Alkol mü yaşam şekli mi

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Cernobil oldu da cernobil'de ne oldu? =) Bambaşka dala zıplayasım var =)
ilk ölçümleri yapıp felaketin boyutlarını keşfeden, pazar günü nereden geldiği belli olmayan bir general mi albay mı ne vardı.. kahramanca ölçüm yaptı tüm santralde.. ne zaman öldü? öldü mü? =))
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,258
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
20170401185540_resim-6-mersin-mezarliginda-farkli-dinden-ciftler-birlikte-yatiyor.jpg


İki sarhoş mezarlığın duvarına yaslanmış içiyorlarmış, birden karşıdan bir cenaze görünmüş. Sarhoşlardan biri merak edip, gidip sormuş:

- Nesi vardı? Neden öldü?

Cemaatten biri cevap vermiş;

-Bu adam hep içerdi, hep sarhoş gezerdi, ayyaşın biriydi..!

Bu cevap üzerine, arkadaşının yanına gidip,"O da bizim gibi çok içiyormuş" der.
Korkan iki arkadaş içmeye ara verirler. Beş dakika sonra başka bir cenaze görünür köşeden.
Yine aynı sarhoş merak edip cenazenin yanına koşar ve sorar:

- Neden öldü?

Takdir-i ilahi, hiç içki içmez, sigara bilmez bir adamdı! der beri ki…

Sarhoş, koşa koşa arkadaşının yanına gelir ve:

İçelim anasını satayım! İçenle içmeyenin arasında 5 dakika fark var!
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
İnsan davranışlarının ardında yeten sebepleri inceleyen bilim dalı psikoloji. Bence harika bir alan. İnsana dair en önemli "Neden?" sorularını cevaplamaya çalışırken bilisel metodolojiyi kullanır. Konu ad hominem yapmaya çok müsait olmasa Türkçe alt yazılı bağımlılık videosunu paylaşırdım. Çok iyi açıkladığını düşünüyorum. Alkol, uyuşturucu, sigara, yemek, bilgisayar oyunu, sosyal medya ve pek çok şeyin bağımlılığı beyinde aynı mekanizmaya dayanıyor. Hatta spor, sosyalleşmek, dans ve benzeri sağlıklı uyaranlar da aynı mekanizmayla çalışıyor. Ama buradaki derdin neden meselesini anlamak değil de başkalarının hayatlarını yönetme meselesi olduğunu düşünüyorum.

Kim kimin hayatını yönetebilir ki. Yoğunluğu değişmekle birlikte baba oğul un kardeş kardeşin hayatını aynı çatı altında yönetemiyorken nasıl olacak o iş....

Düzenin kılıçla sağlandığı kimsenin hesap soramadığı dönemlerde bile kimse yönetme işini becerememişiz..

Ama bunu algı yöntemleri ile başarmak mümkündür ve birçok örneği vardır....Senelerce ülkemizde insanların alkol kullanması için dayatılmıştır. Çünkü alkol kullanan ve kullanmayan kişi buna göre sınıflandırılmıştır. Örnek" 28 Şubat döneminde kullanmayanlar dahi çöp kutularına başka yerden yada içini boşaltıp içki şişesi koymuşlardır. O zamanki bakış açısı içki kullanan laik kullanmayan değildir önermesi zorla dayatılmıştır.

Siz nasıl severek takip ettiğim yazılarınızla doğru olan şeyleri öğretmeye çalışıyorsunuz dinleyenler kazanıyor dinlemeyenler yaşayarak öğreniyorlar bende mümkün mertebe doğruları anlatmaya çalışıyorum. Sonuçta dinlemeyen yaşayarak öğreniyor...

Alkol kullanan değil Alkol kötüdür
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
alkol belki bir sorun ama ondan daha önce çözülmesi gereken sorunlarımız var:

evrensel hukuk kuralları
insan hakları
liyakat
üretim
inovasyon
dürüstlük
insana saygı
vs. vs. vs. böyle uzar gider bu.

tüm bunları halledelim, çözelim; alkolü de çözeriz elbet.

bütün bu saydıklarım dururken alkole kafayı takmak, en hafif tabirle abesle iştigal etmektir.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
hocam çayı yazmamın iki sebebi var,
1. cidden tehlikeli olduğunu düşünüyorum. kimyasal zehirlenme değil eşyanın tabiatı ile oynayan bir maddeden bahsediyoruz,
o kadar kolay değil. aklımda yanlış kalmadı ise çernobilin kendi satıhındaki zararı doğa müdahale olmaz ise 900 sene içerisinde belki onarabilir.
fukuşima da çok eski değil.

2.çayın alkolden daha tehlikeli olduğunu değil,
önem sıralamamnızı coğrafi koşullara göre yapmamız gerektiğini düşünüyorum.

benzinin 5,61 tl olduğu yerde alkolün konuşulması gereksiz.

konu sahibi ideolojik olarak kendi duruşunu belirterek eleştirel bir yaklaşım ile önyargısını belirtiyor.
çok fazla kurcalamaya gerek yok,

viski even kişi rakıdan ne anlıyorsunuz der ise üzerinde konuşulur.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
viski even kişi rakıdan ne anlıyorsunuz der ise üzerinde konuşulur.

Derim, çok dedim, "onun muhabbeti başka" dışında da hiç bir cevap alamadım. =)
Zira rakıdan anlaşılacak bir şey de yok, baya kötü bir içki. ama mezesi sohbeti masası falan tabii ki on numara faaliyet =)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Rakı kötü, Uzo iyi :)

Malesef doğru. =)
Özelleştirmeden sonra daha iyi rakılar yapılmaya başlandı Türkiye'de, ama temel yaklaşım pek değişmediği için kötü kalmaya da devam etti. 10-12 yıldır sek içiyorum ben rakıyı da uzoyu da, o zaman daha da kolay anlaşılıyor fark. Hele sık sık viski içmeye başlayıp damak yüksek alkole de alışınca tatlar daha kolay alınır oluyor, misal Yeni Rakı. Abuuu fecahat =))
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
killing
müsait olunca bir ince detay atarım sana bakarız.

bu arada dolar 3,92 tl
euro 4,62 tl

ne alkolü
ne ideolojisi
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
killing
müsait olunca bir ince detay atarım sana bakarız.

bu arada dolar 3,92 tl
euro 4,62 tl

ne alkolü
ne ideolojisi

Oh viskiye de sağlam zam çakarlar yılbaşında, ötv'si eurosu doları poundu =)

At at, bakalım koklayalım tadalım damaklar şenlensin =)
Kış geldi, tuzlu isli viskilerin mevsimi başladı =)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"Viski de mi rafine petrol yoksa?" deyip uzaklasayim. Cok kullanmayan bir olarak on yargili sayilirim ne de olsa...
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Sporcuyum, uzun mesafe koşarım. Yılda 2500 km kadar da antrenmanım vardır. Ama ayda bir arkadaşlarımla 2 kadeh içerim, bazen de iki ayda bir tane sigara otlanıp yakarım keyfine. Tadını kaçırmazsanız alkol yaşam şekli falan olmaz, nadir yaşanan keyif aracı olur.
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
İçiyorum.
Param oldukça içiyorum.
Evimde ayak ayak üstüne atıp 2 kadeh içmek kadar güzeli yok.
Sarhoş olmak için değil, damak tadıma uygun olduğu için içiyorum.

Amacım kafamın güzel olması sarhoş olmak filan olsaydı alkol değil uyuşturucu içerdim. Daha uygun. Resmen devlet teşvik ediyor...

Çevremde namazında niyazında olup bütün ibadetlerini yerine getirip uyuşturucu içen arkadaşım çok.
Bende buna tutuluyorum..
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
bir de şu var;
içilen içki muhabbeti edilecek şey değil,
içtin bitti, muhabbeti vardıysa da o masadaydı...
melmeketin kazık kadar adamları ergenlik dönemindeki çocuklar gibi ay şöyle içtim, vay böyle içtim, ah bi olsa da içsek muhabbeti yapıyor devamlı.
ayağında takunya, omzunda havluyla işyerinin ortasında gezinen tiplerin "aydın" versiyonu :)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
bir de şu var;
içilen içki muhabbeti edilecek şey değil,
içtin bitti, muhabbeti vardıysa da o masadaydı...
melmeketin kazık kadar adamları ergenlik dönemindeki çocuklar gibi ay şöyle içtim, vay böyle içtim, ah bi olsa da içsek muhabbeti yapıyor devamlı.
ayağında takunya, omzunda havluyla işyerinin ortasında gezinen tiplerin "aydın" versiyonu :)

geçenlerde bi şişe viski devirdim bana mısın demedim üstüne de 4 bira içtim cila olsun diye kanka
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
geçenlerde bi şişe viski devirdim bana mısın demedim üstüne de 4 bira içtim cila olsun diye kanka

2 kasa bira aldık.
şefik'le tufan birer tane içti, kesildi, cem'le biz bitirdik, yarım şişe de votka varıdı, onu da bitirdik.
daha da gece 2'de çıktık bira arıyoz yaa gül gül öldük :mrgreen:
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
2 kasa bira aldık.
şefik'le tufan birer tane içti, kesildi, cem'le biz bitirdik, yarım şişe de votka varıdı, onu da bitirdik.
daha da gece 2'de çıktık bira arıyoz yaa gül gül öldük :mrgreen:

Dostum senin o içtiğini ben kulağıma damlatıyorum, :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst