Arabamı muayeneye götürdüm, geçemedi!

Katılım
14 Mar 2004
Mesajlar
228
sabah bostancıdan, evden, çıktım yola,
şiledeki tüv türk e geldim,

her şey güzel, her şeyi kontrol ediyolar ama sorun yok ben arabama güveniyorum, düzenli servise gidiyo zaten, iyi de bakıyorum elimden geldiğince, camlarda film var ama hafif kusur sayıldığı için endişem yok geçerim diyorum muayeneyi.

muayene bitti diye arabamı almaya gidiyorum,
geçemedi diyo ordaki görevli, nası yani neden geçemedi diyorum, fren hortumlarınız hasarlı, patlamak üzere :cyclopsan

olur mu öyle şey, düzenli servise giriyo, her yerini kontrol ediyolar
sürekli söylüyorum orasına da bakın burasına da bakın!

bakın beyfendi diyo uzmanımız, lastiği tam sola çevirip hortumu gösteriyo bana, hortum hasarlı, sağ lastikteki de soldaki de hasarlı diyo, gayet ortada bi hortum, öyle arada kenarda köşede değil.. her servise gittğimde arabayı havalara kaldırıp altına girmeyi biliyolar ya, demek boşuna kaldırıyolar bakmıyolarsa kaldırmasınlar bi daha arabamı istemiyorum :silent:
ama bakmamışlar işte.. fren disklerine, balatalarına bakarlarken bir kere de fren hortumlarına bakmamışlar, gözlerinin önündeki şeye yani.. abi bu eskimiş değişelim dememişler! :farao:

sadece bi an düşünün, o kadar uyarmama rağmen, gereken her parçayı değişin ben sürekli şile yolunu kullanıyorum her gün gidip geliyorum dememe rağmen bakmamışlar. bu ihmalleri yüzünden benim frenlerim patlasaydı, şile yolunda bi kamyonun altına girseydim, ya da herhangi başka bi yolda başka bi araca çarpsaydım, kendimi geçtim, başka insanlara da can veya mal kaybına sebep olsaydım, sorumlusu kim olcaktı?

evet, tüvtürk ün yaptığı muayene önemli, gerekli ve güzelmiş bugün anladım. onlar bakmasalardı arabama, hiç bir zaman haberim olmazdı fren hortumlarımın patlamaya yakın olduğundan..
belki frenlerim patladığında anlardım, fark edecek kadar zamanım kalmışsa.. sonra da başlık açardınız, trafik kazasında kaybettik diye..
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
şimdi sanırım şöyle oluyor bu durumun izahı;

servisteki eleman hortumdaki çatlağı görüp önemsememiştir. çünkü duyduğuma göre hortumun içinde keten sargı var ve hortumda asıl vazifeyi o üstleniyor dışından çok

tüvdeki eleman da bunu ilerisi için tehlikeli görmüş

arada sen kaynamışsın:cherry:
 
Katılım
14 Mar 2004
Mesajlar
228
yok tüvtürkteki arkadaş hortumdaki yarığı eliyle gösterdi açtı, o dıştaki tüm kaplama açıldı yani içteki diğer hortumu gördük gayet net.. 3-4 cm uzunluğunda açılmış üstteki kaplama..

dıştaki kaplamanın hiç bir koruması yoksa haklı olabilirsiniz. ama o zaman dışını kaplamazlardı heralde boş yere maliyet artmasın :wiinkk:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
yok tüvtürkteki arkadaş hortumdaki yarığı eliyle gösterdi açtı, o dıştaki tüm kaplama açıldı yani içteki diğer hortumu gördük gayet net.. 3-4 cm uzunluğunda açılmış üstteki kaplama..

dıştaki kaplamanın hiç bir koruması yoksa haklı olabilirsiniz. ama o zaman dışını kaplamazlardı heralde boş yere maliyet artmasın :wiinkk:

ben de onu kastettim işte dıştaki lastik malzeme çatlıyor. içteki ikinci hortum(keten malzemeden olan sargı) görünüyor. ama kaçırmasına daha var dedi benim tanıdığım. benim hortum 3-5 yerinden çatlak 1 senedir biniyorum.

ama bilemeyeceğim ne zaman kaçırır. benim duyumum alttaki hortum daha dayanıklı
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
879
lada vega ile dark black film ile (öncam hariç hepsi) tek seferde geçtim.Filmden yana sıkıntı yok.Fren ayarı, abimin dediği gibi hortumlar, sinyaller, stoplar , farlar vs. sağlamsa düşünmeden gidin.
Bizim arabaya sadece film(hafif kusur)
Motor no okunmuyor(hafif kusur) bulabildiler.Abartıldığı gibi Çok korkulacak birşey değil.
Abimin dediği gibi gerekli 1şey yapıyorlar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
154
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vay be harbiden şimdi bu yazdıklarınızı okuyunca arabamı alıp yarın muayeneye götürmek geldi içimden.Çoluk çocuk biniyoruz arabaya.Dediğiniz gibi ya fren patlasa.Ben bu arabayı ikinci el aldım.Muayenesine güvenmiyorum.Muayene etseniz desem ne kadar masraf olur acaba.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Çelik fren hortumu takın, ömür boyu muayene garantili.:cherry:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Vay be harbiden şimdi bu yazdıklarınızı okuyunca arabamı alıp yarın muayeneye götürmek geldi içimden.Çoluk çocuk biniyoruz arabaya.Dediğiniz gibi ya fren patlasa.Ben bu arabayı ikinci el aldım.Muayenesine güvenmiyorum.Muayene etseniz desem ne kadar masraf olur acaba.

Normal ücreti veriyor sadece muayene istiyorum diyorsunuz.... Ruhsata vize istememe hakkınız var... Sonuçta orası vize istasyonu değil muayene istasyonu.... :cat::cat::cat::cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst