Jesse merak etme hayallerin yıkılmaz.
Suzuki şimdiye kadar hiç çirkin motosiklet yapmadı.(Bu segmentte)
Konu yarış motosikleti olunca ben senden biraz daha farklı bakıyorum mevzuya.
Yani incelmesi,küçülmesi,hafiflemesi,
iyi yönde bir gelişme olarak gördüğüm şeyler.
Tabii burada ince bir çizgi var.
Motosikletin dolgun,ağır görünmesini de isteyen olacak elbet.
Fakat bu istek tur ya da yol motosikletleri üzerinde olursa bence daha iyi.
Yani yarış yapmak için aldığımız bir motosiklette ağırlık büyük önem arz ediyor ve hafif olması her zaman büyük avantaj...
Yine aynı şekilde egsozun yeri de ağırlık dağılımıyla doğrudan alakalı bir şey.
Eğer, yaptığınız motosikletin ağırlık merkezini aşağıya çekmediyseniz, egsoza başka bir yer bulacaksınız.
Takdir edersiniz ki bu aletler birer mühendislik harikası ve yaptığınız her olumlu proje beraberinde daha önce rastlamadığınız türden sorunları da beraberinde getiriyor.
*************
Ben başlığı açarken oldukça dalga geçtim ama aslında tasarım bu şekline biraz da mecburi gelmiş.
Fakat yine de karenajlar ve farlar konusunda biraz daha çalışılabilirdi.
Yamaha ne kaygısı taşıdı da böyle oldu bitti bir modeli çıkardı bilemiyorum.
Şekil itibariyle yol kullanıcılarına pek mutluluk verecek gibi görünmüyor.
Fakat işin bir de pist kısmı var.
Bu konuda bişey söylemek içinse henüz çok erken.
En azından ben bişey söyleyemem.
Kasım ayından önce test sürüşü yapabileceğimi zannetmiyorum.
O zamana kadar ustaların yorumlarını okuyup ahkam kesmeye devam edeceğiz.
Kasım ya da aralık ayında kendi kişisel görüşlerimi yazarım....
Yani kısaca R1 denilen aleti iki yönlü incelemek lazım.
Cadde kullanıcıları
Pist Kullanıcıları.
Bunlardan birini tatmin edeceği muhakkak.
Yani muhakkak derken ben öyle umuyorum.
Zaten tatminsizlik olursa koca bir fiyasko demektir...
Bakalım zamanla göreceğiz.
Nasılsa yarın gidip bir tane almaya niyetimiz yok.:wiinkk:
