Dostum senin o içtiğini ben kulağıma damlatıyorum, :cherry:
yılmazlar'ın lokale de uğrasaydınız bari, çok güzel çorba çıkıyo geceleri.
o laflar boy boy...
nerdesin sen arkadaş la?
ne gökte ne yerdeyim
bir garip seherdeyim
aşıkmıyım ben neyim
sarhoş olamıyorum![]()
bizim cem içince duygusallaşıyor.
sabah ezanı da okununca önce istifra etti, sonra tövbe istiğfar etti,
bildiği iyi bi çaycı varımış, oraya gittik.
ne gökte ne yerdeyim
bir garip seherdeyim
aşıkmıyım ben neyim
sarhoş olamıyorum![]()
Hoşgeldin. Beni ergenlerle yanlız bırakıyosunuz ... Eskilerden kimse kalmadı. Nerelerdesin ?
inanmazsın, her han heryerde olma yeteneği kazandım, geçen hafta sabah Iğdır öğlen Ankara akşam ise Edirne'deydim,konya'dasın gibime geldi moruk![]()
inanmazsın, her han heryerde olma yeteneği kazandım, geçen hafta sabah Iğdır öğlen Ankara akşam ise Edirne'deydim,
Derim, çok dedim, "onun muhabbeti başka" dışında da hiç bir cevap alamadım. =)
Zira rakıdan anlaşılacak bir şey de yok, baya kötü bir içki. ama mezesi sohbeti masası falan tabii ki on numara faaliyet =)
Arkadaş çevremde bazan şu konu konuşulur.
Alkol almak mı hayat tarzınızı belirler....
Yaşadığınız hayat mı ( inanç, arkadaş, iş,topluluklar .... Vs) alkol almanıza sebeptir.
Herkes bu konuda özgürdür. Eleştiri yada başka niyetim yok. Olursa biraz bilgi almak isterim.
Sonuçta benim düşüncem ( imzam da da olduğu gibi )ve inancım belli. Saygı duyulması yada nefret edilmesi gayet normal hakaret olmadığı sürece
Radyasyon onkolojisi merkezinde Radyoterapi teknikeriyim.
Üniverstede alkol ve sigara kullanıyordum. Onkoloji dersinde aldığımız bilgilerden ve hastaların genel durumunun vehametini gördükten sonra alkol ve sigarayı bıraktım.
Prostattan akciğere beyine memeye ve birçok kanser hastalığının etyolojisinde görülen sebepler arası en başta alkil ve sigara vardır.
Benim amcam 50 sene sigara alkol içti birşey olmadı diyenlere aldırmayın.
Misal veriyorum adam 10 sene alkol ve sigara içiyor kanser olmuyor. 2 sene alkil ve sigarayı bırakıyor kansere yakalanıyor. Adam diyor ki Alkol sigara içerken birşey olmadı bıraktım hasta oldum, alkol sigaranın kansere etkisi olmaz vs. Onca sene içmiş zaten olan olmuş farkında bile değil hala yanlış yorumluyor...
Tedavi ettiğimiz hastaya tedavi döneminde kesinlikle içki ve sigara kullanma diyoruz. Adam devam hala devam ediyor. Sağlığını düşünmeyen insana ne olsa fayda etmiyor... Yataklara düşünce, nefes borusuna delik açılınca veya beyin tümörü olunca anlarlar belki...
Alkol almak yaşam tarzını etkiliyor bazen. Mesela Cumartesi günü bi arkadaşıma akşam bişeyler yapalım dedim. Cumartesi akşamı sadece içerim dedi.Onun piknik anlayışı bi yerlere gidip içmek. İçerken mangal yapmak. Benimki ise doğal bi ortam bulup kafa dinlemek.
Yaşadığımız hayatta etkili tabi. Ama bazısına etki eder bazısına etmez. 20 yaşıma gelmeden alkol ot vs her türlü pisliğe batmış haldeydim. Sonra tövbe ettim ve sigara hariç hiç bi kötü alışkanlığım kalmadı. Benim çevreme göre içki içmek kötü alışkanlıktır. Bazı ailelerde ise baba oğul beraber içebilirler. Ben babamın yanında sigara dahi içmem. Aile ve çevrede çok önemli yani.
Aslında genelleme yapmak zor. Yaşadığımız coğrafyaya görede çok farklılık gösteriyor. 3 sene önce Ramazan ayında İzmir'deydim. Barlar açıktı. Sahilde içenler vardı. Bizim burda yani Aksaray'da ise; alkolik bile Ramazan ayında içmez. Cuma günüde içilmez mesela. Hele öyle dışarda içen görülsün baya büyük dayak yer. :mrgreen: Tabi buda ayrı bi saçmalık. Alkol günah. Ramazanı cuması yok bunun.
Ben ise içene karışmam. Her koyun kendi bacağından asılır sonuçta. İçkili ortamda takılıp içmediğimde olur. Evime arabama içki şişesi giremez. Ama dışarda yada kendi mekanında içen adamada karışamam. Beni ilgilendirmez. Bende içtim bi faydasını görmedim.