Antalya-Fethiye-Antalya

Katılım
18 Eki 2005
Mesajlar
393
27 Ekim 2007 Antalya

Harduro : SkyTeam 200
Silves : SkyTeam200

Sabah saat 09.00 da benzincide buluşup yola çıktık.
Amacımız mümkün olduğunca az asfalt yol kullanarak Fethiye'ye gitmek ve dönmek.
1.jpg


Söğütcuması'ndan toprak yollara giriyoruz..
2.jpg


Her pınarda durup su içiyoruz.
Çünkü bu yaylaların suları kadar serin ve lezzetlisini bulamazsınız..
3.jpg


4.jpg


Yaylanın dibine indiğimizde bir köprüden geçerken aşağıda bir balıkçı görüyoruz..
Soruyoruz ; "Balık var mı?"
Cevap; "Yooo..!"
Belli ki eğlenmek için orada, balıkçılık bahane..
5.jpg


6.jpg


Dere yatağından sonra yeniden yukarılara tırmanıyor yol..
7.jpg


8.jpg


9.jpg


Karşıki dağda Söğütcuması görünüyor.
10.jpg


11.jpg


Daha önce birçok kereler mola verip üzerinde dinlendiğimiz yer yıkılmış malesef..
14.jpg


... ama hiçbir şey neşemizi bozamaz..
13.jpg


...çünkü muhteşem bir hava var bugün...
15.jpg


.. önümüzde de oldukça çetin ve uzun bir yol var.
16.jpg


Yolumuz devam ediyoruz.
17.jpg


Daha önce de durup birkaç fotoğrafını çekmiştik ama bu tarihi kalıntıları biraz daha yakından incelemek istiyoruz.
Motosikletlerimizi iyice içerilere kadar sokuyoruz.
18.jpg


Define avcıları ve tarihi eser kaçakçıları çok zarar vermişler bu eserlere.
19.jpg


20.jpg


Kral mezarlarının kapakları açılıp içi boşaltılmış elbette.
İçine uzansam ruhunu hisseder miyim acaba..?
21.jpg


Adını öğrenemediğim bu antik şehrin böyle bir manzarası var.
22.jpg


Açılmamış hiçbir kapalı şey kalmamış..
23.jpg


Tiyatro olmadan olmaz.
24.jpg


Oradan uzaklaştıktan bir süre sonra, bir açıklıktan Kumluca'yı görüyoruz.
25.jpg


15-20 dakikalık bir tırmanıştan sonra Finike inişine geliyoruz.
Buradan 4 üncü geçişim.
26.jpg


Bugün yeni bir sürüş deniyoruz.
Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi, bu orman yollarında sadece iki iz bulunur.
Biz bu izleri paylaşarak yanyana ve gidebildiğimiz kadar hızlı sürmeye çalışarak,
dikkatimizi ve sürüş becerilerimizi geliştirmeye çalıştık.
Bu sayede yolun daha küçük bir bölümünü kullanarak sanki patikada gidiyormuş gibi olduk.
Motosiklerimiz aynı olduğu için, aynı viteste ve aynı süratte gitmek çok zor olmadı.
Kendi sürüş yolumuza dikkat etmemizin dışında yanımızdakinin de yolunu sürekli olarak izledik.
Çünkü amacımız yarışmak değil gelişmek.
Birbirimizi kollayarak zor anlarda birbirimize daha geniş alan bıraktık.
Ama mümkün olan en hızlı sürüşü gerçekleştirmeye çalıştık.
Özellikle virajlarımız çok gelişti bu sayede..
27.jpg


Arif köyünde asfalta çıkıyoruz yeniden.
28.jpg


Burada biraz mola veriyoruz.
Çay ve annemin börekleri ile karnımızı doyuruyoruz.
29.jpg


Yaklaşık 1 ay önce kuruyan bir gölün tam ortasındayız.
30.jpg


31.jpg


Bu gölden yarım saat sonra Gömbe'ye ulaşıyoruz.
Orda hiç durmadan YeşilGöl yoluna devam ediyoruz.
YeşilGöl'e varmadan sağa sapan bir toprak yolun Fethiye'ye ulaştığını biliyor Yücel.
Onun ikinci, benim ilk kullanışım bu yolu.
32.jpg


Aşağıda Gömbe çevresi.
33.jpg


Bozuk yolu yarım saatte aşıyoruz.
Daha düzgün bir toprak yola ulaştığımızda bir pınarın başında Yücel, çantasını daha sağlam bağlamaya çalışıyor.
34.jpg


Fakat kötü bir kaza yaşıyor.
Yerinden kurtulan lastik bağlantının ucundaki metal çengel hızla başına çarpıyor.
Anında şişiyor..
35.jpg


Yarım saat sonra bir su başında durduğumuzda şiş biraz inmiş ama kızarıklık ve acı devam ediyordu.
Benim alaycı gülüşüme bakmayın, aslında onun acısını unutması için şaklabanlık yapıyorum.
36.jpg


Ölüdeniz Race Arena'ya vardığımızda hala pistte antreman yapan sürücüler vardı.
37.jpg


Tempolu sürüş bizi biraz yormuş ama çaylar yeniden dik durmamızı sağlıyor.
38.jpg


Yarış pistinde birkaç arkadaşımızı buluyor ve onlarla biraz sohbet ediyoruz.
Daha sonra hava kararmadan çadırımızı kurmak için Gemiler koyuna varıyoruz.
39.jpg


Sezon sonu olduğu için balıkçılardan başka kimse yok koyda..
Bu yüzden en kral çadır yerini kullanabiliyoruz.
40.jpg


Çadırları kurmak fazla zamanımızı almıyor..
41.jpg


Ardından hemen ateşimizi yakıp, akşam yemeğimizi hazırlıyoruz.
42.jpg


Karnımız doyduktan sonra Fethiye'ye inip Demre'den gelen Zekeriya(Honda XR 650) ile buluşuyoruz.
43.jpg


Güzel bir sohbetten sonra Fethiye'li endurocu arkadaşımız Yücel'in gurubunun çaldığı bara gidiyoruz.
Neşesiz değiliz sadece yorgunuz. Aslında o akşam orada çok eğlendik.
Soldan sağa; Nezih(Harduro), Zekeriya(yolcu), Yücel(Silves), Yücel(yucel)
44.jpg


28 Ekim 2007
Sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı ettikten hemen sonra motosikletlerimize atlayıp çevreyi keşfe çıkıyoruz.
45.jpg


46.jpg


Yolumuzun üzerindeki Afkule tabelası bize yol gösteriyor.
Daracık bir patikadan tırmanıyoruz.
47.jpg


Patikanın bittiği yerde motosikletlerimizi bırakıyoruz.
48.jpg


Biraz daha yaya olarak tırmanınca bu manzara bizi karşılıyor.
49.jpg


Sonra yıkık dökük merdiven-patika karışımı tehlikeli bir inişin ardından Afkule Manastırı'na varıyoruz.
50.jpg


51.jpg


52.jpg


53.jpg


54.jpg


55.jpg


56.jpg


Ölüdeniz Race Arena'ya vardığımızda ATV antremanı ile karşılaşıyoruz.
KEMK'den Mehmet Saygın yine uçuyor.
57.jpg


Start hazırlığı...
58.jpg


Motokros pistinde tur atan yarışçılar bu finiş rampasını 10 kez görmek zorundalar.
59.jpg


Ölüdeniz Kulübü'nden Kunter Kuşçu ve Serkan Özdemir bütün yarış boyunca buradaydılar.
İzleyenleri bilgilendirmek için sürekli yarışı maç anlatır gibi anlattılar.
Yarış hakkından yapabileceğim tek yorum; Mükemmel bir organizasyon.
60.jpg


Türkiye'de motosiklet sporu çok gelişti.
Yakın bir zamanda Türkiye sınırlarının ötesine geçecek yarışçılar yetişmekte..
61.jpg


İşte umut vaadeden genç motokroscular.
Onlar henüz çocuklar ama piste girdiklerinde gerçek birer savaşçı olup çıkıyorlar.
62.jpg


Onlar yarışıyor biz oturuyoruz, nereye kadar..
Elbette 1 saatten fazla kalamıyoruz orada..
Üstelik o heyecanın içinde gaza gelmemek de imkansız..
Ormanın bakir topraklarında off-road yapıp kendimizi iyice yoruyoruz.
İşte bir dinlenme anı...
63.jpg


Sıra Baba Dağı'nda..
Fethiye'ye gelip oraya tırmanmamak olmaz.
Taşlı ve tehlikeli, uzun bir yol katediyoruz zirveye varmak için.
64.jpg


65.jpg


Bu zorlu yolculuğun sonunda ödülümüz işte bu manzara..
Aşağıda Kelebekler Vadisi girişi.
66.jpg


Biraz puslu bir manzara ama yükseklik çok etkileyici.
Sağda Gemiler adası. Çadırlarımızın hemen onun ardındaki koyda..
67.jpg


Yamaç paraşütleri yukarıdaki fotoğrafta görülen rampadan havalanıyorlar ve yakaladıkları hava akımlarıyla,
aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi bir süre bu zirvenin etrafında oyalandıktan sonra Ölüdeniz sahiline doğru inişe geçiyorlar.
Yaklaşık olarak 40-60 dakika havada kalıyorlar.
68.jpg


Baba Dağı'na çıkarken gördüğümüz alternatif yolları araştırıyoruz..
O yolların yayla köylerinde son bulduğunu öğreniyoruz.
Kimisi de hiçbir yere varmıyor.
İşte o hiçbir yere varmayan yollardan birinden dönüş.
69.jpg


Yeniden yarış pistine dönüp son yarışı izliyoruz.
İşte start anı..
70.jpg


... ve hemen sonrası.
71.jpg


Yücel ve gurubu, müzikleriyle son yarışa eşlik ediyorlar.
72.jpg


Antalya Motosiklet Kulübünden Ahmet Tugayoğlu'nun finiş rampasından ilk atlayışı.
73.jpg


Ahmet Tugayoğlu gurubunda 1inci oldu.
Aynı yarışta start alıp Ahmet'in önünde finiş gören tek yarışçı Kemer Enduro Kulübü'nden Çağlar Aktaş'tı.
Çağlar Aktaş rakiplerine büyük bir fark atarak MX E2 C kategorisi'nde 1inci oldu.
Bir başka rampada Ahmet Tugayoğlu uçarken.
74.jpg


Ahmet'i bütün yarış boyunca takip eden bu iki yarışçı onu geçmeyi başaramadılar.
75.jpg


Yarışların hemen ardından Zekeriya bizden ayrıldı.
Biz de akşam yemeği için alışveriş yapıp Gemiler'e döndük.
Geceyi ateş başında dinlenerek geçirdik.

29 Ekim 2007
Güzel bir uykudan sonra sabah uyandığımda çadırımın manzarası işte böyleydi..
76.jpg


77.jpg


Hafif bir kahvaltının ardından çadırlarımızı toplayıp hemen yola çıktık.
Bugün alternatif yollar deneyerek Antalya'ya döneceğiz.
Kaya Köy'ün içinden geçip Hisarönü'ne uğramadan Fethiye'ye ulaşıyoruz (antik yol)..
78.jpg


79.jpg


Yolda bir çevirme..
Yücel'in belgelerinde bir eksik var galiba..
80.jpg


Ben hemen olaya müdahale edip sorunu çözmeye çalışıyorum...
81.jpg


Bir süre sonra olayın suyu çıkıyor... :)
82.jpg


Saklıkent Kanyonu
83.jpg


Kanyonun beslediği ırmak..
84.jpg


Bu sivri uçlu demirler kanyonun içine beleş girmek isteyenleri önlemek için..
85.jpg


Biz kanyonu dolaşmak yerine küçük bir beslenme ile yola devam etmeyi düşünüyoruz.
86.jpg


Çaylar geliyor..
Bizimle birlikte gözlemeleri bekleyen kuçu.
87.jpg


SkyTeam'ler de bizi bekliyor..
Şimdiye kadar hiçbir sorun çıkmadı..
Bu motosikleti gittikçe sevmeye başladım.
Arazi için arkaya büyük dişli taktığımdan beri de daha keyifli bir sürüşü var.
88.jpg


Çok huzurlu bir mola yeri burası.
89.jpg


Gözlemelerimiz hazırlanıyor.
90.jpg


Sabah yaptığımız hafif kahvaltı sonrası bu ikinci kahvaltı gibi görünse de aradan 3 saat geçmiş.
91.jpg


Gözlemeleri yedikten sonra değişime uğruyoruz.
Sağdaki Yücel, soldaki ben.
92.jpg


Kısa bir süre sonra yeniden biz oluyoruz ve Saklıkent'i geçer geçmez sağdaki ilk toprak yola sapıyoruz.
Benim ilk kez kullanacağım bu yoldan Yücel ikinci kez geçecek..
Yine sıkı bir yanyana sürüşten sonra ardımızda kalan manzaranın önünde Ankara'lı Endurocu pozu.
Bu poz Yücel'i de sardı anlaşılan.
93.jpg


Çok keyifli yollardan kanyonun diğer ucuna varıyoruz.
(Yücel, hala mı aynı poz..?)
94.jpg


Daha yükseklere çıktığımızda bize göz kırpan bir patikaya dalıveriyoruz.
Bu dalıverişler artık aramızda bir bakışla karar verdiğimiz olaylar oldu.
95.jpg


Patikanın sonundaki bu yapıya ben "çoban evi" dedim.
Yücel'in fikri ise bu bir "sığınak" .
96.jpg


Bu dere yataklarını böyle görmek içimi acıtıyor. :(
97.jpg


Yolda gördüğümüz elmalardan bir kaç tane alıyoruz.
Sahibi yakında olduğu için izin istiyoruz.
Sahibi olmasa da alırız. Kimse "alma" demez zaten...
Buralarda yoldan geçene ikram gibidir bu.
99.jpg


Değişik bir görüntü; kaskımın içinden dünya..
98.jpg


Arka planda görünen dağların diğer tarafından dolaşarak gitmiştik Fethiye'ye...
100.jpg


Dereler boş olunca barajlardaki sular da iyice çekilmiş.
İşte Gömbe Barajı.
101.jpg


Gömbe'den sonra Elmalı'dan yayla yollarına girip İmecik ve Saklıkent(Antalya) yolu ile dönmeye karar veriyoruz.
Elmalı'da durup benzin alıyoruz.
102.jpg


Yayla yolları.
103.jpg


Böyle havzaları fotoğraflamayı çok seviyor Yücel.
105.jpg


Ovacık.
106.jpg


Köy meydanında İmecik'e giden alternatif yollar soruyoruz.
Tek yolun bizim bildiğimiz yol olduğunu öğreniyoruz.
Aslına diğer yaylaları dolaşan başka yollardan da gidilirmiş ama siz karıştırırsınız diyorlar.
107.jpg


O yollarda kaybolup geç kalacağımızı düşünüyoruz.
Bildiğimiz yol zaten yeni saate göre hava kararmadan bitmeyecek.
108.jpg


Bildiğimiz yolu zaten seviyoruz.
Fazla virajlı olmayan taşsız yayla yollarında 80-100 km hız yaparak biraz gazımızı alıyoruz.. :)
İmecik göründüğünde elma molası.
109.jpg


İmecik köyünün sırtlarında Beydağı Yaylası'na giderken.
110.jpg


Beydağı Yaylası'nda da yine yanyana hızlı sürüşle adrenalin yaşıyoruz.
Saklıkent'in soğuk havası ellerimi uyuştursa da yanıma aldığım kışlık eldivenleri çantamdan çıkarmak zor geliyor.
Zaten ne kadar yol kaldı ki..
111.jpg


Biraz yorulmuş muyuz ne ..?
112.jpg


7 777 700 m
115.jpg


Son olarak huzurlu bir manzara..
113.jpg


Herkese mutlu geziler diliyoruz...
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
way beeeeeaaah tambir maceraaa güsel gezi emeginize saglık maceraların devamının gelmesi dilegiyle :):cat:
 
Katılım
21 Eyl 2006
Mesajlar
1,799
süper olağan üstü manzara resimler saolun. bu arada geçmiş olsun ..
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Harduro abi her zamanki gibi süpersin.Yücele üzüldüm geçmiş olsun.Allahtan yüzüne veya gözüne gelmemiş.Bununla atlatığına şükretsin.Saçı olsaydı bu kadar kötü olmazdı.Tekrar geçmiş olsun.
 
Katılım
27 Ağu 2005
Mesajlar
1,069
Doya Doya gezmek diye ben buna derim işte elinize ayagınıza saglık...

Manzara müthiş,sizler harikasınız organizasyona ise söyliyecek laf bulamıyorum,Bu sayfalarda gördügüm en güzel gezilerden birisi idi tebrikler

Sizin Skycan ların arka lastigi orjinal mi yoksa sonradan büyüttünüz mü arkadaşlar..?
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Kuruyan göl çok üzücü :pale:
Bir de polis olayını yemedim :p :mrgreen:
Teşekkürlerrrr ::thanks:
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
502
abi çok güzel bir gezi olmuş bizim memlekettende geçmişiniz(elmalı) paylaşım için saol
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
4,166
çok güzel ,zevkli,heyacanlı,macara dolu enfes bir gezi izlenimi olmuş,sanırım çok keyif almışsınız bizlerde izlerken çok keyif ve zevk aldık muhteşemdi,emekleriniz için çok teşekkür ederiz.
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
fotolar harika çekilmiş....
süper oldu bakınmak valla..
gezilerinizin devamını dilerim...
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Çok güzel olmuş eğlenceli bişeye benziyor. Kros alsam bizim burada çok yer var ama kros yok :) iyi eğlenmişsiniz toprak yolda motosiklet sürmenin zevki ayrı tabii :)
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
nezih abi paylaşım için teşekkurler ellerine sağlık
 
Katılım
30 Ağu 2006
Mesajlar
383
böylesine bir yerde yaşadığım halde gidip göremediğim, gezemediğim için kendimden utanıyorum... :pr:

güzel bir gezi olmuş.. sanırım bir kaç ay öncede bir başka fethiye gezisi yazınızı okumuştum... kazasız sürüşler...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Sizi gidi tahrikçiler sizi,bir gün sizi yakalayacağım elbet,o dağ yollarının gizemli sıcak kıvrımlarında.Alacağınız olsun emi sizi gidi özendiriciler sizi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst