- Katılım
- 7 Kas 2016
- Mesajlar
- 9,850
- Motosikleti
- Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben böyle yol ayrımlarında ya da sağdan katılımlarda üzerime kesin şimdi biri kırar diye trafik akıyorsa sol şeride hatta en sol şeride geçebilirsem geçiyorum daha sakin oluyor oraları. tabi trafik akıyor, emniyet şeridinden gitmeyinde 50-60'la anca gidilen trafikte yapabiliyorum. trafik durma noktasındaysa zaten emniyet şeridinden giderken de kimin aniden fırlayacağına tetikte olarak biraz arabalardan uzaktan, biri aniden kesin önüme kırar bu minibüsün yaptığı gibi kesin yapar diyerek açıklarından geçiyorum, genellikle ön tekerlerinden anlaşılıyor bazen arabaların ne yapacağı, ona bakmak da faydalı oluyor ama fren yaptığımda aniden durabileceğim hızda ve kaçacak yer bırakacak şekilde gidiyorum. trafik durma noktasındayken zaten böyle iki şerit birden değiştirebilenler çıkmıyor, o kadar trafik akıyorken de sağdan ayrım varsa en sol şeritte daha güvenli hissediyorum.Minibüs şoförü dediniğiniz gibi yüzde bir milyon hatalı, insan denemez....
Motosiklet sürücüsüne çarptı ve ölebilirdi Allah muhafaza.
Gün sonunda haklı haksızın önemi yok olan motosikletliye oluyor.
Videoyu bir kaç defa izledim. Motosikletlinin minibüsü görüp tam fren yaptığı nokta da videoyu durdurdum. Minibüsün resmen en sol şeritten sağ şeride, hatta hayvanca emniyet şeridi başlangıcına kadar geldiğinde motosiklet ancak fren yapıyor. Minibüs sadece sapağı kaçırmayım diye refleksle, umarsızca hareket etmiş
Minibüs çarpana kadar, motosiklet sürücüsünün biraz daha erkenden görüyor olması lazımdı. Minibüs manevra yapmaya başladığında görüşü engelleyecek başka bir araç da yok. üstüne geldiği çok net fark ediliyor. Mutlaka motosikletlinin kafasında bir şey vardı algılarını zayıflatan. Bu cümle kesinlikle motosiklet hatalıdır olarak anlaşılmasın. Trafik kuralı olarak hiç bir kabahati yok, motosiklet yolunda gidiyor.
Tabiki minibüs şoförünün hatası %100. Maalesef bu hayvanlara, katillere karşı çok daha uyanık olmak lazım. Yoksa %1.000 motosiklet haklı olsa ne olacak.
Videoyu tekrar ve durdurarak izlerseniz motosikletin hızı çok fazla değil gibi. Minibüs de motosiklet sürücüsünün periferik görüşüne girdiği anda panik frenle birlikte korna ile uyaracak zaman var gibi. Tabiki %100 kurtulur demiyorum, minibüs hunharca kırmış adama fakat kurtarma ihtimalı çok yüksek olurdu. Bize de ders olacak bir video.
Bu gibi hayvanlar oldukça artık iyice paranoyaya bağlıyoruz zaman zaman. Yeter ki bize bir şey olmasın.