Alkol mü yaşam şekli mi

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Dostum senin o içtiğini ben kulağıma damlatıyorum, :cherry:

o laflar boy boy... :)
nerdesin sen arkadaş la?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------

yılmazlar'ın lokale de uğrasaydınız bari, çok güzel çorba çıkıyo geceleri.

bizim cem içince duygusallaşıyor.
sabah ezanı da okununca önce istifra etti, sonra tövbe istiğfar etti,
bildiği iyi bi çaycı varımış, oraya gittik.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Hoşgeldin. Beni ergenlerle yanlız bırakıyosunuz ... Eskilerden kimse kalmadı. Nerelerdesin ?

Boşbuldum, :wiinkk:
dediğin gibi ayarlar bozulmasın diye uzak kalmak istedim, sabır ve gayretiniz karşısında şapka çıkarıyorum,
Sizi ve muhabbetinizi özlediğim için bir selam vereyim dedim. :rendeer:

konya'dasın gibime geldi moruk :)
inanmazsın, her han heryerde olma yeteneği kazandım, geçen hafta sabah Iğdır öğlen Ankara akşam ise Edirne'deydim,
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
inanmazsın, her han heryerde olma yeteneği kazandım, geçen hafta sabah Iğdır öğlen Ankara akşam ise Edirne'deydim,

nasıl bir kuantum dolanıklığı bu?
"alkol mü? kolada binde 7 alkol var diye 10 senedir içmiyorum"
tevbekar şarkıcı taygır tayfur
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Radyasyon onkolojisi merkezinde Radyoterapi teknikeriyim.

Üniverstede alkol ve sigara kullanıyordum. Onkoloji dersinde aldığımız bilgilerden ve hastaların genel durumunun vehametini gördükten sonra alkol ve sigarayı bıraktım.


Prostattan akciğere beyine memeye ve birçok kanser hastalığının etyolojisinde görülen sebepler arası en başta alkil ve sigara vardır.


Benim amcam 50 sene sigara alkol içti birşey olmadı diyenlere aldırmayın.

Misal veriyorum adam 10 sene alkol ve sigara içiyor kanser olmuyor. 2 sene alkil ve sigarayı bırakıyor kansere yakalanıyor. Adam diyor ki “Alkol sigara içerken birşey olmadı bıraktım hasta oldum, alkol sigaranın kansere etkisi olmaz vs.” Onca sene içmiş zaten olan olmuş farkında bile değil hala yanlış yorumluyor...

Tedavi ettiğimiz hastaya tedavi döneminde kesinlikle içki ve sigara kullanma diyoruz. Adam devam hala devam ediyor. Sağlığını düşünmeyen insana ne olsa fayda etmiyor... Yataklara düşünce, nefes borusuna delik açılınca veya beyin tümörü olunca anlarlar belki...
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Arkadaş çevremde bazan şu konu konuşulur.

Alkol almak mı hayat tarzınızı belirler....

Yaşadığınız hayat mı ( inanç, arkadaş, iş,topluluklar .... Vs) alkol almanıza sebeptir.

Herkes bu konuda özgürdür. Eleştiri yada başka niyetim yok. Olursa biraz bilgi almak isterim.

Sonuçta benim düşüncem ( imzam da da olduğu gibi )ve inancım belli. Saygı duyulması yada nefret edilmesi gayet normal hakaret olmadığı sürece

Alkol almak yaşam tarzını etkiliyor bazen. Mesela Cumartesi günü bi arkadaşıma akşam bişeyler yapalım dedim. Cumartesi akşamı sadece içerim dedi. :) Onun piknik anlayışı bi yerlere gidip içmek. İçerken mangal yapmak. Benimki ise doğal bi ortam bulup kafa dinlemek.

Yaşadığımız hayatta etkili tabi. Ama bazısına etki eder bazısına etmez. 20 yaşıma gelmeden alkol ot vs her türlü pisliğe batmış haldeydim. Sonra tövbe ettim ve sigara hariç hiç bi kötü alışkanlığım kalmadı. Benim çevreme göre içki içmek kötü alışkanlıktır. Bazı ailelerde ise baba oğul beraber içebilirler. Ben babamın yanında sigara dahi içmem. Aile ve çevrede çok önemli yani.

Aslında genelleme yapmak zor. Yaşadığımız coğrafyaya görede çok farklılık gösteriyor. 3 sene önce Ramazan ayında İzmir'deydim. Barlar açıktı. Sahilde içenler vardı. Bizim burda yani Aksaray'da ise; alkolik bile Ramazan ayında içmez. Cuma günüde içilmez mesela. Hele öyle dışarda içen görülsün baya büyük dayak yer. :mrgreen: Tabi buda ayrı bi saçmalık. Alkol günah. Ramazanı cuması yok bunun.

Ben ise içene karışmam. Her koyun kendi bacağından asılır sonuçta. İçkili ortamda takılıp içmediğimde olur. Evime arabama içki şişesi giremez. Ama dışarda yada kendi mekanında içen adamada karışamam. Beni ilgilendirmez. Bende içtim bi faydasını görmedim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Radyasyon onkolojisi merkezinde Radyoterapi teknikeriyim.

Üniverstede alkol ve sigara kullanıyordum. Onkoloji dersinde aldığımız bilgilerden ve hastaların genel durumunun vehametini gördükten sonra alkol ve sigarayı bıraktım.


Prostattan akciğere beyine memeye ve birçok kanser hastalığının etyolojisinde görülen sebepler arası en başta alkil ve sigara vardır.


Benim amcam 50 sene sigara alkol içti birşey olmadı diyenlere aldırmayın.

Misal veriyorum adam 10 sene alkol ve sigara içiyor kanser olmuyor. 2 sene alkil ve sigarayı bırakıyor kansere yakalanıyor. Adam diyor ki “Alkol sigara içerken birşey olmadı bıraktım hasta oldum, alkol sigaranın kansere etkisi olmaz vs.” Onca sene içmiş zaten olan olmuş farkında bile değil hala yanlış yorumluyor...

Tedavi ettiğimiz hastaya tedavi döneminde kesinlikle içki ve sigara kullanma diyoruz. Adam devam hala devam ediyor. Sağlığını düşünmeyen insana ne olsa fayda etmiyor... Yataklara düşünce, nefes borusuna delik açılınca veya beyin tümörü olunca anlarlar belki...

Maalesef bende sigarayı bırakamıyanlardanım.Hemde 2 senedir kullanıyorum KLL hastasıyım. Kemoterapi den çıkıp sigara içiyordum. Lanet birşey hem sigara hemde alkol. Maalesef insan olarak zayıf kalıyoruz nefsimiz karşısında

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------

Alkol almak yaşam tarzını etkiliyor bazen. Mesela Cumartesi günü bi arkadaşıma akşam bişeyler yapalım dedim. Cumartesi akşamı sadece içerim dedi. :) Onun piknik anlayışı bi yerlere gidip içmek. İçerken mangal yapmak. Benimki ise doğal bi ortam bulup kafa dinlemek.

Yaşadığımız hayatta etkili tabi. Ama bazısına etki eder bazısına etmez. 20 yaşıma gelmeden alkol ot vs her türlü pisliğe batmış haldeydim. Sonra tövbe ettim ve sigara hariç hiç bi kötü alışkanlığım kalmadı. Benim çevreme göre içki içmek kötü alışkanlıktır. Bazı ailelerde ise baba oğul beraber içebilirler. Ben babamın yanında sigara dahi içmem. Aile ve çevrede çok önemli yani.

Aslında genelleme yapmak zor. Yaşadığımız coğrafyaya görede çok farklılık gösteriyor. 3 sene önce Ramazan ayında İzmir'deydim. Barlar açıktı. Sahilde içenler vardı. Bizim burda yani Aksaray'da ise; alkolik bile Ramazan ayında içmez. Cuma günüde içilmez mesela. Hele öyle dışarda içen görülsün baya büyük dayak yer. :mrgreen: Tabi buda ayrı bi saçmalık. Alkol günah. Ramazanı cuması yok bunun.

Ben ise içene karışmam. Her koyun kendi bacağından asılır sonuçta. İçkili ortamda takılıp içmediğimde olur. Evime arabama içki şişesi giremez. Ama dışarda yada kendi mekanında içen adamada karışamam. Beni ilgilendirmez. Bende içtim bi faydasını görmedim.

Anlattığımız şey benim de tespitin. Mesela normalde cuma namazına giden adam içki içtikten sonra cuma ya ara verir yani içki hayatının akışını değiştirir. Yada tersi içki yi bırakan ve günah olduğuna inanıyorsa cumaya gitmeye başlar.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Alkol;
Tedavi etmez ama acıyı hafifletirdi.
Şimdi;
Öyle çok ve öyle çok içmek istiyorum ki; sarhoş olup bir kaç gün hiç bir şey hatırlamayatım diyorum ama buzdolabında 1 litre rakı var 10 aydır elimi sürmüyorum.

Sonuçta, nasıl denir..
Şerefe!!!
 
Son düzenleme:

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
"Biraz Neşemi Bulsam

Rüzgar gibi deli dolu
Yağmur gibi sırılsıklam
Bulutlar gibi yüksek
Biraz değişik olsam
Güneş gibi yansa içim
Ateş bassa yüzümü
Birini gördüğümde
Şöyle titresem biraz
Biraz hüzünlü olsam
Kederden içsem biraz
Ve özlesem birini
Biraz da hasret kalsam
Biraz neşemi bulsam
Gönlüm de coşsa biraz
Biri aklımı alsa
Biraz da aşık olsam"
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
332
Bence ikisi de belirlemez. Çok şükür kendi beynim var benim, kendimi yaşadığım çevreye göre şekillendirecek değilim. Çevremde alkol kullanan da var, sigara kullanan da, bunu keyif için adam gibi tüketen de var, adamlığını bozup abartan da. Çevremdekileri hiç bu özelliklerine göre yargılamadım, yargılamam da. Herkesin kendi tercihi. Ters gördüğüm birşey varsa uyarımı yapar geçerim, o kişinin hayatına ben karışamam. Sadece bir yanlış yapıyor diye kimseyi de silmem. Ha yapılan yanlışlar burdan köye yola almaya başladığınıda hesabı kapatırım o ayrı konu.

Zaten bence bizim toplumun genel sorunu bu ikilem. Herkes kendini düşüncesini doğrularını bırakıp ya çevresinden şekilleniyor, ya da dediğim dedik diyip çevresini şekillendirmeye çalışıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst