Akü Şarj Sorunu

Katılım
13 May 2012
Mesajlar
67
Merhaba
Göstergede akü uyarısı çıkınca motorun grenajlarını söktüm, akü (kontak kapalıyken) ve kondenjektör voltajını kontrol ettim. Motor marş alıyor. Anladığım kadarıyla dinomometre ve kondenjektör sağlam. Fakat akü bitik olsa bile motor çalışırken aküden kondenjektör voltajı ölçmem gerekmez mi? Kısa devre ile baktığımda + ve - kablosunda kopukluk görmedim. Motor henüz 19000 km de ve hiç boş yatırmadım en fazla 3 gün yatmıştır. Akü bittiyse normal mi?
0MpkX3g

yp2kkTW


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

0MpkX3g

yp2kkTW


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

https://ibb.co/0MpkX3g]
https://ibb.co/yp2kkTW
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Evet, motor çalıştığı sürece, hatta marş esnasında dahi şarj sistemi elektrik üretir. Eğer ölçümleriniz doğruysa tesisat(kopukluk, soketlerde oksidasyon-temassızlık, kısadevre v.b), konjektör ve/veya stator arızasından söz edebiliriz.

Ölçüm tekniklerini dikkatlice inceleyin. Stator ve konjektör voltajlarını motor devrini de gözeterek ölçün. Değerlerde sorun varsa onarım veya değişim gerekecektir.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Evet, motor çalıştığı sürece, hatta marş esnasında dahi şarj sistemi elektrik üretir. Eğer ölçümleriniz doğruysa tesisat(kopukluk, soketlerde oksidasyon-temassızlık, kısadevre v.b), konjektör ve/veya stator arızasından söz edebiliriz.

Ölçüm tekniklerini dikkatlice inceleyin. Stator ve konjektör voltajlarını motor devrini de gözeterek ölçün. Değerlerde sorun varsa onarım veya değişim gerekecektir.

Aynen ek olarak motora sis farı akseuar falan takılıysa şaşe yapmış olabilir..
 
Katılım
13 May 2012
Mesajlar
67
Sabah aküyü motordan söktüm full doldurdum. 12,98V ölçtüm akü motora bağlı değil. 2 saat geçti tekrar ölçtüm 12,89 akşam tekrar ölçüceğim. Bu şekilde küçük voltaj farkları normal mi?
 
Katılım
13 May 2012
Mesajlar
67
12.3'lere falan düşmediği sürece normal.

Yok düşmedi şuan kafamda 2 soru var.
1. Pil dışarda şarj oluyor ve motor çalışıyor.
2. Kondenjektör voltajı 14,04 fakat aküye bağlayıp ölçtüğümde akü voltajını görüyorum.

Kabloda kopukluk yok neden kondenjektör voltajını göstermiyor?
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Yok düşmedi şuan kafamda 2 soru var.
1. Pil dışarda şarj oluyor ve motor çalışıyor.
2. Kondenjektör voltajı 14,04 fakat aküye bağlayıp ölçtüğümde akü voltajını görüyorum.

Kabloda kopukluk yok neden kondenjektör voltajını göstermiyor?

Motoru 4-5 bin devir civarına getirip kontrol edin.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
14 v gördüğünüze göre siz konjektorün çıkışını ölçüyorsunuz , alternator çıkışı motosikletlerde yanlış hatırlamıyorsam 35-40 volta kadar yükselir , akü sağlamsa ve şarj ışığı yanıyorsa sargıda kısa devre olabilir , bakır tellere izolasyon sağlayan vernik katmanda minicik bir çatlak varsa zamanla voltaj düşer , sargıyı söküp belirli bir noktada kararma varmı kontrol edin , varsa sanayide işin erbabı bir ustaya yeniden sardırın..
 
Katılım
13 May 2012
Mesajlar
67
Bugün tamire gittim bütün parçaları değiştirdiler. Stator Konjektör ve Akü. Bence akü sağlam bozuksada kurtarmaya çalışacağım.
Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi? Konjektörde durum ne bilmiyorum.
https://imgur.com/a/6bxc29i
6bxc29i
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
...
Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi?...

Evet yeniden sardırılabilir. Facebook'ta "Statör Tamiri" isimli arkadaşı bulun, sayfasını inceleyin. 1 yıldır takip ediyorum, yaptığı işi paylaşıyor ve işini iyi yapıyor gördüğüm kadarıyla.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bugün tamire gittim bütün parçaları değiştirdiler. Stator Konjektör ve Akü. Bence akü sağlam bozuksada kurtarmaya çalışacağım.
Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi? Konjektörde durum ne bilmiyorum.
https://imgur.com/a/6bxc29i
https://imgur.com/a/6bxc29i

Statörünüz sağlamsa müdahele edip sardırmak çok doğru olmayabilir. 2 defa statör sardırdım, 2sinde de yanık ve kopuktu teller. İlk sardırışımda 20.000 km dayandı, 2. sardırışımda 10.000 km dayandı ve en sonunda gidip yeni statör aldım. Benim sardırdığım bobinajcının işçiliği kelek olabilir ama başıma gelen bu şekildeydi. Sadece statör sardırmakla da bitmiyor, yağ değişiyor, conta değişiyor, hadi yağı değiştirirken yağ filtresini de değiştiriyorsun vs.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst