2008 Honda CBR 1000RR Fireblade gümbür gümbür geliyor...

Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Gelecek sezon Kenan Superbike'da o 1200'lük Ducati'lerin canına okuyacak bu motorla.Daha önce de dediğim gibi, motorun görünüşünün bize abes gelmesinin 1 numaralı sebebi üzerinde yapılan bütün değişikliklerin performans odaklı olması.Anla(ya)mayanlar için büyük harflerle yazayım:BU MOTOR BİLDİĞİNİZ BÜTÜN 1000'LİKLERİ EZECEK (hatta 1200'lük Ducatileri'de, o da Kenan sayesinde:))
 
Son düzenleme:

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@Shrieker
Gelecek sezon Kenan Superbike'da o 1200'lük Ducati'lerin canına okuyacak bu motorla.Daha önce de dediğim gibi, motorun görünüşünün bize abes gelmesinin 1 numaralı sebebi üzerinde yapılan bütün değişikliklerin performans odaklı olması.Anla(ya)mayanlar için büyük harflerle yazayım:BU MOTOR BİLDİĞİNİZ BÜTÜN 1000'LİKLERİ EZECEK (hatta 1200'lük Ducatileri'de, o da Kenan sayesinde)
Yeni modellere her zaman ilk görüldüğünde tepki gösterilir. Daha sonra zaman geçtikçe de göz alışır ve göze götü gelmez. Ben de ilk gördüğümde hiç beğenmemiştim ancak şimdi çok da kötü değil diyorum. Performans konusunda haklısın, 1000cc leri ezecek gibi gözüküyor, zaten güç olarak ezemediği bir Suzuki vardı, onu da virajlarda eziyordu. R1 zaten 2006 model 1000RR çıktığında tarihe karıştı...
 
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
60
R1 , 2006 1000RR cıkrıgında tarihe karıstı demişsin, bu diğer modellerdeki güç üstünlüğü ve viraj içinde geçerli, konuyu biraz daha açarmısın.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@tayfunnn
R1 , 2006 1000RR cıkrıgında tarihe karıstı demişsin, bu diğer modellerdeki güç üstünlüğü ve viraj içinde geçerli, konuyu biraz daha açarmısın.
2004-2005 model 1000RR, aynı senenin R1 karşısında güçsüz kalıyordu ancak 2006 model ile motorda yapılan değişiklikler ile R1 performansının üzerine çıkıldı.

53447superbiketorque.jpg


80787superbikehp.jpg


06superbike_accerlchart.jpg


Bu arada çoğu kişinin yanlış kıyaslama yaptığını söylemek istiyorum. Fabrikanın söylediği güç değerlerinin hiçbir önemi yoktur, bu değer motorun üretebildiği maksimum güçtür ancak bu güçte aktarma organları nedeniyle, tekerleğe gelene kadar kayıplar olur.

Örneğin;

2007 model Yamaha R6 133 hp gücündedir, 2007 Honda CBR 600RR 120 hp gücündedir. Aradaki fark 13 hp gibi gözükse de aslında aradaki fark sadece 1 hp kadardır. Neden mi? Çünkü Honda diğer tüm markalara göre güç aktarma organlarında en az güç kaybı olan motordur. R6 tekerleğe 104 hp verebiliyorken, 600RR 103 hp verir. 600RR'ın diğerlerine göre çok daha hafif bir motor olduğunu da bu hesaba katarsak, kilo başına düşen beygir gücü diğer tüm modellerden daha fazladır.

86385600hp.jpg


71288600totalweight.jpg


07qtrmile_600s.jpg
 
Katılım
22 Şub 2004
Mesajlar
89
Gelecek sezon Kenan Superbike'da o 1200'lük Ducati'lerin canına okuyacak bu motorla.Daha önce de dediğim gibi, motorun görünüşünün bize abes gelmesinin 1 numaralı sebebi üzerinde yapılan bütün değişikliklerin performans odaklı olması.Anla(ya)mayanlar için büyük harflerle yazayım:BU MOTOR BİLDİĞİNİZ BÜTÜN 1000'LİKLERİ EZECEK (hatta 1200'lük Ducatileri'de, o da Kenan sayesinde:))

superbike'ta ducatiler 1200 cc mi? bilmediğiden soruyorum yarışlarda tüm takımların motor hacmi aynı olmuyo mu?
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Boy'dan sazı ben alayım.:)
Biraz da ben tıngırdatayım şunu.:mrgreen:

Boy'un da dediği gibi kağıt üzerinde yazan beygir gücü ve tork kağıt üzerinde kalır.

80787superbikehp.jpg


Bu resimde anlamanız gereken bir şey daha var.

Alttaki devir ve güce bakın.

Honda 11300 devirde gücünün en üst seviyesine çıkıyor.
R1'in gücünün en üst seviyesine çıkabilmesi için daha 1100 devire ihtiyacı var ve bu da daha kalkarken bir saniye demek.

Yukarıdaki tabloda bu işi en iyi başaran Suzuki
Zaten yıllardır böyle..:)
En yüksek beygir gücüne ulaşmak için 11100 devire çıkması yetiyor.
Yani tam gücüne diğerlerinden daha önce ulaşıyor.

Motosikletler hakkında atıp tutarken elimizde kesin veriler olması gerekir.
Çünkü motosikletler arasındaki güç yarışında, sadece fabrika faktörü yok.
Pilotaj'da önemli bir yer tutar.
Yarış sonuçlarına göre değerlendirme yaptığımızda kesin sonuç verecek bilgilere ulaşmak zor oluyor.

Bir tek 600cc kategorisinde bir değerlendirme yapmak mümkün.
Çünkü 600cc kategorisinde (Süpersport) son altı yıldır yapılan yarışlarda hep aynı marka şampiyon oluyor.
Hemen her yıl pilotlar değişse de kazanan marka değişmiyor.
Bu yıl da aynı marka şampiyonluğunu ilan etti.
Fakat bu yılın bizim için çok özel bir anlamı var.
Bu yıl o markanın üzerinde bir Türk pilot vardı.
Bu sonuçlara bakarak, demekki en iyisi bu demek mümkün.

İş pist dışına çıkınca değişiyor.

Sonuç olarak bizler profesyonel pilotlar değiliz.
Bu nedenle motosiklet seçiminde bana göre en önemli unsur, içimize sinen, beğendiğimiz, fakat en önemlisi kullanabileceğimiz motosikleti almak.
Marka konusunda karar verebilmek için hemen her markayı belli bir süre kullanmak gerekiyor.
Ancak o zaman sizin sürüş stilinize en uygun markayı seçebilirsiniz.
Seçtiğiniz marka sizin en iyinizdir.
Eğer bir motosikleti limitlerinde kullanabiliyorsanız, karşınızda hangi rakip olursa olsun, şansınız %50 dir.

CBR1000RR bu yıl radikal bir değişiklik yapmış.
Tepki çekmesi son derece normal.
Aynı şeyi bir kaç yıl önce otomobil dünyasından BMW yapmış ve bir hayli tepki toplamıştı.
Ama sürüş kriterleri göz önüne alınınca, beklendiğinin aksine satışları daha da arttı.

Benim Honda'nın yeni modelinden anladığım şey, daha fazla cadde kullanımına yönelik bir motosiklet hazırlamışlar.
Burada satışları arttırma hedefinde oldukları açıkça anlaşılıyor.
R1 cadde konusunda gerçekten iyi bir motosiklettir.
Kullanımı diğer binliklere göre daha kolay ve rahattır.
Honda bu yeni modelle, R1'in cadde üstünlüğüne son vermeyi hedefliyor.
Hondalar oldum olası bilek gücü isteyen motorlardır.
Belki de ülkemizde bu kadar tutulmasının sebebi de budur.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
superbike'ta ducatiler 1200 cc mi? bilmediğiden soruyorum yarışlarda tüm takımların motor hacmi aynı olmuyo mu?

Superbike'da seri üretim (gavurcası production bikes) motorlar yarışabiliyor sadece.Normalde bu kategori 1000cc ve ducati'de bu sezon sonuna kadar 999'la yarıştı.Ancak ducati "ben 999'un üretimini durdurdum, artık onun yerine 1200cc'lik bir model üreteceğim, onu yarıştırmak istiyorum" diyerek bir nevi çirkeflik yaptı.Superbike yönetimi de ducati'yi (ve onun uydu takımlarını) kaybetmemek için bir nevi göz yumdu.Gelecek sezon 1200cc lik makinayla yarışacak ducati.Ancak mücadelenin adil olması için (diğerleri 1000cc olacağından) bazı sınırlamalar olacak bu yarıştıracakları motorda(mesela azami devir sınırlaması gibi).Yine de diğerlerine göre hissedilir derecede fazla torku olacağından başetmesi zor bir motor olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
60
tşk. BOY

saol boy teşekkür ederim doru aslında makinalar arasında aman aman bi fark yok.fiyat farkları ucuk o da sadece türkiyede nedense.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@tayfunnn
saol boy teşekkür ederim doru aslında makinalar arasında aman aman bi fark yok.fiyat farkları ucuk o da sadece türkiyede nedense.
Kulaktan dolma bilgilerle, konuya hakim olmadan kıyaslama yapan o kadar çok insan var ki.. Kıyaslama tek bir kritere göre yapılmaz, sadece güç unsuruna bakılacaksa da doğru şekilde bakılmalı. Ne yazık ki bu konuda da çok bilgisiz bir toplumuz...
 
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,249
arka kısım çok küçük;bence en çok göze batan ayrıntı bu.artçı otursa kırılacak gibi duruyor. eski 1000rr derim ben.ve sele altı egzoz gitmiş,üzücü bişey daha...
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
150
motorun arka kısmı özellikle plakalık resmen Yamaha'dan kopya:mrgreen: egzos ve ön aynallarda Suzuki'den kopya :cyclopsan eeeeeeee neresi kaldı farlarda Ducati'yi andırıyor :mrgreen: honda bu sene iyi iş çıkarmış ne demişler honda hayat onda.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
ben hondacıyım ama bu 2008 model nefret ediyorum
ve tipine gülüyorum yazık yani
o kadar tipsiz yapmışlar tamam anlarım ancak o zaman beygiri yüksek tutmuşlardır dedim ama dahasına beygir gücünüde düşürmüşler
123kw (165hp)yapmışlar
walla beni bile çokk ama çok şaşırttı
yorum sizin
 
Katılım
14 Tem 2007
Mesajlar
551
nihayet çıktı yani...

tip göreceli bir kavramdır ben şahsen honda çizgilerinden ödün verilmiş olsa da beğendim...marka fanatiği değilim...
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
2008 Honda CBR 1000RR Test
[yt]x9hqPYVGNbc[/yt]

[yt]MYMSniXAlL4[/yt]
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Kas 2007
Mesajlar
224
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu motor sankı honda deılmıs gıbı gelıyo bana:D
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Bunlarda benden olsun;

[YT]mCn0H25Yrck[/YT]

[YT]V4ivkpgUoPo[/YT]
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
Adam motoru yatırdıkça ,kendim yapıorum sandım..
Paylaşım için teşekkürler ayecan, adamda pek bi rahat :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst