Enteresan bir yaris haftasi geçirdik.
Once bizi daha çok ilgilendiren SuperSport yarisinin bir degerlendirmesini yapmak istiyorum.
Ten Kate takiminin iki dunya sampiyonu pilotu Sofuoglu ve Pitt basarili bir yaris çikardilar.
Hoppalaaa! dediginizi duyar gibi oldum bir an.
Ama dogrusu oyle.
Kenan 14. sirada basladigi yarisi 9. bitirmeyi basardi.
Ama Pitt takimin en basarili ismiydi.
24. sirada basladigi yarisi Kenan'in hemen arkasinda 10. bitirdi.
Her iki pilotu da tebrik ediyorum.:cat:
Tabii bu takimin siralamalardaki basarisizligini ortmuyor.
Bu konuyu daha sonra tartismaya açacagiz.
Yarisi yorumlamaya devam edelim.
Crutchlow sampiyonlugun en guçlu adayi olarak girdigi yarisi bitiremedi.
Dolayisiyla da kendisine ileride sikintili anlar yasatacak onemli puanlar kaybetti.
Fakat en yakin rakibi Laverty'nin yarisin basindan itibaren altinciliga razi bir goruntu çizmesi nedeniyle puan farkini onemli olçude kapatacak bir kayip yasamadi.
Burada biraz West'ten bahsetmek istiyorum.
O da ayni Laverty gibi 4.luge razi bir goruntu içerisindeydi.
Ne zamanki Crutchlow'u kenarda gordu, birden dellendi.
Onundekileri teker teker geçip birinci siraya kadar yukseldi.
Fakat son virajda yaptigi hatayi Foret affetmedi ve yarisi Foret kazandi.
Kawasaki:
Kawasakiler buyuk asama kaydetmisler.
Bu sekilde devam ederlerse, gelecek sezonda sampiyonluga oynayan bir Kawasaki takimi gorebilmemiz olasi.
Fakat motosikletler uzerinde biraz daha çalismalari gerektigi ortada.
Triumph:
Hemen hemen her motosiklet yayininin yilin motosikleti seçtigi ve bu sezon uzun sureden sonra ilk defa yarismaya baslayan Daytona'lar henuz bir asama kaydedebilmis degil.
Takimin buyuk umudu SMRZ yarisi tamamlayamadi. Halbuki ona semsiye tutan hatun harikaydi.Insan o hatunun hatirina yarisi kazanirdi be.

Gerçi bilemem, belki de bir an once hatunun yanina gitmek istedi.
Yamaha:
Uluslararasi alanda katildiklari tum yarislarda kafaya oynuyorlar. Bu yil uç alanda da sampiyon olmak istiyorlar ve su an için buyuk bir avantaja sahipler.
Muhtemelen pilotlar sampiyonasinda uçunu de kazanacaklar.
Honda:
Bu yil hiç bir yaris organizasyonunda eski basarilarini tekrarlayamadilar.
SuperSport kategorisinde muhtemelen Dunya sampiyonu olacaklar.
Hatta simdiden sampiyon olduklarini soylemek garip olmaz.
Fakat bunun nedeni yaristaki basarilari degil, takimlarin buyuk çogunlugunun Honda ile yarismasi. Gerçi bu da bir basaridir aslinda.
Yarisan bunca takimin Honda tercih etmesi yeterli sukseyi yaratiyor onlar için.
Fakat 2003 yilindan bu yana hem pilotlar, hem de markalar kategorisinde sampiyonlugu kimseye birakmadilar.
Bu yil markalar sampiyonluguyla yetinmek zorunda kalacaklar gibi gorunuyor.
Tabii Laverty gaza gelip bir surpriz yaparsa isler degisir.
SBK:
Gun Biaggi'nin gunuydu.
Aprillia buyuk asama kaydetmis ve gelecek yarislarda da buyuk sukse yapacaga benziyorlar.
Ilk yarista Fabrizio'nun hirsi hem kendini, hem de Spies'i yakti.
Viraja içerden dalip, Spies'i geçmek isterken dusunce, motosikleti Spies'e çarpti ve onu da dusurdu.
Kendi motosikletine bile bakmadan Spies'e ozur dilemek için kosan Fabrizio ne kadar uzgun oldugunu anlatmaya çalisirken Spies'den sert tepki aldi.
Tabii bu durum Biaggi'ye yaradi ve rahat bir yaris kazandi.
Aslinda Biaggi ikinci yarisi da kazanabilirdi.
Spies'in ensesine yapistigi andan itibaren, ondan çok ustun oldugunu gosterdi.
Fakat sert bir geçis yerine risk almamayi tercih ederek Spies'in hata yapmasini bekledi.
Bekledigi hatayi yapmayan Spies yarisi kazanmayi basardi.
Sampiyonlugun diger adayi ve su anda lider durumda olan Haga'nin agrilari devam ediyormus.
Buna ragmen her iki yaristan da puan çikartmayi basardi.
Belki onun sansi bilemeyecegim ama yaklasik bir aylik bir ara daha var.
Bundan sonraki yaris 6 eylulde Almanya'da.
O zamana kadar neler olacak, Almanya yarisinda hep birlikte gorecegiz.:bounce: