Ani Şerit Değişimi Facianın Eşiğine Getirdi: TIR Şoförü Son Anda Durdu

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Minibüs şoförü dediniğiniz gibi yüzde bir milyon hatalı, insan denemez....
Motosiklet sürücüsüne çarptı ve ölebilirdi Allah muhafaza.

Gün sonunda haklı haksızın önemi yok olan motosikletliye oluyor.

Videoyu bir kaç defa izledim. Motosikletlinin minibüsü görüp tam fren yaptığı nokta da videoyu durdurdum. Minibüsün resmen en sol şeritten sağ şeride, hatta hayvanca emniyet şeridi başlangıcına kadar geldiğinde motosiklet ancak fren yapıyor. Minibüs sadece sapağı kaçırmayım diye refleksle, umarsızca hareket etmiş

Minibüs çarpana kadar, motosiklet sürücüsünün biraz daha erkenden görüyor olması lazımdı. Minibüs manevra yapmaya başladığında görüşü engelleyecek başka bir araç da yok. üstüne geldiği çok net fark ediliyor. Mutlaka motosikletlinin kafasında bir şey vardı algılarını zayıflatan. Bu cümle kesinlikle motosiklet hatalıdır olarak anlaşılmasın. Trafik kuralı olarak hiç bir kabahati yok, motosiklet yolunda gidiyor.

Tabiki minibüs şoförünün hatası %100. Maalesef bu hayvanlara, katillere karşı çok daha uyanık olmak lazım. Yoksa %1.000 motosiklet haklı olsa ne olacak.

Videoyu tekrar ve durdurarak izlerseniz motosikletin hızı çok fazla değil gibi. Minibüs de motosiklet sürücüsünün periferik görüşüne girdiği anda panik frenle birlikte korna ile uyaracak zaman var gibi. Tabiki %100 kurtulur demiyorum, minibüs hunharca kırmış adama fakat kurtarma ihtimalı çok yüksek olurdu. Bize de ders olacak bir video.

Bu gibi hayvanlar oldukça artık iyice paranoyaya bağlıyoruz zaman zaman. Yeter ki bize bir şey olmasın.
Ben böyle yol ayrımlarında ya da sağdan katılımlarda üzerime kesin şimdi biri kırar diye trafik akıyorsa sol şeride hatta en sol şeride geçebilirsem geçiyorum daha sakin oluyor oraları. tabi trafik akıyor, emniyet şeridinden gitmeyinde 50-60'la anca gidilen trafikte yapabiliyorum. trafik durma noktasındaysa zaten emniyet şeridinden giderken de kimin aniden fırlayacağına tetikte olarak biraz arabalardan uzaktan, biri aniden kesin önüme kırar bu minibüsün yaptığı gibi kesin yapar diyerek açıklarından geçiyorum, genellikle ön tekerlerinden anlaşılıyor bazen arabaların ne yapacağı, ona bakmak da faydalı oluyor ama fren yaptığımda aniden durabileceğim hızda ve kaçacak yer bırakacak şekilde gidiyorum. trafik durma noktasındayken zaten böyle iki şerit birden değiştirebilenler çıkmıyor, o kadar trafik akıyorken de sağdan ayrım varsa en sol şeritte daha güvenli hissediyorum.
 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Minibüs sürücüsü gavat evladıdır. Bu nasıl bir dönüş bu nasıl bir hareket. Tırcı farketmese o adamın leşi kağıt gibi dümdüz olur asfaltta. Allah korumuş.
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,253
Motosikleti
Yok
Bir gün İstanbul'dan motorla Bursa'ya dönüyorum. Köprüden çıktıktan sonraydı galiba, trafik çok sıkışık milim milim ilerliyor dedikleri. Tüm diğer motorcular aralardan, sağdan, dipten vs. geçiyorlar, ben her zamanki gibi, otomobil gibi şeridimin içinde sürüyorum, milim milim ilerliyorum.

Solumdan gelen bir arabanın öndeki yolcu koltuğundaki adam camı açtı, sırıta sırıta

"Lan oğlum manyak mısın sen amk? Niye aradan kaçıp gitmiyorsun diye. Ahahahahaha......."

Herifin tipi tam şaban gibi, ben de gülmeye başladım, "Yasak yasak" diye bağırdım.

Adama attırdığım kahkahayla o gün bir kilo pirzola yedirmiş oldum. :)

Yani kurallara uymak bile garip geliyor demek ki yurdum insanına. Ne memleket be...
 
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
376
Motosikleti
Garajda yatan bir Ninja 650
Bir gün İstanbul'dan motorla Bursa'ya dönüyorum. Köprüden çıktıktan sonraydı galiba, trafik çok sıkışık milim milim ilerliyor dedikleri. Tüm diğer motorcular aralardan, sağdan, dipten vs. geçiyorlar, ben her zamanki gibi, otomobil gibi şeridimin içinde sürüyorum, milim milim ilerliyorum.

Solumdan gelen bir arabanın öndeki yolcu koltuğundaki adam camı açtı, sırıta sırıta

"Lan oğlum manyak mısın sen amk? Niye aradan kaçıp gitmiyorsun diye. Ahahahahaha......."

Herifin tipi tam şaban gibi, ben de gülmeye başladım, "Yasak yasak" diye bağırdım.

Adama attırdığım kahkahayla o gün bir kilo pirzola yedirmiş oldum. :)

Yani kurallara uymak bile garip geliyor demek ki yurdum insanına. Ne memleket be...

Bu zihniyetle, boş yolda sol şeritte giderken "sen motorsun ne işin var sol şeritte hıammınaaa" diyen zihniyet aynı....
Kurala uysan dert uymasan dert, garip bir şehir burası (:)
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
2 açıdan bakmak lazım.

Motosikletli tip ne b.k yiyor orada? Abi trafik akıyor, hiç mi araç kullanmayı bilmiyorsunuz allah aşkına taralı alandan gecip emniyet şeridinden sürüyorsunuz. Sen canının kıymetini bilmiyorsan biz senin için niye dert edelim?


Ani şerit değiştiren karaktersiz herife egzozunu monte etmek lazım, tez zamanda gebersin de böyle bir mahluktan kurtulsun trafik.
Motosiklet maks 125 cc gibi duruyor ve bilenler bilir anadolu yolu boyunca genellikle emniyet şerinden giden çok var çünki trafik aksada sıkıştırıyorlar.
Benim bizzat başıma gelen olay emniyet şeridi ve en sağ şerit kullannarak gittiğim yolda 50 cc ile . Bir araba sırf sevgilisi ile selfie çekebilmek için bana sürekli selektör atıyordu zaten dip gaz gidiyordum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bir gün İstanbul'dan motorla Bursa'ya dönüyorum. Köprüden çıktıktan sonraydı galiba, trafik çok sıkışık milim milim ilerliyor dedikleri. Tüm diğer motorcular aralardan, sağdan, dipten vs. geçiyorlar, ben her zamanki gibi, otomobil gibi şeridimin içinde sürüyorum, milim milim ilerliyorum.

Solumdan gelen bir arabanın öndeki yolcu koltuğundaki adam camı açtı, sırıta sırıta

"Lan oğlum manyak mısın sen amk? Niye aradan kaçıp gitmiyorsun diye. Ahahahahaha......."

Herifin tipi tam şaban gibi, ben de gülmeye başladım, "Yasak yasak" diye bağırdım.

Adama attırdığım kahkahayla o gün bir kilo pirzola yedirmiş oldum. :)

Yani kurallara uymak bile garip geliyor demek ki yurdum insanına. Ne memleket be...
Büyükdere caddesinde daha yeni yeni trafiğe çıkmıştım ara dere yapmayı bilmiyordum aynı senin durum gibi arabanın arkasında bekliyorum, polis geldi olm niye yandan gitmiyorsun dedi.
Bu ülkede ne yapsak yaranılmıyo 😁
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Motosiklet maks 125 cc gibi duruyor ve bilenler bilir anadolu yolu boyunca genellikle emniyet şerinden giden çok var çünki trafik aksada sıkıştırıyorlar.
Benim bizzat başıma gelen olay emniyet şeridi ve en sağ şerit kullannarak gittiğim yolda 50 cc ile . Bir araba sırf sevgilisi ile selfie çekebilmek için bana sürekli selektör atıyordu zaten dip gaz gidiyordum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Büyükdere caddesinde daha yeni yeni trafiğe çıkmıştım ara dere yapmayı bilmiyordum aynı senin durum gibi arabanın arkasında bekliyorum, polis geldi olm niye yandan gitmiyorsun dedi.
Bu ülkede ne yapsak yaranılmıyo 😁

dostum 125 cc lerin cogu 110 görüyor.
zaten hepsini geçtim bindiğin motorun cc'si o yola uygun değilse cıkmasın.

Burada motosikletli suclu demiyorum fakat kendi canını düşünmediği için ona da üzülmüyorum yani.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
dostum 125 cc lerin cogu 110 görüyor.
zaten hepsini geçtim bindiğin motorun cc'si o yola uygun değilse cıkmasın.

Burada motosikletli suclu demiyorum fakat kendi canını düşünmediği için ona da üzülmüyorum yani.
110 görüyorda hep en yüksek devirde ve belirli km den sonra hızda düşüyor neyse konu hız degil de bizde ki hata yıllarca düşük cc güzellemesi yaptılar başlangıç motoru zart motoru zurt motoru parası olan bu işi bilende gitti 50 cc 125 cc sukuterleri bayiye donattı.
Şu an iki tekerlekli taşıt kullanımının çoğunluğunu 50 ve 125 cc oluşturuyor. E bu adamlar illa ki yola çıkacak yeni başlayana 250 cc den az tavsiye edilmemeli hem maddi olarak zarar etmez hem uzun süre sıkılmaz eğitiminide alırsa baklavaki tadında olur.
Ben de gidiyorum 50-125 diye devam ediyorum 🫠
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
çok talihsiz bir kaza çünkü minibüsün kesinlikle görüş açısı dışında ve neredeyse çarpana kadar göremeyeceği konumda gidiyor motosiklet... motosikletçi ise öyle bir durumda ki yani minibüsün döndüğünü görüyor ama sağ şeride geçecek diye düşünüp istifini bozmadan devam ediyor fakat işte planın üzerinde bir plan vardır :) adam sağ şeride girmeyecekmiş, sağ sapağa dalacakmış meğer...

öyle bir talihsizlik ki tamamen ön görülemez bir durum ve bu kazanın tek kurtuluş yolu trafik kurallarına uymak ve motorcuların böyle olası tehlikeleri önceden sezip defansif kullanması.

bu benzer duruma ben çok düştüm ve hızlı bir geçiş yaptım yada yavaş gittiğim için hep yol verdim çünkü haklı bile olsam düşüp sakatlanacak kişi benim maalesef.

tabi en büyük suç minibüs kullanıcısında çünkü görüşü olmadığı halde seri manevra yapıyor ve kural dışı bir manevra, oradan bir araba gelse onu da göremezdi.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
yine herkes kurallara uyarak motosiklet sürüyor ya :)
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,253
Motosikleti
Yok
Büyük kızım ehliyetini yaklaşık bir ay önce aldı (B sınıfı). Haftada iki gün kurs hocasıyla derslere devam ediyor, ben de bugün kamyonetle İstanbul yoluna çıkardım, yavaş yavaş ona alıştırıyorum.

Kızıma defalarca söylediğim şey: "Kızım sen kurallara dört dörtlük uyacaksın, ama kimsenin kurallara uyacağını düşünmeyeceksin, yol benim hakkım, ışık bana yeşil yanıyor, geçiş üstünlüğü benim, ben ana yoldayım, vs. gibi; işte bu şekilde araç süreceksin, bunu kafana kazı."

Zafer hocanın (Akçay), "motosiklet sürerken, umulmayanı umacaksın" sözünü halâ unutmam.

Ben bunu kendim için güncelliyorum, sadece motosiklet değil, hangi tür aracı sürersen sür umulmayanı ummaya çalışarak süreceksin. Bunun zararı olmaz, faydası olabilir bana göre.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Bir gün İstanbul'dan motorla Bursa'ya dönüyorum. Köprüden çıktıktan sonraydı galiba, trafik çok sıkışık milim milim ilerliyor dedikleri. Tüm diğer motorcular aralardan, sağdan, dipten vs. geçiyorlar, ben her zamanki gibi, otomobil gibi şeridimin içinde sürüyorum, milim milim ilerliyorum.

Solumdan gelen bir arabanın öndeki yolcu koltuğundaki adam camı açtı, sırıta sırıta

"Lan oğlum manyak mısın sen amk? Niye aradan kaçıp gitmiyorsun diye. Ahahahahaha......."

Herifin tipi tam şaban gibi, ben de gülmeye başladım, "Yasak yasak" diye bağırdım.

Adama attırdığım kahkahayla o gün bir kilo pirzola yedirmiş oldum. :)

Yani kurallara uymak bile garip geliyor demek ki yurdum insanına. Ne memleket be...
kural anlayışımızı değiştirmek gerek... mesela kırmızı ışık durmamız gerektiği anlamına geliyor dimi? aslında biraz daha farklı; mesela iki araç karşılaştığında hangisi geçecek ve hangisi yol verece? bunun kararını kırmızı ışık veriyor... peki eğer yol verecek kimse yok ise sen kırmızı ışıkta niye duruyorsun?

hız sınırının 20 yada 30 km olduğu yerlerde kırmızı ışıkta yol verecek kimse yok ise geçebilirsin zira ışığın amacı kimin yol vereceğini kararlaştırmak içindir fakat yol verecek kimse olmadığında ışığa bakmaya gerek yoktur...

yani kuralları bu kadar sabit görmeye gerek yok çünkü kurallar her daim güncellenip daha da gelişiyor ve siz aslında ilkel bir kurala uyduğunuzu yeni kural çıkınca yada mevcut kural değişince anlıyorsunuz...

bende diyorum ki kuralın değişmesine yada yeni kural çıkmasına siz önayak olun, mevcut kurallara yine uyun ama bu kadar sıkı sıkıya kabullenmeyin çünkü hatalı yada verimsiz olabilirler.
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,131
kural anlayışımızı değiştirmek gerek... mesela kırmızı ışık durmamız gerektiği anlamına geliyor dimi? aslında biraz daha farklı; mesela iki araç karşılaştığında hangisi geçecek ve hangisi yol verece? bunun kararını kırmızı ışık veriyor... peki eğer yol verecek kimse yok ise sen kırmızı ışıkta niye duruyorsun?

hız sınırının 20 yada 30 km olduğu yerlerde kırmızı ışıkta yol verecek kimse yok ise geçebilirsin zira ışığın amacı kimin yol vereceğini kararlaştırmak içindir fakat yol verecek kimse olmadığında ışığa bakmaya gerek yoktur...

yani kuralları bu kadar sabit görmeye gerek yok çünkü kurallar her daim güncellenip daha da gelişiyor ve siz aslında ilkel bir kurala uyduğunuzu yeni kural çıkınca yada mevcut kural değişince anlıyorsunuz...

bende diyorum ki kuralın değişmesine yada yeni kural çıkmasına siz önayak olun, mevcut kurallara yine uyun ama bu kadar sıkı sıkıya kabullenmeyin çünkü hatalı yada verimsiz olabilirler.
Kimse yok diye geçenler yüzünden kaç kişi ölüyor her yıl bir bakın ;)
Kırmızı dur demek duracağız yol boş olsa da mecbur geçen var mı yok mu dalgın biri var mı sarhoşu var mı acelesi olan var mı trafik saniyelik iş.
Hindistan gibi oluruz herkes ışığı kendine göre yorumlar.
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,253
Motosikleti
Yok
Bu defa düşüncene katılamıyorum fatih.met.

Benim görüşüme göre o kurallar süs olsun diye, yahut herkes kendine göre yorumlasın diye konmuyor: Uzun yılların birikimi ve pek çok acı tecrübelerin sonucunda karar verilmiş şeyler diye düşünüyorum.

Yani sadece trafikte değil, diğer tüm şeylerde "kurallar" hakkındaki düşüncelerim aynı.

Düşünelim ki bir an, ülkedeki "kurallar" ile ilgili, alâkalı her şey bir süreliğine rafa kalktı: Kanunlar-suç-ceza-yaptırım-yasalar-anayasa-mahkemeler-savcılar-hakimler-polis-asker-bekçi-jandarma-karakollar-cezaevleri-vb. - farzedelim ki bunları bir süreliğine sıfırladık, hayvanlarda olduğu gibi tabiat kurallarıyla yaşıyoruz.

Yahu o ülkede n'olur bir düşünsenize? Sokakta tipini beğenmediği insanın zevk için boğazını kesen insanlar olur. Zevk için tanımadığı birinin gözünü metal kancayla kanırtıp çıkaranlar olur. Yahut trafikte, zevk için önündeki motorluyu, bisikletliyi çiğneyip, katledenler olur: "-Bak kanka şimdi önümdeki motosikletliyi nasıl düşürüp de üzerinden geçeceğim, iyice aç camları inlemelerini duyalım - ahahahahah...."

Bunlar olmaz diye hangimiz düşünebiliriz?

İşte bu yüzden, hangi konuda olursa olsun, "kurallar" benim için çok önemlidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Kimse yok diye geçenler yüzünden kaç kişi ölüyor her yıl bir bakın ;)
Kırmızı dur demek duracağız yol boş olsa da mecbur geçen var mı yok mu dalgın biri var mı sarhoşu var mı acelesi olan var mı trafik saniyelik iş.
Hindistan gibi oluruz herkes ışığı kendine göre yorumlar.
Anlamıyorsunuz galiba, hız sınırının 20 yada 30 olduğu yerler de diye yazdım, yani gercekten Türkiye de okuduğunu anlayamıyor millet.

Sizin gibiler yüzünden insanlar birbirleriyle konuşma aşamasını gecemiyor ki bir şeyler değişsin gelişsin.

Birde haklı bile olsanız şu laf sokmaya çalışmak yada kinaye falan yani kanser bir toplum var..

Edit: anti tez üretinde ben yanılmışım diyeyim. Benim dediklerim üzerinden gidin ama, benim demedigim şeyler üzerinden uydurma yapmadan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst