600 ile başlanılmaz diyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
167
kimileri motora biner, kimilerine de motor biner..
ters anlaşılma olmasın lütfen.. hocaların lafıdır bu.. virajı dönerken suratında gülümseme ile dönemiyorsan motor sana biniyordur, aksi taktirde sen motora biniyorsun..
umarız uzun yıllar kazasız belasız binersin ama dikkatli ol...
 
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

istediğin kadar sakin insana ver bilmeyen birine 600 cc verirsen el ayarı diyebişe vardır 150de ne kadar açarsan aç bi devrin üstüne çıkmaz ama 600de öyloe bi uçar giderki motor altından......
durma olayıda bir sorun. ani duruşlarda racing motorlar da freni sıkarsın ve ani yaptığn için seni üstünden atabilir.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Evet herkes 600cc ve üzeri motosiklet kullanabilir...
Ama... kullanmak var kullanmak var.
Alttaki videoda sürücüyü belki de ölümden kurtaran nedir? Şans mı?

[yt]98j0UzQXO_E[/yt]

Veya alttaki motorcu da R6 kullanıyor mu? Kullanıyor.

[yt]lqLTRPOsRUI[/yt]
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

Sende R6 olduğuna eminmisin.

Bana hiç inandırıcı gelmiyorda. :)
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

Bazi şeyleri geç anlamazsın inş.

Zaten O kadar MotoGP'ci felan direk Motogp'den başlıyo adamlarda super kafa var.

Tek bizde kafa yok nalet olsun kafasınız hepimiz.
 
Katılım
25 Kas 2010
Mesajlar
32
başlanmaz değil.başlanır.yetenek meselesi hepsi.sen yeteneklisindir ok o yeteneklidir ok bu yeteneklidir ok ama herkes bu kategoriye girmez.

senin şu yazını okuyup gaza gelen biri alsa 600cc racing bi makina gitse ölse vebali sende kalcak. kaldırabilirmisin?

madem ilk başlama motoru racing olabiliyo r6 olmasaydında hayabusa alsaydın.nasılsa elinin ayarı var nasılsa kullanabiliyosun. neden r6 aldın hayabusa almadın? maddiyat bi yere kadar.cevap ortada.kendine güvenin yok.istesen hayabusada alırdın ama racing in a sından başlamışsın.
motora başlamakta aslında böyle a dan başlanır z ye gidilir.

kazasız belasız bin başkalarına akıl verme başka bişi istemez kimse burda senden...
 
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bazi şeyleri geç anlamazsın inş.

Zaten O kadar MotoGP'ci felan direk Motogp'den başlıyo adamlarda super kafa var.

Tek bizde kafa yok nalet olsun kafasınız hepimiz.

bunca tecrübe yıllar bi sürü kişi ve bir adet 600cc motor ve bir arkadaş...
bana neden demediniz yarışlara katıl diye başımın etini yemştiniz(bn sizinkini yemiştim daha doğrusu) oyyy:queen::queen:neydi o günler.:mrgreen::mrgreen:
hepiniz sağolun iyiki anlattınız ya gerçekten hepsi doğruymuş. kazalardan çevremden araştıra araştıra yaşamasamda öğrendim.
 
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
870
Beyler 150cc motorla 1000cc motor arasındaki tek fark sürücüsüdür.

Sen aşırı süratı seviyorsan ve iki tekerin üstüne ilk defa oturmuşsan bu senin sonun olur.
Adam gibi kuralları uyup sakin kullanırsan kaç cc olursa olsun tecrübe edinirsin.

Buradaki mantık cc değil.

1713.jpg


150cc motor 200 km/h hıza çıksaydı o zaman " motorun kaç cc ile başlanacağı" gibi saçma tartışmalar ortaya çıkmazdı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------



Herşey 1 saniye içinde ansızın gerçekleşiyor ve ne yazıkki buda başkaları yüzünden oluyor. İşte bu yüzden motorcular aşırı hızdan kurban olmasın diye küçük ccli motorlar öneriliyor :farao:

Sevgili Kuweytli arkadaşım Hız motoru için yeterli tecrübeye sahipmisin? yoksa tecrübene ve kendine çok güvenip " bana bişey olmaz abi" diyenlerdenmisin? Allahım esirgesin seni, ailene sağlık sıhhat versin.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
başlanmaz değil.başlanır.yetenek meselesi hepsi.sen yeteneklisindir ok o yeteneklidir ok bu yeteneklidir ok ama herkes bu kategoriye girmez.

senin şu yazını okuyup gaza gelen biri alsa 600cc racing bi makina gitse ölse vebali sende kalcak. kaldırabilirmisin?

madem ilk başlama motoru racing olabiliyo r6 olmasaydında hayabusa alsaydın.nasılsa elinin ayarı var nasılsa kullanabiliyosun. neden r6 aldın hayabusa almadın? maddiyat bi yere kadar.cevap ortada.kendine güvenin yok.istesen hayabusada alırdın ama racing in a sından başlamışsın.
motora başlamakta aslında böyle a dan başlanır z ye gidilir.

kazasız belasız bin başkalarına akıl verme başka bişi istemez kimse burda senden...

honda 1000 de olur farları çok asii duruo falla super:):):)
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslinda buna benzer konularda bi cok defa yorum yaptik, yazdik cizdik ama senin gibi iyi niyetli güzel bi kardesimiz cikiyor yine yaziyoruz :)
Olsun, yazalim.. Zaten burada bulunma amacimiz bu.

Iki saattir seni kirmadan nasil yorum yapabilirim diye düsündüm, en sonunda baktim düsüne düsüne sabah olacak aklima estigi gibi yazayim dedim.

Güzel kardesim kac yasindasin bilmiyorum ama umarim kumar oynadiginin farkindasindir.
Üstelik bu öyle bi kumar ki hile yapma sansin yok.
Kumar masasinda onun karsisindayken isin üc kagidina kacma sansin yok.
Cünkü karsinda profesyonel bi kumarbaz var. Üstelik onun refleksleri ve tepkileri senden daha hizli ve daha güclü.

Yüksek cc ile baslayan bircok kisi var yakin cevremde.
Fakat hepsinin saglik durumundan süphe ettim, gönül rahatligiyla hayirli olsun kardesim güle güle kullan diyemedim.
Bunlarin bi kismi simdi catir catir istanbul sokaklarinda cirit atiyor, bi kismida basindan gecen talihsiz olaylar yüzünden bu tutkusuna veda etti...

Biraz düz mantik olacak ama bi örnek vereyim...

Bir arazide 200 tane beygir düsün.
Bu 200 beygiri yan yana koydugun zaman 5 ciftlik dolusu at eder.
Bu 200 beygir'in kontrolünü sag avucuna verildigini düsün birde.
Kontrol etmesi ne kadar zor olur degilmi?

Bunlarin hepsi saniyelik olaylar.
Motosiklete kücük CC le baslanmasinin onlarca sebebi vardir.
Yerdeki beyaz serit cizgiler, asfalt'a göre 6 kat daha kaygandir.
Kücük CC'li motosiklet genelde kg olarakta daha düsük olur ve böyle durumlarda kontrolü daha kolay olur.
Orman yollarindaki cam yapraklari sabun gibi kaygandir ve bir tehlike aninda kücük CC'li motorla kontrolü daha kolay olur.

Buna benzer bir sürü örnek var baslangicta kucuk CC secilmesi icin.
Yani sadece kendi sürüs kabiliyetine güvenmek pek dogru bisey degildir.

Ayrica ben artik 5000 km yol yaptim. Tamam CC yükseltme zamanim geldi gibisinden yaklasimlarda dogru degildir.
Yapmis oldugun 5000 km, sana sadece kullandigin motora adapte olmani saglar, yani motorun hangi durumlarda ne tepki verecegini kavramis olursun...

E olan olmus artik.
Benden sana bi arkadas tavsiyesi.
Motorunla ana yollara cikma.
Ara sokaklarda da gezme.
Caddeyede cikma hatta.

Kardes sen en iyisi hic bi yere cikma. :pr:

Bos alanlarda pratik yap.
Motorunu iyice bi tanimaya calis...

Umarim bizi üzmezsin...
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
İşallah kazasız belasız kullanırsın da,
biz de bu arkadaş, bi ara böyle bi konu açmıştı,
yazık oldu çok gençti demeyiz !!!

::biggrinn::biggrinn::biggrinn

diyorum,yürümeyi üğrenmeden koşmaya benzer.yoksa 1000 cc ile'de başlarsın ama azrail arkandan seni takip eder.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
Evet herkes 600cc ve üzeri motosiklet kullanabilir...
Ama... kullanmak var kullanmak var.
Alttaki videoda sürücüyü belki de ölümden kurtaran nedir? Şans mı?

[yt]98j0UzQXO_E[/yt]

Veya alttaki motorcu da R6 kullanıyor mu? Kullanıyor.

[yt]lqLTRPOsRUI[/yt]

bu yazıya şöyle bir cevabım olur direk yüksek cc başlamak isteyenlerde dahil canından olmayan malından olur.


[yt]fKFYyffyyhc[/yt]

[yt]8RXGPF-w-B8[/yt]

[yt]dj9M7h55kRI[/yt]
 
Katılım
24 Ağu 2008
Mesajlar
339
Dağ yollarında 100bin km yapan mı yoksa dört tekerlilerin arasında 5bin km yapan mı daha çok tecrübelidir ?
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Sevgili kardeşim,

Bu satırları yazan ağabeyin derki ,

Neden 600cc ile başlanmaz sorusunun cevabını arıyorsan cevabı aslında hemen yanıbaşında.

Şimdi git ve öncelikle sevgili annenin - babanın ellerinden öp . Ardından sor bakalım sen ilk yaşına girerken neden evdeki sivri köşeli sehpaları kaldırdılar , kesici delici olan şeyleri kapalı yerlere kaldırdılar. Neden sana daha ilk adımını attığın anda süper şekilde koşmanı sağlayacak bir nike veya adidas almak yerine patik giydirip yürüteç yada örümcek denen o sekiz tekerlekli zımbırtının içine oturttular. Çünki zarar görmeni istemiyorlardı , önce adım atmanı sonra bunu diğer adımların izlemesi sağlamak için seninle ilgilendiler ve bir gün geldiki artık sağa sola çarpmadan koşmaya başladın işte o zaman seni parka götürüp enerjini orada harcamanı sağladılar.

Şimdi burada sana yol gösterecek aile büyüklerin yok , bilmiyorum belki hiç hayatlarında motora bile binmediler 250cc ile 600 veya 1000 arasındaki farkı bilmiyorlar. Ama bizler , yani motora küçük cc ile başlanmalı diyen motor üzerinde yüzbinlerce km yapmış ve hala hayatta olmayı başarmış ağabeylerin aradaki farkı çok çok iyi biliyoruz.

Halamı ısrar ediyorsun o 600cc ye hakim olduğunda , hadi git çalıştır motorunu , tak 1. vitese çevir gazı devir 10.000 dd ye gelsin . Hadi bırak DEBRİYAJI ve gazıda sonuna kadar aç , ne duruyorsun hadi açsana .......

Delirdiğimi düşünüyorsun değilmi , hayır delirmiş falan değilim bu forumda şu anda hayatta olan veya buradan göçüp gitmiş pekçok ağabeyin bunu yapabiliyorlardı ve hala 600 cc ye hakim olabildiklerini düşünmüyorlardı ...

BENCE SENDE BU MAKİNAYA NE KADAR HAKİM OLABİLDİĞİNİ TEKRAR SORGULAMALISIN.

Sevgiler.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
285
hep tartışma konusu hep tartışma konusu düşük cc ile mi yoksa 600 lüklemi başlama.hiç motosiklet kullanmasını dahi bilmiyorsan bile 600 ve 650 cc ile başlanır başlanmasına ama 16-17 yaşındasın daha gücün kuvvetin yerinde degil 220-230 kiloluk motora hükmedemiyorsan(motoru ayaklığından alamıyorsun,üzerine bindigin zaman ayagını yere koymadan devriliyorsan,bu senin başlangıç motorun degildir öncelikle binmiş olduğun motosikleti fiziki açıdan biraz hükmetmen işini biraz daha kolaylaştırır) eger fiziki açıdan kendini yeterli görüyorsan iyi bir egitmen tarafından 1,5-2 ayda acele etmeden sindire sindire işin teknik tarafını(manetleri tutma şeklinden,frenleme sistemlerini,gaz kolunun hassasiyeti,viraja girme yatma kalkma demiyorum , daha bir çok ayrıntı) bunları ögrenmeden yüksek cc li bir motosikletle yapacagın ilk hata sana çok pahalıya patlar. şahsen bunları yapacak ve ögreneceksen aceleye getirmeyeceksen 600-650 cc likle başlanır başlanmaz diye bir şey yok şahsi fikrim, yanlış anlaşılmasın egitim alacaksan olur egitim almayacak kendin deneyip kendin ögrenmeye kalkacaksan kesinlikle tavsiye etmem inşallah faydalı olur bu söylenenler.
 
Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
50
ah be kardesim sana niye 600 le baslama dememisler anlamadim. sende hata yapmissin 600 luk motormu be sen beni dinle 1000 lik al hatta bulursan 10,000 lik al:((
sen hic hayatinda okula direk liseden baslayan gordunmu :(
sen eger 100 cc ve 250 cc motorlari kullanmasan o 600 cc lik motoru rahat kullanabileceginimi saniyorsun (istisnalar haric). yuksek hizla giderken nasil fren nasil yapilir, viraja girerken nasil girmelisin vs. vs.
sen bildigin dogrudan sasma kullan 600cc ni ama sakin olaki yeni baslayanlara onerme, ve onermeyede kalkma!!! girme o geclerin kanina her seyin bir zamani ve yeri var, :((
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
368
Sevgili kardeşim,

Bu satırları yazan ağabeyin derki ,

Neden 600cc ile başlanmaz sorusunun cevabını arıyorsan cevabı aslında hemen yanıbaşında.

Şimdi git ve öncelikle sevgili annenin - babanın ellerinden öp . Ardından sor bakalım sen ilk yaşına girerken neden evdeki sivri köşeli sehpaları kaldırdılar , kesici delici olan şeyleri kapalı yerlere kaldırdılar. Neden sana daha ilk adımını attığın anda süper şekilde koşmanı sağlayacak bir nike veya adidas almak yerine patik giydirip yürüteç yada örümcek denen o sekiz tekerlekli zımbırtının içine oturttular. Çünki zarar görmeni istemiyorlardı , önce adım atmanı sonra bunu diğer adımların izlemesi sağlamak için seninle ilgilendiler ve bir gün geldiki artık sağa sola çarpmadan koşmaya başladın işte o zaman seni parka götürüp enerjini orada harcamanı sağladılar.

Şimdi burada sana yol gösterecek aile büyüklerin yok , bilmiyorum belki hiç hayatlarında motora bile binmediler 250cc ile 600 veya 1000 arasındaki farkı bilmiyorlar. Ama bizler , yani motora küçük cc ile başlanmalı diyen motor üzerinde yüzbinlerce km yapmış ve hala hayatta olmayı başarmış ağabeylerin aradaki farkı çok çok iyi biliyoruz.

Halamı ısrar ediyorsun o 600cc ye hakim olduğunda , hadi git çalıştır motorunu , tak 1. vitese çevir gazı devir 10.000 dd ye gelsin . Hadi bırak DEBRİYAJI ve gazıda sonuna kadar aç , ne duruyorsun hadi açsana .......

Delirdiğimi düşünüyorsun değilmi , hayır delirmiş falan değilim bu forumda şu anda hayatta olan veya buradan göçüp gitmiş pekçok ağabeyin bunu yapabiliyorlardı ve hala 600 cc ye hakim olabildiklerini düşünmüyorlardı ...

BENCE SENDE BU MAKİNAYA NE KADAR HAKİM OLABİLDİĞİNİ TEKRAR SORGULAMALISIN.

Sevgiler.

Ağzınıza sağlık, konuyu en temelden anlatmışsınız, buna verilecek bir cevap olduğunu düşünmüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst