Bence bu motor alınmaz çünkü:
- Ben motoru sıfır alırken henüz 1 hafta olmadan servis ile tanıştım ve orada benim gibi henüz 1-2 haftalık diğer asya sahipleri ile de tanıtşım.O zaman anladım ki o motoru bana satan şahıslar "Abi motor çok güzel alınacak motor" derken şaka yapıyorlarmış herhalde.Bu hayatımda ilk motorum değil ben genelde sccoter tipi motorlar kullandım bu zaman kadar (piaggio, honda vs.) hepsinide uzun yıllar kullandım , hatta ikinci el olarak 3-5 yaşında aldığım motorlarda bile bu kadar sorun yaşamadım ve kendimi motor üzerinde güvensiz hissetmedim.Sıfır bir motor alırken her birkaç haftada sorun çıkaracağını hiç düşümezdim.İnsan neden sıfır alır, alayımda en azından birkaç sene başım ağrımasın der ama nerdee...
- Bazılarına göre motorun çıkardığı sorunlar büyük sorunlar olmayabilir hemencik halledilebilecek sorunlar olabilir ama ne ben nede bu motoru alan diğer insanlar motorcu ustası olmayabilirler yada motor sorunlarından anlamak zorunda değiller, alırken motoru beni gideceğim yere kadar güvenli birşekilde götürsün getirsin yolda bırakmasın diye düşünür.En azından ben öyle düşünüyorum.
- Asya neden alınmaz: Ben motoru aldığım sırada 2,750 YTL'ye aldım aradan kısa bir süre geçtikten sonra baktım ki benim motorun aynı görüntüsüne sahip birsürü başka marka türedi etrafta ve daha ucuz fiyatlara 2,000 YTL'ye kadar.O zaman öğrendimki aslında asya çinde herkesin motor yaptırabileceği biryerden motor almış yada yaptırmış çakmış asya yazısını üstüne al sana Büyük ASYA marka motor ...Diğerleri daha kalitesiz derseniz ona gülerim çünkü asya da kaliteli değilki.
- Neler yaşadım asya ile: Birkaç kez fren müşürü problemi, bu yüzden ya arka stop ışığı sürekli yanık kaldı yada hiç yanmadı.Birkaç kez değiştirdim.Fren diskleri problemi ; giderken bilhassa yavaş giderken ön ve arka disklerden gelen o korkunç ses.O sesi hiçbir zaman susturamadılar sattığımda bile hala ciyk ciyk ötüyordu.Kayış problemi; bir keresinde yolda giderken motor aniden bir ses ile çekmemeye başladı kayış kopmuş her ne kayışı ise.Bence tehlike yaratabilecek bir sorundu, ucuz atlattım.Diğer malzemelerdeki kalitesizlik; her yağmur yağdığında elime yapışan o elcik de neden yapılmış merak ettim doğrusu, ellerim ilk yağmur sonrası bindiğimde kapkara olmuştu..Koltuk dikiş yerlerinden patladı, yaptırdım.Ayağının altında durmayan o ayak koyacak lastikler zaten cabası.Doğru dürüst çalışmayan benzin göstergesi.Hiçbir zaman çalışmayan cep telefonu ikaz ışığı.Bozulan gösterge paneli ışığı.Aklıma gelen diğer arızalar: karbüratör arızası(motor durup duruken stop etmeye başlamıştı), akü problemi(bir sabah çalışmadı, akü değişti).Aklıma gelenler şimdilik bunlar.Belki büyük arızalar değiller ama bana verdikleri rahatsızlık büyük oldu.
- Ayrıca bu motor gösterdiği perfomansa göre oldukça fazla yakıt tüketiyordu bence (km'de 15 kuruş)
vesaire vesaire ....
Aslında ben bu motor alınmaz derken ASYA gibi olan diğer çin malı motorları da kastediyorum ama ben sadece ASYA 150-t1 ile böyle bir tecrübeye sahip olduğum için diğer motorlar için kesin birşey söyleyemiyorum ama eminimki çoğu da benzer sorunlar yaşatıyorlardır.Asya'yı sattıktan sonra başka motor almadım şu anda ama alırsam ve eğer bütçem müsait değilse kesinlikle ve kesinlikle çin motoru almam gider 3-4 yaşında japon yada italyan olan, veya kendini marka olarak kanıtlamış bir başka marka motor alırım hatta 150 cc değil 100 cc bile olsa bence 1500 cc'lik çin motorundan çok daha iyi performansı olacağına inanıyorum.Bu arada Asya'yı da kötü servisinden dolayı , internet sitesine attığım mailleri kaale almayıp cevap vermeyişinden dolayı da ayrıca kınıyorum.
Saygılar.