Afrika twin mi Supetenere mi ikisi arasında kaldım.

Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
merhaba arkadaşlar.
XT600 mi deiştirip daha büyük enduro almak istiyorum ama kararsız kaldım afrikayla tenere arasında supertenere kullandım ve çok hoşuma gitti ama çou kişi afrika twin diyolar ikisinin arasında kaldım almak istediğim motor 1997mod olucak çünkü finanslarım buna yetiyo super tenereler 8000ytl.afrika twinler ise 97mod.leri 8500-10000ytl.civarı sizce hangisi daha iyi ben motoru alınca deiştirmeye düşünmüyoru o yüzden satamam diye bi endişem yok.araştırmalarım sonucu bitane supertenere 1997mod üç çantalı alarmlı ve 28000km.vede afrika twin 1997mod.yine üç çantalı alt sehpa tourinc cam ve 47000km.ikiside bakımları zamanında yapılmış motorlarında sorun yok lastikler yeni.bu ikisi arasında kaldım sizin yorumlarınızı bekliyorum ona istinaden karar verip alıcam kısmet olursa.
herkeze kazasız belasız sürüşler.:cat:
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
afrika twin hem görüntüsü hem de teknik açıdan üstünlükleri ile tercihim olurdu.yağ ve su soğutmalı hemde çift radyator sistemli oldukça dayanıklı bir makinadır.eğer yakınsan topkapı işmerkezinde motosiklet rektifiyecisi dikran usta var orada oğluna ait 2.el afrika twin var ona bakmanı tavsiye ederim muhteşem durumdadır.

teknik özellikleri..............
General information
Model: Honda XRV 750 Africa Twin
Year: 1997
Category: Enduro / offroad
Rating: 58 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 742.00 ccm (45.28 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 60.00 HP (43.8 kW))
Torque: 63.00 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs)
Valves per cylinder: 3
Cooling system: Liquid
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
More details Consult a Honda repair manual.
Physical measures
Dry weight: 206.0 kg (454.2 pounds)
Seat height: 860 mm (33.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Chassis and dimensions
Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Top speed: 180.0 km/h (111.8 mph)
Power/weight ratio: 0.2913 HP/kg
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Haz 2006
Mesajlar
41
DAKAR' A ne dersin?
Bir araştırma yap..
Enduro neymiş gör derim ben.
Diğer saydıkların arazide figüran kalır,
DAKAR' a binen soluğu sınırda alır..

Tesadüfen yazını okudum. Aman sakın reklam olmasın.
Enduro diye turring lere binen kıskanmasın...
Saygılar efendim..
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
13
XT600'ünü neden değiştiriyorsun öncelikle buna bakmak lazım. Ona göre yorum yapayım...Millet dünyayı geziyor XT600 ile. Aradığın konfor mu?
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
DAKAR' A ne dersin?
Bir araştırma yap..
Enduro neymiş gör derim ben.
Diğer saydıkların arazide figüran kalır,
DAKAR' a binen soluğu sınırda alır..

Tesadüfen yazını okudum. Aman sakın reklam olmasın.
Enduro diye turring lere binen kıskanmasın...
Saygılar efendim..

dostum bende biliyom DAKAR harikada ben onun fiyatına ve bakımına yetişemem o yuzden BMW den uzak duruyom.zaten Avcılarda oturuyom borusanın yanında burdaki motosiklet tamircisinle bazen konuşuyozda prça fiyatlarınla bi ybr rahat alırsın.bizim avcılarda zabıtalar kulanıyo f650gs.5 tanesi borusanda ve para olmadığı için yaptıramıyolar oda hep basit ağgrızalar ama bi bakımda servis ücretleri sadece 80 evro o yuzde BMW bana ağr gelir.
yinede sağol ilgilendiğin için
 
Katılım
18 Haz 2006
Mesajlar
41
Kesinlikle haklısın..
Parça fiyatı yeni bir motor gibi.
Ancak,
10000 Ytl'yi gözden çıkarıp motor alıyorsan tekrar düşün derim ben.
Uzun yola gittiğinde yolda kalma, şişme vb. durumlar olmadan keyifli sürüş için ideal. ENDURO nun arslanı ve yüzde 60 asvalt katkısı ise artısı.
Parça pahalı ancak sadece her 10 binlik bakımda servise giriyorsun ve arada başka arıza çıkartmıyor.
Yani debriyaj yada fren halatı koptu, hararet yaptı, bilmem şişti, balata sıyırdı, vb. olayı yok...Çünkü beyinli..
O aradaki bakım ve korku ücretini vermeden sadece periyodik bakımda gereken parayı ödüyorsun ve kesinlikle sürpiz yok..
Ayrıca BMW servisine gitmezsen dışarda 2.000 ytl servisi 1.300 ytl ye kurtarıyorsun .
Hem de BMW kullanıyorsun. ABS vb. vb. gibi...
Bilmem anlatabiliyor muyum.
Neyse konuyu bilgi için verdim.
Yine saygı ile..
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
13
dostum bende biliyom DAKAR harikada ben onun fiyatına ve bakımına yetişemem o yuzden BMW den uzak duruyom.zaten Avcılarda oturuyom borusanın yanında burdaki motosiklet tamircisinle bazen konuşuyozda prça fiyatlarınla bi ybr rahat alırsın.bizim avcılarda zabıtalar kulanıyo f650gs.5 tanesi borusanda ve para olmadığı için yaptıramıyolar oda hep basit ağgrızalar ama bi bakımda servis ücretleri sadece 80 evro o yuzde BMW bana ağr gelir.
yinede sağol ilgilendiğin için

BMW servisi pahalı, parçaları da.. Ama sık bakım gerektirmezler.
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
XT600'ünü neden değiştiriyorsun öncelikle buna bakmak lazım. Ona göre yorum yapayım...Millet dünyayı geziyor XT600 ile. Aradığın konfor mu?

XTm duruyo gerçekten harika bi makina onda sadece ruhsat sorunu olduğu için istediğim gibi kullanamıyom o yuzden afrika veya suprt tenere almak istiyom.
yoksam XT dakardan daha iyi olduğunu söyleyebilirim arazide ve trafikte bir numara bence üstüne makina yok diyebilirim.ama uzun yolda biraz fazla yorucu vibrasyon yüzünden ama bu her tek silindirli motorda var.arazide dakardan daha iyi oluşu yüksek seleye bağlıyorum çunkü aya kalkmak çok daha kolay dakardaysa sele alçak olduğundan daha fazla güç harcıyon tabi bu boy farkından da olabilir çunkü ben 1.85 boyundayım.
kpel214ms4.jpg

burda gördüğünüz gibi XT bile ufak duruyo dakarı ise düşünemiyom
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
13
XTm duruyo gerçekten harika bi makina onda sadece ruhsat sorunu olduğu için istediğim gibi kullanamıyom o yuzden afrika veya suprt tenere almak istiyom.
yoksam XT dakardan daha iyi olduğunu söyleyebilirim arazide ve trafikte bir numara bence üstüne makina yok diyebilirim.ama uzun yolda biraz fazla yorucu vibrasyon yüzünden ama bu her tek silindirli motorda var.arazide dakardan daha iyi oluşu yüksek seleye bağlıyorum çunkü aya kalkmak çok daha kolay dakardaysa sele alçak olduğundan daha fazla güç harcıyon tabi bu boy farkından da olabilir çunkü ben 1.85 boyundayım.
Dakarla XT600'ün sele yüksekliklerini neredeyse aynı. Düz F650GS'de alçak kalır. ama resimden gördüğüm kadarıyla XT600'ün rahatlığını bu makinelerde bulamazsınız. Çünkü XT600 her yerde, Allah'ın her dağında gider. Basittir, başınız belaya girmez.. Yok asfaltta rahat edeceğim derseniz o zaman başka.. Dakar daha konforlu, daha yakışıklı..Mutlaka gidin deneme sürüşü yapın.

Bakın bende birde BMW R1200C var. Sürüş keyfi süperrr.. Ama ben dağ tepe adamıyım.. Bu yüzden genellikle yalnız kalıyor..
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
78
slm arkadaslar benim fikrim Afrika Tiwin kullanmadim ama Süper Tenere den memnundum sanirim Afrika Tiwin le arasinda güc farki var Süper Tenere 69hp Afrika Twin 60hp.Aslinda benim makina 72hp idi karbiratürle biraz oynan misti yakiti normalden biraz fazla yakiyordu.
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
4
mrblar bende almayı düşündüğün bi africa twin var 99 model çok temiz makina 12 diolar nası yapcam bilmiyorum ama makina çok sağlam temiz aksesuarlı
nası fiat sizcee ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
11
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sevgili enduro dostum.. öncelikle bilmelisinki ikiside katogorilerinde bir numara motorlardır..

bende DR800 olmasına rağmen tam bi africa twin manyğıyım diyebilirim..

bence hiç düşümeden rahatlıkla alabileceğin tek motordur..

iyi sürüşler dilerim şimdiden.....
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Topik hortlamış ama ben de yazayım istedim. Geçenlerde gördüğüm 2 tane siyah africa twin dünya turundalardı. Konya'ya da uğramışlar. Onları görünce africa twin dünyayı gezecek kadar iyi dedim. Uzun ömürlü olduğunu hemen hemen her motorcudan duydum.
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
15
merhaba arkadaşlar.
XT600 mi deiştirip daha büyük enduro almak istiyorum ama kararsız kaldım afrikayla tenere arasında supertenere kullandım ve çok hoşuma gitti ama çou kişi afrika twin diyolar ikisinin arasında kaldım almak istediğim motor 1997mod olucak çünkü finanslarım buna yetiyo super tenereler 8000ytl.afrika twinler ise 97mod.leri 8500-10000ytl.civarı sizce hangisi daha iyi ben motoru alınca deiştirmeye düşünmüyoru o yüzden satamam diye bi endişem yok.araştırmalarım sonucu bitane supertenere 1997mod üç çantalı alarmlı ve 28000km.vede afrika twin 1997mod.yine üç çantalı alt sehpa tourinc cam ve 47000km.ikiside bakımları zamanında yapılmış motorlarında sorun yok lastikler yeni.bu ikisi arasında kaldım sizin yorumlarınızı bekliyorum ona istinaden karar verip alıcam kısmet olursa.
herkeze kazasız belasız sürüşler.:cat:

Süper tenere almış arkadaşımız sanırım. Bende şuan bu iki makina arasındayım. Kendisinden S.T. hakkında kullanıcı yorumlarını almak isterim. Yabancı forumlarda araştırma sonucu, Super Tenere 'nin güçlü ve daha hafif olduğundan arazide daha başarılı olduğu söyleniyor. Ancak Africanın daha sorunsuz, dayanıklı ve uzun ömürlü bir şasi,motor ve genel aksama sahip olduğunuda söylüyorlar. Türkiye koşullarında birde Honda'nın distribütör üstünlüğü var tabiki. Her ikiside dediğiniz gibi bu grubun o senelerde lider makinası ama Africa Twin daha bi populer Efsane ünvanı almış. Denge ve Offroad performansları o boyutta makinalar için inanılmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst