Alkol mü yaşam şekli mi

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
şu alkole alışmak için tiksindiğim halde her gün bir bira içtim fakat yine de alışamadım.

rakının kokusu bile midemi kaldırıyor.

iki bira içince komadayım.

işin içinde genetik faktörler de var arkadaşlar. eğer dedeleriniz alkole alışık ise siz de kolayca alışıyorsunuz.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
ahmet hocam,
belli ki alkol ile alakan yok.
en iyisini yapıyorsun.

alkol iyi bir şey değil.
olcayın dediği gibi bütün kötülüklerin anasıdır o.

misal ayık kafa ile limonataya ötv diye vergi eklemezsin,
ayık kafa ile şahlanan ekonomisi olan cihan devletinde dolar 4 lira euro 4,5 lira benzin 5,63 tl olmaz,
ayık kafa ile 1404 liraya ev geçindirileceğine inanmazsın,
ayık kafa ile erkek çocuklarına tecavüz edildiğinde "bir kereden bir şey olmaz " demezsin,
ayık kafa ile sırbitandan et ithal etmek zorunda kalacak şekilde hayvancılığı öldürmezsin,
ayık kafa ile kalınelbiseüzerindenkızınışehvetlekucaklamazsın,
ayık kafa ile sabah söylediğinin tersini akşam söylemezsin,
ayık kafa ile ....


işte bunlar hep alkol.
anafikri anlamışındır umarım.
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
şarabın doğal olduğu kanısındayım
gat da çiğnene bilir
sentetik uyuşturucu kullanımını duydukça ürküyorum
konuyu alkole, haramı yasağa indirgeyemiyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"ağır içiciler" diyor ama.
Onlar zaten çok daha büyük risk altında. Ancak azıcık içenler (günde 10 gram) bile ciddi risk altında:

"For women, just one alcoholic drink a day can increase breast cancer risk, according to a*report released in May*from the American Institute for Cancer Research and the World Cancer Research Fund that was cited by ASCO. That report analyzed 119 studies, including data on 12 million women and over a quarter of a million breast cancer cases, and concluded there was strong evidence that alcohol consumption increases the risk of both pre- and postmenopausal cancer, and that drinking a small glass of wine or beer every day — about 10 grams of alcohol — increases premenopausal breast cancer risk by 5 percent and postmenopausal risk by 9 percent."

"Even those who drink moderately, defined by the Centers for Disease Control as one daily drink for women and two for men, face nearly a doubling of the risk for mouth and throat cancer and more than double the risk of squamous cell carcinoma of the esophagus, compared to nondrinkers. Moderate drinkers also face elevated risks for cancers of the voice box, female breast cancer and colorectal cancers."
 
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
Kişilerin alkol kullanma hikayeleri değişkenlik gösterir ve pek çok sebebe bağlanabilir.

Kimisinin yetiştiği ortamda alkol kullanımı normal karşılanır ya da ebeveynlerden biri/ikisi alkoliktir ve kişi erken yaşta alkol kullanımına başlayabilir.

Kimisi de belli bir yaşa kadar alkol nedir bilmez ama üniversite/iş hayatı gibi girdiği yeni çevre kişiyi alkol kullanmaya teşvik eder.

Ne sebeple olursa olsun alkol kullanımı çevrenizi ve ortamınızı değiştirir. Alkol kullanan insanlarla takılırsınız. Kullanmayan arkadaşlarınızla daha az görüşürsünüz. İnsanların kafede oturup çay kahve içip ayık kafayla sohbet etmesi saçma gelmeye başlar. Ayıkken insanları çekememeye başlarsınız vs.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
ahmet hocam,
belli ki alkol ile alakan yok.
en iyisini yapıyorsun.

alkol iyi bir şey değil.
olcayın dediği gibi bütün kötülüklerin anasıdır o.

misal ayık kafa ile limonataya ötv diye vergi eklemezsin,
ayık kafa ile şahlanan ekonomisi olan cihan devletinde dolar 4 lira euro 4,5 lira benzin 5,63 tl olmaz,
ayık kafa ile 1404 liraya ev geçindirileceğine inanmazsın,
ayık kafa ile erkek çocuklarına tecavüz edildiğinde "bir kereden bir şey olmaz " demezsin,
ayık kafa ile sırbitandan et ithal etmek zorunda kalacak şekilde hayvancılığı öldürmezsin,
ayık kafa ile kalınelbiseüzerindenkızınışehvetlekucaklamazsın,
ayık kafa ile sabah söylediğinin tersini akşam söylemezsin,
ayık kafa ile ....


işte bunlar hep alkol.
anafikri anlamışındır umarım.

Dediğim gibi siyasi tartışmanın sonunu bulamayız konumuzda bu değil....
Alkole karşıyım inancım gereği kullanmam şahsi hakimiyet alanımda içilmesine izin vermem, arabamda taşımam satılan yerden de alışveriş yapmamaya özen gösteririm. Bu tamamen kişisel tercihim. Eğer yakınım biri ise içmemesi gerektiğini telkin ederim gerisi ise sadece buğuz edebileceğim bir olgu. Fiziki eylemde bulunmam............

Merak ettiğim konu şu basitçe örnek vereyim..
Motorsiklet festivallerine çok istememe rağmen gidemiyorum. Çünkü Alkol tüketimi tavan yapıyor.😎 Dolayısıyla benim yaşam tarzımı bu belirliyor diye düşünüyorum... Diğer taraftan alkol alan biri de bundan dolayı neler yapamaz örnek verebilirmiyiz bir kaç

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

Kişilerin alkol kullanma hikayeleri değişkenlik gösterir ve pek çok sebebe bağlanabilir.

Kimisinin yetiştiği ortamda alkol kullanımı normal karşılanır ya da ebeveynlerden biri/ikisi alkoliktir ve kişi erken yaşta alkol kullanımına başlayabilir.

Kimisi de belli bir yaşa kadar alkol nedir bilmez ama üniversite/iş hayatı gibi girdiği yeni çevre kişiyi alkol kullanmaya teşvik eder.

Ne sebeple olursa olsun alkol kullanımı çevrenizi ve ortamınızı değiştirir. Alkol kullanan insanlarla takılırsınız. Kullanmayan arkadaşlarınızla daha az görüşürsünüz. İnsanların kafede oturup çay kahve içip ayık kafayla sohbet etmesi saçma gelmeye başlar. Ayıkken insanları çekememeye başlarsınız vs.

Bence doğru tespitler gibi
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Diğer taraftan alkol alan biri de bundan dolayı neler yapamaz örnek verebilirmiyiz bir kaç


Alkol alan değilde alkollü kişi genel olarak yalan söyleyemez abartır eskilerin dediği gibi arkadaşını ya gurbette yada askerde tanırsın derler bir diğer sözde dostunu ya gurbette yada rakı sofrasında tanırsın seninle ilgili ne düşündüğünü en net o ortamda söyler.

 
Katılım
14 Eki 2014
Mesajlar
161
Alkolmu?bulsam icerim valla.asrin lideri saolsun.alkolu gectim.sigarayi bile biraktik pahaliliktan.ahh eski gunler.oyle ayran icin falan diyen yoktu .
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Onlar zaten çok daha büyük risk altında. Ancak azıcık içenler (günde 10 gram) bile ciddi risk altında:

"For women, just one alcoholic drink a day can increase breast cancer risk, according to a*report released in May*from the American Institute for Cancer Research and the World Cancer Research Fund that was cited by ASCO. That report analyzed 119 studies, including data on 12 million women and over a quarter of a million breast cancer cases, and concluded there was strong evidence that alcohol consumption increases the risk of both pre- and postmenopausal cancer, and that drinking a small glass of wine or beer every day — about 10 grams of alcohol — increases premenopausal breast cancer risk by 5 percent and postmenopausal risk by 9 percent."

"Even those who drink moderately, defined by the Centers for Disease Control as one daily drink for women and two for men, face nearly a doubling of the risk for mouth and throat cancer and more than double the risk of squamous cell carcinoma of the esophagus, compared to nondrinkers. Moderate drinkers also face elevated risks for cancers of the voice box, female breast cancer and colorectal cancers."

Burada alkol ile birlikte alınan tütün ürünlerinin vs. de etkisi olabilir, tek başına bir yorumda bulunmak yanlış.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Sen içiyor musun, ya da zamanında çok mu içtin? Kime neye göre karar verdin, yargıladın hemen.

Hemen yargıladığımı nereden çıkardın? Bir başlık açılmış herkes gibi bende fikrimi söyledim. Yani bana sen büyüklerin işine karışma otur bakim yerine mi diyorsun.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Burada alkol ile birlikte alınan tütün ürünlerinin vs. de etkisi olabilir, tek başına bir yorumda bulunmak yanlış.

Nasıl yani? 119 bilimsel araştırmaya dayanan, ASCO tarafından referans verilmiş rapordan bahsediyor... İstatistik tutmayı, denek seçmeyi, data analizini bilmiyor mu bu insanlar? Hiç mümkün mü?
 
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
171
İşin dini boyutunu tamamen bırakın zararlı olduğu bilimsel gerçek x kadar içerseniz şunun riski kaybolur vs külli yalan ha kişi kendini kaybedip kavga cikarmamak şartıyla istediği miktarda içebilir buna zaten karışan yok benim önerim az değişiklik yapın ne bileyim mariuhana felan deneyin:)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,673
Peki bu insanların diğer yaşamsal faktörleri ne kadar göz önünde bulunduruluyor?
Alkolü temiz göstermek veya araştırmaya soru işareti çakmak için değil, hep kanser araştırmalarında bu kafamdadır benim.

Biri annem olmak üzere Dünya'da en sağlıklı beslenenler listesine sokacağım 4-5 kişi kanser oldular. Annem 10 yıldır marketten süt yumurta tereyağı almaz mesela, Migros'un Carrefour'un kapısından girmez oralardan sebze almaz, o derece pimpirik. Çekirdek ailesinde kanserden ölen falan yok, hani secere de kötüye işaret etmiyor - benim gözlemleyebildiğim çerçevede. Başka bir örneği de Mehmet Öz sanırım? =)

Benim bu konuda stresin bir numaralı etken olduğunu düşünmem ne kadar bilimselliği yaraşır bir ifade şekli olur ama, strestli yaşam kadar zarar veren bir şey olacağını zannetmiyorum insan bedenine. O stresi çekeceğine rahatlıyorsa akşam iki kadeh içsin daha sağlıklı olur demek için söylemedim de bunu, hemen hemen hiç bir şeyin (sigara veya farklı maruz kalınan kimyasal durumlar hariç) stresten zararlı olduğunu düşünmüyorum.

Bu araştırmalardan buraya gelmem de ondan aslında, bu deneklerin yaşam stres düzeyleri de kıyaslandı mı acaba? Ki bunu kıyaslamak da ne kadar mümkün olur orası ayrı mesele tabi =)

Öte yandan viskinin kalbe faydaları, kanser riskini azaltması ile ilgili de tonlarca makale bulunabilir. :D Büyük kısmı abartı tabii ki.
 
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
171
Peki bu insanların diğer yaşamsal faktörleri ne kadar göz önünde bulunduruluyor?
Alkolü temiz göstermek veya araştırmaya soru işareti çakmak için değil, hep kanser araştırmalarında bu kafamdadır benim.

Biri annem olmak üzere Dünya'da en sağlıklı beslenenler listesine sokacağım 4-5 kişi kanser oldular. Annem 10 yıldır marketten süt yumurta tereyağı almaz mesela, Migros'un Carrefour'un kapısından girmez oralardan sebze almaz, o derece pimpirik. Çekirdek ailesinde kanserden ölen falan yok, hani secere de kötüye işaret etmiyor - benim gözlemleyebildiğim çerçevede. Başka bir örneği de Mehmet Öz sanırım? =)

Benim bu konuda stresin bir numaralı etken olduğunu düşünmem ne kadar bilimselliği yaraşır bir ifade şekli olur ama, strestli yaşam kadar zarar veren bir şey olacağını zannetmiyorum insan bedenine. O stresi çekeceğine rahatlıyorsa akşam iki kadeh içsin daha sağlıklı olur demek için söylemedim de bunu, hemen hemen hiç bir şeyin (sigara veya farklı maruz kalınan kimyasal durumlar hariç) stresten zararlı olduğunu düşünmüyorum.

Bu araştırmalardan buraya gelmem de ondan aslında, bu deneklerin yaşam stres düzeyleri de kıyaslandı mı acaba? Ki bunu kıyaslamak da ne kadar mümkün olur orası ayrı mesele tabi =)

Öte yandan viskinin kalbe faydaları, kanser riskini azaltması ile ilgili de tonlarca makale bulunabilir. :D Büyük kısmı abartı tabii ki.
Dediğiniz gibi stres en önemli faktör ,viskinin faydaları kısmı hala teorik yani ispatlanmış değil dediğiniz gibi faydalı olduğunu söyleyenler kadar aksini söyleyenlerde var,faydaliysa bir ara denemek isterim ama pahalı :)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,673
Dediğiniz gibi stres en önemli faktör ,viskinin faydaları kısmı hala teorik yani ispatlanmış değil dediğiniz gibi faydalı olduğunu söyleyenler kadar aksini söyleyenlerde var,faydaliysa bir ara denemek isterim ama pahalı :)

Mantıksız gelmiyor anlatılan kısımlar, ama şunu da kaçırmamak lazım böyle bir fayda varsa da en fazla benim bahsettiğim gibi yarım kadeh tek kadeh kadar tüketimlerde ortaya çıkar. Viskinin minimum %40'tan %65'lere varan alkol seviyesi var. =)
Ha bundan bağımsız viski içeren kış iksirlerim var benim, çiçek gibi yapıyor, orada muhtemelen diğer kattığım şeylerin yanında viski mikrobu kırıyordur =))
ama tavsiye ederim mesela hot toddy türevlerini. Sıcak sui limon, bal ve viski. Mis. =)

Aslında viski pahalı değil, hatta biradan falan daha ucuz =) Ama şişe fiyatı yüksek olunca ve Türkiye'de de bazı markalar bindirmece uygulayınca böyle oluyor durum.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
konu kanser ise çaydan daha tehlikeli olduğuna inanasım gelmiyor.
sebebini açıklamaya gerek yok sanırım.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
İnsan davranışlarının ardında yeten sebepleri inceleyen bilim dalı psikoloji. Bence harika bir alan. İnsana dair en önemli "Neden?" sorularını cevaplamaya çalışırken bilisel metodolojiyi kullanır. Konu ad hominem yapmaya çok müsait olmasa Türkçe alt yazılı bağımlılık videosunu paylaşırdım. Çok iyi açıkladığını düşünüyorum. Alkol, uyuşturucu, sigara, yemek, bilgisayar oyunu, sosyal medya ve pek çok şeyin bağımlılığı beyinde aynı mekanizmaya dayanıyor. Hatta spor, sosyalleşmek, dans ve benzeri sağlıklı uyaranlar da aynı mekanizmayla çalışıyor. Ama buradaki derdin neden meselesini anlamak değil de başkalarının hayatlarını yönetme meselesi olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Nasıl yani? 119 bilimsel araştırmaya dayanan, ASCO tarafından referans verilmiş rapordan bahsediyor... İstatistik tutmayı, denek seçmeyi, data analizini bilmiyor mu bu insanlar? Hiç mümkün mü?
Raporda sıkıntı yok, ama bu dediğim şeylere baktıkları anlamına gelmiyor. Sanayağı'nın faydalarından tutun da, sigaranın sağlığa faydalarına kadar pek çok bilimsel rapor da okumuşluğumuz vardır tıp tarihinde.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst