2020 Sıfır Motosiklet Alırken ki masraflar

Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
5
Öncelikle herkese merhaba yaşım 17 olduğundan ilk motorumu alacağım için bu konular hakkında bilgi sahibi değilim.Birkaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz,

1-Sıfır motor alınırken fatura kime kesilirse sigorta da onun üstüne mi yapılmalı ?
2-Motosiklet için sigorta fiyatı ne kadar çıkar ?(125cc)
3-Alındıktan sonra hangi adımlar izlenir sırasıyla ?
4-Tüm bunları motorun alındığı bayi halledebiliyor mu , halledebiliyorsa ne kadara mal olur ? (sigorta - noter - plaka vs )

Şimdiden Teşekkür Ederim İyi Günler.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Öncelikle herkese merhaba yaşım 17 olduğundan ilk motorumu alacağım için bu konular hakkında bilgi sahibi değilim.Birkaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz,

1-Sıfır motor alınırken fatura kime kesilirse sigorta da onun üstüne mi yapılmalı ?
Hayır kime istersen ona kesilir
2-Motosiklet için sigorta fiyatı ne kadar çıkar ?(125cc)
Tamamen kişiye bağlı. Sen 500 hesapla
3-Alındıktan sonra hangi adımlar izlenir sırasıyla ?
Bayiden ruhsatla çıkıyorsun, trafik sigortasını yaptırıyorsun, duruma göre Ocak MTV yi de ödememiş olabilirler. Onu sorgula, ödenmediyse öde
4-Tüm bunları motorun alındığı bayi halledebiliyor mu , halledebiliyorsa ne kadara mal olur ? (sigorta - noter - plaka vs )
Halledilir. En "ölücü" olunması gereken yer sıfır motosiklet alınan bayi olmalı. MTV yi onlara ödet, orta ayak, topcase, ön cam gibi şeyleri ölü fiyata hediye iste. Motor fiyatında pazarlık yap. Aksesuar da atıyorsa kilit, anahtarlık, tankped gibi her türlü çingeneliği uygula.
Şimdiden Teşekkür Ederim İyi Günler.

Şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
5
bayiden ruhsatla çıkıyosun derken notore gitmek gerekmiyo muydu ?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
hocam bu dediklerini yaptıkları için zaten cogu insan "sattıktan sonra bayi şeyine bile takmıyor bizi, herşey satana kadarmış" diyor :queen:


forumda bir arkadaş vardı gecen sene, bayii bildiğin cocuga kullanılmış ve işlem görmüş motoru sıfır diye itelemişti. o da baya aksesuarı beleşe getirdim pazarlıkla, motorun parası ile birlikte onların parasını da alır mıyım falan diyordu :D
 
Katılım
19 Tem 2018
Mesajlar
29
Yanılıyorsunuz, bayii sadece ruhsatın çıkması için gerekli evrakları düzenleyip size verir. Onun verdiği evraklarla birlikte notere gitmek zorundasınız, plakayı da siz gidip noterden aldığınız kağıtla şoförler odasından alırsınız. Ben bunlarla uğraşamam derseniz yine vekalet vermek için notere gider, motorunuzun sizin üzerinize alınması ve gerekli işlemler yapılması için vekalet verirsiniz.

Her iki durumda da notere gitmeniz gerektiğinden bence zamanınız varsa boşuna fazladan para verip işlemleri bayiye yaptırmayın.

Sıfır alsanız dahi bayinin ruhsat düzenleme yetkisi yoktur. Eksik bilgiler doğrultusunda hareket etmeyin lütfen.
 
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
5
Yanılıyorsunuz, bayii sadece ruhsatın çıkması için gerekli evrakları düzenleyip size verir. Onun verdiği evraklarla birlikte notere gitmek zorundasınız, plakayı da siz gidip noterden aldığınız kağıtla şoförler odasından alırsınız. Ben bunlarla uğraşamam derseniz yine vekalet vermek için notere gider, motorunuzun sizin üzerinize alınması ve gerekli işlemler yapılması için vekalet verirsiniz.

Her iki durumda da notere gitmeniz gerektiğinden bence zamanınız varsa boşuna fazladan para verip işlemleri bayiye yaptırmayın.

Sıfır alsanız dahi bayinin ruhsat düzenleme yetkisi yoktur. Eksik bilgiler doğrultusunda hareket etmeyin lütfen.

teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

peki bunları yapmak için tanınan süre ne kadar
 
Katılım
12 Tem 2018
Mesajlar
58
Alindiktan sonra hangi adimlar izlenir yaziyorum net dogru bilgi.

Motorun odemesini yaptiktan sonra bayi size motorun faturası ve uygunluk belgelerini verir.

İlk islem fatura ile zorunlu trafik sigortası yaptiriyorsunuz.

İkinci işlem motorun faturasi ve uygunluk belgeleri ile notere gittiginizde size ruhsat cikarticaklar. Ayni zamanda motorun plaka basim belgesini verecekler.

Son olarak şoförler odasinin size en yakin plaka basim atölyesine gidiyorsunuz. Noterden almis oldugumuz plaka basim belgesi ve ruhsat ile plakayi bastiriyorsunuz. Ücret 30tl.

Diğer sigorta ve noter islemlerinde rakamlar degisebiliyor. Kabaca 400-500 arasi sigorta
200-300 arasi noter.
 
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
5
Alindiktan sonra hangi adimlar izlenir yaziyorum net dogru bilgi.

Motorun odemesini yaptiktan sonra bayi size motorun faturası ve uygunluk belgelerini verir.

İlk islem fatura ile zorunlu trafik sigortası yaptiriyorsunuz.

İkinci işlem motorun faturasi ve uygunluk belgeleri ile notere gittiginizde size ruhsat cikarticaklar. Ayni zamanda motorun plaka basim belgesini verecekler.

Son olarak şoförler odasinin size en yakin plaka basim atölyesine gidiyorsunuz. Noterden almis oldugumuz plaka basim belgesi ve ruhsat ile plakayi bastiriyorsunuz. Ücret 30tl.

Diğer sigorta ve noter islemlerinde rakamlar degisebiliyor. Kabaca 400-500 arasi sigorta
200-300 arasi noter.

Teşekkürler. Bunları Yapmak için tanınan süre ne kadar ?
 
Katılım
12 Tem 2018
Mesajlar
58
Bu bilgiden emin degilim ama aklimda kalan kabaca 3 hafta gibi bir zamanin var. Tabi ne kadar kisa zamanda yaptirirsan o kadar iyi.

Sadece zorunlu trafik sigortasini aninda yaptirman gerekiyor.
 
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
85
Ben 2 gün önce yaptırdım. 207 TL noter, 30 TL plaka, 520 TL sigorta çıkıyor 250cc için. Bazı bayilerde bunları yapan adam oluyor ama ona da vekalet vermek gerekir büyük ihtimalle.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst