Bende çok maymun iştahlı biriyimdir.Xt660ım vardı sıralı 4 silindir birşey aliyim dedim veya ducati monster alayım dedim.Ne oldu şuan geçici olarak venox 2.el aldım ve attan indim eşşeğe bindim.Motorun hakkını yemiyim sağlam ama olsun bir xt660ın yakınına yaklaşamaz.Fuarı bekleyeceğim.Son 2 senende 14 tane motor değiştirdim bunların çoğu maymun iştahlılığımdan.Bir motoru en fazla 4 ay kullandım,2 hafta bile kullanıp sattığım oldu.50cc.den 660cc.e kadar neredeyse bütün ccleri kullandım.Yani maymun iştahlılık kadar kötü bir huy yok şu motor olayında.Daha doğrusu doyumsuzluk.Gpr125 kullanıcıları genel olarak bence maymun iştahlıdır en azından tanıdıklarımdan yola çıkarak söylüyorum.Gpr125i etrafımda en fazla 6 kullanan var daha uzun yok modifiye ederim hayalleri ile alınır sonra ne modifiye edecem denir satılır ve hayalleri süsleyen o 600cc.lik sıralı4e geçiş yapılır.Cbr 125 alma bence biraz bekle sabırlı ol gpr125ine kavuş,çünkü cbr125 alıp aldığın gün sahibindende birde bakmışın çok temiz gpr125 ama alamassın artık çünkü cbr125 almışsındır yani olayı dramatize ettim ama ben xt660 almadan evvelde monster bakıyordum temiz piyasada yoktu sonra xt 660ı aldım ertesi gün sahibindene bir girdim birde ne göriyim cillop gibi bir monster gittim baktım.Tertemiz full aksesuar...ama maalesef param yok çünkü xt660 aldım.Sanada 3 aşağı 5 yukarı aynısı olabilir,şuan kendime diyorum keşke biraz sabredip 2 gün topu topu bir moster alsaydımda 14. motorum satmayacağım hayallerimi süsleyen bir monster olsaydı.Sanada aynısı olabilir...Onun için sabırlı ol ,acele etme temiz bir fpr125 mutlaka istanbul piyasasına düşer er veya geç...Ama söyliyim gpr 125 alıpta birgün kız arkadaşımı gezdireyim dediğinde o gün satma kararı alabilirsin...veya çok gezmeye başladın sonra bir baktın gpr125 benzini içiyor o günde vaz geçebilirsin...yani bunların sonu yok ama almadan,binmede,üzerinde gazlarken yaşamadan kısacası bilemezsin.Ankaradan gidip alma çünkü noter masrafı normalden 100ytl(takribi)daha fazla tutabilir,istanbula geldiğinde plaka değişecek yani normalde 50ytl tutan ruhsat masrafı 120ytl.e fırlayacak birde getir götür masrafları...değer mi bu kadar masraf yapmaya sıkıntı çekmeye ounu yerine sabırlı ol mutlaka temiz bir gpr125 düşer piyasaya...
İlgin için, hani zaman ayırıp bu kadar tecrübelerini paylaştığın için ne kadar teşekkür etsem azdır abi:cat:
Belki şu yakınlarda temiz bir gpr 125 düşer İstanbul piyasasına.Onu bilemem tabiki ama şu da var.Bu benim ilk vitesli motorum olacak.İlk motorum honda dylandı.16 beygir, su soğutmalı her ne kadar vitesi olmasa bile çokca hızlı bir motordu.Kullanımı da son derece keyifliydi.Fakat aklımın hep bir taraflarında vitesli motor vardı.Ardından Honda güvenli sürüş eğitimini aldım.O traktör gibi giden cbf 150'deki vites keyfi bile gerçekten bambaşka geldi.Eğitimin hemen ardından dylan için ilan koydum ve de 4. günü motor benden çıkmış oldu.Yaklaşık 12 gündür motorsuzum.Bu süre zarfında 3-4 tane hyosung gt 250r'ye, 1 comet'e, 1 derbi gpr 125' gidip baktım.Ayrıca onlarca motor sahibi ile de telefonda saatlerce konuştum.Hatta baktığım derbi'ye bakmaya sitemizin derbi gpr 125r kullanıcılarından
Cihantavuz abim de gelerek beni yalnız bırakmadı.Bu motoru ufak tefek kusurları ile ikimiz de beğenmiştik.Fakat tam noterden önce tanıdık bildik ustaya götürünce motorun kazası olduğunu ve de adam olması için belki motorun parası kadar masraf etmem gerektiğini öğrenince gerçekten ipin ucundan döndüğümü düşünüp kendimi şanslı hissettim.Daha sonra bu Ankara'daki motor çıktı işte.Acaba gidebilir miyim gitmez miyim gidemedim sonuçta.Derbi'den vazgeçmemin bir diğer nedeni de ilk vitesli motor olacağından benim için olabilecek hatalarda motorun düşeceği durumu düşünmemdir.Hani herhangi bir vitesli ile en az 10.000 km devirip de bu motora binersem, ilk 1.000 km'sini motora alışmaya ayırırsam dışarıdan bir şey gelmediği müddetçe hatasız kullanırım diye düşünüyorum.Allah göstermesin o motora önden bir darbe gelmesi zaten hayatını kaydıracaktır.Devir saatinin 1.000 küsür ytl, ön kafa grenajlarının, farının komplesinin nerdeyse 2-3 bin ytl tutacağını gittiğim ustadan öğrendiğim günden beri zaten içimde bir korku oluşmuştu.Hani cbr 125 de ucuz bir motor değil sonuçta.Fakat parçası belki 2. elde bulunur, ayrıca o kadar atak bir motor olmadığından hata yapma riskim de az olacağından bir müddet -belki 2,3 ay- bu motordan kullanıp piştikten sonra istediğim motoru almak bana daha da güven verir diye düşünüyorum.Ayrıca kesinlikle çok da acelem yok.Allah ömür verdiği sürece motora binmeyi düşünüyorum yaşım daha 21.Limitlerimi bilerek herşeyi sindirerek görmek,geçirmek daha büyük haz verecektir diye de umuyorum.
Bu arada hyosung gt250r de bakıyorum yine bütçeme göre.Olmadı cbr küçük gelir diye düşünürsem bu tarz bir motor da kullanabilirim.Ama ilerisi için düşüncem kesinlikle en az 3-4 sene sıralı dörde yanaşmamak.500 cc bile kullansam çift silindir bir motordan fazlasını düşünmüyorum.O bakımdan fazla kafaya takıp kendimi yıpratmak da istemiyorum ki bu hep yaptığım kötü bir huyum

ale:En iyisi hayırlısı neyse o olsun demek ve de şimdilik hayır gelecek bir motor bakmak:cat:
Yazı hakikaten uzun olmuş:mrgreen:Okuyanlar için teşekkürler:cat: