Boy'dan sazı ben alayım.

Biraz da ben tıngırdatayım şunu.:mrgreen:
Boy'un da dediği gibi kağıt üzerinde yazan beygir gücü ve tork kağıt üzerinde kalır.
Bu resimde anlamanız gereken bir şey daha var.
Alttaki devir ve güce bakın.
Honda 11300 devirde gücünün en üst seviyesine çıkıyor.
R1'in gücünün en üst seviyesine çıkabilmesi için daha 1100 devire ihtiyacı var ve bu da daha kalkarken bir saniye demek.
Yukarıdaki tabloda bu işi en iyi başaran Suzuki
Zaten yıllardır böyle..

En yüksek beygir gücüne ulaşmak için 11100 devire çıkması yetiyor.
Yani tam gücüne diğerlerinden daha önce ulaşıyor.
Motosikletler hakkında atıp tutarken elimizde kesin veriler olması gerekir.
Çünkü motosikletler arasındaki güç yarışında, sadece fabrika faktörü yok.
Pilotaj'da önemli bir yer tutar.
Yarış sonuçlarına göre değerlendirme yaptığımızda kesin sonuç verecek bilgilere ulaşmak zor oluyor.
Bir tek 600cc kategorisinde bir değerlendirme yapmak mümkün.
Çünkü 600cc kategorisinde (Süpersport) son altı yıldır yapılan yarışlarda hep aynı marka şampiyon oluyor.
Hemen her yıl pilotlar değişse de kazanan marka değişmiyor.
Bu yıl da aynı marka şampiyonluğunu ilan etti.
Fakat bu yılın bizim için çok özel bir anlamı var.
Bu yıl o markanın üzerinde bir Türk pilot vardı.
Bu sonuçlara bakarak, demekki en iyisi bu demek mümkün.
İş pist dışına çıkınca değişiyor.
Sonuç olarak bizler profesyonel pilotlar değiliz.
Bu nedenle motosiklet seçiminde bana göre en önemli unsur, içimize sinen, beğendiğimiz, fakat en önemlisi kullanabileceğimiz motosikleti almak.
Marka konusunda karar verebilmek için hemen her markayı belli bir süre kullanmak gerekiyor.
Ancak o zaman sizin sürüş stilinize en uygun markayı seçebilirsiniz.
Seçtiğiniz marka sizin en iyinizdir.
Eğer bir motosikleti limitlerinde kullanabiliyorsanız, karşınızda hangi rakip olursa olsun, şansınız %50 dir.
CBR1000RR bu yıl radikal bir değişiklik yapmış.
Tepki çekmesi son derece normal.
Aynı şeyi bir kaç yıl önce otomobil dünyasından BMW yapmış ve bir hayli tepki toplamıştı.
Ama sürüş kriterleri göz önüne alınınca, beklendiğinin aksine satışları daha da arttı.
Benim Honda'nın yeni modelinden anladığım şey, daha fazla cadde kullanımına yönelik bir motosiklet hazırlamışlar.
Burada satışları arttırma hedefinde oldukları açıkça anlaşılıyor.
R1 cadde konusunda gerçekten iyi bir motosiklettir.
Kullanımı diğer binliklere göre daha kolay ve rahattır.
Honda bu yeni modelle, R1'in cadde üstünlüğüne son vermeyi hedefliyor.
Hondalar oldum olası bilek gücü isteyen motorlardır.
Belki de ülkemizde bu kadar tutulmasının sebebi de budur.