Ailem motora karşı lütfen yardım :( (17 yaşındayım sayılırım )

Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
43
Selam aga. Ben de 18 yaşındayım. Ben de motor almak istiyorum ancak benim de ailem izin vermiyor. Sana tavsiyem diğer abilerin de dediği gibi on sekizini beklemen. Neden diye soracak olursan hem o zamana kadar para biriktirip 18 olunca direkt a2 ehliyetini alabilirsin. Ardından biraz çalışıp istediğin motoru kendin alabilirsin. Ben de şu an para biriktiriyorum. İki üç yıla belki alabilirim. Sana da tavsiyem budur dostum :)
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,407
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
45 yaşındayım, 15 yıldır motosiklet kullanıyorum.
Oğlum 18 yaşında asla ve asla motosiklet aldırmam.
Önce hayat tecrübesi kazanacak (30 yaş gibi) sonra otomobil kullanarak trafiği okumayı öğrenecek.
Sonra belki izin veririm:)
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Biriktirmeye başladım zaten

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------

Çalışmak isterimde iş yok ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

Yaridm eden yok mu :(

Nasıl bir yardım mesela? Önlerini mi keseceğiz? Ya dediklerini yapacaksınız, ya ikna edeceksiniz, ya rest çekeceksiniz.
 
Katılım
23 Kas 2013
Mesajlar
61
32 yaşındayım, evliyim, çocuğum var.
Annem, babam halen karşı. Kendi paranı biriktirebilir seviyeye geç, sorumluluk sahibi ol, öyle al. Bi de, madem ailen motor konusu açmandan hoşlamıyor, açma. Motor muhabbetini arkadaşlarınla yap
 
Katılım
11 Şub 2019
Mesajlar
86
Ben 2017 yazında motor almaya karar verdim.ailem sizinki gibi motora fena karşıydı.sormadım bile.neyse okul başladı dersteyim hoca bişey anlatıyo ama anlamıyorum dedim ki bende biraz sahibinden de motor bakıyım.bi ilan çıktı karşıma ybr 125 11 binde ama dökülüyo km düşürdükleri bariz belli.adamla konuştum hemen dersten çıkıp çağlayan adliyede buluştum adamla.vasat bi ybr ama canım nasıl motor sürmek istiyo ehliyet falan uok.adamla anlaştım 4000 tl ye ertesi gün aldım ybr yi.hayatımda motosiklet üstüne oturmamışım.çağlayandan kadıkoye getirdim 0 tecrübeyle kimsenin haberi yok.akşam söyledim bizimkilete yüzleri falan düştü.ama aldım yani.2019 da ehşiyet aldım.tam 2 yıl kullandım ehliyetsiz allaha sükür kaza bela yapmadım hiç.sana tavsiyem hevrse kapılıp dökük motor alma uğraşırsın sonra(ben şanslıdım bi kere benzin bitmesi dışında bi problem yaşamadım)motoru al trafiğe çıkmadan sokak arası kullan ama ehliyet parası cebinde olsun.hem pratik yap hem ehliyetini al ama sakın acele etme.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bir insan 18 yaşından küçükken çocuk kabul edilir tanım olarak, yani yetişkin değildir, kendi kararlarını verme yetkisi yoktur, ailesi verir onun yerine kararları. 18 yaşını geçince de kendi kararlarını verme yetkisi olur tabi bunu yapabilmek için kendi geçimini de sağlayabiliyor olması gerekir.
Daha ailesinin evinde oturan birinin 18 yaşını geçmiş olsa da kendi kararlarını verebileceğine inanmıyorum. Önce kendi evinde kendi hayatını kur, kendi geçimini sağla o zaman kimseden izin almadan istedğini yapabilirsin.

Benim çocukların da henüz 8 yaşındalar, büyüyünce şunu yapıcam bunu yapıcam dediklerinde 18 yaşına gelip endi evinize çıkınca istediğinizi yapabileceksiniz abna sormanıza bile gerek kalmayacak diyorum. 18 yaşında geldiklerinde zaten direkt göndericem evden, yetişkin bir insan kendi evinde kendi hayatını yaşamalı.
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
58
aynı durum bende de vardı. ben ufak motorlra ısındırarak ikna ettim.
Elektrikli bisiklet al önce, babana kullandır akabinde o bisiklete el koyacak sonra senin kucuk 100cc sukuter alman daha kolay olur.
Birden buyuk motora heveslenme. kucuk cc ler ile tecrube kazan aldığın bir motoru en az 1-2 sene bin. her zaman ekipmanın tam olsun.
Basına gelecek kötü bir durumda ailenin ne kadar uzuleceğini unutma ve sakın arkadaslarından gaza gelip sürat yapma.
Böyle durumlarda yapacağın en ufak kazanın bedeli bir daha motora binememek olur.
Buyuk kazadan Allah korusun. ufacık bir düşsen bile ailen motoru veto edebilir. gaza geldiğin anlarda yapacağın hatanın hayalindeki motora ulaşma şansını bitireceğini düşün.
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Bende 17 yaşındayken çok istemiştim ama ne yapsam da aileme kabul ettiremedim.
İlk motorumu 36 yaşımda aldım.
Zaman hızlı geçiyor merak etme :)
 
Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
65
Yorumlarınızın hepsini okudum abilerim çok sağolun yaşımı beklemem lazim şimdilik vaz geçeyim 2 sene sonra tekrar burda görüşmek dileğiyle :) :D
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,760
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Bak ilk önce bir bisiklet al, sonra araba kullanmayı öğren motosiklet bunların bileşkesi.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Bizim ülkenin aile kültürü çok komik. Bu hayat senin. Ailenin değil. Seni dünya’ya getirdiler diye senin hayallerini ve isteklerini müdahale etmemeliler. Belki öneri verebilirler. Tabii ki sende onlardan beklememelisin. Kendin almalısın.

18 yaşında ilk motorumu “evlatlıktan redederiz” lafları arasında almıştım. “Ederseniz edin.” dedim. Bunu demeyenleri görüyoruz, ana kuzusu gibi hâla ot gibi yaşıyorlar.

Avrupalılar çocuklarını 18 inde salıyor, bizimkiler 30 yaşına gelen çocuguna bile “yemek yedin mi, ihmal etme” diye koşuşturuyor. Lafın özü, git ne alacaksan al ama kendi paranla.

şu dönemde sağlam adam iş bulamıyor, allah göstermesin çocuk kaza yaptı ve sakat kaldı, ne olacak peki? eleman daha 16 yaşında ve ailesi ne kadar tutarlı insanlardır bilmiyorum ama gördükleri kadarıyla çocuğu hazır olarak görmüyorlar ve çocuğun başına bir iş gelirse ailesi bakacak...

amerika gibi ülkelerde aileler ne yapıyor bilmem ama türkiye böyle, 27 yaşında kaza yaptım ve ayağım kırıldı, aylarca çalışamadım edemedim ve ailem baktı beni? öncesinde de ben kazandığım paraları ailem ile harcıyordum ve şu anda da öyle yapmaktayım..

yaş 27 ama evden ayrılmıyorum... yani fikir verir iken bir çok kriteri göz önüne alıp söylemeniz lazım...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çocuk 18 yaşında, motosiklete parası var, ama ev kirasına, tüm yaşam giderlerine ve sağlık sigortasına parası yok...

Öyleyse motosiklete de parası yoktur...

Ailesine madden muhtaçsa, eli mahkum dinlemek zorunda. Değilse, bağımsız bir birey olarak istediğini yapsın, kim ne diyebilir?

Başına gelen ilk kazada ailesine yük olacaksa, sözlerini de dinlemek zorunda.
 
Katılım
5 Eki 2018
Mesajlar
339
Çocuk 18 yaşında, motosiklete parası var, ama ev kirasına, tüm yaşam giderlerine ve sağlık sigortasına parası yok...

Öyleyse motosiklete de parası yoktur...

Ailesine madden muhtaçsa, eli mahkum dinlemek zorunda. Değilse, bağımsız bir birey olarak istediğini yapsın, kim ne diyebilir?

Başına gelen ilk kazada ailesine yük olacaksa, sözlerini de dinlemek zorunda.

gördugum en mantikli yorum bu sanirim!
 
Katılım
23 Kas 2013
Mesajlar
61
Ben 2017 yazında motor almaya karar verdim.ailem sizinki gibi motora fena karşıydı.sormadım bile.neyse okul başladı dersteyim hoca bişey anlatıyo ama anlamıyorum dedim ki bende biraz sahibinden de motor bakıyım.bi ilan çıktı karşıma ybr 125 11 binde ama dökülüyo km düşürdükleri bariz belli.adamla konuştum hemen dersten çıkıp çağlayan adliyede buluştum adamla.vasat bi ybr ama canım nasıl motor sürmek istiyo ehliyet falan uok.adamla anlaştım 4000 tl ye ertesi gün aldım ybr yi.hayatımda motosiklet üstüne oturmamışım.çağlayandan kadıkoye getirdim 0 tecrübeyle kimsenin haberi yok.akşam söyledim bizimkilete yüzleri falan düştü.ama aldım yani.2019 da ehşiyet aldım.tam 2 yıl kullandım ehliyetsiz allaha sükür kaza bela yapmadım hiç.sana tavsiyem hevrse kapılıp dökük motor alma uğraşırsın sonra(ben şanslıdım bi kere benzin bitmesi dışında bi problem yaşamadım)motoru al trafiğe çıkmadan sokak arası kullan ama ehliyet parası cebinde olsun.hem pratik yap hem ehliyetini al ama sakın acele etme.

Kusura bakmayın da daha reşit olmayan birisine de illegal tavsiyelerde bulunmanız çok uygun değil sanki?
 
Katılım
21 Mar 2020
Mesajlar
39
16 yaşındayım ehliyetim yok unutma ki kimsenin ailesi motosiklete izin vermez araba kullanmasını da biliyorum hem manuel hem otomatik ailemi bi türlü ikna ettim motosiklete evin etrafından ayrılmayacağım diye kendi biriktirdiğim parayla rks 220 cc aldım 6 ay sonra ehliyetim yok diye gezemediğim için sattım şimdi 125 lik birşey arıyorum ama halen motosiklet almama karşılar kendi paran olunca hafif ikna kabiliyeti artıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst