2007 Supersport Shootout V

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
07supersportshootoutmaijt2.jpg



Merhaba arkadaşlar, uzun bir bekleyişten sonra nihayet 2007 model 600RR hakkında profesyonel yorumlar içeren ve kendi sınıfındaki diğer motorlarla kıyaslanarak motorun artıları ve eksilerini içeren bir yazı bulabildim. Bildiğiniz gibi yeni 600RR daha bugünlerde vitrinlerde gözükmeye başladı ancak yurtdışında aylardır kullanılıyor ve hakkında birçok olumlu yorum yapıldı. Sonunda Honda yapacağını yaptı. Tüm testlerde kendi kategorisinde bir numara olan yeni 600RR, kendi sınıfının en hafif ve en güçlü motoru. Kilo başına düşen beygir gücü, tekerleğe aktarılan tork ve ağırlık olarak şu anda lider durumda. Honda'nın her zaman diğerlerine göre güçsüz motor ürettiğini iddia edenler artık bu konuda birşey diyemeyecekler...

Honda CBR600RR

Honda_CBR600RR_4.jpg


MSRP: $9,499
Weight: 381 lbs (empty tank)
Weight Distribution: 51.2% F (w/full tank)
Peak HP: 103.2 @ 13,700 rpm
Peak Torque: 43.9 lb-ft @ 11,200 rpm
1/4-mile: 10.60 @ 133.7 mph
Observed Fuel Economy: 36.4 mpg

Kawasaki ZX-6R

47568ZX6.jpg


MSRP: $8,999
Weight: 413 lbs (empty tank)
Weight Distribution: 49.8% F (w/full tank)
Peak HP: 97.7 @ 12,800 rpm
Peak Torque: 42.1 lb-ft @ 11,500 rpm
1/4-mile: 10.77 @ 131.8 mph
Observed Fuel Economy: 36.4 mpg

Suzuki GSX-R600

Suzuki_GSXR600_1.jpg


MSRP: $8,899
Weight: 407 lbs (empty tank)
Weight Distribution: 51.7% F (w/full tank)
Peak HP: 101.8 @ 13,400 rpm
Peak Torque: 43.2 lb-ft @ 11,100 rpm
1/4-mile: 10.75 @ 132.8 mph
Observed Fuel Economy: 32.1 mpg

Yamaha R6

2007_Yamaha_R6_5.jpg


MSRP: $9,299-9,399
Weight: 393 lbs (empty tank)
Weight Distribution: 52.3% (w/full tank)
Peak HP: 104.8 @ 14,200 rpm
Peak Torque: 41.3 lb-ft @ 11,500 rpm
1/4-mile: 10.60 @ 133.5 mph
Observed Fuel Economy: 32.9 mpg

86385600hp.jpg


43645600torque.jpg


71288600totalweight.jpg


07qtrmile_600s.jpg



2007 Supersports Shootout Scorecard

10-point Questions

Engine: User Friendliness
Hon:9.6
Kaw:8.2
Suz:8.2
Yam:8.2

Engine: Open-Road Performance
Hon:9.6
Yam:8.4
Suz:8.2
Kaw:8.0

Transmission/Clutch
Kaw:10.0
Yam:9.6
Hon:9.2
Suz:9.2

Handling/Chassis - Street
Yam:9.8
Hon:9.5
Kaw:9.0
Suz:8.8

Handling/Chassis - Track
Yam:9.8
Hon:9.5
Kaw:9.3
Suz:8.5

Suspension
Hon:9.4
Kaw:9.4
Suz:9.2
Yam:9.2

Brakes
Hon:9.4
Kaw:8.8
Suz:8.8
Yam:8.6

Appearance
Yam:9.8
Hon:9.2
Kaw:8.4
Suz:8.4

Features
Yam:9.2
Hon:9.2
Kaw:9.0
Suz:8.8

Ergonomics/Riding Position
Hon:9.4
Kaw:8.8
Suz:8.2
Yam:7.8

Instruments/Cockpit
Hon:9.4
Kaw:9.4
Yam:8.8
Suz:8.6

User-friendliness
Suz:8.8
Hon:8.5
Yam:8.3
Kaw:8.0

Grin Factor
Hon:10.0
Kaw:8.2
Suz:7.8
Yam:9.2

Fit & Finish
Yam:10.0
Hon:9.0
Kaw:8.8
Suz:8.2

Value
Kaw ($8999):9.4
Suz ($8899):9.4
Hon ($9499):9.0
Yam ($9299-$9399):8.4

Final Ranking
Hon:93.3
Yam:89.9
Kaw:88.5
Suz:86.1


motorcycle-usa.com
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
217
her ne kadar kıyaslandığında 600RR baskın çıkmış olsa da, R6'yı görünce toparlanamıyorum, gönül bu:)

bilgiler için teşekkürler:rendeer:
 
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
1,842
Honda tabiki daha avantajlı

Ama 5 yaşındaki bi çocuğa sorsanız size söyleyeceği ilk race kawasaki dir :cat:
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
361
Honda çok küçülmüş ya, lastikler bile göze batıyor. Umarım diğer motorlar da hondayı örnek alıp ta motorları bu kadar ufaltmaz. :pale:
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
mehmet senimi kıracaz bee .. dağılın en iyisi honda aksini iddaa edecek olan yazmasın kardeşim :cherry:
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
mehmet bilgileri aldığın internet sitesini bende incelemiştim ama malesef verilen bilgilerin doğru olduğuna inanmıyorum 0-400 metre hızlanmaları bana yalan gibi geldi.2007 yzf-r1 0-400m hızlanması 10.5 sence cbr600rr bu hızlanmayı 10.60 s yapabilirmi. 600cc motorlar genelde 11 saniye civarında çıkıyor 400 metreyi ayrıca verdikleri kilolarda yanlış cbr600rr için 381 lbs diye yazmışlar türkçesi 172 kg. adamlar daha cbr 600rr kilosunu doğru yazamamışlar. boş depo cbr600rr 155 kg olması gerekiyor. yani en hafif 600cc. benim bu karşılaştırmada burnuma reklam kokusu geliyor. daha verdikleri veriler doğru değil. ben yapılan hiç bir karşılaştırmayı samimi bulmuyorum. hepsi birbirinden farklı veriler veriyorlar nasıl oluyor anlamıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
315
Ya arkadaşlar bugün fuarda baktım da 2007 cbr 600 rr da beklediğimiz gibi elektronik direksiyon amortisörü yok galiba.Yani üzerinde hesd yazmıyordu ve ordaki teknik arkadaşlara da sorunca onlar da elektronik değil dediler.Nasıl olur böyle bir şey yahu ?
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
ugur, 1000rr'da hesd yazan yer var ya 600rr'da aynı bolgeye fakat benzin depo grenajının hemen altına bakacaksın.
göremezseniz direksiyondan çekilmiş bir fotografta o bölgeyi işaretlerim.

bu arada kabahat o teknik arkadaşlarda değil onları işe alanlarda.
eger gerçekten elektronik direksiyon amortisörü yoksa honda türkiyeye farklı bir 600rr yollamış o zaman. :)
 
Son düzenleme:

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
ben bugün baktım ve direksiyon amortisörünü gördüm. sol tarafdan deponun içine giriyor. gayet güzel yapmışlar.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
315
Bana da soldan giren diye gösterdiler ama 1000 rr daki gibi elektronik değil dediklerinde üzüldüm gerçekten.Kullanmadığım için bilgim yok benim de o yüzden sordum :)
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Erdem söylediklerin doğru ancak kiloları yanlış yazmış olsalar da diğer motorların kilosu da yanlış ve lbs cinsinden de olsa kg cinsinden de olsa ağırlık olarak en hafifi 600RR. Zaten lanse edilirken kategorisinin en hafifi şekilde lanse ediliyor. Aslında bu başlığı daha önceki kıyaslamalara karşılık açtım. Gördüğünüz gibi kıyaslamalar çok da anlamlı değil. Bir dergiye göre Honda birinci, başka dergiye göre başka markalar. 600cc ve 1000cc bir motorun ilk hızlanmaları birbirine çok yakın, bir süreden sonra 1000cc arayı açıyor, kopup gidiyor. Ben bu tip kıyaslamaların hiçbirine güvenmiyorum aslında. Daha önceki senelerde de yapıldı, şimdi de yapılıyor. Ben sadece yeni 600RR hakkında çok olumlu şeyler duydum, gerçekten çok farklı bir motor mu yaptılar diye merak ettim sadece. Ben Kenan Sofuoğlu ve takım arkadaşı Carpentier'in yorumlarını dinledikten sonra zaten yeni 600RR'ın kötü bir motor olduğunu düşünmüyorum.

Bence bu tip testleri kendimiz yapalım, İsmail 600RR alıyor, sende de R6 var, bende de 1000RR, başkalarını da bulalım, bir gün çeşitli testler yapıp ciddi rakamlar koyalım ortaya. Böylece hangisinin iyi olduğunu anlayabiliriz.

HESD konusunda şunu söyleyebilirim, 600RR'da HESD var ve deponun ön tarafında gizli şekilde bulunuyor. Satıcılar birşeyden anlamaz, onlar sadece para kazanmaya endeksli, sattığı malı tanımayan tüccarlardır.

www.600rr.net forumuna üye olup oradaki insanlarla tanışabilirsiniz. Adamlar 1-2 aydır kullanıyor motoru, üstelik çoğu da yarışıyor. Ben oradan yararlanıyorum. Dergilerde yapılan marka arkasına saklanan yorumları okumak yerine buradaki yorumları takip edin çok daha yararlı olur.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
en uzak olduğum SS modellerde aramızda bilgili arkadaşların olması deneyim ve bilgilerini bizlerle paylaşması çok çok iyi .. forumu takip eden üyeler hemen hemen her model hakkında o modelleri satan kişilerden daha bilgililer.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
Erdem söylediklerin doğru ancak kiloları yanlış yazmış olsalar da diğer motorların kilosu da yanlış ve lbs cinsinden de olsa kg cinsinden de olsa ağırlık olarak en hafifi 600RR. Zaten lanse edilirken kategorisinin en hafifi şekilde lanse ediliyor. Aslında bu başlığı daha önceki kıyaslamalara karşılık açtım. Gördüğünüz gibi kıyaslamalar çok da anlamlı değil. Bir dergiye göre Honda birinci, başka dergiye göre başka markalar. 600cc ve 1000cc bir motorun ilk hızlanmaları birbirine çok yakın, bir süreden sonra 1000cc arayı açıyor, kopup gidiyor. Ben bu tip kıyaslamaların hiçbirine güvenmiyorum aslında. Daha önceki senelerde de yapıldı, şimdi de yapılıyor. Ben sadece yeni 600RR hakkında çok olumlu şeyler duydum, gerçekten çok farklı bir motor mu yaptılar diye merak ettim sadece. Ben Kenan Sofuoğlu ve takım arkadaşı Carpentier'in yorumlarını dinledikten sonra zaten yeni 600RR'ın kötü bir motor olduğunu düşünmüyorum.

Bence bu tip testleri kendimiz yapalım, İsmail 600RR alıyor, sende de R6 var, bende de 1000RR, başkalarını da bulalım, bir gün çeşitli testler yapıp ciddi rakamlar koyalım ortaya. Böylece hangisinin iyi olduğunu anlayabiliriz.

HESD konusunda şunu söyleyebilirim, 600RR'da HESD var ve deponun ön tarafında gizli şekilde bulunuyor. Satıcılar birşeyden anlamaz, onlar sadece para kazanmaya endeksli, sattığı malı tanımayan tüccarlardır.

www.600rr.net forumuna üye olup oradaki insanlarla tanışabilirsiniz. Adamlar 1-2 aydır kullanıyor motoru, üstelik çoğu da yarışıyor. Ben oradan yararlanıyorum. Dergilerde yapılan marka arkasına saklanan yorumları okumak yerine buradaki yorumları takip edin çok daha yararlı olur.

honda hakkında bende çok güzel şeyler duydum. hiç kimsede kötü bişey diyemez. zaten artık kimse kötü motor yapmıyor sadece farklı motor yapıyorlar. motorları deneme konusunda haklısın biz kendi motorumuzu herkesden daha iyi tanıyoruz, test yapanlar en fazla 100 km kullanıyor ben 8000 km kullandım. yakında bende benim motorumu istanbul parkta denemek istiyorum. bu arada senin yarışlarda yakında başlıyor galiba, bize haber vermeyi unutma desteklemeye gelecez.


en uzak olduğum SS modellerde aramızda bilgili arkadaşların olması deneyim ve bilgilerini bizlerle paylaşması çok çok iyi .. forumu takip eden üyeler hemen hemen her model hakkında o modelleri satan kişilerden daha bilgililer.
o konuda çok haklısın. bu siteyi okuyan insanlar satanlardan çok daha bilgili . ben burda insanların çok şeyler öğrendiğine inanıyorum. sitenin amacına ulaştığına inanıyorum.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mehmet bilgileri aldığın internet sitesini bende incelemiştim ama malesef verilen bilgilerin doğru olduğuna inanmıyorum 0-400 metre hızlanmaları bana yalan gibi geldi.2007 yzf-r1 0-400m hızlanması 10.5 sence cbr600rr bu hızlanmayı 10.60 s yapabilirmi. 600cc motorlar genelde 11 saniye civarında çıkıyor 400 metreyi ayrıca verdikleri kilolarda yanlış cbr600rr için 381 lbs diye yazmışlar türkçesi 172 kg. adamlar daha cbr 600rr kilosunu doğru yazamamışlar. boş depo cbr600rr 155 kg olması gerekiyor. yani en hafif 600cc. benim bu karşılaştırmada burnuma reklam kokusu geliyor. daha verdikleri veriler doğru değil. ben yapılan hiç bir karşılaştırmayı samimi bulmuyorum. hepsi birbirinden farklı veriler veriyorlar nasıl oluyor anlamıyorum.

Edy Moto Revue dergisi mart sayısında 5 ayrı marka 600cc kategorisi sportive motoru test etmiş ve sonuçları vermiş.
Derginin kilo/performans/puanlama verilerini aşağıya veriyorum.
Boy'un verdiği kilolarda hata yok.
Honda için söylenen 155 kg. Pist ekipmanları üzerindeyken yani çıplak kilo....

Önce kiloları vereyim. Aşağıdaki rakamlar. motosikletlerin tüm ekipmanları üzerindeyken olan ağırlıkları.

Honda CBR 600 RR 188,3 kg.
Suzuki GSXR 600 196,5 kg.
Triumph 675 Daytona Triple 189,1 kg.
Kawasaki ZX6R 200,5 kg.
Yamaha YZF 600 R6 189,6 kg.


Sürat/Performans vesaire:

Honda CBR 600 RR +250 Km/h 105.5 ch- 6,5 mkg
Suzuki GSXR 600 +250 Km/h 100.2 ch- 6,5 mkg
Triumph 675 Daytona Triple 250 Km/h 102.5 ch- 6,7 mkg
Kawasaki ZX6R 250 Km/h 107 ch- 6,1 mkg
Yamaha YZF 600 R6 250 Km/h 104 ch- 5,8 mkg


Motosikletlerin performans/konfor/fiyat/ekipman gibi bir çok faktör puanlamasında sıralama şöyle oluşmuş

Honda 15.8 puanla birinci
Triumph ve Suzuki 15.5 puanla ikinci
Yamaha ve Kawasaki ise 14.7 puanla üçüncü sırayı paylaşmışlar.

Şimdi de akselerasyonlarına bakalım.

0-100 metre (Yani motorun kalkıştan itibaren 100 metreyi bitiriş süresi ve ulaştığı hız):

Honda 4.3 sn-139.9 km/h
Kawasaki 4.5 sn - 129.5 km/h
Suzuki 4.4 sn - 139.3 km/h
Triumph 4.3 sn - 136.3 km/h
Yamaha 4.3 sn - 143,5 km/h

0-400 metre:

Honda 10,2 sn-212,5 km/h
Kawasaki 10,6 sn - 209,2 km/h
Suzuki 10,5 sn - 201,5 km/h
Triumph 10,3 sn - 209,3 km/h
Yamaha 10 sn - 217,3km/h

0-1000 metre:

Honda 19,6 sn-241,9 km/h
Kawasaki 19,9 sn - 244,6 km/h
Suzuki 20,3 sn - 231,4 km/h
Triumph 19,7 sn - 244,7 km/h
Yamaha 19,1 sn - 248,8 km/h

Evet şimdi de bir başka karşılaştırmaya bakalım.
Son viteste fakat düşük devirde 50 km/h hızla giderken birden 100 km/h hıza çıkmaya karar verdiniz.Yada 100 km/h ile giderken 150 km/h hıza çıkmaya karar verdiniz.
Bakalım bu makinalar neler yapıyorlar?

50km/h - 100km/h

Honda 5,4 sn (112m)
Kawasaki 6 sn (123m)
Suzuki 7,6 sn (154 m)
Triumph 5 sn (106 m)
Yamaha 7 sn (145 m)

100km/h - 150 km/h

Honda 6 sn (210m)
Kawasaki 6,5 sn (231m)
Suzuki 6,9 sn (242 m)
Triumph 6,1 sn (216 m)
Yamaha 7,2 sn (251 m)

Aralardaki farkların ne kadar az olduğuna dikkatinizi çekerim.

Bu derginin test pilotları bu verileri hazırlıyorlar.
Dergi de ayrıca test izlenimleri de var.
Herhangi bir reklam kaygıları da yok.
Veriler hemen hemen birbirini tutuyor.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
o satıcının 2007 600rr hesd olmadığı yorumunu okuyunca bir tarafımla güldüm yaaa:queen: :queen:

burda aylardır onu tartışıyoruz. yorumları okuyoruz. marka model karşılaştırmasını yaptıgımızda hesd'nin hep bir + oldugunu söylüyoruz.. ama o yetkilinin böyle bir sitemin tanıtımını yaptıgı motorda olduğundan heberi yok. gerçekten çok komik bir olay. siteden birini oraya koysunlar daha iyi tanıtım yapar. :farao: bu konuyu hondaya bildirecektim fakat mail adresini bulamadım. yeni sitesinde mail adresi yok:silent:
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
@patriote
Önce kiloları vereyim. Aşağıdaki rakamlar. motosikletlerin tüm ekipmanları üzerindeyken olan ağırlıkları.

bu ekipmanlar neler biliyormusun ve niçin takılıyor. ben onu anlamadım. bir diğer şeyde ben gerçekten hiç bir karşılaştırmanın gerçek olduğununa inanmıyorum. YZF-R6 sahibiyim, R6 ile ilgili bir çok siteyede üyeyim, sana şunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirimki r6 0-400 metreyi modifiye yapılmadan 11 saniyenin altında alamaz. modifiye yaparsanda bu sonuçlar adil olmaz. amaç standart modelleri karşılaştırmak.

(standart 1000cc motorlar bile gsx-r1000, R1, cbr1000, zx10. hiçbiri 10.00 saniyede alamıyor 0-400 metreyi )

0-400 11.40


10 saniyenin altında olması için çok hafifletilmiş olması gerek kilosunun artırılmış olması değil R6 standart versiyonu 161 kilo ve yukarıdaki testlerde 189.6 kilo . ben yukarıdaki testlerin doğru olmadığını iddaa ediyorum. aşağıdaki linklerde 400 metre hızlanmalar var. yorumlarıda okuyun

http://www.youtube.com/watch?v=HsIe9mOwCB8


http://www.youtube.com/results?search_query=r6+1/4+mile&search=Search
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
Honda'nın her zaman diğerlerine göre güçsüz motor ürettiğini iddia edenler artık bu konuda birşey diyemeyecekler...

Aman efendim haşaaa...

Haddimize mi düşmüş Hondaya laf etmek ?:cherry:

Hadi arkadaşlar, hep beraber : EN BÜYÜK HONDA, BAŞKA BÜYÜK YOK :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst