[Adana MT] 05.04.2009 - Berke Barajı Gezisi

Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Merhaba

Güzel bir pazar sabahı gene düştük yollara. Ama bu gezimizde malesef çok fotoğraf yok. Çünkü Erhan da bende fotoğraf makinelerimizi şarj etmeyi unutmuşuz :mrgreen: Durduğumuz yerlerde cep telefonu ile çekim yaptık. O güzel manzaralı köy yollarını bu sefer sizlere sunamıyoruz. Bir daha ki sefere inşallah bol fotoğraflarla yayınlarız.

Pazar sabahı Erhan'ın nişanlısı İjlal'in ailesinin evine kahvaltıya gitmek için Kozan'a doğru yola çıktık. Kahvaltı ve güzel bir sohbet sonrası Kadirli - Karatepe - Aslantaş Barajı - Düziçi üzerinden Berke barajına yol aldık. Özellikle Kadirli'den sonra Düziçi'ne kadar ki köy yollarının manzarası muhteşemdi. İnşallah bir daha ki gidişimizde bu güzel yolu sizlerle paylaşacağım.

Aslantaş barajı manzarasında bizler. :)



Hanım elini beline koymuş. Durum hiç iyi değil :mrgreen:



Genç çiftimiz İjlal & Erhan



3 silahşör (soldan sağa :mrgreen: Gürhan, Erhan ve Ben)





Aslantaş Barajı'ndan sonra tarlaların arasında kıvrılan yollardan geçerek Berke Barajı'na geldik.

Berke Barajı

Berke Barajı, Osmaniye'nin Düziçi İlçesinde Düldül Dağı eteklerinde, Ceyhan Nehri üzerinde, enerji üretmek amacıyla 1995-1999 yılları arasında inşa edilmiş bir barajdır.

Beton kemer gövde dolgu tipi olan barajın gövde hacmi 735.000 m³, akarsu yatağından yüksekliği 201,00 m, normal su kotunda göl hacmi 427,00 hm³, normal su kotunda göl alanı 7,80 km²'dir. Baraj 510 MW güç ile yıllık 1.672 GWh'lik enerji üretmektedir.

Berke Barajı, 1995-1999 yılları arasında 900 milyon $ maloldu. Devlet garantisi ve devlet yardımı kullanılmadan yapılan barajın tüm finansmanı, Çukurova Elektrik Anonim Şirketi tarafından sağlandı. 8 Eylül 2001’de su tutulmaya başlanan, 16 Mart 2002'de resmi açılışı yapılan baraj, 201 metre yüksekliğiyle Türkiye’nin birinci, dünyanın 16’ıncı en yüksek beton barajı.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org

Yukarıdaki kaynağa ek olarak barajın kuzey tarafındaki dağın içinde 36 adet tünel bulunmakta. 2 büyük tünelden su büyük bir basınçla türbinlere gitmekte ve elektrik üretilmekte. Baraj gölü içinde sazan balıklarının bulunduğu da söylendi. Ayrıca doğal yaşam alanı içerisinde yaban keçileri de baraj seti üzerinden gözlemlenebiliyormuş.

Baraj girişinde rastladığımız kaplumbağa (Tosba :mrgreen: ). Sezen hemen fotoğrafladı.



Berke barajındayız.































Ceyhan gişelerindeyiz.



Çok şükür kazasız belasız geziyi bitirdik.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
843
abicim süper yerler ya ben baraj manzaralarına hayranım zaten....inanılmaz güzel yerler....allah sizlere kaza bela vermesin....nice gezilere....tekerinize sağlık...
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Paylaşım için teşekkürler. Baraj bayağı yüksekmiş:cyclopsan
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Ne yüksekmiş öyle yavv birden fotoyu görünce içim esti:queen:
Toroslarmı o yüksek dağlar:silent:
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
güzel yerler :cat:.paylaşım için teşekkürler hasan, yalnız bu kez yolları resimlememişsin:)
 
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
124
Çok güzel bir gezi olmuş... Paylaşımınız için çok teşekkürler

Bu Fotoğraf çok ürkütücü

photo0015qzo.jpg
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
hasan emeğinize sağlık çok güzel bir yermiş hep gitmek istediğim bir rotaydı malesef o hafta sonu hasta evde yatıyordum yoksa sizleri yalnız bırakmazdım selamlar yola devam
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
815
çok güzel bir gezi olmuş.ellerine sağlık. baraj fotoğraflarda çok güzel ::biggrinn::biggrinn::biggrinn
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Arkadaşlar tarihte bir hata olmuş. İşlerim çok yoğun kafa kalmadı. Kusura bakmayın. Doğrusu 05.04.2009 olarak düzeltildi.

Yorum yazan tüm arkadaşlara teşekkürler. Hep beraber gezeriz inşallah.
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
1,788
Pozlar süper :) Gezinizde harika olmuş kazasız bir şekilde bitirmeniz iç açıcı paylasım için teşekkürler
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
ustad güzel bir gezi olmuş hep gitmek istedigim guzergahtır kısmetse en kısa zamanda o yollara gitmek isterim verdigin bilgiler ve paylaşimin için teşekürler ...

Gaziantep den selamlar Osmaniye de görüşmek üzere....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst