Angut'a yapılan haksızlık

Katılım
30 Eki 2005
Mesajlar
1,050
Herkesin (haksız bir şekilde) kullandığı bir ifadedir "Angut".
Birisi bir salaklık yapınca,
bi laftan anlamayınca,
böle boş boş bakınca hemen "Angut'musun" der günümüzün insanı..
Angut'un aslında bir kuş olduğunu bilmeyen bir ton "Angut!" var ülkemizde.. Angut kuşu'nun eşi öldüğü zaman
(yanına o anda başka bir yırtıcı hayvan veya bir insan gelse dahi)
gözlerini bir dakika bile eşinin ölüsünün üstünden ayırmadan,
o da ölene kadar onun baş ucunda bekler..
İşte bu canlının yaptığı en büyük "Angut"luk budur..
Ayrıca bu olay bütün Angut kuşları için geçerlidir,
arada bir görülen birşey değildir..
Çok ürkek bir hayvan olmalarına rağmen
eşinin ölüsünün başında bekleyen Angut kuşuna
elinizi uzatsanız dahi oradan kaçmaz..
Hani derler ya "Angut gibi bakmasana lan"..
Keşke herkes Angut gibi bakabilse değer verdiklerine..
Bundan sonra bazılarına "Angut" demeden önce
bir kere daha düşünün..
Bir "Angut" bile olamayan
o kadar çok insan var ki artık günümüzde...
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben angut gibi bakmak istiyorum o zaman :salut:
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,761
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
valla hiç düşünmemiştim angutun ne olduğunu.öğrenmiş olduk.saol:cat:
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yok ben mecaz angut olmak istemiom :p Ben diğerinden aliim :queen:
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
vay be harikaymış copy paste ne sağlık arkadaşım:wiinkk:
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
xxxxx' Alıntı:
musticim bana mı diyon:mrgreen:
551gm.png
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
angut kelimesi mi bu kuştan gelmiş, bu kuşun bakışını anguta benzettikleri için mi angut kuşu demişler? mesela sabahtan akşama kadar yatan kişiye "tembel hayvan"a benziyor diye tembel demiyoruz.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Angutun bir kuş olduğunu biliyordum, fakat bu kadar vefalı bir canlı olduğunu bilmiyordum...( Arkadaşlar kendimi tutamayacağım kusura bakmayın,ülkeyi yönetenler de bu kadar vefalı olsaydı, şimdi dünyadaki refah seviyesi en yüksek toplumlardan biri olurduk).
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
ANGIT(Ruddy Shelduck)
Erişkin dişi ve erkeklerde bütün vücut ve baş kısım daha açık olmak üzere pas sarısı renktedir. Erkeğin boyun kısmında dişide bulunmayan siyah, ince bir halka vardır. Dişi ve erkek birbirinden, bu halkalar aracılı ile ayırt edilir. Kuyruk, kuyruk üstü ve el uçma tüyleri yeşil parlaklık gösteren siyah renktedir. Kanat üstü ve kanat altı örtü tüyleri beyaz, gaga ve ayaklar siyah, göz koyu kahverengidir.
Yurdumuzda Güneydoğu Anadolu Bölgesi dışında hemen her yerde bulunur. Marmara, Trakya ve Göller bölgesinde kuluçkaya yatan, yuvalarına 8-13 yumurta bırakan bu kuşlar uzun süre aile düzenini korurlar. Genellikle nehir ve göl kenarlarında yaşarlar. Yuvalarını kaya, ağaç diplerindeki ve topraklardaki kovuklara yaparlar. Besinleri bitkisel ve hayvansaldır. Tohum da yerler. Boyları 61 cm. civarındadır.

Ülkemizde avı yasaktır.

angut1e.jpg


angut1d.jpg


Kaynak:
http://www.onlineavcilik.com/angut.htm
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst