Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
592
normalkerem, gy200'ün yedekparça veya servis konusunda bir problem yok. 3 sene önce motoru türkiye'ye getiren "büyükpatronlar" pastanın kaymaklı tarafını götürdükten sonra firmayı devrettiler. Şu anda motorun büyük bir kısmı taşeron şirketlere döktürülerek, çinden gelen diğer parçalarla birlikte montajı yine türkiye'de yapılıyor.
firma el değiştirdikten sonra dağıtım kanallarını tekrar oluşturduğundan dolayı bayi ve servislerde ufak tefek değişiklikler oldu. Ama başta bahsettiğim gibi bu değişikliklerden kullanıcı zarar görmedi.
selamlar.

not: bu arada, verdiğim ilanda fiyat indirimi yaptım. ilgilenenler;
http://www.motosiklet.net/forum/sat...06-model-200cc-siyahcross-fiyat-indirimi.html

Motorunuz kaç km'de belirtmemişsiniz?
Takas düşünürmüsünüz? Ben Cross düşünüyorumda..
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Motorumu satmak için karar vermişken bu gün çalıştırıp binmemle beraber satmaktan vazgeçtim.Kendi motorumda ki zevki bulamadım almak için baktıklarımda.Yazmak ihtiyacı hissettim hemde topik canlansın değil mi?
 
Katılım
16 Eyl 2005
Mesajlar
70
selamlar...
5000 kilometrede bir as 200gy aldım. oldukça temiz görünüyor.

ilk izlenimlerimi paylaşayım; rölantisinde biraz oynamalar var. yükselip alçalıyor. lastikler herkesin malumu tabi. dün gece uzun bir yokuş çıkarken biraz tekleme yaptı. bugün serviste yağını, bujisini, hava filtresini yenilemeyi düşünüyorum, sonra sanırım daha temiz çalışmaya başlayacaktır. önceki motorum cbr125'ti.. sadece onunla karşılaştırabiliyorum. kullanımı oldukça rahat fakat titremesi fazla. bakalım bakımdan sonra ne olacak. bundan önce bir de başka bir arkadaşımın yuan marka cross'unu kullanmıştım, onunla karşılaştırdığımda ise, debriyajı frenleri çok rahat, yuan'la karşılaştırıldığında vitesler neredeyse hondanınkiler kadar rahat geçiyor ve tam geçtiği hissediliyor.
dengesi sürüşü konusunda biraz korkutmuştu kullanan bazı arkadaşlar, ama oldukça dikkatli ve temkinli bir sürücü olduğumdan bir sorun yaşamadım, yaşar gibi de olmadım. fakat lastiklerle ilgili uyarılar üzerine ıslak zeminden aşırı temkinli geçiyorum. lastikleri ilk fırsatta yenilemeyi düşünüyorum.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
200gy sonzamanlarda cok hosuma gidiyor
supermotolara merakım var
birtane alıp metzeller lastiklerle denmek isterdim...:salut:

ozellikle asya yazan stickerları da çıkarınca fena olmuyor
 
Katılım
16 Eyl 2005
Mesajlar
70
ilk 100 km.de 3.8 litre benzin yaktı. ağırlıklı şehiriçi. biraz fazla geldi bana. bujisini, yağını değiştirdik.. usta hava filtresi temiz dedi ama açıp baktığını görmedim. ya kaçırdım ya da beni başından savdı. hayırlısı.

hadi yaz geldi artık ya. dökülün sokaklara, dönün forumlara. şu lastikleri değiştirecek bir alternatif var mı? yakıt için tavsiyesi olan var mı?
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Valla ben de inanamadım... :bounce:

Sevgili Cumoni o zaman sen git www.motoristan.com kurucularından
Sevgili Demircan ile konuş. En az benim kadar tanıyorsun. Birinci elden bilgisini alırsın artık. 300.000 km olayına inanmayan da Sevgili Demircan ile temasa geçebilir.

Bu arada Sevgili Kerem,

Yeni motorun hayırlı olsun. Allah kaza bela vermez inşallah. Abidinpaşa servisine mi gittin? Orada ki arkadaşlar gayet ilgililerdir. Bende haftasonu motoru yıkadım, yağladım ve yola hazır hale getirdim. Kısmet olursa en yakın zamanda yollara düşeceğim. Zaman içerisinde sizlere motor konusunda oluşacak sorunlarınız için elimden geldiğince ve dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışacağım.
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Zaman içerisinde sizlere motor konusunda oluşacak sorunlarınız için elimden geldiğince ve dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışacağım.

Evet sevgili motobey 7/24 yardıma hazırdır şahit olmuşluğum kendisinden telefonla yardım almışlığım var.Eksik olmasın sağolsun...
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Hamid Kardeşim,

Sende bizi unuttun iyice. Bir ara Ankara'nın Asyacıları olarak bir araya gelelim derim. Sende telefonum var nasılsa. Sevgili Kerem kardeşimizle ve seninle yüzyüze tanışmış oluruz hem.:)
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Sevgili Hamid Kardeşim,

Sende bizi unuttun iyice. Bir ara Ankara'nın Asyacıları olarak bir araya gelelim derim. Sende telefonum var nasılsa. Sevgili Kerem kardeşimizle ve seninle yüzyüze tanışmış oluruz hem.:)

İyi fikir uygun bir zamanda olabilir artık bu sene yağışta iyi oldu baharda dağ taş çok güzel olur tadını çıkarmak lazım:)
Bu arada yeni bir motor almışsın sanırım hayırlı olsun...
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sağolasın. Şu an toparlama aşamasındayız. Allah kısmet ederse Nisan ayı içinde Yamaha ile de gazlamak kısmet olacak.
 
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
480
asya ile zongshen aynı değil !!! motor parçaları uygun değil, çin malı değip sakın yanılmayın, hepsi aynı parçaları kullanmıyor, formda bazı arkadaşlar bu yanılgı içindeler, zongsheng'de şu an hiçbir yedek parça sıkıntısı yok, not olarak yazmak istedim.
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Redrose,

Bu kanıya nerden ulaştın bilmiyorum ama iyice incelemeden karar verdiğin kanaatindeyim. En basit yöntem olarak hemen direksiyonun alt tarafında yer alan şase plakasında imal eden firma bilgilerine bakarsan ayan beyan Zonghsen yazısını görürsün. Bu motor Zongshen firmasınca Zipstar adı altında imal ediliyor. Motor kodu yanılmıyorsam ZS FML167 olsa gerek. Öncekii sayfalarda bu bilgi mevcut. Kross Zonghsenlerle motor tipi farklı. Topiğin son mesajlarına bakarak yazmışsın sanırım. Eğer topiği araştırsaydın ya da okusaydın bu konusa çok etraflıca bilgi sahibi olurdun. Sizin kroslarla uyan pekçok parçasıda mevcut bu arada. Yedek parça konusunda biraz sıkıntılı. Daha öncede dediğim gibi bir depo grenajı nerdeyse 10 ay olacak gelmedi bir türlü.
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Sevgili Hamid Kardeşim,

Sende bizi unuttun iyice. Bir ara Ankara'nın Asyacıları olarak bir araya gelelim derim. Sende telefonum var nasılsa. Sevgili Kerem kardeşimizle ve seninle yüzyüze tanışmış oluruz hem.:)


Keremle ilginç bir şekilde okulda karşılaştık fazla sohbet edemedik ama sanırım aynı fakültedeyiz.Benim motorun yanında kardeşini görünce şaşırmadım değil:)
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Arkadaşlar motorlarınızın bakımını ihmal etmeyin lütfen. Ben geçte olsa motorun arka teker bilyasını dağıttığını farkettim. Allahtan bir kaza bela gelmeden başımıza farkettik ve değiştirttik. Toplamda 20 YTL'ye maloldu bu değişim. Periyodik olarak bakım yapmayı ve kontrolleri aksatmayın. Bu arada benim motorun sol yolcu ayak pegi düşmüş. Sabitleme piminin kontra civatası düştüğü için yerinden çıkmış sanırım. Orjinalini beklemeye vaktim olmadığı için 20 YTL'ye yan sanayi bir ayaklık seti alıp sağ sol pegleri değiştirdim. Resimleri en kısa sürede ekleyecem.

Bu arada size güzel bir haberim var. Bugün Asya motorun Ankara Abidinpaşada ki servisini siteye üye yaptım. Bundan sonra parça fiyat bilgilerini birinci elden öğrenebileceğiz.:cat:
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Selam arkadaşlar. Ben de aranıza katıldım artık. Askere gidecek olan kuzenim motorunu bana bıraktı :)Sakarya da mak.müh. okuyorum.
Pek deneyimim olmadıgı ve havanın bozuk olabileceginden İstanbul'dan trenle getirdim motoru Sakarya'ya(ilgilenenler-10 YTL bagaj ucreti alındı).
Şu sıralar boşboş gezip motoru tanımaya çalışıyorum ama görünüşe göre ufak tefek problemleri var. Baştan sonra okudum sayfaları bende problemlerimi paylaşmak istedim.
Motoru çalıştırmakta güçlük çekiyorum. Genelde ayakla çalştırmak zorunda kalıyorum. Ve jikle açık çalışmaya başladıktan sonra gaz vermezsem hemen stop ediyor. Belkide karburatorden kaynaklanan bi problem vardır hiç bi fikrim yok , oda bi kontrol istiyo...:) Motor ne zaman bakıma girdi bilgim yok ama bujiyi ve aküyü öncelikle kontrol ettirmek istiyorum geç çalışması belkide buna baglıdır.
İkinci olarak frenlerle ilgili hafif bi sıkıntım var. Nedense güvensiz geliyor bana. Ön gidondaki boşlugu da bugun on frene 70 le giderken cok hafif dokununca olusturdugu titreşimle cok net olarak hissettim. Ona da bi el attırmam lazım. Ve fren balatalarını yenilem gerek diye düşünüyorum forumdaki bazıbilgilere dayanarak.
:silent::silent:Çok garibime gidense 5. viteste gaz tam acık gosterge 90km yi gosterirken ( gösterge yanlış olabilir) bi anda debriyaj kacırıyomus gibi bi hisse kapıldım. Debriyaj koluna dokkunmuyor olmama ragmen motorsiklet az bir ivmeyle hızlanırken motor devri direk arttı bir anda. Ama hızlanmaya devam etti motor. Yani yarım debriyaj yapmış gibi oldu o hızda. Ve her viteste gazı actım sonuna kadar sadece 5 te yapyor bunu. :silent:Hiç bir anlam veremedim. Bi scooter kullanıyo hissine kapıldım bianda . Kafamın algılayamadıgı tek sorunda bu.
Son olarak ön farın dış cercevesi/kabugu/plastigi/gövdesi veya herneyse :) monte yerinden kırıldı suanda uzunca bi kırık serit var farda bir file tutyor sadece. Asya motor bu parcayı farla birlikte satıyo ve iyi de bi ucret istiyo diye biliyorum yansanayi tarzında bişey bulma şansım varmı acaba ?
Şu komple bakım işi bittikten sonra bol bol gezip resimleri burada yayınlıyacagım :)
Saygılarımla
Kaya Onur
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Arkadaşlar motorlarınızın bakımını ihmal etmeyin lütfen. Ben geçte olsa motorun arka teker bilyasını dağıttığını farkettim. Allahtan bir kaza bela gelmeden başımıza farkettik ve değiştirttik. Toplamda 20 YTL'ye maloldu bu değişim. Periyodik olarak bakım yapmayı ve kontrolleri aksatmayın. Bu arada benim motorun sol yolcu ayak pegi düşmüş. Sabitleme piminin kontra civatası düştüğü için yerinden çıkmış sanırım. Orjinalini beklemeye vaktim olmadığı için 20 YTL'ye yan sanayi bir ayaklık seti alıp sağ sol pegleri değiştirdim. Resimleri en kısa sürede ekleyecem.

Bu arada size güzel bir haberim var. Bugün Asya motorun Ankara Abidinpaşada ki servisini siteye üye yaptım. Bundan sonra parça fiyat bilgilerini birinci elden öğrenebileceğiz.:cat:

öncelikle üyelik işlemi için teşekkürler:cat:
mümkünse asyada önfar gövdesi ne kadar a satılıyo öğrenme şansımız varmı :silent:?
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Motoru komple bi elden geçirttim bugün. Avans ayarı ve rolantiyi düzelttirdim. Performans havayı kısınca biraz düştü ama daha temiz bir ses alıyorum motordan. Daha saglıklı ve stabil çalışıyor. Motor yagında ve buji de sorun olmadıgını söyledi. Yaza doğru da karburator u temizletcem. Debriyaj konusuna gelince; balatam bitik! :D Usta: " bu böyle bayagı bi gider inceldigi yerden kopsun nede olsa çinli " dedi :D malum asya nın yedek parcasının uydurmasyonu pek olmuyo piyasada. Debriyaj balatası olarak "ben asyanınkini taktırmam gene" derseniz Honda CBR600 RR 'ın debriyaj blatası buna uyuyor:D Sakarya'daki asya servisine gittim. Ordaki adam bana Asya 200 debriyaj takımı komple 115 YTL + 35YTL işçilik dedi. CBR 600RR ın balatasının da sadece 110€ oldugunu söyledi.
Debriyaj blatamı değiştirmem gerek. Fiyat bilgisi olan yazarsa cok sevinirim.

Son olarak motorla giderken göstergem 110u gösterirken yandaki CBF150 li arkadaşımın gostergesi 90 ı gosteriyodu bilginize (asya nın gostergeler %20 yukarı gosteriii Hatta km sayacları da aynı sekilde olabilir. Ben pazrdan bugune dek 110km yol yaptıgımı hiç sanmıyorum...:D )

belikde gerçekte 11.000km de deil motor :O :D:D
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
4
Selam arkadaşlar siteyi sürekli izlememe rağmen yeni üye oldum ben asya motorun abidin paşa bayisiyim 200 gy ile ilgili sorunlarınızı benimle paylaşabilirsiniz sizlere elimden geldiğince yardımcı olmaya calışırım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst