar yüzünden, bende kuru havalarda çıkarabiliyorum yağmur çok tehlikeli özellikle sabahları çiğ yapmışsa hava..
neyse ben çıkıyım
finaller beni bekliyo:queen:


saygılar:rendeer:

Ozaman mutlu akü bakıcaz nabalım aslında ben ayakla çalıştırmaktan çok şikayetçi değilim, sık kullandığım zamanlar gece gelip 3 gün çalıştırmasam bile marş alıyordu sorun şu aralar yeterince şarj olamaması bence ama iyi aküde şart.

Neoldu kimseler girmez oldu forma herkez motorlarıyla beraber yattımı ne yaptı.

şu arka ayakla çalıştırma işini lütfen ayrıntılı bişekilde anlatın, hiç yapmadım hayatımda bigün yapmak zorunda kalıcam biliyorum.
yerini biliyorum gördüm
püf noktaları ne?
freni sıkmalımı sağlamı sollamı basmalı
sehpadamı yapmalı
hızlımı basmalı??
gazvermelimi yaparken?
yapıyorsanız kaç kerede çalışıyor?? :cherry: vsvs..

Arkadaşlar benim arka teker yalpa yapıyor o yüzden ben şimdilik bine miyorum arka tekeri nasıl söke bileceğimi bilsem söküp yaptıracam yada bir ara servise götürecem.
Hepinize iyi akşamlar

bitamirciye çıkart gerçekten zor bir iş, yalpa yapması tehlikeli giderken..
çukuramı girdinde yalpalamaya başladı acep?:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
266
Dayı merhaba senin akü 2 adet dimi paralel bağlayınca amperi artmış oluyor değilmi? bende 2 akü bağlatmak istiyorum kaç amperlik tavsiye edersin benim mevcut akü 7 amper kuru akü far rölesinden başka birşey yaptırmak gerekiyormu.
teşekkürler.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
bugün motorla biraz tur attım.
ilk kez ayakla çalıştırdım, marş basmadı ve sesinden zayıf oldugu anlaşılıyordu,
kolay oldu:D sonra bikaç kere daha denedim :D:D

aküyü doldurmak için baya bi ugraştım, hız yapabilicegim biyer olmadıgından (trafik malum) neyseki 2saat sonunda birazdaha düzeldi ve elden marş alıyordu. az önce otoparka bıraktım..

akü olayına bende el atmak zorunda kalıcam sanırım ama modifiye etmem sadece marka olan iyibir sulu akü alıcam gibi gözüküyor.....

bizim t1lerin üzerindeki standart akü kurumu sulumu acaba???
suluysa hiç bakım yapmadım daha.. bakımı gelmiştir :p
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
76
merhaba karabatu bendeki aküler 7 ah kuru tip. farlar için far rölesi bağlamak
yeterli, zira kablolar için ampulllerin çekeceği akım zararlı olabilir.benim kullandığım ampuller 55/65w oldukça güçlü .aküleri paralel bağladığım için
güç arrtı bu nedenle aydınlatmada zayıflama olmuyor .alternatörün şarzıda
iki aküyü doldurmaya yeterli oluyor herhengi bir sorunla karşılaşmadım
selamlar..
bu arada ben motoru kullanmaya devam ediyorum lastik işini hala çözemedim
her yağmurda kaymaktan sıkıldım artık bir gün yeri öpeceğim yıllarca büyük makine kullandım hiç yama olmadım ama bu icatla hehalde yere yapışıp kalacagım
sizlerden denenmiş lastik tipini bilen varsa bana yardımcı olsun lütfen

kentacdis arkadaşım orjinal akü sulu vede çok dandik bir akü yeni akü alacaksan kesinlikle kuru tip al zira bakım derdi yok hemde daha dayanıklı
olur
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Kentacdis eğer motor yatarsa marş almayacağından, ayakla çalıştırmak için frene basmana gerek yok, gazı çok az ver hatta vermesen bile çalışabiliyor, ayak pedalının boşluğunu al ve bas 1 hafta kadar yatarsa belki 3 kerede çalışıyor ama gazı yarım veya tam verme bu sefer hiç çalışmaz hatta ilkini gaz vermeden dene motor zaten çalışacakmış gibi yapıyor çalışmazise çok az gaz ver.

Ya ben motorumu özledim walla hastalıktan dolayı bu güzel havalarda binemiyorum, Bu cumartesi acısını çıkarırım umarım.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
yeni sorular var bakalım..

merhaba karabatu bendeki aküler 7 ah kuru tip. farlar için far rölesi bağlamak
yeterli, zira kablolar için ampulllerin çekeceği akım zararlı olabilir.benim kullandığım ampuller 55/65w oldukça güçlü .aküleri paralel bağladığım için
güç arrtı bu nedenle aydınlatmada zayıflama olmuyor .alternatörün şarzıda
iki aküyü doldurmaya yeterli oluyor herhengi bir sorunla karşılaşmadım
selamlar..
bu arada ben motoru kullanmaya devam ediyorum lastik işini hala çözemedim
her yağmurda kaymaktan sıkıldım artık bir gün yeri öpeceğim yıllarca büyük makine kullandım hiç yama olmadım ama bu icatla hehalde yere yapışıp kalacagım
sizlerden denenmiş lastik tipini bilen varsa bana yardımcı olsun lütfen

kentacdis arkadaşım orjinal akü sulu vede çok dandik bir akü yeni akü alacaksan kesinlikle kuru tip al zira bakım derdi yok hemde daha dayanıklı
olur

dayı
lastik olayını daha önce biara yamıştım, dunlop satan honda bayii bana
dunlop un GT-301 modelinin 120/70-12 olanını vericegini sölemişti uyardemişti. fiyat olarak tanesi33avroydu 2-2.5ay önce....
lastik işini şimdilik erteledim ama eserse kafama her an alabilirim ben....


şu akünün yeri nerde??
nerden açıcam en azından açıp görmek istiyorum güzelce bi tarif edebilrsen sevinirim :rendeer:


birde ben önce 1 yada 2tane küçük beyaz arkayada kırmızı far takmak istiyorum hafif yere bakıcak farlar.. gece kolay gözükebilmek adına...
internetten bakıyorum 1-2model beğendim ön için.. arka henüz daha stopbulamadım..

ek far taktıran varmı? varsa nereye taktı resim varsa koyabilirmi lütfen
kasayı deldirmek bozmak istemiyorum aslında..


not:normal farları modifiye et demeyin amacım gece karşıdan beni çabuk görmelerini sağlamak,belli etmek motor olduğunu,50mt den 100mtden bakınca hemen anlaşılmalı.. :bounce:

beto 2kerede ayaktan çalıştı.. sağol yardımın için.
umarım iyileişrsinde kavuşursunuz
geçmişolsun.:rendeer:
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
76
akünün yeri koltuk altında sağ tarafa yakın dikdörtgen plastik vidalı kapak
altında iki yıldız vidayı sök kapagı cıkarınca aküye ulasırsın.ekstra far montajı için yer ön grenaj üzerinde sağ-sol tarafta bulunan yuvarlak reflektörler
sökülerek yandan bağlantılı dikdörtgen sis farı monte edebilirsin ama yinede
bence ekstra far yerine far ampulü modifiyesi daha iyi arka tarafa 2.stop
olarak selenin altına hafif oval bir model monte edebilirsin hem park hemde
stop için bağlantı yaparsan şık olur.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
ön tarafa far takılabilicek olası yerler nereler?

rainmanstu8.jpg


topigin başlarında rainman adlı arkadaşın postladıgı resimlerden birini koydum temsili..
resimdeki motor benimki degildir.:cherry:

dayı
1-numarayla gösterdigim yere alttan içeriden kasaya minik bi vida ile dikdörtgen şekilli beyaz far tuttursam(tek) nasıl olur sence kötümügözükür? işe yarar mı?
on birde switch yapıp geceleri lazım oldugu zaman ordan açıp kullanmak istiyorum,herzaman kullanmıycam..

2-de göstermek istedigim yer amortisorlerin çıktıgı yerin dibi hemen oraya basit ileriye ve yere dogru bakan lastigin iki yanından aydınlatma yapıcak lamba taksam o nasıl olur??(çift)

3-burdaki hava deliklerinin içine bişeyyapmaya uygunmu acaba hiç incelemedim aslında sadece resim üzerinden kafa yordum.. olursa nasıl olur acaba işe yararmı?

not far takmayı istemem gece farkedilmeyi arttırmak..
sadece 1numaralı yere eger takarsam önümü aydınlatmak için olucak.. diğerleri gözükmek için :)

saygılar.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
76
selam benim anlatmaya çalıştığım yer 2 ve 3 numaralandırdığın yerin ortasındaki yuvarlak reflektör sökülüp sis farı monte edilebilir
bunun için yan ayak bağlantılı bir sis farına ihtiyaç olacak diğer sis farları
alt kısımdan montaj ayaklıdır hem montajı kolay hemde tadilata gerek yok.
1 nolu yere takarsan sert bir çukurda amortisör esneyince çamurluk
taktığın farı kırar 3 nolu yer ise ön görünüşteki estetiği bozar kanatindeyim.
 
Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
537

Bu motor hisun marka taktığı sis lambaları da süper görev yapıyor benden sadece bir öneri iyi günler...
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
114
resim022yj7.jpg
[/IMG]
herkese merhaba bende 2005 mayıstan beri t1 kullanıcısıyım performans olarak memnunum motordan şikayetlerim genlede sızınle aynı benım motor daha 4000'e bıle gelmedı.bir kere egzos değişti,koltuk değişti ama servisten bende memnun değilim.ayrıca fren müşirlerini sormayın servis garanti dışı dedi yaptırmadım ön gövdeyi soktum kırmızı düğmeye bağladım fren lambasını basıyorum düğmeye fren lambları yanıyor çalıştır devam.aklımda şimdi arablardakı hidrolik fren müşirleri var ondan yaptırmayı dusunuyorum hidrolık borusuna bir t attıracagım tnın ucunada fren müşiri.gecenlerde akum bitti ben daha once ayak marsı hiç kullanmadım kullanayım dedım tık yok motorda.çalışmadı.arkadasın orda bıraktım motoru akuyu soktum evde 3-5 amp. 12v luk adaptor vardı bır gun bagladım sarja canavar devam ediyor.dun aceleden motorun yan ayagını actıp bıraktım hafif mehil varmış aceleden dıkkat etmedım.5sn sonra motor arkamdan yan yattı.on cam camın altındakı grenaj ve gosterge tablosunun arka kısmının koşesi kırıldı.burdakı servislede pek aram yok alayım kendım takayım dıyorum ama nasıl olacak bilmiyorum.walla cok yazdım galıba gecenın bu saatınde.herkese kazasıs sürüşler.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
ehliyete kaldı 2hafta....

mondialcii
hisuna takılan lambaların yandan baglantı fotosu olasydı daha iyiolurdu.. amortisörü delip monte edemiycegimize göre yukarıdan çamurluktan destek alınıp kollarla çamurlugamonte edilmiş olabilrmi??:silent:


everlasting
malesef biçok kişi motorunu servise degil ustaya götürüyor artık.. iyibirustaya vermeslisin..:cat:

kırılan parça için asyanın servisine fiyat sor birde bizim t1 kaslardan birçok markada türedi çeligin var mesela salcano mu nedir öyle bişrşey var turuva var
bikaç marka daha var olmadı onların parçalarını sor ordan alıp bi ustaya taktırabilrsin.. ayak marşını biraz daha dene gaz ver frenide tam sık olmasaı lazım..:bounce:


dayı
far için sağ-sol tarafta bulunan yuvarlak reflektörler le dedigin yeri anladım,
mantıklı aslında fakat benim hoşuma gitmedi orda çok kocaman kulak gibi durucak.. birde motor yan yatarsa ilk orası yere çarpıyor dikkat ettiyseniz
düştügü anda parçaparça olacaktır..
önerin için sağol:cat:

saygılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst