Söylediğin imkansız be abi sonuçta biz insanız Her şey bizim için.Biz olmasak bu hayvanlar ne yapar ?
Ben 1999 doğumlu bir insanım çok merak ediyorum acaba ben ölene kadar dünya sağlam kalacak mı ?
Çok değil 55,60 görsem yeter.
hayvanlar mı ne mi yapacak? yaşayacaklar
bak sana günümüzden rakamlar vereyim:
köpekler biliyorsun kurt'tan evrildiler. üstelik sadece 30 bin yıldır varlar bu dünyada
günümüzde sadece almanyada 5 milyon evcil köpek var
tüm gezegende 400 milyon civarı köpek dolanıyor. 30 bin yıldaki ulaştıkları rakam bu.
buna karşılık kurt sayısı kaç biliyor musun? 200 bin
doğal yaşamı ne hale getirdiğimizin en acı kanıtlarından birisi bu
insana düşman hayvanlar yok olma tehlikesi ile karşı karşıya
kedigilleri de örnekleyelim...600 milyon adet evcil kedi var dünyada, peki kaç aslan var biliyor musun.. 40 bin
900bin civarı afrika mandası olduğu sanılıyor (o da artık korumada oldukları için) kaç inek var peki? 1.5 milyon inek
tavuk, insan olmasa idi, günümüzüde bu kadar sayıda olur muydu bu dünyada? 20 milyar tavuk var şu anda...onları yiyoruz diye varlar.
bütün dünyadaki büyük canlıların (yani ağırlıkları birkaç kg'dan fazla olan bütün hayvanların) yüzde doksanı (%90) insanlardan ve evcil hayvanlardan oluşuyor.
dünyanın dengesini bile bu şekilde değiştirdik biz.
eskiye dönelim demiyorum tabii ki. ütopya bunlar artık
ama değiştirme huyumuz bizi mahvediyor
mahvetmeye de devam edecek
benim değinmek istediğim nokta bu.
"life after people" diye bir belgesel var, muhakkak izleyin.
insan olmazsa dünyada neler olabilir diyor.
adamın nevrini döndürür, dünya görüşünü değiştirir.
insanoğlu çok kibirli.
kendini değerli görme huyu bizi bitirecek.
forum mesajlarından bile anlaşılıyor bu.
işin acı kısmı cehalet ile kibir birbirini tetikliyor
öğretmeye anlatmaya çelışıyorum, cahil olduğunu kabul etmek yerine kibirini daha çok artırıyor
ve ardından en büyük savunma mekanizması devreye giriyor; aşağılamaya çalışarak suçlamak. ötekileştirmek
"haklı olma"ya çalışma ve "kendini üstün görme" çok güçlü iki güdü ve bunları kırmak zor.
bunu bazen cehaletiyle bazen din istismarı ile, çoğunlukla ikisi birleştiğinde yapıyor.
çevrenizden görebilirsiniz örnekleri, cahil cesareti denen kavram bu yüzden türemiş durumda
adam evrim diyor öteki legoları karıştıralım helikopeter olsun diye dalgasını geçmeye çalışıyor. olmaz böyle.
yani işin en başı eğitimde bitiyor. kişi önce cahil olduğunu kabul edecek ve cehaletini giderebilmek için eğitime adayacak kendini. e bunun için de alçakgönüllülük lazım...okuyacak. araştıracak.
gene doldum..işte. neyse