http://www.sahibinden.com/isi_bilenden_temiz_bakilmisWQQaXQQ10194451WQQpXQQdisplayitem
Bu motorun 2. elini arayanlara..
motorla ilgili detaylı bilgi -son 5000km si- sayfa 36 dan bu yana mevcuttur.
Daha büyük bi motor almak adına motorumu satıyorum.
Öncelikle neden Asya 200 gy-2 ?
200 cclik 15bg e yakın emsallerine nazaran seri bir motor. Grenajları diger gy serilerinden farklıdır. Daha büyük ve gösterişlidir motor dışardan
bakıldığında. Lastikleri asfalt lastiğidir. Uzun yol da rahattır. En son 1000 km Ankara'ya gidip geldim. Canın sıkılır alırsın motoru daga bayıra cıkarsın.
Yüksek ve yumuşak amörtisörleri ayrı bi zevk verir arazi sürüşlerinde. Asfalt lastikleri yeryer kızaklar toprak zeminde. Düşük 1 . vites dişli oranı ve yakın vites aralıkları
arazide kolaylık saglar, asfaltta seri bi hızlanma sergilemesine yol açar. Hiç bir çin motoruyla kıyaslanamıyacak derecede az titreşimi olan bi motordur . Vites geçişleri aynı bi cbf150 gibi yumuşacıktır. Düşünen arakdaş test sürüşünde de farkedecektir zaten.
Hafif olduğundan şehir içinde - trafikte kullanımı çok rahattır. Yüksekliğinden dolayı siz bi chopper sürücüsüne göre daha uzağı görebilirisiniz. Ateşleme sistemi
motorun diğer elektrik sisteminden tamamen bağımsızdır. Ateşleme sistemi manyetolu olduğu için her halükarda yoluna devam eder diyeceksin
Farınız yanmaz ,kornanız çalmaz ama yolda bırakmaz =)
Elbette müemmel bi motor değil Asya 200. Buyrun bu motorun dez avantajları:
Yüksek hızlarda hafif olduğundan pek konforlu değildir yan rüzgarlar motoru savurur. Asya yedek parça desteği olarak pek yayılamadı türkiyede özellikle bu
model için. Ama cogu parcası zonghsen gy lerle diger bazı cinlerle uymakta. Çok fazla yedek parçaya ihtiyacınız olmasada ufak tefek şeyler cıkıyo arada-
balatadır vs. Ve bazen yedek parça fiyatları biraz pahalı olabiliyor ( bu durum servise gore degismekte karsız yedek parça satan servislerde var ör: Ankara TELYAKAR)
Benim motorumdaki birkaç durumu da dilegetirmek istiyorum;
Motorun ilk aylarında mecdiyeköyde kurye arkadaşın biri bana 30-40km hızla giderken arka tekerimden bana carptı. Ben dengemi kaybedip motordan düştüm, motorda arkasından
yattı zaten. Ön gidonda yamulma oluştu. Bun elimden geldigince düzellitrdim ancak amörtisördeki hafif egrilik hala durmakta. Küçük bişey deyip pek kaide
almıyorum açıkcası ben. Düşünen arakadşa motoru test ederken görecektir zaten. Kullanımı kesinlikle etkilememekte.
Şuanda motorumu arka kampana balataları bitik yenileri takılacak, boş vites müşürü ve vites değiştirme mili gergi yayı orjinali ile
değiştirilecek önümüzdeki hafta içinde. Daha önce bu yayı kırmıştım xD nasıl becerdiysem orjinlini bulamamıştım ankaradan sipariş verdim 2 ytl lik bi parça
zaten =)
Çinli diyipte problem çıkartır şeklinde ön yargılı düşünceler kesinlikle bu motor için geçerli değil. Özellikle yürüyen aksamında bazı parçaları Japon damgalı. (Karbratör vs.)
Yakıt konusunda ;geçen aldığım 23 YTL lik kurşunsuzla 225 km yol yaptım ve benzinim bitti. depo yaklaşık 6lt .(+1.5lt rezerv)km de 10ykrş yakmakta.
12.500 de debriyaj baskı balata seti 14.000 de zincir yenilendi. Motorda yağ olarak yazın shell advance 15/50W , kışın castrol racing 4T 10/50W kulalnıldı.
Motor üzerinde bulunan orjinal alman Hepco & Becker topcase motorla birlikte verilecektir.
Motoru motosiklet.net üzerinden asya200 bölümünden de takip edebilirsiniz(motosiklet.net kullanıcı adı :inspire). Ayrıca ciddi düşünen arkadaşlarla msnden
de konuşabiliriz , hatrı sayılır birkaç isimdende referans gösterebilirim.
Ne aldığınızı bilmeden paranızı çarçur etmeyin.
Test sürüşüne çıkmadan motosiklet satın almayın.:farao::farao::farao:
Diye yazmışsın bende eski ASYA 200 GY2kullanıcısı olarak derim ki asyadan uzak durun üzer gercekten üzer hoplayıp zıplamadan şaseside kırılır elektronik aksamıda arıza cıkarır yağda akıtır km 10 kuruş ta yakmaz daha fazla yakar bunlar tecrübe ile sabittir.Asya yı satıp nasıl ramzey QM 200 gy aldım rahata erdim baştan Ramzey almak varmış...
Bu arada kaza geciren arkadaşımıza da geçmiş olsun...
Bir sucumuz oldu ise affola:cat: