araba krikosundan boru bükme makinası olurmu ? buyrun :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
halal olsun sana sen gibi insanlar olduktan sonra bu milletin sırtı yere gelmez....



teşekkür ederim volkancım güzel yorumun için eksik olmayasın :)

müsadenle konu ile alakalı geçmiş zamanlardan bir kaç fikrimi söylemek isterim , ben 38 yaşındayım ve çocukluğumdan beridir mekanik işlere karşı aşırı bir merakım ve ilgim olmuştur , merak , araştırmacı ve gözlemciliğim sayesinde , deneyim, tecrübe ve bilgi dağarcığı repartuarım her geçen gün genişlemiş , ve bu durum zamanla bende , yokluğunda etkisiyle yeni çözümler bulmaya , üretici bir ruh kazanmaya ve kendi işimi kendimin görebileceği düzeye gelmiştir,

abartısız bu gün bir ev yap deseler ve bana gerekli alet adavat ve malzemeyi verseler , elektiriğinden, doğramasına , çatısından temeline kadar o eve bir tane usta sokmam , çünki yapan usta benim istediğim gibi yapmaz , daha öyle bir usta yetişmedi , sonucunda insanın kendi yaptığı gibi yoktur :)

bunu bir kanarıya bırakıp asıl mesele olan milletimizin sırtının yere gelmemesi deyimine gelecek olursak , ben kandi çapında , hiç bir hak ve iddiası olmayan , kendine asla usta statüsüne koymayan bir adamım lakin bu memlekette sözün gelişi sırtımızın yere gelmemesi için roket yapıp uzayada çıksan , neticenin değişeceğini sanmıyorum :) bunu bu uğraşlarım sırasında bolca öğrenecek ve görecek zamanım oldu , yani bürokrosimiz buna müsade vermemekte ne maddi nede manevi yönlerden :) karıştırmayalım çok derin bir mevzuudur :)

sadece hayallerimi hayata geçirmeye çalışıyorum , bir araba yapmak vardı hayalimde , kendime ait kendi dizayn ve tasarımını yapabileceğim bir araç, çok şükür ama iyi ama kötü hayata geçirdim , zamanın parasıyla orjinal bir araç alabilirdim ona harcadığım zaman, emek ve parayla , geriye 3 hayalim daha var hayata geçireceğim kendi hava aracımı yapıp onunla uçmak, suda karada yol alacak anfibik bir araç yapmak ve sonuncusuda sıfırdan kendi motosikletimi imal edebilmek, tabi bunlar kendi imkanlarımla olacağı için yapabildiğim kadar olacak , ve taktir edersinki bu işler sadece bilmeklede olmuyor , teknik donanım, para, ve en önemlisi yapacak bir yürek,emek ve zaman gerekli , allah sağlık versin inşallah hepimize o günleri görürüz :)


80 milyon türkiyenin 70 milyonu benim gibi üretkende olsa ,,,,,, siyaset olacak ama bizden gene bi cacık olmaz malesef acı gerçekler bu yönde , benim inancım kırıldı emin ol ..
 
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
611
abi sen bi tamirci dükkanı aç, dükkanın adıda sadeceTAMİRCİ olsun. soran olursa ne tamir ediyon diye, ne olursa diye cevap verirsin ::winkwink :)
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1
Seninle benzer yanlarımız çok,seni çok uzun zamanlardır takip ediyorum ,hayranlıkla.
Bende sen gibi insanın elinden gelen herşeyi kendisinin yapabilmesinin tadının başka olacağının iddaasındayım ve öyle yapmaya çaşılıyorum,Fotoğrafçı yım,ama evimin sıva,elektrik su işleri ni kendim yaptım Allah a şükür.
Sanada Jimmy Jib yaptığını öğrendiğimde kanım ısındı.
Benimde çocukluktan beri hayalim çalışmalarım hep Pilot olmak,uçmaktı ama bu hayalim sağolsunlar Annnem ve Babamın zorla beni İmam Hatib Okuluna göndermesi ve ile tehlikeye düştü çünkü okulun son sınıfında Kenan evren kararlarıyla tam engellendi,ama Gene yılmadım Eskişehir İnönünde paraşüt eğitimleri aldım,daha sonra planör eğitimleri ile devam etti ama gene engeller çıktı,o zaman alnladım ki devletin herkesiminde bu engeller önüme çıkacak,mesleğe yöneldim,neyse uzun hikayeler.
İşte bende hayatım gerek alet edavat ne gerekiyorsa dışarıdan alınanlar neler varsa bizim milletimiz üretsin,varsa milletimizin ürettiğini alalım diye düşünenlerdenim ama bizim ülkede herşeyde engeller ,bürokrasiler,maddi manevi siyasi çıkarlar önde tutulduğu müddetçe birşeyler olmuyor olmazda,ama genede inancımızı kaybetmek yok en azından kendi çapımızda neler yapabileceksek yapmaya çalışacağız,ki başkalarına da örnek olsun,
hele senin şansın yok :) üretmeye devam ediceksin :) saten kendin duramassında :) sen benim projeleri hazırlayıp ta portotiplerini yaptıklarımı gerçeğe dökensin,seni bu yüzden takdir ediyorum :)
Benim ve İnönü de paraşüt eğitim almış oğlumunda tek hedefimiz gene uçmak,kendi asıl hedefim kendi yaptığım paramotorum da oğlumla beraber uçmak,inşallah bu olacak,ama önce senin paramotorunla uçuşunu bekliyoruz, inşallah Allah yardımcın olsun...ALLAH a emanet ol :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Seninle benzer yanlarımız çok,seni çok uzun zamanlardır takip ediyorum ,hayranlıkla.
Bende sen gibi insanın elinden gelen herşeyi kendisinin yapabilmesinin tadının başka olacağının iddaasındayım ve öyle yapmaya çaşılıyorum,Fotoğrafçı yım,ama evimin sıva,elektrik su işleri ni kendim yaptım Allah a şükür.
Sanada Jimmy Jib yaptığını öğrendiğimde kanım ısındı.
Benimde çocukluktan beri hayalim çalışmalarım hep Pilot olmak,uçmaktı ama bu hayalim sağolsunlar Annnem ve Babamın zorla beni İmam Hatib Okuluna göndermesi ve ile tehlikeye düştü çünkü okulun son sınıfında Kenan evren kararlarıyla tam engellendi,ama Gene yılmadım Eskişehir İnönünde paraşüt eğitimleri aldım,daha sonra planör eğitimleri ile devam etti ama gene engeller çıktı,o zaman alnladım ki devletin herkesiminde bu engeller önüme çıkacak,mesleğe yöneldim,neyse uzun hikayeler.
İşte bende hayatım gerek alet edavat ne gerekiyorsa dışarıdan alınanlar neler varsa bizim milletimiz üretsin,varsa milletimizin ürettiğini alalım diye düşünenlerdenim ama bizim ülkede herşeyde engeller ,bürokrasiler,maddi manevi siyasi çıkarlar önde tutulduğu müddetçe birşeyler olmuyor olmazda,ama genede inancımızı kaybetmek yok en azından kendi çapımızda neler yapabileceksek yapmaya çalışacağız,ki başkalarına da örnek olsun,
hele senin şansın yok :) üretmeye devam ediceksin :) saten kendin duramassında :) sen benim projeleri hazırlayıp ta portotiplerini yaptıklarımı gerçeğe dökensin,seni bu yüzden takdir ediyorum :)
Benim ve İnönü de paraşüt eğitim almış oğlumunda tek hedefimiz gene uçmak,kendi asıl hedefim kendi yaptığım paramotorum da oğlumla beraber uçmak,inşallah bu olacak,ama önce senin paramotorunla uçuşunu bekliyoruz, inşallah Allah yardımcın olsun...ALLAH a emanet ol :)

bu güzel ve doğru söze ben ne diyeyimki volkancım tek bir kelimede anlatmaya kalkmıştım aslında (bir cacık olmaz ) demekle :)

aynı hissiyat ve düşünceleri paylaşıyor olmak harbi beni çok sevindirdi :) benim eğitim işi inşallah mayıs gibi bitecek kısmet olursa haziran sonu yada temmuz gibi ilk uçuşlarımı yapmış olurum , tabi yp ile çokça uçuşum olacak ama paramotor az çok bilirsin biraz daha deneyim gerektirmekte motorsuz uçuşlardan daha güvenli olsada bir bakıma risk hepsinde var, yolcu uçağında bile :)

bakalım şu an prje durakladı maddi yönlerden sebep ama fazla arayı açmak istemiyorum ilk fırsatta tam gaz devam edeceğim zaten canımda durmaz benim :)

teşekkür ediyorum kendine iyi bak görüşürüz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

abi sen bi tamirci dükkanı aç, dükkanın adıda sadeceTAMİRCİ olsun. soran olursa ne tamir ediyon diye, ne olursa diye cevap verirsin ::winkwink :)



doğru söylüyorsun :) bunu bir çok insan söyledi dükkan aç diye ama dükkanın ismini o gün bu gündür düşünüyorum , ne üzerine olacak ? hangi meslek, hangi tarz , hangi iş ? hala bir isim bulamadım :cherry:

böyle bir dükkan açmaya kalkarsam sanırım özellikle bunun için konu açmam gerekecek :) hani duvar takvimlerinde o günkü yaprakta oğlan olursa ahmet kız olursa ayşe ,fatma vs. isim çıkar ya

benim bir yerden öyle isim bulma şansımda yok :) :p
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Bir gün yanına gelmek istiyorum (birkaç yıl sonra), senin gibi biriyle tanışmamak benim için çok kötü olur.

Süpersin... :)
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1
paramotor

irfan kardeş,günlerdir forum'a giremiyorum,paramotor yapım aşaman ne durumda,sen uçarken kendim uçuş yapmış gibi sevincem inanki,son durum nedir uçuş tarihi yaklaştımı,haberimiz ola....mutlaka yanına gelicem tanışacaz inşallah...allaha emanet ol başarılar.
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
seni kocaa bi hurdalığa atıp uçak yapmadan çıkmak yok deyip matkap flex kaynak makinesi vs

en temel ihtiyaçlardan noksan bırakarak oraya kapatsalar uçağı yapabilir misin bilmem ama abi

o uçağı yapabilmek için icad edeceğin temel alet takımından bi ton patent çıkar bizde Almanların müzesi

gibi bir icatlar müzesi açar,

övüne övüne bunu Türk icat etti bunu da bunu da bu dahi diye biletle seve seve gezeriz.

Emeğine sağlık. Allah yar ve yardımcın olsun..
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
irfan kardeş,günlerdir forum'a giremiyorum,paramotor yapım aşaman ne durumda,sen uçarken kendim uçuş yapmış gibi sevincem inanki,son durum nedir uçuş tarihi yaklaştımı,haberimiz ola....mutlaka yanına gelicem tanışacaz inşallah...allaha emanet ol başarılar.

şu an torna ile alakalı olarak yaptırmam gereken 2 adet aliminyum kasnak ve bir adet pervane mili,ne saplanıp kaldım hesapta olmayan extra harcamalar çıktığı için torna işi beklemede , geriye zaten şasi işi kalıyor , oda tahminen beni 1 ay gibi oyalayacak kasnaklar hallolmadan şasiyede başlayamıyorum , şaside motor konumu ve bağlantı kulaklarını yaptığımda tekrar sök tak olsun istemiyorum , kendi atölye ortamımda yapamayacaklarımı (torna) yaptırabilirsem atölye ortamımda yapılacaklar benim için sıkıntı değil ,

öte yandan kursum 15 gün sonra başlayacak , THK nun adapazarı kursundan sertifikamı alacağım inşallah , bu dönem zarfı içinde paramotorun büyük kısmı bitmiş olur geriye incik cincik harnesi vs. si kalır ama testleri vs. si derken aslında paramotorumla uçmak için çokta acele etmemem gerektiğini söylüyor içimden bir his volkan üstadım sen ne dersin bu işe ?

ama tabi yp ile bolca uçuşlarım olacak :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

seni kocaa bi hurdalığa atıp uçak yapmadan çıkmak yok deyip matkap flex kaynak makinesi vs

en temel ihtiyaçlardan noksan bırakarak oraya kapatsalar uçağı yapabilir misin bilmem ama abi

o uçağı yapabilmek için icad edeceğin temel alet takımından bi ton patent çıkar bizde Almanların müzesi

gibi bir icatlar müzesi açar,

övüne övüne bunu Türk icat etti bunu da bunu da bu dahi diye biletle seve seve gezeriz.

Emeğine sağlık. Allah yar ve yardımcın olsun..



güzel ve içten yorumuna nasıl bir teşekkür edeyim nasıl ifade edeyim bilemiyorum , bildiğim tek şey bu uğurda kelleyi koltuğa aldığımdır güzel kardeşim , kendi büktüğüm boruya, yaptığım kaynağa kullandığım malzemeye canımı koyacağım ,

durup 5 kere 10 kere düşünülecek bir konu bu :) burada yorum yazmakla olmuyor ...... 1000 metre irtifada kendi montajladığım pervane dönecek , kendi yaptığım gaz kolu , kendi yaptığım benzin deposu, kendi yaptığım yakıt göstergesi yakıtımı gösterecek,tüm ağırlığımı ve motorun ağırlığını kendi kurduğum şasi taşıyacak ,kendi çektiğim elektirik tesisatı çalışacak, hataya meydan yok , bir atış hakkım var ya kuşlar gibi özgürlüğe kanat açacağım, yada ilk dakikalarda atmaca gibi yere çakılacağım rabbim hakkımda hayırlsı ne ise onu versin ...

sağol varol ....
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1
irfan kardeşim sen bu işi kolaylıkla başaracaksın şüphemde yok aynen planladığın gibi kursunu bitirdiğinde paramotorda biteceğine göre,deneme testlerinde yapıldığında sonuç okey se bence uç derim...yada son testleri sebahattin abiyle yapın hatta ilk uçuşu beraber yapın,hatta bende olmak isterim o anda...torna işini sebahattin abinin yaptırdığı yerde de yaptırabilirsin,hatta şu sıkışıklık işinde üstüme düşen birşey varsa yardımcı olalım elimizden geldiği kadar,maddi manevi...selamlar allaha emanet olasın....
( www.youtube.com/watch?v=VbdkZB9-Sd4 )bu video nun 1:06 dak.daki görüntüde teker sistemi çalışması var... birde ( http://www.youtube.com/watch?v=2ujiVgXSVkc ) buraya bak
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
irfan kardeşim sen bu işi kolaylıkla başaracaksın şüphemde yok aynen planladığın gibi kursunu bitirdiğinde paramotorda biteceğine göre,deneme testlerinde yapıldığında sonuç okey se bence uç derim...yada son testleri sebahattin abiyle yapın hatta ilk uçuşu beraber yapın,hatta bende olmak isterim o anda...torna işini sebahattin abinin yaptırdığı yerde de yaptırabilirsin,hatta şu sıkışıklık işinde üstüme düşen birşey varsa yardımcı olalım elimizden geldiği kadar,maddi manevi...selamlar allaha emanet olasın....
( www.youtube.com/watch?v=VbdkZB9-Sd4 )bu video nun 1:06 dak.daki görüntüde teker sistemi çalışması var... birde ( http://www.youtube.com/watch?v=2ujiVgXSVkc ) buraya bak




sebahattin abiyi tanıyormusun ? :)
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1
tanıyorum,kaç yıl önce MZ motorla yaptığı paramotor la uçuşunu seyretmeye gitmiştim :),videolarını da ezberledik saten,selahttin abi Ekol oldu artık :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tanıyorum,kaç yıl önce MZ motorla yaptığı paramotor la uçuşunu seyretmeye gitmiştim :),videolarını da ezberledik saten,selahttin abi Ekol oldu artık :)



bu çalışmada bana büyük faydası dokundu kaldıki onun paramotoru gidip yerinde inceledim, ölçüleri aldım , sebahattin abi bu işe bayağı bir zaman gönül vermiş ve oldukça tecrübeli bir ağabeyimiz, zira yardımlarını hiç esirgemedi , ara ara telden görüşüyoruz , takıldığım konu olursa kendisinden fikir alıyorum , havayı iyi bulduğu her hafta uçar geçen hafta havalar iyiyken yine aradım yine tam uçmak üzreymiş kısa kestik :)

beni çok iyi motive diyor akşam akşam kulaklarını çınlattım sebahattin abinin şimdi uyuyordur büyük ihtimal :)
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1
Helal olsun Selahattin abiye,O gibi insanlara ihtiyaç var,''bildiklerini kendine saklayanın ,insanlığa faydası olmaz,kendine faydası olduğunu sanır ama kendinede faydası olmaz,sadece kendini kandırır''.Selahattin abide kendi tecrübelerini başkasına aktarmaktan yardımcı olmaktan zevk alan birisi,böyle insalar sayesinde Paramotorcularda artmalıki,işin zevki neşesi olsun,keşke her bölgede çoğalsa bu Spor...''Kendine sakladığın bilgi kendinle Mezara gider,aktardığın bilgiler insanlarla Dünyayı gezer''...
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Helal olsun Selahattin abiye,O gibi insanlara ihtiyaç var,''bildiklerini kendine saklayanın ,insanlığa faydası olmaz,kendine faydası olduğunu sanır ama kendinede faydası olmaz,sadece kendini kandırır''.Selahattin abide kendi tecrübelerini başkasına aktarmaktan yardımcı olmaktan zevk alan birisi,böyle insalar sayesinde Paramotorcularda artmalıki,işin zevki neşesi olsun,keşke her bölgede çoğalsa bu Spor...''Kendine sakladığın bilgi kendinle Mezara gider,aktardığın bilgiler insanlarla Dünyayı gezer''...



bu arada kursun 2. haftasına girdim yer çalışmalarını kısmen bitirdik bakalım hocamızın gözüne girebilirsek , çat pat ufak tepelerden ilk kanat çırpışlarımız başlayacak nasıl heyecanlıyım bilemezssin , kuşlar gibi uçmama çok az kaldı :) ama sınavı geçebilecekmiyim bakalım :) ????







 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
adamın ham maddesisin irfan abi, ne zaman tandem yapıyoruzz :mrgreen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
adamın ham maddesisin irfan abi, ne zaman tandem yapıyoruzz :mrgreen:



önce harnesi yapmamız lazım olm yokmu kenepir bildiğin bir yerde ? :cherry: yolcu bağlantı aparatlarını ben yaparım kromdan sıkıntı yok , hoca eğer beğenir ve hava durumu müsait olursa bu pazar sizi uçururum belki dedi ağzına bakıyoruz kediler gibi :)

geleceksen bu pazar uğrarım sana beraber gideriz , saten aklımdan geçiyordu teori ve yer çalışmaları seni sıkar diye ve ortamı bilmediğim için sana sesetmedim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst