- Katılım
- 13 Eyl 2005
- Mesajlar
- 2,547
- Konu Yazar
- #1
Merhaba
Güzel bir pazar sabahı gene düştük yollara. Ama bu gezimizde malesef çok fotoğraf yok. Çünkü Erhan da bende fotoğraf makinelerimizi şarj etmeyi unutmuşuz :mrgreen: Durduğumuz yerlerde cep telefonu ile çekim yaptık. O güzel manzaralı köy yollarını bu sefer sizlere sunamıyoruz. Bir daha ki sefere inşallah bol fotoğraflarla yayınlarız.
Pazar sabahı Erhan'ın nişanlısı İjlal'in ailesinin evine kahvaltıya gitmek için Kozan'a doğru yola çıktık. Kahvaltı ve güzel bir sohbet sonrası Kadirli - Karatepe - Aslantaş Barajı - Düziçi üzerinden Berke barajına yol aldık. Özellikle Kadirli'den sonra Düziçi'ne kadar ki köy yollarının manzarası muhteşemdi. İnşallah bir daha ki gidişimizde bu güzel yolu sizlerle paylaşacağım.
Aslantaş barajı manzarasında bizler.

Hanım elini beline koymuş. Durum hiç iyi değil :mrgreen:

Genç çiftimiz İjlal & Erhan

3 silahşör (soldan sağa :mrgreen: Gürhan, Erhan ve Ben)


Aslantaş Barajı'ndan sonra tarlaların arasında kıvrılan yollardan geçerek Berke Barajı'na geldik.
Yukarıdaki kaynağa ek olarak barajın kuzey tarafındaki dağın içinde 36 adet tünel bulunmakta. 2 büyük tünelden su büyük bir basınçla türbinlere gitmekte ve elektrik üretilmekte. Baraj gölü içinde sazan balıklarının bulunduğu da söylendi. Ayrıca doğal yaşam alanı içerisinde yaban keçileri de baraj seti üzerinden gözlemlenebiliyormuş.
Baraj girişinde rastladığımız kaplumbağa (Tosba :mrgreen: ). Sezen hemen fotoğrafladı.

Berke barajındayız.















Ceyhan gişelerindeyiz.

Çok şükür kazasız belasız geziyi bitirdik.
Güzel bir pazar sabahı gene düştük yollara. Ama bu gezimizde malesef çok fotoğraf yok. Çünkü Erhan da bende fotoğraf makinelerimizi şarj etmeyi unutmuşuz :mrgreen: Durduğumuz yerlerde cep telefonu ile çekim yaptık. O güzel manzaralı köy yollarını bu sefer sizlere sunamıyoruz. Bir daha ki sefere inşallah bol fotoğraflarla yayınlarız.
Pazar sabahı Erhan'ın nişanlısı İjlal'in ailesinin evine kahvaltıya gitmek için Kozan'a doğru yola çıktık. Kahvaltı ve güzel bir sohbet sonrası Kadirli - Karatepe - Aslantaş Barajı - Düziçi üzerinden Berke barajına yol aldık. Özellikle Kadirli'den sonra Düziçi'ne kadar ki köy yollarının manzarası muhteşemdi. İnşallah bir daha ki gidişimizde bu güzel yolu sizlerle paylaşacağım.
Aslantaş barajı manzarasında bizler.

Hanım elini beline koymuş. Durum hiç iyi değil :mrgreen:

Genç çiftimiz İjlal & Erhan

3 silahşör (soldan sağa :mrgreen: Gürhan, Erhan ve Ben)


Aslantaş Barajı'ndan sonra tarlaların arasında kıvrılan yollardan geçerek Berke Barajı'na geldik.
Berke Barajı
Berke Barajı, Osmaniye'nin Düziçi İlçesinde Düldül Dağı eteklerinde, Ceyhan Nehri üzerinde, enerji üretmek amacıyla 1995-1999 yılları arasında inşa edilmiş bir barajdır.
Beton kemer gövde dolgu tipi olan barajın gövde hacmi 735.000 m³, akarsu yatağından yüksekliği 201,00 m, normal su kotunda göl hacmi 427,00 hm³, normal su kotunda göl alanı 7,80 km²'dir. Baraj 510 MW güç ile yıllık 1.672 GWh'lik enerji üretmektedir.
Berke Barajı, 1995-1999 yılları arasında 900 milyon $ maloldu. Devlet garantisi ve devlet yardımı kullanılmadan yapılan barajın tüm finansmanı, Çukurova Elektrik Anonim Şirketi tarafından sağlandı. 8 Eylül 2001’de su tutulmaya başlanan, 16 Mart 2002'de resmi açılışı yapılan baraj, 201 metre yüksekliğiyle Türkiye’nin birinci, dünyanın 16’ıncı en yüksek beton barajı.
Kaynak: http://tr.wikipedia.org
Yukarıdaki kaynağa ek olarak barajın kuzey tarafındaki dağın içinde 36 adet tünel bulunmakta. 2 büyük tünelden su büyük bir basınçla türbinlere gitmekte ve elektrik üretilmekte. Baraj gölü içinde sazan balıklarının bulunduğu da söylendi. Ayrıca doğal yaşam alanı içerisinde yaban keçileri de baraj seti üzerinden gözlemlenebiliyormuş.
Baraj girişinde rastladığımız kaplumbağa (Tosba :mrgreen: ). Sezen hemen fotoğrafladı.

Berke barajındayız.















Ceyhan gişelerindeyiz.

Çok şükür kazasız belasız geziyi bitirdik.
