6 önce yapılan kazadan sonra tekrar dönüş.. ne dersiniz?

Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Bahsettiğiniz fiyatlara Cb500 F asla bulamazsınız. Ayrıca Mt 25 ten daha güçlü gelecektir o motor. 25000 civarlarına bence gayet iyi Mt 25 bulursunuz sanıyorum. Çünkü sizin aklınız hala onda anlaşılan.
 
Katılım
27 Ağu 2019
Mesajlar
45
Bi bakalım
Cb250 tek silindir diye eledik
Duke 250-390 tarzından eledik
Z250 yi küçük inozumayı da Allah affetsin diye eledik
Geriye çok seçenek kalmıyor cf moto diyeceğim ucuz yollu ama onu da sanırım malzeme kalitesi diyerek çok istemezsiniz geriye de çok seçenek kalmıyor
Kararını Suzuki 250r dominar400 ve mt25 arasında yapacak gibi duruyorsun
Fiyatını hiç bilmemek ile beraber BMW gs310 a bakabilirsiniz belki ?
Ya da eğitim tazeleyip hondanın,500 lüklerine bakacaksınız
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
5500-6000km tecrüben olduğunu düşünüyorum. Senin yapacağın şey ya Suzuki gsx250r yada pulsar ve muadili birşey. Gitmesinden ziyade durması önemli. Bu bağlamda git tekrar pulsar’a başla. Bir 10k-15k tecrübe yap, ondan sonra tekrar istersen motor değiştir.

Boşuna hem keseni hem de kendini yorma. Tecrübe zamanla kazanılan birşey yoksa herkes gidip kilo kilo tecrübe satın alırdı.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Bütçeyi tam bilsek..
Bi 20-25 birden 30'a çıkıyor..
Benelli var, nk250 var, nk650 var, dominar 400 var..
Pulsar ns 200 18.500, nk 250 ise 21.. Arada 50cc ve 5-6hp var.
Eski kasa Domi 26, _yenisi 31.50..
Yeniye efsane diyorlar..
Nk650 ise kullanan gördüm, yorum vs incelemedim..

Ama gsxr250 kullanan Barodi var, tecrübelidir. Birazdan arayıp tecrübesini sorarım, ara hızlanma vs..
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Bütçeyi tam bilsek..
Bi 20-25 birden 30'a çıkıyor..
Benelli var, nk250 var, nk650 var, dominar 400 var..
Pulsar ns 200 18.500, nk 250 ise 21.. Arada 50cc ve 5-6hp var.
Eski kasa Domi 26, _yenisi 31.50..
Yeniye efsane diyorlar..
Nk650 ise kullanan gördüm, yorum vs incelemedim..

Ama gsxr250 kullanan Barodi var, tecrübelidir. Birazdan arayıp tecrübesini sorarım, ara hızlanma vs..

hocam onunkisi 125lik
bütçe olayı da şöyle dediğim gibi ekipmana 6-7 bin tl kesin ayırıyorum. onun haricinde de aslında çok borca harca girmeden olayıp kapatmak istediğim için 25 civarları dedim. çünkü daha bunun alım satımı bi yere göstermesi sigortası vs var. onarlda toplamda 1500 civarı tutacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

5500-6000km tecrüben olduğunu düşünüyorum. Senin yapacağın şey ya Suzuki gsx250r yada pulsar ve muadili birşey. Gitmesinden ziyade durması önemli. Bu bağlamda git tekrar pulsar’a başla. Bir 10k-15k tecrübe yap, ondan sonra tekrar istersen motor değiştir.

Boşuna hem keseni hem de kendini yorma. Tecrübe zamanla kazanılan birşey yoksa herkes gidip kilo kilo tecrübe satın alırdı.

evet hocam, aslında gsxr'a kafam çok yatıyor fakat parça fiyatları ve ikinci eli biraz gözümü korkutuyor. zira malum sitede aylardır ilanda duran motorlar var. insanlık hali acil birşey olduğunda elden çıkartmak kolay olsun istiyor insan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

Bi bakalım
Cb250 tek silindir diye eledik
Duke 250-390 tarzından eledik
Z250 yi küçük inozumayı da Allah affetsin diye eledik
Geriye çok seçenek kalmıyor cf moto diyeceğim ucuz yollu ama onu da sanırım malzeme kalitesi diyerek çok istemezsiniz geriye de çok seçenek kalmıyor
Kararını Suzuki 250r dominar400 ve mt25 arasında yapacak gibi duruyorsun
Fiyatını hiç bilmemek ile beraber BMW gs310 a bakabilirsiniz belki ?
Ya da eğitim tazeleyip hondanın,500 lüklerine bakacaksınız

bmw aklımda hiç yoktu hocam. onu da listeye ekliyorum teşekkür ederim.
honda'nın 500lükleri ise bu bütçede genelde 30-40k km'lerde motorlar var. açıkçası o riske de giremiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

Bahsettiğiniz fiyatlara Cb500 F asla bulamazsınız. Ayrıca Mt 25 ten daha güçlü gelecektir o motor. 25000 civarlarına bence gayet iyi Mt 25 bulursunuz sanıyorum. Çünkü sizin aklınız hala onda anlaşılan.

valla açık konuşmak gerekirse evet :) hem tipi hem rengi hem konforu hem sesi gerçekten bayılarak biniyordum. sanırım bir türlü unutulamayan eski sevgili gibi oldu bende :)) bütçeme göre temizini bulursam muhtemelen yine mt25'den kopamayacağım.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
fiyat 25bin olarak bakıyorsanız kawasaki z300 de süper bir seçenek olucaktır.temiz dominar bulunabilir o paralara aynı şekil mt25 de dediğin gibi var.suzukiyi geçin derim çok tembel tip mükemmel ama motoru olmamış.bmw 310r modelinide kovalamanızı tavsie ederim belli bir fiyat tutarı yok o motorun 40a da satan var 25e de var denk gelirse oda olabilir tabiki.
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
fiyat 25bin olarak bakıyorsanız kawasaki z300 de süper bir seçenek olucaktır.temiz dominar bulunabilir o paralara aynı şekil mt25 de dediğin gibi var.suzukiyi geçin derim çok tembel tip mükemmel ama motoru olmamış.bmw 310r modelinide kovalamanızı tavsie ederim belli bir fiyat tutarı yok o motorun 40a da satan var 25e de var denk gelirse oda olabilir tabiki.

hocam öneriniz için teşekkürler. ama bildiğim kadarı ile z300de abs yok. kesinlikle absli bi motosiklet almak istiyorum. önceki yaptığım kazada her ne kadar çarpmış olsam da belki de abs tekeri kiltleyip kayarak arabanın altına girmemi engelledi.

bmw konusunda ise evet bir arkadaşımız daha tavsiye etti. onları da aldım radara.
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
hocam onunkisi 125lik
bütçe olayı da şöyle dediğim gibi ekipmana 6-7 bin tl kesin ayırıyorum. onun haricinde de aslında çok borca harca girmeden olayıp kapatmak istediğim için 25 civarları dedim. çünkü daha bunun alım satımı bi yere göstermesi sigortası vs var. onarlda toplamda 1500 civarı tutacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------



evet hocam, aslında gsxr'a kafam çok yatıyor fakat parça fiyatları ve ikinci eli biraz gözümü korkutuyor. zira malum sitede aylardır ilanda duran motorlar var. insanlık hali acil birşey olduğunda elden çıkartmak kolay olsun istiyor insan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------



bmw aklımda hiç yoktu hocam. onu da listeye ekliyorum teşekkür ederim.
honda'nın 500lükleri ise bu bütçede genelde 30-40k km'lerde motorlar var. açıkçası o riske de giremiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------



valla açık konuşmak gerekirse evet :) hem tipi hem rengi hem konforu hem sesi gerçekten bayılarak biniyordum. sanırım bir türlü unutulamayan eski sevgili gibi oldu bende :)) bütçeme göre temizini bulursam muhtemelen yine mt25'den kopamayacağım.

Abs li mi abs siz mi istiyorsunuz?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
merhaba arkadaşlar. çok bunaltmadan kısaca hikayemi yazacağım.

İstanbul'da yaşıyorum.

yıllar süren motosiklet hevesimin ardından geçtiğimiz yıllarda eğitim ve ehliyet alarak bu camiaya katıldım. yaklaşık 1 yıl pulsar 200ns abs kullandıktan sonra sattım. ve 2018 mt-25 abs night fluo (sıfır) alarak yoluma devam ettim. sıfır diye belirtmemin sebebi yanlış anlaşılmasın, çok özenerek 5-6 bayi gezip son bir tane bulduğum için çok kıymetli bir night fluo idi benim için.

bu arada pulsar ile yaklaşık 4000 km yaptım. bu süreç içinde aldığım eğitim ve dikkatli kullanmamdan ötürü e-5 tem vs hiçbir yerde kaza riski bile atlatmadım. ki zaten sakin kullanan biriyimdir. teker vs riskli şeyler hiç yapmadım. yaşım da 30.

tam mt25 1500km'ye geldiğinde talihsiz bir kaza yaptım. önümde aniden duran araca hem geç farketmem hem de bakış kiltlenmesi sebebi ile arkadan çarptım. çok şükür bakkala bile full ekipmanla gittiğim için o gün de ekipmanlarım tamdı ve hiçbir hasar almadan kurtuldum. Motosiklet ise sadece ön çamurluğu kırıldı. Ve o zamanki korku ile motosikletimi çamurluk vs maliyetini fiyattan düşerek 1500 kmde üzülerek sattım. Geçenlerde fotoğrafını görünce içim acıdı resmen boğazım düğümlendi. Özetle çok özledim motosikletimi :)

Ama ne yazık ki yeni kasalarda o renk yok ve sıfır fiyatları malum. ikinci elde ise hor kullanılmış mt25 lere 29 30 istiyorlar.

Şimdi asıl konuya gelmek istiyorum. Öncelikle tekrar baştan aşağı iyi kalite ekipman dizerek (shoei kask dainese mont pantolon bot eldiven vs) 6-7 bin bunlara ayırdım.

Bunlardan arta kalan param da 25 çok zorlarsam 27-28 olur en fazla. Ben tekrar motosiklete dönmek istiyorum. Ama yüksek cc istemiyorum. mt25 denginde bir motosiklet ile tekrar devam edeceğim. Bu bağlamda baktığımda suzuki gsx250r'lar gözüme çarptı. fakat hem ikinci el durumu hem motosikletin biraz ağır olması biraz düşündürüyor. hız tutkunu olmadığım için top speed beni hiç ilgilendirmiyor. fakat ara hızlanmalar bazı durumlarda tehlikeden kaçabilme ve tem'de 120-130 hızlarda yormadan stabil gidebiliyor mu?

bunun haricinde bana ne tavsiye edersiniz? değerli tecrübeleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.

şimdiden teşekkür ederim.

sevgiler


hocam döner dolaşır yine insanın kanına girer bu meret bence.

2 yıldır kullandıgım halde bundan eminim :D


Konunun kalanını okumadım ancak cok istediğiniz o motoru carptıktan sonraki korku ile sattıysanız geri döndüğünüzde aynı stres ile sürüp daha kötüsüne yol acabilirsiniz.

Benim şahsi fikrim eger kaza sonrasında hiç binmediyseniz motor almadan önce düşük cc motoru olan bir tanıdıgınızın motoru ile 2-3 gün takılmanız.

İnsan psikolojisi gariptir, hergün kullandıgım otobanda gecen hafta tır nedeniyle başka bir kamyonun altına giriyordum, o günden beri 120 ile gittiğim yolda 80 i gecmiyorum ve en sağ şeritten gidiyorum. Psikolojik olarak büyük aracların aktif oldugu bir yolda güvende hissetmiyorum su an kendimi.

ha tecrübe desen 6-7 bin km cok yok, orası ayrı.
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Abs li mi abs siz mi istiyorsunuz?

kesinlikle abs'li hocam

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

hocam döner dolaşır yine insanın kanına girer bu meret bence.

2 yıldır kullandıgım halde bundan eminim :D


Konunun kalanını okumadım ancak cok istediğiniz o motoru carptıktan sonraki korku ile sattıysanız geri döndüğünüzde aynı stres ile sürüp daha kötüsüne yol acabilirsiniz.

Benim şahsi fikrim eger kaza sonrasında hiç binmediyseniz motor almadan önce düşük cc motoru olan bir tanıdıgınızın motoru ile 2-3 gün takılmanız.

İnsan psikolojisi gariptir, hergün kullandıgım otobanda gecen hafta tır nedeniyle başka bir kamyonun altına giriyordum, o günden beri 120 ile gittiğim yolda 80 i gecmiyorum ve en sağ şeritten gidiyorum. Psikolojik olarak büyük aracların aktif oldugu bir yolda güvende hissetmiyorum su an kendimi.

ha tecrübe desen 6-7 bin km cok yok, orası ayrı.

haklısınız hocam. ama o korkuyu atlattım gibi. hele ki sürdükçe daha da dikkatli olacağım. psikolojik olarak kolay atlatabilen birisiyim. ama tedirginlik tabi ki olacak, fakat o tedirginlik dikkatli olmak için daha da iyi olacaktır diye düşünüyorum.
 
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
907
bu da seçeneklerde vardı hocam evet. tavsiyenizi değerlendireceğim teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------



aslında evet hocam hız çok da önemli değil. ve gerçekten yakışıklı ve kaliteli. fakat tereddütüm ara hızlanmaları nasıl? yani bir tehlike anında nispeten gaz açıp kaçabiliyor muyuz? ve yine 110 120 gibi hizlarda stabil çok kafa şişirmeden gidebiliyor mu.

Yakın arkadaşımda var gayet ivmelenmesi iyi. Son hızı düşük ama çift silindirli olduğu için 130'lara kadar rahat çıkıyor. İnternetten de özelliklerine bakarsanız 23.3 Nm @ 6500 rpm tork gözüküyor ki şehir içi trafik hızında araç sollamak için gayet yeterli. Bazı arkadaşlar bu motora 125cc kıyası yapıp yanıltabilir sizi aldanmayın. Youtube'dan da incelemelerini izlerseniz demek istediğimi anlarsınız. İlla GSX250R demiyorum ama benim maddi durumum olsaydı alırdım. Tek hoşlanmadığım yanı hırsızların çok dikkatini çekiyor :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------

Göstergesi çok detaylı en hoşuma giden özelliklerinden. Grenajlar zaten göze batıyor. Bi koruma takozu takılınca da kafa rahat eder tadından yenmez diye düşünüyorum. Umarım gönlünüzdeki motoru alırsınız. İyi sürüşler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
honda'nın 500lükleri ise bu bütçede genelde 30-40k km'lerde motorlar var. açıkçası o riske de giremiyorum.
...

Sahibi düzgün birisi ve servisleri aksatılmamışsa 30-40.000km Honda'nın yeni nesil 500'lükleri için hiç bir şey değil.

Eski seri 500'lükleri 100.000'de açtıklarında supaplar halen toleranslar dahilinde olduğunu anlatan incelemeler vardı zamanında. (Eski seri dediğim karbüratörlü CBF500 olan...)

Bende yeni seri 500'lük var dün 26.000 oldu; 9.000'deyken aldığımda nasıl idiyse şu anda da bire bir aynı...
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Sahibi düzgün birisi ve servisleri aksatılmamışsa 30-40.000km Honda'nın yeni nesil 500'lükleri için hiç bir şey değil.

Eski seri 500'lükleri 100.000'de açtıklarında supaplar halen toleranslar dahilinde olduğunu anlatan incelemeler vardı zamanında. (Eski seri dediğim karbüratörlü CBF500 olan...)

Bende yeni seri 500'lük var dün 26.000 oldu; 9.000'deyken aldığımda nasıl idiyse şu anda da bire bir aynı...

tavsiyenizi de ekledim listeme hocam. teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------

size gidecek en uygun motor gsx250r şahsımca. peşinden r25 mt25 gelir.

evet hocam da gsx250r ile ilgili kafamda soru işaretleri var. r25'e de pek yanaşamıyorum zira büyük çoğunlukla nasıl kullanıldığını az çok görüyoruz. bu yüzden ikinci elde pek güvenemiyorum. mt25 hala çok sevdiğim motor. bakalım temiz kullanılmış bütçeme uygun bulabilecek miyim.
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
346
Gsx250r sorduğun için söylüyorum 130a neredeyse tek nefeste çıkıyor 130-140 arasi da ölmeden yine güzel bir aralıkla çıkıyor. 120-130da çok rahat stabil devam edebiliyorsun. Ara hızlanmalari senin kullanimina bağlıdır. Sürüş tarzında güzel bir devirde kullanıyorsan motosikleti gazı açtığın an firlarsin hantal bir motosiklet değil. Bi ninja250sl gibi firlayamazsin tabi :)
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Gsx250r sorduğun için söylüyorum 130a neredeyse tek nefeste çıkıyor 130-140 arasi da ölmeden yine güzel bir aralıkla çıkıyor. 120-130da çok rahat stabil devam edebiliyorsun. Ara hızlanmalari senin kullanimina bağlıdır. Sürüş tarzında güzel bir devirde kullanıyorsan motosikleti gazı açtığın an firlarsin hantal bir motosiklet değil. Bi ninja250sl gibi firlayamazsin tabi :)

merhaba hocam,

peki konforu nasıl? bir de ağırlığını dezavantaj olarak söylüyorlar. yanılmıyorsam 190 kg civarlarındaymış. onun dışında kıvraklığı nasıl trafikte aralarda vs? bir de son olarak eğer mt25 sesini dinlediyseniz şayet ses olarak benzer mi :)
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
346
Başka bir marka model söylesen henuz olmadi derdim ama 2018 mt-25le yanyana bulundular. Mt25 biraz daha tok bir sese sahip ama arada dağlar kadar fark yok hatta gerçekten ince bir fark var. Ben çok aşırı trafiğin olduğu bir yerde yaşamıyorum ama genel olarak trafikte çok rahatim kilo olarak ağır ama ağırlığın herhangi bir dezavantajını farketmedim açıkçası hatta ağır oluşu benim çok hoşuma gidiyor. Konfor konusunda inazuma varisi olarak hakkını veriyor gerçekten.
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Başka bir marka model söylesen henuz olmadi derdim ama 2018 mt-25le yanyana bulundular. Mt25 biraz daha tok bir sese sahip ama arada dağlar kadar fark yok hatta gerçekten ince bir fark var. Ben çok aşırı trafiğin olduğu bir yerde yaşamıyorum ama genel olarak trafikte çok rahatim kilo olarak ağır ama ağırlığın herhangi bir dezavantajını farketmedim açıkçası hatta ağır oluşu benim çok hoşuma gidiyor. Konfor konusunda inazuma varisi olarak hakkını veriyor gerçekten.

anladım hocam, çok teşekkür ederim. mt25'den sonra 2. en büyük alternatif şu anda benim için bu motosiklet. ama ikinci eli biraz yavaş sanırım?
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
346
Mt25 de gerçekten güzel motosiklet tabi arada naked racing ayrımı var. Ben gsx250r daha yakışıklı bulduğum için aldim tercih meselesi :) hiçbir şekilde ikinci elini düşünmeden aldim açıkçası. Allah düşündürmesin inşallah hiç satmam. Ama piyasa durumu malum tabi ki r25 pazarı gibi değil. Şans meselesi. Ben alırken ilana konuldu ben hemen aradim aldim. Yani satan açısından satışa koyduğu gün satıldı :)
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Mt25 de gerçekten güzel motosiklet tabi arada naked racing ayrımı var. Ben gsx250r daha yakışıklı bulduğum için aldim tercih meselesi :) hiçbir şekilde ikinci elini düşünmeden aldim açıkçası. Allah düşündürmesin inşallah hiç satmam. Ama piyasa durumu malum tabi ki r25 pazarı gibi değil. Şans meselesi. Ben alırken ilana konuldu ben hemen aradim aldim. Yani satan açısından satışa koyduğu gün satıldı :)

çok sevindim adınıza, umarım herkes gönlündeki motosiklete yıllarca biner :) peki son bir soru sorayım 2018 model özelinde 6-8 bilemedim 10 bin km'de bi motosiklet hasarsız kazasız ne kadar verilmeli? malum sitede herkes kafasına göre fiyat belirliyor :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst