Sevgiler saygılar..
Bgün sabah 9 gibi kalktım bi kaç duzeltme yaptım forumda sonra hemen bi plan yapıp malzeme almaya gittim.
Gaz yagı ,çok ince yağ[no:10] ( hAVA filtresi için), 250 ml benzin (pet şiede

), castrol Chain wax zincir yagı , Castrol 10/50 4T raceing motor yagı, japon yapıştırıcı +boraks(veya karbonat-jpon yapıştırıcısıyla birlikte beton oluşturuyolar şiddetle tavsiye ederim

+ tesisatcıların kullandıgı ketenlerdne bir miktar + WD 40.
Alışveriş bayagı ugrastırdı beni. Mobil veya shell advance yag hic bir yerde bulamadım. Ama ısrarla bu yağı öneren cok yag toptancısı cıktı karsıma. Sonunda satın aldım. Önce dışı çatlak yağı tıpamı söktüm dış kbugu hemen düştü zaten. İçindeki yağı boşalttım. Resmen kararmıştı yağ bir günde. Yağ boşalırken gövdedeki büyük grenajda bicatlak vardı onu boraks ve japon la onardım. Kırık olan arka sinyal lambalarımı yenisiyle değiştirdim. Hava filtremi benzinle iyice yıkadım, tamamen kuruduktan sonra çok ince yağ ile yağladım sıktım süzdüm yerine taktım. Yağ tıpasının dişlerini cok az miktarda ketenle sardıktan sonra yerine yerleştirdim ( gerçekten cok zor bir iş orta sehpa ve ya yanınızda motoru ters tarafa dogru yatık tutacak biri yoksa hiç girişmeyin ) Ardından yeni yağı doldurdum. O esnada motor iyice sogmustu. Yağ filtresini cıkarttım motor yeni açılmışcazsına çapak atmıştı. Resmi aşşagıda. İyice yıkadım benzinle tamamen kurudktan sonra yerine taktım , kurumasını beklerken motordaki işleyen parçaları(ayaklıklar,debriyaj telinin motora girdigi nokta, fren pedalı, vs.) ve motor blogunu WD40 ile temizledim. Ardından bujimi değiştirdim. Atlayıp benzinciye gittim. Basınçlı suyla zinciri ve WD40 lı birkaç yeri temizledim. Yurda geri dönüp gaz yagı ve bakkaldan1,25 YTL 'ye yeni almış oldugum colgate diş fırçası ile zincirimi bi güzel temizledim pırıl pırıl oldu. Bezle üzerindeki damlaları alıp zinciri germe işlemine geçtim. Bir diş gerdim zinciri her 2 taraftanda. İyi ce kurumuş olan zinciri yagladıktan sonra bi 5 km kadar gezdim ve stop ettim.
_
Motor sesi gectigimiz 2 gun içinde bihayli değişti. Performans acısındanda aynı sey sozkonusu. Bugun hava filtresini takınca biraz daha deişti motorun sesi. Performansı düşer diye bekliyodum ama düşmedi de.
_
Şuanda bitmiş bir haldeyim biraz önce kahvaltı ettim

Saatlerdir motorla uğraşıyorum. Yıkanıp yatcam her tarafım yağ içinde ve ellerim gaz yğından yanıyo

ama güzel gülü seven dikenine katlanır derler dimi :bounce:
_
İbrahim abi bendeki ramzey camurlugunun sadece orjinalini bulabildim burda o da 65 YTL :farao: yan sanayi olarak istanbulda bkcam aldıgımız yeri
öğrenenemdim kuzenimle konusamadıgımdan ama gidip bulmaya çalışcam. Cuamrtesi de Aydın abi biliyosudur hakem komite başkanı.10 da toplantısı varmış galiba. Ben sabah dükkanına gitmeyi planlıyodum, oraya gelipte onla tanışmamak olmaz diye düşünüyorum. Onu biraz ileriye de atabilirim ma şöyle bi problemim de var biliyosun ben bi grupla gitcem oraya onlar benden ayrılmazlar bende onları peşimden suruklemek istemem. Biraz zaman sorunum olabilir. Nerde kaçta olacagım belli deil. En kötü ihtmalled e ayrılırım onlardan ama bi plan yok ortada yani. Ama arayıp seni haber veririm. Siz isterseniz aydın abiye uyan bi zamanda aydın abinin orda buluşun bana saati söyleyin ben o saatte orda olayim ? Neyse ben yarın tekrar yazmaya çalışırım foruma. İstanbuldan girebilirsem.
___
Çok şey öğrendim şu son 2 günde... Eğer bir asya200 sahibi iseniz motorunuzun bakımını kendiniz yapabileceginiz kadar eliniz anahtar tutmalı bence. Motorun sizden bekledigini ona verirseniz o size herseyini veriyo. Ömründen çalıyo gene size veriyo. Tek istedigi düzenli bakım biraz ilgi biraz yağ

Kimse çinli motorla uzun yola cıkılmaz demesin. O diyenlerde kulağına küpe edinsin çin motorların çalışma sistemi farklı değil onlarda piston silindirden oluşuyolar onlarında motor bloğu var.Elbette bi işçilik malzeme kalitesi farkı söz konusu ama olabilcek sorunlar bi honda suzuki yamaha içinde geçerli. Ben öyle çok şey bilen biri değilim. Pek sağlam bi motor geçmişim de yok ama benim motorum 1 günde neredeyse yağsız ve tamamen kapalı bir filtreyle 70km yol yaptı yer yer tam gaz gittim ve debriyajım kaçırıyodu. Banamısın demedi. Bozulsa yolda kalsan çinlilere mi yukiycektim sucu _? Hayır tamamen kullanıcı hatası ...Neyse fazla kurcalamak istemiyorum ama çin motorları piyasa cok kotu goruyo . Bugun honda servisinden buji aldım demedigini bırakmadı benim asyaya. Dokunmadı deil ama naapsın ona onu tembillemişler


Ha ne olur grenajın kırılır sinyalin söner su kacırırsın kontagın kitlenir... Bunlar da işin cabası

__
__
Tekrar saol ibrahim abi.
Biraz önce motoru denedim adam gibi. Kendi gostergemle 130 a kadar cıkabildim. Yandaki FYM 250 grand egle 110 u gösteriyodu o anda.Hava filtresi gerçekten performansı düşürmüş. Aslında tam emin olamıyorum belkide bişeyi yanlış yapmışımdır. Hava filtresini cıkarıp 140 ı tekrar geçmeyi umud ediyorum eger 140 gorursem sorun yoktur deyip tekrar filtremi takıp sürüşe devam etecegim. Malum toz toprak ben araziye de giriyorum...
______
Bakımdan 3 gün sonra:
Motor yağ eksiltiyor, yağ tıpasının etrafındaki keten ler yetmedi galiba. Ciddi oranda yağ atıyo. Motor dikken yandaki yağ kontrolütamamen doluyken suanda max. ve min. cizgileri arasına dek inmiş vaziyette.
Hava filtresiz de bi performans artısı yakalayamadım. Pek bi etkisi oldugunu düşünmüyorum. Performanısn düşmesinin sebebi zinciri bir diş germiş olmam ve ya karburator cıkıısndan gene hava alıyo olabilir. Açıp vidasını sıktım ama bi ara kesilmiş olan garip ses hala var. Zincirim ölü zaten biraz gerince fazla sürtünme yapıyor olsa gerek, ki ses yapıyor zaten...
+++ve işte bugün bşıma gelen ciddi bi problem.. yan sehpa kırıldı. Daha doğrusu zinciriyaglarken öne eğilmiş farketmemişim. Tam gerilme noktasından kırılmış suanda kucuk bi metal parcası tutuyo. Motoruda bi banka dayadım.
Gördüğünüz gibi geçinip gidiyoruz

Bu arada benim motorda ramzey ön camurlugu var. Orjinali 65-70 YTL civarında. İstanbulda ikamet edenler varsa aranızda anadolu tarafında Dudullu-Ümraniye yolunda Tepeüstünden Dudulluya gelirken dudullu tarafına 1km kala bir parcacı 15YTL ye ramzey ön camurlugu satıyor.-yan sanayi-Bilgilerinize