- Katılım
- 24 Ara 2011
- Mesajlar
- 8,969
- Konu Yazar
- #41
senin ölçüm şeklin, ustanınkine göre daha sağlıklı. ama senin ölçümlerin ise düşük işte... yani şu şartlarda şarj problemin devam edecek gibi görünüyor.
siz benim daha önce bahsettiğim gibi konjektörden aküye giden kablo bağlantılarını ve akü başlarını kontakt spreyle temizlediniz mi?
bunu mutlaka yapın. değişik marka temizleyici spreyler mevcut. WD40 bu konuda başarılı olmasına rağmen, yağlama özelliği de olduğundan iyi değildir. balata spreyleri gibi, yüzeyi temizledikten sonra uçup giden spreyler var.
bunlarla bağlantıları bir güzel temizleyip, taa ilk başta yaptığınız ölçümleri bir daha yapın.
özellikle kış aylarında yağmurda kaldı ise, kabloların içine su sızmışsa korozyon yapmıştır.
bağlantıları güzelce temizledikten sonra ölçüm sonuçları değişmezse konjektör yada stator'un derdine düşersiniz.
ustanızın yaptığını kesinlikle tekrar yapmayın. araçların elektrik sistemleri, akü daima devreye bağlı olacak şekilde tasarlanır. akü olmadığında bi aksilik daha kötü arızalar oluşabilir. akünün bağlantısını kesmeye de tek kutbunu sökmek yeter...
kutup bağlantılarım falan tertemiz küf paf oksit yok. Volt metreyi ilk defa kullandım. Dijital olduğundan karma karışık bişey. Belkide ben voltmetreyi yanlış kullandım bilmiyom doğruda olabilir. Şuan aküm güzel çeviriyo dinamoyu. Bakalım zaman göstercek akünün durumunu. 96 titanımla bi kuru aküyü 4 yıl kullanmıştım. Ama onun marş dinamosu yok. Sadece arka fren lambası sinyaller ve kornayı çalıştırıyodu. Bu motorda (2005 titan es) 1.5 yıl kullanabilırsem iyi. Hadi 1 yıl olsun.